Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpowietrzenie/wymiana oleju w układzie hydraulicznym
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 14:42, 23 Sty 2016    Temat postu:

Przemo408 napisał:
Witam mam pytanie mam zamiar kupić MOTOREX HYDRAULIC FLUID 75 100ML czy wystarczy mi te 100 ml na wymianę ? pierwszy raz będę wymieniał wiec nie wiem ile tam tego trzeba wlać dlatego się wole się spytać niż zamówię i będzie za mało.

jasne, ta mała flaszka starcza na kilka wymian,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:28, 23 Sty 2016    Temat postu:

z odpowietrzaniem na 3-4 wymiany nawet wystarcza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekKTM
Gość






PostWysłany: Pią 12:33, 29 Sty 2016    Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku

Witam forumowiczów! Przepraszam, jeśli ten post wyskoczy tam gdzie nie powinien, ale jestem totalnym świeżakiem tu na forum i nie wiem co gdzie i jak. Mam pewien problem. Liczę, że znajdzie się ktoś, kto mądrymi słowami pomoże mi go rozwiązać. Mój KTM 525 exc 2006r jest generalnie spoko maszyną, gdyby nie jedna wada: zanikające sprzęgło. Zdarzyło się raz, to wyczyściłem, zmieniłem oring, uszczelke i grało. Po 2 miesiącach znów to samo, nagle w trakcie jazdy klamka mięknie i lipa. Dziś próbowałem to zrobić, a chcąc być dokładnym rozebrałem wszystko, pięknie wyczyściłem, zalałem pompke świezą magurą blood, tylko ku mojemu ździwieniu nie moge pozbyć się bombelków ze zbiorniczka wyrównawczego. Od razu uprzedzam, że układ mam czyściutki, a metodą na strzykawkę od dołu niestety nie idzie tego zrobić u mnie. Nie mam pojęcia dlaczego. robiłem wszystko tak jak w instrukcji na stronie pierwszej. (klamkę również wyjmowałem) Wracając, nie mogę pozbyć się tych pęcherzyków powietrza odpowietrzając od góry. I gdy na wyłączonym silniku klamka pracuje już elegancko (pęcherzykii są nadal), to gdy odpale moto klamka zaczyna już mięknąć. Dodam jeszcze, że sprzęgła starcza dosłownie na 200 metrów jazdy. Jeźdzę na oleju motul 300V. Motocykl w poprzednim roku przeszedł remont, więc co do stanu samego sprzęgła, to jestem spokojny. Tak jak napisałem, wszystko wyczyściłem, wszystkie kanały są drożne. W układzie nie ma brudu, a oringi są na swoim miejscu. Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić co może powodować ten problem? AA! byłbym zapomniał! Przy pompce sprzęgła na kierownicy również nie ma mowy o żadnym wycieku, wszystko suche. Bardzo proszę o pomoc i jednocześnie o wyrozumiałość w związku z tym postem. Jeśli narobię bałaganu to proszę skierować mnie do właściwego działu. Dzięki za pomoc!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 12:43, 29 Sty 2016    Temat postu:

nie idzie strzykawka bo pewnie masz tłoczek lekko wcisniety, a on musi byc na maxa wysuniety zeby dało sie nabic strzykawka.

2 sprawa zdejmij wysprzęglik i zrób 2 rzeczy 1) zobacz czy na łozysku widocznym za wysprzęglikiem jest gumowa osłonka ( przeciwkurzowa łozyska) jezeli jest to ją wywal,

2) zablokuj czyms wysprzeglik - żeby nie wyskoczył z segerem tłoczek, np wkręc w imadło najlepiej w pozycji takiej jak pracuje - czyli tak powiedzmy w połowie ( taam najczęsciej jest zuzyte najbardziej powierzchnia ) i podpompuj klamka - sprzegło powinno sie zrobic twarde na kamien. nie uzywaj duzej siły, ale wcisnij lekko palcem ( no ciezko powiedziec jak, na wyczucie nie za mocno bo strzelic cos moze, ale tez nie za słabo ) i trzymaj tak palcem napięcie przez chwile - jak klamka sie zapada to a) albo płyn bedzie ciekł wysprzęglikiem - wiec tam trzeba albo cały zmienic albo sam oring b) bedzie szło w zbiorniczek - pompa do wymiany

u mnie była pompa do wymiany, po wymianie zestawu naprawczego pochodziło troche lepiej ale krótko. wymieniłem pompe na nową - sprzęgło 10X zaczeło pracowac i nic nie miękło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:45, 29 Sty 2016    Temat postu: Re: brak sprzęgła na ciepłym silniku

wojtekKTM napisał:
Witam forumowiczów! Przepraszam, jeśli ten post wyskoczy tam gdzie nie powinien, ale jestem totalnym świeżakiem tu na forum i nie wiem co gdzie i jak. Mam pewien problem. Liczę, że znajdzie się ktoś, kto mądrymi słowami pomoże mi go rozwiązać. Mój KTM 525 exc 2006r jest generalnie spoko maszyną, gdyby nie jedna wada: zanikające sprzęgło. Zdarzyło się raz, to wyczyściłem, zmieniłem oring, uszczelke i grało. Po 2 miesiącach znów to samo, nagle w trakcie jazdy klamka mięknie i lipa. Dziś próbowałem to zrobić, a chcąc być dokładnym rozebrałem wszystko, pięknie wyczyściłem, zalałem pompke świezą magurą blood, tylko ku mojemu ździwieniu nie moge pozbyć się bombelków ze zbiorniczka wyrównawczego. Od razu uprzedzam, że układ mam czyściutki, a metodą na strzykawkę od dołu niestety nie idzie tego zrobić u mnie. Nie mam pojęcia dlaczego. robiłem wszystko tak jak w instrukcji na stronie pierwszej. (klamkę również wyjmowałem) Wracając, nie mogę pozbyć się tych pęcherzyków powietrza odpowietrzając od góry. I gdy na wyłączonym silniku klamka pracuje już elegancko (pęcherzykii są nadal), to gdy odpale moto klamka zaczyna już mięknąć. Dodam jeszcze, że sprzęgła starcza dosłownie na 200 metrów jazdy. Jeźdzę na oleju motul 300V. Motocykl w poprzednim roku przeszedł remont, więc co do stanu samego sprzęgła, to jestem spokojny. Tak jak napisałem, wszystko wyczyściłem, wszystkie kanały są drożne. W układzie nie ma brudu, a oringi są na swoim miejscu. Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić co może powodować ten problem? AA! byłbym zapomniał! Przy pompce sprzęgła na kierownicy również nie ma mowy o żadnym wycieku, wszystko suche. Bardzo proszę o pomoc i jednocześnie o wyrozumiałość w związku z tym postem. Jeśli narobię bałaganu to proszę skierować mnie do właściwego działu. Dzięki za pomoc!


być moze masz zatarty wysprzeglik, olej z wysprzeglika ucieka do silnika...albo tylko oring juz wytarty


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Pią 13:08, 29 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekKTM
Gość






PostWysłany: Pią 13:34, 29 Sty 2016    Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku

Dziś na pewno zastosuje patent, który podał mi henio12323 - to po pierwsze. Mam nadzieję, że to wyjaśni sprawę, bo nie powiem, jestem lekko w kropce. Sprawdzę dokładnie czy tłoczek pompy jest wysunięty na maksa - po drugie. Pawciak12 - no właśnie miałem to napisać w poście. Po rozebraniu wysprzęglika (tzn: zdjęcie segeru, tak aby wyszedł tłoczek) zauważyłem tak jakby lekkie przebarwienia na jego ściankach, właśnie jakby przytarte. Mam wrażenie, że gdy poruszam tłoczkiem, to nie chodzi on tak płynnie, tylko ma lekkie ,,zacięcia''. W związku z tym, zacznę też od wymiany oringu na tłoczku. Czy można kupić go jakoś osobno w hurtowni, czy raczej proponujecie elegancko z ktm sklepie? ( wiadomo, że tak byłoby najlepiej, ale wolę wydać najpierw parę groszy, a dopiero po kolejnej porażce inwestować, w droższe graty). Dzięki za odpowiedzi!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:21, 29 Sty 2016    Temat postu:

nie kupuj oryginalnego rozmaru tylko jeszcze jest dostepny nadwymiarowy oring,

Clutch Slave Cylinder O-Ring 23.52 X 1.78 mm, KTM P/N 0770020210,
Clutch Slave Cylinder O-Ring (oversize) 23.00 X 2.00 mm KTM P/N 0770230020,

kup ten 23x2 mm, i powinno pomóc...bo skoro piszesz ze był slad po wytarciu to moze juz tam nie trzymać cisnienia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 14:43, 29 Sty 2016    Temat postu:

wiekszy moze byc lepszy jak zaczyna podciekać, ale za duzy z kolei jak jest wszystko dosyc zdrowe spowoduje nieco wieksze opory - coś za cos.

co do oringu - ja dostałem bardzo podobny w sklepie, ale oryginał to oryginał najlepiej dopasowany.

w przyszłosci jakbys potrzebował jakis gratów pisz na PW załatwie w dobrej cenie. z ktmsklep tez mozna ale wysyłka kurierem 1 oringu to sie mija z celem ;P ja moge listem puscic czy cos to za grosze takie rzeczy mozna ogarnac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekKTM
Gość






PostWysłany: Pią 15:55, 29 Sty 2016    Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku

henio12323 - Odnośnie jeszcze tej podkładki, lub uszczelnia, którego nie powinno być, to u mnie nie ma na pewno.

Kupiłem oring 23x2, niestety nie było mniejszego rozmiaru w hurtowni. Dziś wieczorem idę działać, liczę na to, że wymiana tego oringu rozwieje mój problem.

Na przyszłość będę wiedział do kogo się zgłaszać po części! Choć nie ukrywam, chciałbym zamawiać ich jak najmniej Wink Dam znać kiedy wykonam operację. Dzięki za odpowiedzi jeszcze raz!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:36, 29 Sty 2016    Temat postu:

oki - po prostu czasami jest tak ze olej wpływa miedzy tłoczek a uszczelnienie - pomału podczas jazdy i to skutkuje czyms takim - ze własnie klamka miękka.

ten oring moze pewnie byc, ja jak zakładalem zamiennik to kupiłem grubszy a mniejszy po naciagnieciu było spoko Very Happy wazne zeby w wysprzęgliku nie chodził bardzo ciezko - ale tez zeby nie latał Very Happy jak są jakies głębokie rysy to mozna spróbowac to spolerowac

no i jeszcze co do pompy - jezeli po wykonaniu testu klamka bedzie wpadała a płyn nie bedzie uciekał - to mozesz jeszcze wyciągnąc tłoczek, wymyc dobrze pompe w srodku i popatrzec pod swiatło ( swiatło by padało od strony przewody po zdemontowaniu ) i bedzie widac czy nie ma rys/ wżerów. czasami lekko sie tylko złuszczy srodek i jest to do odratowania i spolerowania. u mnie zaczeło sie łuszczyć pyłem który grawitacyjnie opadał na dno, i wyrezało mi ryse której juz nie szło spolerować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekKTM
Gość






PostWysłany: Sob 1:55, 30 Sty 2016    Temat postu: brak sprzęgła na ciepłym silniku

Jestem już po zabiegu. Póki co sprzęgło działa wyśmienicie, jednak nie udało mi się nabić płynu od dołu mimo wielu prób. Zrobiłem to tradycyjnym sposobem wlewając płyn od pompki na kierownicy. Nie musiałem nawet długo czekać na rezultat testu z wciśniętą klamką, bo niemalże od razu kiedy poczułem lekki opór na klamce płyn zaczynał wyciekać z tłoczka wysprzęglika. Wymieniłem oring na rozmiar 23x2 i póki co jest wszystko wporządku. Rano sprawdzę stan sprzęgła, czy klamka nie zmiękła itp. Widać u góry w zbiorniczu wydobywające się lekkie pęcherzyki powietrza raz na jakiś czas, ale wydaje mi się, że to będzie kwestia czasu i może jeszcze kilku odpowietrzeń układu. Radość z oporu na klamce nieziemska! Smile Na przyszłość juz wiem na czym stoję. Dzięki Panowie za fachową pomoc, i z następnymi problemami (mam nadzieję, że ich nie będzie) będę konsultował się z Wami! Pozdrawiam! Duuuże Piwo dla Was!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:58, 30 Sty 2016    Temat postu:

ja nigdy nie nabijam od spodu, za duzo roboty Razz jak juz chce szybko odpowietrzyc to mozna odkręcic wysprzeglik, i wciskać tłoczek i czekac az sam wróci do segera i znowu nacinąć tak ze 3 razy i bedą bąble szły dobre ;D ale ładnie sie odpowietrza

sprzegło potem podczas jazdy tez sie non stop odpowietrza samo. ja nie raz mam że po glebie klamka jakby nizej bierze ale pare razy ponaciskam i wraca do normy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo408




Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Lublin.

PostWysłany: Pon 21:52, 04 Gru 2017    Temat postu:

Witam mam problem z odpowietrzeniem przedniego hamulca próbowałem ze strzykawki od dołu i dalej klamka miękka potem nawet próbowałem wciskać klamkę i odpowietrznik ale i tak to nic nie zmieniło.jakies pomysły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:57, 04 Gru 2017    Temat postu:

ten układ praktycznie sam sie odpowietrza.

przelej jeszcze troche płynu klasycznie - wciskasz klamke, luzujesz odpowietrznik, dokrecasz i puszczasz klamke

porozkręcaj regulacje zeby przypadkiem tłoczek nie był wcisniety

kierownice skrec sobie w lewo żeby pompa była w najwyzszym punkcie, - czasem przewód jest puszczony wyzej i tam sie moze zgromadzic powietrze.

jak to nic nie da to albo nie masz pojecia jak sie odpowietrza, albo mozesz miec jakis układ uszkodzony np pompe.

mozesz jeszcze sprawdzic czy przypadkiem jak wciskasz klame to czy nie pracuje zacisk. jak miałem mocno wyjechaną tarcze i troche podjechany zacisk, to na nowych klockach pół skoku to było kasowanie wszystkich luzów Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo408




Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Lublin.

PostWysłany: Pon 22:15, 04 Gru 2017    Temat postu:

Zacisk pracuje gdy wciskam klamke właśnie tez wymieniłem klocki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 9 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin