Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpowietrzenie/wymiana oleju w układzie hydraulicznym
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 22:18, 01 Maj 2009    Temat postu: Odpowietrzenie/wymiana oleju w układzie hydraulicznym

Witam!

Jak w temacie:
Odpowietrzenie, wymiana oleju w układzie hydraulicznym sprzęgła w KTM (wszystkie modele)

Potrzebne narzędzia i akcesoria: śruborkęt krzyżak, klucz 8mm płaski, strzykawka z wężykiem, płyn do układów hydraulicznych mineralny (lub DOT - patrz manual do swojego moto)


1. Odkręcamy pokrywę pompy sprzęgła (klamkę ustawiamy tak aby była mniej więcej w poziomie)





2. Jeśli wymieniamy płyn , wysysamy stary ze zbiorniczka





3. do strzykawki zaciągamy 3-4 cm3 płynu:





4. Luzujemy zaworek , zakładamy wężyk, luzujemy regulacje przy klamce tak żeby tłoczek wyszedł na maxa i powoli wtłaczamy płyn do układu, tak długo aż na górze w pompce nie będą pojawiać się pęcherzyki powietrza i (albo pompka wypełni się nowym płynem , usuwając stary)




5. zakręcamy zaworek wysprzęglika i zdejmujemy wężyk (koniecznie w takiej kolejności żeby do układu nie dostało się powietrze!)

6. zakręcamy pokrywę pompki sprzęgła



jak widać nie jest to skomplikowane, tak samo postępujemy przy wymianie płynu w przednim hamulcu

Pozdrawiam![/img]


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 21:00, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 17:13, 21 Kwi 2010    Temat postu:

a jak wyglada opowietrzanie przy ktm lc4 z 2002 roku w tych ktm wysprzeglik nie jest wbudowany i nie ma kalamidki
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Nie 20:41, 20 Mar 2011    Temat postu:

A do czego służy ta czarna klamka na pokrywce?? w każdym 4t jest taka klamka??

I jak się ten płyn wciska strzykawką to nowym się wypycha stary i on wylatuje ze zbiorniczka u góry.

I tym sposobem, nigdy Pan nie zapowietrzył układu? jak to wygląda w porównaniu do sposobu, w którym odkręca się pokrywkę u góry i odkręca zaworek na wysprzęgliku i wlewa od góry nowy płyn przepychając nim stary?

Nigdy tego nie robiłem, to mój pierwszy motor tego typu i nie chcę żeby się zapowietrzyło, a ponoć kto pyta nie błądzi Smile z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukasz125 dnia Nie 20:42, 20 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 20:59, 20 Mar 2011    Temat postu:

klamka na górze to ciepłe palenie, a w starszych modelach tam jest dekompresator
od góry nie odpowietrzysz bo pompa jest za mała i nie przepcha płynu w dół, dlatego trzeba tłoczyc "od dołu" - to jest metoda z manuala KTM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pon 15:56, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Czw 6:42, 31 Mar 2011    Temat postu:

Jak próbuje wtłoczyć płyn strzykawą od strony odpowietrznika to baaaardzo ciężko jest wcisnąc płyn do tego stopnia że nie mogę przecisnąć, nie wiem czy to normalne że tak ciężko idzie czy może mam układ przytkany czymś?
A może tłoczek w siłowniku przy klamce nie cofa się do końca i blokuje przepływ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:17, 31 Mar 2011    Temat postu:

a luzujesz dobrze ta srubke przy wysprzegliku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Czw 9:14, 31 Mar 2011    Temat postu:

Jesli chodzi Ci o odpowietrznik to poluzowałem nawet do tego stopnia ze plyn zaczal wyciekac z jego gwintu a w układ nie chce wejść. Cisnalem bardzo mocno i był straszny opór

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 9:43, 31 Mar 2011    Temat postu:

hmm to wykrec odpowietrznik i go sprawdź pod kontem okna przepływu. bo moze rzeczywiscie czyms sie zapchało. czasem tez wsadzają ślepaki ;/ tzn nie ma otworku wzdłuż odpowietrznika tylko gwintem powietrze ma ujść Razz ale jak cokolwiek sie pompuje to raczej masz ten z otworkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Czw 9:54, 31 Mar 2011    Temat postu:

hmmmm moze masz racje, moze byc problem kanału w odpowietrzniku bo jak go poluzowałem to zaraz wilgotno w koło się zrobiło więc grawitacyjnie sam płyn wypływa tylko może przez odpowietrznik nie mogę przecisnąć
Jak rozwiaze problem to napisze
dziex pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikone




Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 21:14, 31 Mar 2011    Temat postu:

ewentualnie przewud przy klamce odkręć i ciśnij przez odpowietrznik i lukaj czy wypływa bo ja mialem taki sam problem i okazało sie że wina stała po stronie zatkanej pompy (dokładnie miałem ja na maxa skręconą tą regulacją i nieprzepływał wogule płyn a tak to tym sposobem sprawdziłem czy cały układ jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Czw 6:35, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Wreszcie znalazłem czas zeby zajac sie tym sprzeglem.
Okazało się że regulacja przy pompce była bardzo podkręcona i widocznie tłoczek w pompce blokował przepływ płynu.
Zdemontowałem klamke sprzęgła (bez pompki) i płyn elegancko przeszedł do zbiorniczka (sporo powietrza było). Naciskając sprzęgło na sucho (przy zgaszonym silniku) słychać delikatnie jak w skrzyni siłownik pracuje(wcześniej tego nie słyszałem więc chyba dobrze odpowietrzyłem
Mimo to powtarza się(ale dużo słabiej) problem z szarpnięciem moto przy wrzucaniu biegu wiec nie wiem, może mam problem z tarczami sprzęgła
Dodam ze olej nówka w silmiku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebastuss dnia Czw 6:37, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gutfelt




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 8:58, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Witam.
Tez mialem problem z odpowietrzeniem i spedzilem kilka godzin... Wg manuala trzeba calkowicie usunac srube odpowietrzajaca. Zakupic w aptece strzykawke 60 lub 100ml i spokojnie da sie ja wkrecic w gwint pokrywy sprzegla. Cisniemy olej przez strzykawke i tu UWAGA! Jesli jest opor to demontujemu klamke, jesli to nie pomoze to malymi szczypcami cofamy recznie tloczek pompy! Pozniej idzie juz jak po masle. zakrecamy srube i nastepnie klapke pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Sob 12:24, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Ma ktos może manuala do mojej maszyny najlepiej PL?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lexxer




Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 21:12, 27 Cze 2011    Temat postu:

Witam wszystkich .

Odpowietrzyłem sprzęgło tak jak zostało to opisane wyżej.
Teraz biegi chodzą dużo lepiej ,jednak pojawił się problem . Gdy moto stoi na luzie pojawia się dziwne tykanie , które ustaje po wciśnięciu sprzęgła . Macie może jakieś porady co to może być ??? Dodam ze moto kupiłem nie dawno i po odkręceniu pokrywy w zbiorniczku było dużo szlamu nie płynu .


KTM EXC-F 250 2004 r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:12, 27 Cze 2011    Temat postu:

tak sie wsłuchałes akurat teraz pewnie Very Happy to jest standardowe w ktmach. mi też standardowo tyka. i po wcisnieciu klami cichnie Very Happy nie ma czym sie przejmowac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin