Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odpowietrzenie/wymiana oleju w układzie hydraulicznym
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:25, 04 Gru 2017    Temat postu:

to pojeździj chwile żeby sie dotarły, moze miekka klamka to problem zużytego zacisku/tarczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalo




Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE/CB

PostWysłany: Nie 21:53, 17 Cze 2018    Temat postu:

Witam
Odświeżę trochę temat.
Pacjent Ktm 690 sm. Mam również problem z miękką klamka sprzęgła. Odpowietrzałem od dołu i od góry, nie ma z tym problemu, ale dalej klamka nie chce złapać ciśnienia. Pompa wydaje się pracować dobrze bo jak wykręcę śrubę odpowietrzającą z wysprzeglika i przytkam palcem to czuć ze pcha oraz jak wężyk podepnę pod śrubę i pompuje to wypływa płyn. Walczę z tym już dość długo i dalej jestem w kropce, a sezon ucieka Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:38, 18 Cze 2018    Temat postu:

spróbuj odpowietrzać dalej, od spodu to metoda do szybkiego napełnienia układu, ale odpowietrzyc sie tak nie da w 100%. przelej płynu, ustaw tak żeby pompa była najkwyzszym punktem, najczestszy problem to przewód wyzej niz pompa i tam sie zbiera babel powietrza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalo




Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE/CB

PostWysłany: Pon 19:31, 18 Cze 2018    Temat postu:

Tak też zrobiłem, przewód też starałem się rozprostować w dół.. Zastanawia mnie czy czasem gdzieś wysprzeglik nie trzyma szczelności. Milem problem ze śrubą odpowietrzającą, bo kiedy była wkręcona (zakręcona) w wysprzeglik to i tak dało się strzykawką odessać. Zastąpiłem go dorobioną śrubą i lałem tylko do góry praktycznie pół buteleczki ipona przeszło i zakręciłem otwór...i dalej flak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:13, 18 Cze 2018    Temat postu:

no to jak amsz dorobiona srube to jak chcesz to odpowietrzyc Very Happy

kup odpowietrznik nowy, i wtedy odpowietrzaj - tak moze byc ciezko

w sumie kiedys słyszałem i stosowalem patent żeby zdemontowac wysprzęglik, i wcisnąć tłoczek - wtedy cały płyn wywala w pompe razem z powietrzem ( duze cisneinie sie robi ) potem sprezyna powinna odbic tłoczek zaciagając juz tylko płyn - i tak kilka razy

a czy wysprzeglik nie trzyma łatwo sprawdzic - jak cokolwiek odpowietrzysz wcisnij klamke - jak sie "zapadnie" i zrobi miekka to albo przepuszcza oring na wysprzegliku albo nie trzyma pompa sprzęgła cisnienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalo




Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE/CB

PostWysłany: Wto 7:35, 19 Cze 2018    Temat postu:

Wkradla mi się literówka. Miało być, że lałem OD góry a nie do góry Wink Po próbach lania dołem i jak zobaczyłem, że mimo zakręcenia da się odessać ze śruby to zacząłem lać od góry przez zbiorniczek. Tak jak też pisałeś. Na spokojnie prawie dwa zbiorniczki przelałem bez efektu. Szybkie pytanko odnoście wysprzeglika. Czy jak go wykręcę to ma być on suchy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:02, 19 Cze 2018    Temat postu:

nie - on od drugiej strony jest zachlapany olejem silnikowym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalo




Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SBE/CB

PostWysłany: Śro 22:07, 20 Cze 2018    Temat postu:

Za wysprzeglik jeszcze się nie brałem, ale założyłem dziś nowy odpowietrznik i mam mały rebus. Sprawdzałem czy jest szczelny jak powinien i jak zakręconym nie da się strzykawką nic wprowadzić płynu to da się odessać. Jak zaciągnę strzykawkę ( pomimo zakręconego odpowietrznika) to zaciąga powietrze wraz z płynem... hmm tak chyba być nie powinno co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 9:13, 21 Cze 2018    Temat postu:

moze reszke plynu z odpowietrznika wciąga i masz wrazenie ze wciaga płyn - jakby było nieszczelne to po odpowietrzeniu pare razy bys wcisnął klamke i miał mokry wysprzęglik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nujorczesky




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z lasu

PostWysłany: Pon 11:09, 24 Wrz 2018    Temat postu:

Ja miałem podobnie w 525, mimo podawania płynu w każdy sposób ( dołem strzykawką/ górą tradycyjnie) i sprawnej pompy nie udawało mi się uzyskać właściwego ciśnienia, klamka wpadała zbyt głęboko ( chodziło o sprzęgło). Okazało się ( wyczytałem to gdzieś na tym forum), że należy odpowietrzyć układ jak zwykle, potem odkręcić klamkę sprzęgła z mocowania ( wtedy pompa zasysa dodatkowo jeszcze jakieś mikro ilości płynu ale to było clou problemu), złożyć do kupy. Jeśli nie próbowałeś to może warto pójść tym tropem?

pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reggaefan




Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:22, 26 Kwi 2020    Temat postu: KTM EXC 450 2012 problem z wymianą płynu w sprzęgle

Witam serdecznie Panowie dzisiaj w moim EXC 450 chciałem przy wymianie płynu w hamulcach zrobić wymianę płynu w sprzęgle ale nie dało rady. Nie było możliwości strzykawką wtłoczyć płynu aż mi wężyk wyskoczył i DOT 5,1 został na mnie. W ramach testów sprawdziłem na dole wysprzeglik który chodził dość opornie i później wypadł mi zmurszały oring. Zamówiłem zgodnie z manualem oring 54832067000 bo zakładam że to ten ponieważ przy wyprzęgniku jest i teraz moje pytanie czy ten oringi ma wejść pod 54832066000 gdzie jest wyżłobienie ? Dziękuje z góry

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Dziękuję z góry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:04, 26 Kwi 2020    Temat postu:

nie, oring moze byc głębiej - on uszczelnia sie do karterów, albo jest na tłoczku który jest wewnatrz musisz cały tłoczek wyjąc z wysprzeglika

co do problemu - obstawiam że problem jest w regulacji przy pompie - jak jest regulacja mocno wkręcona lub np nieoryginalna dzwignia sprzęgła, albo chociazby syf, to tłoczek moze byc lekko wcisniety w pompie - i zasłoni otworek którym ma sie cofac płyn


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reggaefan




Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:11, 27 Kwi 2020    Temat postu:

Witam i dziękuje za info mam klamki zeta wiec jak przyjdzie oring rozbiorę wszystko i zobaczę w jakim miejscu powinien być oring. Najlepiej zdemontuje klamkę sprzęgła wtedy nie powinno być nacisku na tłoczek. Dziękuje bardzo za odpowiedz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomaszLBN




Dołączył: 22 Mar 2023
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 7:34, 22 Mar 2023    Temat postu: KTM EXC250F 2007r

Panowie pomóżcie PLS
postawiłem moto na stojak by wyjąc i uszczelnić lagi,
po złożeniu okazuje się ze nie działa sprzęgłoSmile tak sprzęgłoSmile
wymieniłem płyn i nadal nie działa - jest jakaś moze alternatywna ścieżka do odpowietrzania? próbuję zgodnie z wpisami, zgodnie z YB ale nie wychodzi mi.
czy coś mogło innego się uszkodzić?
ten układ składa sie z 3 elementów? tj klamki z pompką, dalej wysprzeglika(ten element z odpowietrznikiem) i sprzęgła to te 3 rzeczy musze przejrzeć?
nie wierzę trochę ze sprzęgło skończyło sie skoro 2 dni wcześniej działało... owszem był efekt lekkiego szarpnięcia przy wbijaniu 1 biegu ale działało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:38, 22 Mar 2023    Temat postu:

jak sie nie udaje odpowietrzyc zgodnie z poradnikami to masz cos uszkodzone, co - nie wiadomo, tak sa 3 elementy - jeden z nich zawiódł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Strona 10 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin