Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2003 SXS 540 kilka pytań
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Sob 22:39, 03 Lut 2018    Temat postu: 2003 SXS 540 kilka pytań

Kupiłem sprzęt jak w temacie.
Szykuję się na najgorsze czyli na generalkę Laughing

Znalazłem zestaw o numerze części - SXS03540550
W którego skład teoretycznie wchodzą:
59030035050 CYLINDER BASE GASKET 0,5MM
59030136000 CYLINDER HEAD GASKET D=97MM 01
SXS00540001 CYLINDER 540 D=97MM L=84MM
SXS00540002 I PISTON I CPL.D=97 KH=23,5MM
SXS00540003 OIL SCRAPER RING 97/89,5X3
SXS00540004 RECTANGULAR RING 97/89,3X1,25

Jak to się ma do części które są według katalogu dedykowane do mojego motocykla:
SXS03530012 CYLINDER BASE GASKET
SXS03530014 CYLINDER HEAD GASKET D=100
SXS03530010 CYLINDER D=100MM, L=76MM
SXS03530015 I % PISTON I D=100

Dodatkowe pytanie, jak to jest z korbowodem, czy ten od SXS:
SXS03530021 % CON. ROD REP. SET 03 - teoretycznie został zastąpiony przez 59030018700
różni się od standardowego do EXC 525:
59030015044 CON.ROD REP.SET 250/520 RAC.00 WITH WASHER

I jak te dwa korbowody mają się do tego z wału:
SXS06580020

?

Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Sob 23:15, 03 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:28, 04 Lut 2018    Temat postu:

no cos tu nie pasuje, tam masz uszczelke na 97 mm ty potrzebujesz 10 mm. 3mm róznicy to za duzo żeby to pasowalo.
korba i wał z tegoco wiem rózni sie od 525 - inne wykorbienie i inna korba Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Nie 10:28, 04 Lut 2018    Temat postu:

Przyjrzałem się danym technicznym i chyba wygląda to tak:

SXS 540:
534cm
100mm średnica cylindra
68mm skok tłoka
12:1 kompresja

Jedyny element wspólny z jakimś innym silnikiem to cylinder, który jest taki sam jak w 560 SMR.

W 525 skok tłoka to 72mm czyli zestaw SXS03540550 daje podobną pojemność ale niższą kompresję (11:1).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Pon 18:07, 05 Lut 2018    Temat postu:

Jakieś tam postępy są:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wie ktoś po oznaczeniach, co to jest za tłok?
Jedyne oznaczenia na tłoku to:
05-16
9931
oraz
2823-02
1
To będzie pierwsza selekcja? Czyli ten o numerze części - SXS03530015 I ?
Jeśli tak to tłok będzie miał miał wymiar 99.940-99.948 mm
Polecicie kogoś na Śląsku kto mi dokładnie sprawdzi/zwymiaruje cylinder celem dobrania tłoka?
Pasowanie 0.060-0.090 mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Według serwisówki luzy dopuszczalne na korbowodzie to:
radial clearance: max. 0.05mm
axial clearance: max 1.1mm
Rozumiem, że axial to będzie tak jakby prawo-lewo, czyli szczelinomierz wkładam pomiędzy korbowód a przeciwwagę wału?
Głowica i tak będzie robiona ale z ciekawości, da się rozpoznać czy zawory są tytanowe czy stalowe założone?
[link widoczny dla zalogowanych]
I ostatnia sprawa - dostanę gdzieś kompletny zestaw regeneracyjny do gaźnika Keihin FCR41 Wink ?
Interesowałyby mnie też guziki ssania i ciepłego startu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Pon 18:44, 05 Lut 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:19, 05 Lut 2018    Temat postu:

jak chcesz do mnie mozesz wysłac cylinder to pomierze, moge tez przehonować

da sie rozpoznac po spręzynach tytany miały stozkowe jedne sprezyny - ale to tez nie tak w 10000% bo zdarzaja sie patenciarze co zmieniaja zawory a spręzyny daja stare Very Happy i bywa róznie tylko to tez zwykle długo nie chodzi

zestawów naprawczych gaźników nie ma, ale jak bys potrzebował jakies elementy to tez pisz mam rózne na stanie i wiele moge zamówic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 20:37, 07 Lut 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
jak chcesz do mnie mozesz wysłac cylinder to pomierze, moge tez przehonować

da sie rozpoznac po spręzynach tytany miały stozkowe jedne sprezyny - ale to tez nie tak w 10000% bo zdarzaja sie patenciarze co zmieniaja zawory a spręzyny daja stare Very Happy i bywa róznie tylko to tez zwykle długo nie chodzi

zestawów naprawczych gaźników nie ma, ale jak bys potrzebował jakies elementy to tez pisz mam rózne na stanie i wiele moge zamówic

Zapadła decyzja, że cylinder wleci nowy.
Postanowiłem, że podzielę się z Wami również kosztami dotyczącymi motocykla Wink
Zaznaczę, że ceny części są cenami detalicznymi, po prostu przymykam oko na swoje rabaty, którymi nie mogę się z Wami podzielić.

Zakup sprzętu 1700gbp - w sumie ze wszystkimi prowizjami itd. 8168,22zł
Transport 750zł
Pierwsza partia części z KTMa 1799,86zł
Akrapovic 1548,46zł
Więc na ten moment wydałem na moto już 12 266,54zł
Będę miał do sprzedania swój układ wydechowy FMF - jeśli ktoś byłby zainteresowany to jest do wzięcia Wink
Poniżej lista pierwszej partii części i nowego układu Smile
Zdecydowałem się również kupić cylinder z ktm-parts.com - jest tam aktualnie dosyć duża promocja.
Zamówiłem sobie również zapas tłoków Wossner'a - jutro powinny być na miejscu więc wleci kolejne zestawienie części Wink
Aha sprawdziłem luz na wale i jest w normie - 0.65mm gdzie maksymalny luz to 1.1mm.
Cała góra będzie robiona, głowica składana na nowych prowadnicach i tytanowych zaworach + nowe podwójne sprężynki.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:43, 07 Lut 2018    Temat postu:

a tytany przypadkiem nie sa na pojedynczych sprezynach ? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 20:48, 07 Lut 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
a tytany przypadkiem nie sa na pojedynczych sprezynach ? Razz

Według schematu poniżej, raczej nie Wink

Nie chce ktoś czarnych obręczy Behr na seryjnych piastach?
Przód 3.5 tył 4.25.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Śro 21:00, 07 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Śro 21:03, 07 Lut 2018    Temat postu:

Pokaż zdjęcia tego FMF, szukam takiego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:25, 07 Lut 2018    Temat postu:

schemat sie myli Very Happy bo nawet w opisie masz "conical" co znaczy stozkowe a odnosik zaznaczony jest dla podwojnej sprezyny Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 22:05, 07 Lut 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
schemat sie myli Very Happy bo nawet w opisie masz "conical" co znaczy stozkowe a odnosik zaznaczony jest dla podwojnej sprezyny Very Happy

Sprężyny nie są dla mnie aż tak istotne jak prowadnice z którymi mam trochę większą zagwozdkę.
W Husabergu zmieniałem pojedyncze sprężyny na podwójne i było ok.

W kwestii prowadnic w serwisówce jest napisane tak jak poniżej.
Rozumiem, że jeśli przyjdą mi pod zamówionym numerem części prowadnice z brązu to jest jakiś błąd w katalogu?
Znalazłem jeszcze numer prowadnic z quada xc 525 ale on jest na stalowych zaworach.
SXS 540 według katalogu:
59036025000
59036026000
XC 525 według katalogu:
59036025101
59036026101
I które są które Wink ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:20, 07 Lut 2018    Temat postu:

z brązu były a juz ich nie ma, z brązu były lepsze, teraz są stalowe juz tak pancerne nie sa. - to wynika z tego że w nowszych ktmach, takie same są prowadnice jak w starynm RFSie, ale cos im widocznie nie pasowalo i wsadzali tam stalowe - jak zamówisz w ktmie stary numer prowadnicy ze starego ktma, to od razu w systemie ci pokaze przejscie numeru i przyjdą nowe

co do spręzyn - ja bym tego tak nie bagatelizowal, bo to sprawa jest dosyc istotna, spręzyny stozkowe raz ze maja inna charakteyrstyke, to dwa ze sa pod tytanowe zawory ze względu na to że tytany sa lekkie. jak dasz dwie stalowe spręzyny to lekki zawór bedzie duzo mocniej doklepywany do gniazda - i takie zawory ci szybko poleca o ile cos nie strzeli nawet Very Happy i odwrotnie - stozkowe spręzyny przy stalowch zaworach beda za słabo domykały zawór, pewnie w ekstremalnych przypadkach moze byc że tłok sie przywita z zaworem Very Happy - pare wybuchów widzialem i potem były xle pomontowane sprezyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Śro 22:27, 07 Lut 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
stozkowe spręzyny przy stalowch zaworach beda za słabo domykały zawór, pewnie w ekstremalnych przypadkach moze byc że tłok sie przywita z zaworem Very Happy

To nie zdziwię się jak w mojej głowicy siedzą stalowe zawory na pojedynczej sprężynie, bo na tłoku widać ślady pocałunku Wink

Temat sprężyn jeszcze przemyślę w takim razie.
Pomierzę też swoje zdemontowane.

Jeśli prowadnice przychodzą teraz tylko stalowe to dla mnie lepiej, bo do tytanowych zaworów są dedykowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez toivias dnia Śro 22:27, 07 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Czw 8:21, 08 Lut 2018    Temat postu:

No i u mnie z tego co dzisiaj na szybko sprawdziłem siedzą w starej głowicy, pojedyncze sprężyny, brązowe prowadnice i stalowe zawory Wink
Pytanie - jak załatwić sprawę docierania tytanowych zaworów w gniazdach? Wyraźnie zakazuje tego serwisówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:55, 08 Lut 2018    Temat postu:

normalnie nie docierasie i tyle, frezuje sie tylko gniazd pod zawory i tyle.

jako ciekawostke podam ze niektóre serwisówki zalecaja docieranie zaworów tytanowych..... po dotarciu montuje sie nowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin