Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpowietrzenie/wymiana oleju w układzie hydraulicznym
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastuss




Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Myszków/śląskie

PostWysłany: Wto 6:37, 28 Cze 2011    Temat postu:

u mnie to samo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 9:11, 28 Cze 2011    Temat postu:

Ja mam oryginalne sprzęgło, olej magury, w silniku motul 300V i jak napier... sprzęgłem tak napier... Każdy ktm tak ma, więc albo się przyzwyczaisz albo zmien maszynę. Ja to tam nawet na to uwagi nie zwracam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aszanti




Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Śro 8:35, 29 Cze 2011    Temat postu:

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w stosowaniu wysprzęglika firmy Oberon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Śro 16:08, 13 Lip 2011    Temat postu:

Witam zauważyłem i 'odczułem' w moim ktm'ie exc 125 2t 2003r że jak wciskam klamkę sprzęgła to najpierw idzie tak luźno i dopiero pod koniec czuć że jest opór. I tak samo też sprzęgło działa wciskam do końca troszkę popuszczę i już motor rusza, ostatnio nawet zdarzało się że potrafił zgasnąć jak dałem za mało gazu przy ruszaniu... próbowałem kręcić tą regulacją przy klamce ale nic to nie dawało i zaprowadziłem motor do garażu. Jeszcze nie zaglądałem do pompy (magura na olej hydrauliczny) ale myślę, że może to być spowodowane zbyt małą ilością oleju, lub zapowietrzony układ. Zamówiłem już ten olej magura blood taki jak ma być, aktualnie czekam na niego i mam zamiar zrobić tak jak na pierwszej stronie jest to opisywane bodajże przez Kristofa czy jak będzie zapowietrzony to muszę coś więcej robić niż to co jest opisane przy wymianie? Sorry za takie pytania ale to mój pierwszy taki motor i jeszcze wszystkiego nie ogarniam. Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:39, 13 Lip 2011    Temat postu:

wystarczy że od dołu nabijesz płynem nowym i bedzie ok. jak bedziesz nabijał odkręc regulacje w klamce na maxa bo czasem tłoczek moze byc przyduszony troche i moze nie iść płyn ( lub isc z oporem) a reszta to prosta operacja Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Śro 21:16, 13 Lip 2011    Temat postu:

Wykręć tłoczek na maksa bo nie do końca dobrze odpowietrzysz. Ja tak miałem u siebie za pierwszym razem. Ale potem klamkę złamałem od sprzęgła i musiałem wymienić i wykręcić i tłoczek i od razu płyn wymienić i było znacznie lepiej potem. Zupełnie inaczje sprzęgło chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Śro 23:17, 13 Lip 2011    Temat postu:

Ok dzięki wielkie, czyli wykręcam na maksa 'śrubkę' od regulacji na klamce, i tak jak jest opisane na pierwszej stronie wymieniam olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 6:10, 14 Lip 2011    Temat postu:

Tak dokładnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 16:58, 26 Lip 2011    Temat postu:

Olej magury już do mnie dotarł czekam jeszcze na tylne koło bo oddałem do centrowania żeby od razu można było próbę zrobić Very Happy. Dzisiaj z ciekawości nacisnąłem klamkę i już w ogóle chodziła lekko bez żadnego oporu, od razu odkręciłem dekielek z pompy i ujrzałem nic, pusty zbiorniczek na dnie jakiś taki czarny olej jak by z wodą. Gdzie ten płyn mógł się podziać? (teraz to już nie wygląda tak jak płyn Very Happy) w marcu ściągałem wysprzęglnik aby zamontować uszczelkę ponieważ było na sylikonie (bo poprzedni właściciel kupił zestaw uszczelek a tam nie było uszczelki pod wysprzęglnik i zastąpił to sylikonem). Ale na początku nic się nie działo, w wysprzęglniku jak dobrze pamiętam jest chyba oring? może to jego trzeba wymienić ewentualnie czekam na innej pomysły i propozycje. Może po zalaniu nowego oleju wszystko będzie ok ale czemu w zbiorniczku nie ma oleju? nie chcę tego 5 razy robić, więc byłbym wdzięczny za info co to mogło się zużyć.

Będę wdzięczny za wszelkie pomoce Smile, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 17:57, 26 Lip 2011    Temat postu:

Witam, przyczyny mogą być 2 albo 3. Bo ja u siebie też się z tym borykałem. Pierwszy jaki wylukałem to taki że płyn mi uciekał przez samą klamkę sprzęgła. A drugi był taki że śruba ta największa imbusowa była za krótka i na dodatek początek gwintu w karterze już wyrobiony i wcale nie trzymało i pompa odchodziła od kartera i lał mi sie olej z silnika. Na allegro są zestawy naprawcze do pompy sprzęgła (klamka) tzn chyb reperturki czy jakoś tak. Sprawdź czy klamkę masz suchą bo jak będzie mokra tzn że olej ci ucieka przez klamkę. Ja tak miałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 18:28, 26 Lip 2011    Temat postu:

Hmm mam zamontowaną plastikową osłonę zębatki jedna ze śrub od wysprzęglnika przechodzi właśnie przez tą osłonę ale w plastiku jest metalowa tulejka więc myślę, że dobrze jest dociśnięty wysprzęglnik. Jest troszke zapocone pod wysprzęglnikiem ale to nie wiem czy to czasem nie smar z łańcucha. Czy olej może się przedostawać do silnika?

Klamka raczej sucha, na pewno, nic tam nie zaobserwowałem. Myślę że to z pod wysprzęglnika, rozwiązanie KTM'a z tą osłoną zębatki łapaną jedną śrubą od wysprzęglnika to pomysł po zbóju.... żeby ściągnąć osłonę zębatki trzeba odkręcić jedną śrubę od wysprzęlgnika.

Więc ponawiam czy olej ze sprzęgła może się przedostać do silnika?

Dzięki wielkie Mentor za odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 19:00, 26 Lip 2011    Temat postu:

tłoczek wysprzęglika jest na oringu i nie może puszczać oleju, przez niedocisnięcie wysprzęglika możesz miec słabsze sprzęgło, będzie Ci szedł olej z silnika , ale układ hydrauliczny jest osobno.
ja bym obstawiał padnięty oring na tłoczku w klamce - najczęstsza usterka w systemie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 19:56, 26 Lip 2011    Temat postu:

Byłem w garażu zobaczyć przy klamce ale nie widzę tam żadnego wycieku, na pompie tylko troszkę takie wilgotne jak palcem przetarłem ale to chyba jak odkręcałem pokrywę to się zawilgociło. Będę w piątek w serwisie ktm'a to zamówię ten oring na tłoczek w klamce, czy są jakieś te oringi różne? bo tłoczki chyba mają różną średnicę z tego co wiem? I jak ten oring zmienić jak zdemontuje klamkę to on jest na tym tłoczku, który jest widoczny? I ostatnie pytanie jak wyregulować tą regulacją przy klamce żeby było dobrze? Pytanie banalne dla większości ale myślę, że na przyszłość sporo ludzi z tego skorzysta "ala poradnik". A ja dziękuje za pomoc Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 20:37, 26 Lip 2011    Temat postu:

Łukasz125 - średnicę tłoczka masz pod spodem klamki. Zazwyczaj jest ona 9.5. Jak odpowietrzasz sprzęgło to zawsze wykręcaj tłoczek do na maksa. A co z ponownym jego ustawieniem? Hmm to sie nie znam akurat ale może chodzi o to jak potem trzeba mocno wcisnąć klamkę żeby wysprzęgliło? Czyli im mocniej wkręcisz tłoczek tym szybciej sprzęgło łapie. A moja rada co do tej śruby co przechodzi przez tą osłonę plastikową co niby ochrania zębatkę, ja dałem długą śrubę ale nie może być za długa bo tam na końcu w karterze jest kanalik po którym leci olej i nie wolno go zablokować. Więc wymierzyłem jaka musi byś śruba na długość i dodatkowo na gwint tej śruby dałem loctite 510 do złączy kołnierzowych. Bo miałem podobnie jak ty i myślałem że to smar z łańcucha a prawda była taka że mi właśnie tą śrubą leciał olej z silnika.
Wymiana tego oringa to błahostka dasz radę bez problemu. Chwila muzyki i będzie działać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz125




Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Śro 16:36, 27 Lip 2011    Temat postu:

Rano poszedłem do garażu zobaczyć co tam pod tą klamką pisze i jest 10,5 przed południem zadzwoniłem do serwisu KTM'a z zapytaniem o ten oring to nie ma możliwości kupna go osobno jedynie w komplecie z tłoczkiem, 2 gumowymi uszczelkami, zabezpieczeniem i bodajże sprężynką w cenie 130zł (powiedzieli że to trzeba zmierzyć tłoczek, jak coś to zaproponowali żebym przyjechał z pompą to wszystko będzie jasne). Potem zapytałem czy przy tym wysprzęglniku jest jakiś oring to powiedziano mi że jakieś plastikowe kółeczko czy cuś takiego też zapytałem jaka cena to też z tłoczkiem około 200zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Strona 2 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin