Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cylinder - 250sx 2002r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kszyba




Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:53, 03 Maj 2017    Temat postu:

Tłok ewidentnie przyłapał w miejscu najwyższych temperatur.
Uboższa mieszanka daje wyższą temperaturę. Stawiam na być może zbyt ubogo ustawiony gaźnik i zbyt forsowne docieranie... Cudów nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
menthor4u




Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:27, 08 Maj 2017    Temat postu:

Diagnoza magika mechanika, problem ze smarowaniem (wszystkie łożyska ponoć suche jak pieprz) i krzywy wał korbowy i korbowód ma za duży luz na boki, rozbieramy dół... kolejna kasa. Na pewno wjedzie nowa korba z łożyskiem, zobaczymy co po drodze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Pon 11:30, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:51, 08 Maj 2017    Temat postu:

To są jaja jakieś. Jaki olej i ile lales? Gdzie kupiłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
menthor4u




Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:23, 08 Maj 2017    Temat postu:

janexc200 napisał:
To są jaja jakieś. Jaki olej i ile lales? Gdzie kupiłeś?


Olej ipone samourai, mieszanka 1:30, dysze i iglica zgodnie z serwisówką, luzu na korbowodzie nie ma góra dół, jedynie na boki (według mechanika jest za duży). Dzisiaj stwierdził że syfu w silniku nie ma więc to odpada, według niego jest krzywy wałSmile więc musi go wyważyć, a co za tym idzie lecą uszczelki na cały silnik, korbowód, prawdopodobnie łożyska no i robocizna...

Wcześniej, jeszcze za czasów tulei stosowałem castrol racing 2T, po remoncie zgodnie z zaleceniami przeszedłem na lepszy olej (a przynajmniej droższy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Pon 14:24, 08 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pon 22:11, 08 Maj 2017    Temat postu:

1:30 to tam powinno być nie susza a potop...

Ale od oleju. Dziwny przypadek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Wto 14:05, 09 Maj 2017    Temat postu:

Ludzie mają rózne stwierdzenia co do dociernia nicalsiu. Szczrze powiem że róznie kombinowałem aż wkońcu jeden profesor powiedział "Kup pół syntetyk, mieszanka 1;50 jeździj normalnie tylko nie przeciągaj zbytnio na biegach i mocno kontroluj temperature" Myślalem że sobie jaja robi, ale po honowaniu i nowej selekcji tłoka w swoim exc125 (luz na 6 setek tłok wossner) tak zrobiłem, mieszanka 1:50 i olej.. tak olej Orlenowski 2t semisyntetyk do 2t za 16zł litr. Gdy temp płynu przy głowicy przekroczyła 90*c moto gasiłem i czekałem aż ostygnie, jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke. I nie miałem żadnych problemów. Cylinder idealnie "dotarty" po 100mth na tloku było widać jeszcze jodełke po honowaniu a na płaszczu tłoka był jeszcze teflon, a moto przjeździło 70% w Supermoto gdzie lekko nie miało. Samo słowo "Docieranie", częsci sie mają dotrzeć / wytrzeć dopasować do siebie, a lejąc oleje z wysokiej półki w dużej ilośći utrudniamy tą procedure. W tym przypadku widać tylko i wyłącznie ze aluminium z tłoka zostało na nicalsilu, przyczyną pewnie było zbyt mocne spuchnięcie tłoka, i widać że on miał za sucho. Cylinder spokojnie do odratowania, 2 razy ruszyć honownicą zeby zebrała to alu nowy tłok i śmiało mozna jeździć Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MatiEXC dnia Wto 14:06, 09 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 15:57, 09 Maj 2017    Temat postu:

Nic tylko współczuć kolejnych wydatków. Oby teraz już chulało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 16:57, 09 Maj 2017    Temat postu:

co do wypowiedzi matiEXC:
sam w 125 (tylko teren) zawsze zakładałem 2 pierścienie. Ostatnio tłok docierałem jeden bak w miarę spokojnej jazdy, potem jak tylko chciałem. Olej z najwyższej półki Ipone, lałem tyle co zwykle, mieszanka taka jak powinna być (nie za bogata). Cylinder nominał (a nawet co śmieszne 53.995, więc 0 0,005 za dużo Razz ). luz 0,05, dodam że tuleja.
Ciężko powiedzieć, który sposób docierania jest najlepszy, osobiście słyszałem ich dziesiątki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 21:57, 09 Maj 2017    Temat postu:

Co rajder to opinia. Nie można powiedzieć że opinia MatiEXC jest dobra albo zła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:23, 10 Maj 2017    Temat postu:

Cytat:
jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke

ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
menthor4u




Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:21, 10 Maj 2017    Temat postu:

Panowie u mnie jedyna kombinacja to dziwne zalecenia co do 1:30 (stosunek olej paliwo), reszta tak jak bozia i serwisówka przykazała, mechanik powiedział dokładnie to samo o cylindrze, jest z nim wszystko ok, zostało alu z tłoka, natomiast wymieniamy korbe bo według niego miała za duży luz na boki i to mogło być przyczyną, dodatkowo według niego wał źle wyważony bo wyczuł dziwny rezonans, facet ścigał się na dwusuwach 20 lat, wiec mu ufam. Oddałem do niego bo rozbierałem ten silnik od zimy już tyle razy że mnie szlag by trafił gdybym miał robić to po raz kolejny. No wydatków tyle że mógłbym mieć model przynajmniej z 2014 roku:D, ale jeżeli będzie działał to już raczej go nie sprzedam ewentualnie kupie drugi, po prostu szkoda bo jedynie kartery stare zostałySmile W życiu bym się nie spodziewał że luz na boki ma aż taki wpływ i że przyczyna problemów może być krzywy wał...

Zrobiłem w sumie od zimy 4mth a zjadłem jeden nowy cylinder, dwa tłoki, kilka kompletów uszczelek, oringów uszczelniaczy, łożysk:) więc troche kosztowne te 4 godziny jazdy hyhy. Pozdrawiam dam znać jak sprawa się zakończy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez menthor4u dnia Śro 11:23, 10 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Śro 13:18, 10 Maj 2017    Temat postu:

janexc200 napisał:
Cytat:
jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke

ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie?

Mylisz się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 13:30, 10 Maj 2017    Temat postu:

MatiEXC napisał:
janexc200 napisał:
Cytat:
jedynie co jeszcze dodatkowo zrobiłem to wkręciłem srube od miesznaki o jakieś 1/2 obrotu żeby wzbogacić mieszanke

ale wiesz ze w ten sposób wzbogaciłeś mieszankę tylko na zamknietym gazie?

Mylisz się Smile

Nie za wiele Wink z tego co pamiętam to dokładnie do 1/4 obrotów, co dalej ma dość nieznaczny wpływ na stan tłoka, a tylko przeszkadza bo motor wkreca się wolniej niż powinien


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiEXC




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Rzeszowa

PostWysłany: Śro 20:55, 10 Maj 2017    Temat postu:

Akurat to działa w całym zakresie obrotów czy pracy gaźnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:11, 10 Maj 2017    Temat postu:

regulacja srubkowa dziala w calym zakresie, ale ilosc paliwa przepuszczana przez srubke do paliwa co sie leje dysza glowna jest znikoma Very Happy wiec wielkiego znaczenia nie ma

na wolnych obrotach najwieksze znaczenie ma srubka i dysza wolnych obrotow, srednie to iglica wysokie dysza główna

ale na wysokich paliwo jest podawane tez np dysza wolnych obrotów, co niby ma wplyw ale tez malo istotny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin