Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyciek z wałka zdawczego przy zębatce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pią 18:17, 20 Kwi 2018    Temat postu: Wyciek z wałka zdawczego przy zębatce

Ostatnio zauważyłem że jak przechylę moto to kapie lekko olej przy przedniej zębatce w moim SX z 2001.
Pierwsze co to zamówiłem nowy oring i uszczelniacz z KTM sklep i myślałem że to załatwi sprawę, jednak nadal kapie.

Sam nowy uszczelniacz ciężko wszedł, musiałem lekko wbijać nasadką więc myślałem że to załatwi sprawę bo stary był luźny. W uszczelniacz wchodzi jeszcze taki dystans, wszedł normalnie myślę że też okej.


Jednak moje pytanie jest takie, zębatka na wałku chodzi lekko na boki, prawo lewo ok 1mm i nie wiem czy to jest normalne? Czy pierścień zabezpieczający zębatkę powinien ją mocno również docisnąć do dystansu (nr 21 na stronie).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:17, 21 Kwi 2018    Temat postu:

nie powinien, ta zebatka to tak chodzi przód tył, mozna dac pod tulejke dystansową grubszy oring,

a cieknąć moze jeszcze przez własnie zuzytą tulejke dystansową.

ten pierscien segera tez warto wymienic czasem


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Sob 9:02, 21 Kwi 2018    Temat postu:

Dzięki. Ciałkiem możliwe że to przez tą tulejkę, spróbuję może z tym grubszym oringiem albo jakaś podkładkę za zębatkę dać żeby go ścisło bardziej i tak na jutro było jeszcze. A dystans zamówię i zobaczymy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pon 16:35, 30 Kwi 2018    Temat postu:

Dziś dopiero przyszły mi wszystkie rzeczy z KTM sklep. Czyli nowy oring, uszczelniacz oraz nowy dystans. Myślałem że to załatwi sprawę wszystko nowe przecież już jest.

Co prawda już dużo mniej leci bo jak postawie go na stopce to kropelka co jakiś czas natomiast jak wrzucę na stojak i jest prosto to nic nie wycieka no ale jest... Już nie mam nerwów do tego i chyba to tak zostawię chyba że jakieś pomysły jeszcze macie..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:21, 30 Kwi 2018    Temat postu:

Pierścień zabezpieczający musisz też wymienić, on się wyciera i nie dociska zębatki do tulejki, przez co również jest wyciek.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:49, 30 Kwi 2018    Temat postu:

ja do 2T czasem wrzucalem nieco grubszy dobrany oring

bo sprawa jest własnie w kwestii dystansowania - major dobrze prawi seger tez ma znaczenie


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Wto 6:09, 01 Maj 2018    Temat postu:

Hmmm no może i prawda, oring grubszy dałem i jest poprawa bo zębatka jest sztywniejsza ale jeszcze troszkę luzu ma.

O tym pierścieniu nie pomyślałem a może załatwiłby sprawę. Na pewno to sprawdzę i dam znać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Czw 18:35, 14 Cze 2018    Temat postu:

Wracam do tematu po chwili przerwy. Otóż cały zestaw począwszy od oringa do samego pierścienia kupiłem nowy lecz nie pomogło. Rozebrałem więc to jeszcze raz a tu niespodzianka. W Miejscu uszczelniacza jest bardzo malutka ryska którą dopiero zauważyłem. Widocznie ktoś wcześniej musiał wyciągać uszczelniacz i uszkodził powierzchnię...

I teraz takie pytanie może ktoś już miał podobną sytuację. Próbowałem silikonem tą ryskę przesmarować i uszczelniacz wcisnąć jednak pomogło tylko do pierwszej jazdy. Macie jakieś pomysły na to?
Na necie są takie rzeczy jak spaw na zimno albo płynne aluminium. Myślicie że to może pomoc?

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:47, 14 Cze 2018    Temat postu:

mysle ze dowolny klej dwuskładnikowy powinien spokojnie ubytek zalepic - dziwne ze silikon nie wytrzymał tam nie ma cisnienia, i nie wiem jaka musiała by byc rysa żeby to ciekło - chyba ze dałes zwykły kiepski gumowy uszczelniacz Razz

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Czw 20:17, 14 Cze 2018    Temat postu:

Tak silikon plus zwykły uszczelniacz wlasnie myślałem że guma bardziej uszczelni nierównośći niż orygilanlny metalowy Smile Nic pobawie sie jeszcze Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
razzr294




Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 29
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA

PostWysłany: Pią 12:10, 15 Cze 2018    Temat postu:

A olej przecieka Ci między tulejką a uszczelniaczem czy ucieka frezami na wałku pod tulejką?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pan_bobek




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłobuck

PostWysłany: Pią 15:27, 15 Cze 2018    Temat postu:

Ani tu ani tu Smile Ryska jest na karterze i myślę że to tam ucieka olej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin