Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 646, 647, 648 ... 707, 708, 709  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 94
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Czw 13:50, 20 Lut 2020    Temat postu:

wziąłem się za serwis lag i chyba popełniłem gdzieś jakiś błąd.
dodam, że rozebrałem lagi tylko do etapu rozdzielenia obu rur i wyjęcia elementów (cartridge dolny i górny, sprężyna, "wkład środkowy"). Wszystko wyczyściłem, złożyłem, zalałem olejem, zamknąłem lagi i przeszedłem do ustawień.
wszystko ustawiam na standard wg serwisówki.

załączam graf poglądowy, chyba pochodzi ze starszego modelu:

problem dotyczy górnego cartridge'a, nr. 85 na rysunku.

Dolna regulacja (compression) działa prawidłowo, ileś tam klików w jedną, w drugą, znajduję opór, ustawiam właściwą wartość.
<b>Górna regulacja (rebound): </b> opór znajduję tylko przy kręceniu odwrotnie do zegara, wtedy, gdy ten trzpień regulujący (patrząc od spodu cartridge'a się cofnie maksymalnie, a rebound jest, jak sądzę otwarty najbardziej jak się da. w drugą stronę mogę kręcić do woli i nie znajduję oporu.

serwisówka podaje, że nim jeszcze założymy górny cartdridge, ta długa, wąska, aluminiowa rurka (nr. 31) wewnątrz głównego elementu tłumiącego ma wystawać z niego na 5mm (a nie 7, bo wtedy pewnie się o coś zapiera). u mnie wystaje dokładnie 4 mm i może tu tkwi problem... może zwyczajnie trzpień regulacyjny z górnego cartridge'a nie sięga tej rurki (31).

czy wewnątrz elementu tłumiącego, tego całego tłoczyska, czy jak to zwać, tam, gdzie jest ta długa wąska aluminiowa rurka, czy tam ma być olej? u mnie nie ma.

przed moim nieudolnym serwisem regulacja działała tak jak powinna Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Czw 13:51, 20 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13701
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 14:12, 20 Lut 2020    Temat postu:

oleju w rurce nie ma - chociaz ja zawsze troche dolewam zeby nie zbierała sie tam woda , wsadz rurke i powciskaj ją tam sa zaworki na sprezynkach, powinny gładko dac sie "Wciskac" i powinny same wychodzić, one czesto korodują i zapiekaja sie w jednej pozycji. drugi temat ze element 24 ze schematu musi byc odpowiednio mocno wkręcony na tej rurce, bywa ze zostaje pare zwojów do którego sie montuje górny korek (85) i wtedy bedzie inna ilosc klików,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 94
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Czw 14:28, 20 Lut 2020    Temat postu:

hehe, właśnie wróciłem z garażu by napisać rozwiązanie, ale mnie ubiegłeś - rzeczywiście element 24 się odkręcił i górny korek nie wchodził tak głęboko jak powinien.
wielkie dzięki Smile
ufff Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 18:41, 20 Lut 2020    Temat postu:

Pany jaka jest kolejnosc dokrecania srub w phds?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13701
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:27, 20 Lut 2020    Temat postu:

najpierw phds do półek, a potem obojetne która sruba, ja "tylne" dokręcam do oporu, a te przednie później tak zeby zacisneło kierownice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:16, 22 Lut 2020    Temat postu:

Mam do Was dość prozaiczne pytanie odnośnie hamulca przedniego, problemem jest to że jest dość miękki, przy mocnym ściśnięciu klamka dochodzi do manetki, miałem okazję przejechać się na sfxie kolegi i tam hamulec jest tak ostry że można sobie wybić zęby o kierownicę, przy mocnym ściśnięciu koło zwyczajnie się blokuje, zacząłem więc od początku, wymiana płynu hamulcowego na dot 5.1 od motula, nowe podkładki miedziane, obejrzałem układ, brak jakichkolwiek wycieków, tłoczki przy zacisku też chodzą swobodnie, odpowietrzałem układ mnóstwo razy mimo to klamka nadal nie jest tak twarda jaka powinna być, bawiłem się też regulacją przy klamce ale to nie to, jakieś dalsze sugestie? regeneracja pompy? ostatnio musiałem odkręcić osłonę lagi w której zamocowany jest przewód hamulcowy i miałem wrażenie że hamulec się utwardził trochę ale później wróciło wszystko do stanu wyjściowego Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:14, 22 Lut 2020    Temat postu:

Być może masz tłoczek w pompie do wymiany. Albo układ jest cały czas zapowietrzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:59, 22 Lut 2020    Temat postu:

A gdyby tłoczek był do wymiany to by nie podciekało przy pompie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13701
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:22, 22 Lut 2020    Temat postu:

nie bo są dwa uszczelnienia na tłoku - jedno zeby nie wyciekało a drugie 'zasadnicze" tłoczy płyn

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elMisza




Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EL / EPD

PostWysłany: Wto 20:37, 25 Lut 2020    Temat postu:

jak sprawdzić regulator napięcia w RFS ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13701
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:41, 25 Lut 2020    Temat postu:

do regulatora wchodzi ładowanie 2 przewody jednokolorowe - powinno byc na nich prądu zmiennego około 40V i wiecej, z regulatora wychodzi prąd stały - np ładowanie akumulatora i powinno byc około 14V pradu stałego, jak nie daje 14V tylko daje np 20V to regulator uszkodzony, jak nie ładuje w ogóle to albo regulator - albo stator, mierzac wyjscie ze statora wykluczasz jedno albo drugie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 94
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Wto 21:53, 25 Lut 2020    Temat postu:

to jeszcze dodam do opisu Henia:
ładowanie rośnie wraz z obrotami. gdy będzie za duże spali AQ, regulator jest po to, by do tego nie dopuścić i reguluje napięcie do poziomu max. ok. 14,7 (zwykle nie więcej, w niektórych moto mniej).

Jeśli regulator źle działa, to masz 2 możliwości:
- ładowanie rośnie i rośnie wraz z obrotami, a nie zatrzymuje się na poziomie 14,X
- w ogóle nie ładuje, czyli w czasie pracy silnika masz takie samo napięcie na klemach AQ jak przy wyłączonym silniku
i dalej:
- oba powyższe mogą ew. występować tylko czasami, np. dopiero po nagrzaniu się regulatora

jeśli napięcie w czasie pracy silnika jest w granicach 13,0-14,7, zależnie od obrotów, to na pewno układ ładowania jest OK,
jeśli pomiary wskazują na usterkę to jeszcze należy sprawdzić pozostałe elementy układu ładowania, a są to:
(poza samym regulatorem) - AQ - prądnica


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiziol23




Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 34
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:57, 26 Lut 2020    Temat postu:

fajnie gdyby tego typu konkretne kwestie jak np. spr regulatora napięcia w rfs były osobnymi tematami bo wtedy da się to odnaleźć na forum przez opcję 'szukaj' a jak się ludziom nie chce zakładać nowych tematów i wszystko jest wrzucane w tym wątku do jednego wora, to pewnie niektóre pytania się tu już pojawiały po X razy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kiziol23 dnia Śro 9:59, 26 Lut 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13701
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 10:15, 26 Lut 2020    Temat postu:

i tak mało kto korzysta z opcji szukaj, a tematy ładowania takich motocykli powtarzaja sie w internecie tysiace razy, czy RFS czy 50% innych motocykli układy ładowania sa podobne a diagnostyka jest praktycznie ta sama

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiziol23




Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 34
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:38, 26 Lut 2020    Temat postu:

spoko, takie przyzwyczajenie z innego forum moto, gdzie admini wpajali korzystanie z opcji szukaj i jebali za zadawanie pytań, które już były poruszane. jeśli Ciebie i innych pomocnych doświadczonych użytkowników nie irytuje odpowiadanie pewnie po kilka razy co pewien czas na te same pytania to nie ma tematu Smile
taki wątek trochę robi z forum grupę fejsbukową, gdzie pewnie wszystko już zostało napisane, tylko nie sposób odnaleźć odp na interesujące nas kwestie. uważam po prostu, że tworzenie osobnych tematów z adekwatnymi tytułami na forum tworzy z niego fajną bazę wiedzy Smile

edit: niby w pkt.5 regulaminu forum jest powiedziane żeby użyć wyszukiwarki zanim się założy nowy temat, tylko przez ten wątek na 650 stron nie sposób znaleźć odp na nurtujące nas pytania Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kiziol23 dnia Śro 10:45, 26 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 646, 647, 648 ... 707, 708, 709  Następny
Strona 647 z 709

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin