Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 707, 708, 709  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:03, 29 Lis 2014    Temat postu:

Skopiowalem z góry żeby nie robić posta pod postem -->digidy napisał:
przy pozycji siedzącej może nie aż tak bardzo odczuwalne natomiast do stojącej już jest na + w moim kacie tez mam podwyższenie


Juz czaje w czym są na plus, ale zastanawia mnie jak wplyną na podjazdy, wiadomo jak nie wyjade to nie wyjade, ale czy nie będą jakoś utrudniac ? Mowa o takich hard gorkach.

Moje pytanie odnosnie pompy ( nowe ) :

Siema zdemontowałem tą pompe jeszcze raz bo po wcześniejszym złożeniu pompa puszczała dalej ale bylo gorzej bo lalo sie strumykiem ( pewnie źle złożyłem albo coś. Simeringi w środku już wymieniłem na nowe, origni z ktmsklep tez nowe i już sam nie wiem co jest grane. Troche zuzyte te kolko i wiatraczek. zdjecia nizej. nie wiem co robić z tym. skonczył mi się płyn i pytanie czy jak złoże to wszystko i dajmy dla testu czy nie kapie nic moge wlać wody zwykłej? i odpowietrzyc? oczywiscie zaraz spuszcze i zaleje płynu nowego który kupie biore pod uwagę tez to, że jest -2 stopnie dzisiaj i wlanie wody to duze ryzyko najwyżej do testów wezme go do garażu który jest wbudowany do domu bo rozumiem ze woda zamarznie w momencie jak bym zostawił. Czekam na jakieś odp mam już zaklepany wałek używany na pewno w lepszym stanie niż mój no, ale sami ocencie jak wygląda sytuacja. Dodam, że mam 2 duze oringi takie a nie wiem dlaczego na ktmsklep jest jeden pokazany ( dobrze, że zamówiłem pare sztuk)

Zdjęcia :

Wirnik: [link widoczny dla zalogowanych]

Tulejka na którą wchodzą oringi : [link widoczny dla zalogowanych] ( podobny stan na odwrocie...

i tu razem : [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Sob 16:12, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas88lag




Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzciana/Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:52, 29 Lis 2014    Temat postu:

StianEXC napisał:
Skopiowalem z góry żeby nie robić posta pod postem -->digidy napisał:
przy pozycji siedzącej może nie aż tak bardzo odczuwalne natomiast do stojącej już jest na + w moim kacie tez mam podwyższenie


Juz czaje w czym są na plus, ale zastanawia mnie jak wplyną na podjazdy, wiadomo jak nie wyjade to nie wyjade, ale czy nie będą jakoś utrudniac ? Mowa o takich hard gorkach.

Moje pytanie odnosnie pompy ( nowe ) :

Siema zdemontowałem tą pompe jeszcze raz bo po wcześniejszym złożeniu pompa puszczała dalej ale bylo gorzej bo lalo sie strumykiem ( pewnie źle złożyłem albo coś. Simeringi w środku już wymieniłem na nowe, origni z ktmsklep tez nowe i już sam nie wiem co jest grane. Troche zuzyte te kolko i wiatraczek. zdjecia nizej. nie wiem co robić z tym. skonczył mi się płyn i pytanie czy jak złoże to wszystko i dajmy dla testu czy nie kapie nic moge wlać wody zwykłej? i odpowietrzyc? oczywiscie zaraz spuszcze i zaleje płynu nowego który kupie biore pod uwagę tez to, że jest -2 stopnie dzisiaj i wlanie wody to duze ryzyko najwyżej do testów wezme go do garażu który jest wbudowany do domu bo rozumiem ze woda zamarznie w momencie jak bym zostawił. Czekam na jakieś odp mam już zaklepany wałek używany na pewno w lepszym stanie niż mój no, ale sami ocencie jak wygląda sytuacja. Dodam, że mam 2 duze oringi takie a nie wiem dlaczego na ktmsklep jest jeden pokazany ( dobrze, że zamówiłem pare sztuk)

Zdjęcia :

Wirnik: [link widoczny dla zalogowanych]

Tulejka na którą wchodzą oringi : [link widoczny dla zalogowanych] ( podobny stan na odwrocie...

i tu razem : [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdro


Co wymiany uszczelnień pompy. Mi pomógł ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=ynsdUY5QYvw - Tobie powinien się przydać moment od ok. 4 min. Nie ma tutaj pokazanej wymiany simmeringów, ale jest dokładnie pokazane jak założyć o-ringi (ja ten o-ring na tulejce/kółku posmarowałem bardzo małą ilością smaru silikonowego - mgiełka, aby uniknąć podwinięcia). Sama tulejka/kółko też nie jest w super stanie, ale co bardziej mnie martwi lub lepiej, niepokoi to to czy czasami tego pierwszego simmera nie założyłeś odwrotnie
[link widoczny dla zalogowanych] - czy mi się wydaję czy na tym zdjęciu widać sprężynkę tego simmera. Jeżeli to jest sprężyna (zdjęcie troszkę nie oddaje szczegółu) to źle to złożyłeś. Sprężynki powinny być skierowane do środka tego kółeczka.
Trzymaj się instrukcji zawartych na tym filmiku - przede wszystkim podczas wciskania tej tulejki/kółeczka w korpus - tzn. podczas lekkiego wciskania obracaj tym kółeczkiem - zmniejsza to prawdopodobieństwo podwinięcia. I dość ważne - zabezpiecz końcówkę tego wałka czymś, nie musi to być taki wihajster jak na filmiku, możesz to zastąpić izolacja bądź koszulką/rurką termokurczliwą.
Co do patentu z wodą to nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie przed wymianą bardzo powoli sączył się olej (mi padł ten drugi simmer), więc podczas odpalenia nie wiem czy zauważysz jakiś wyciek. No, a oczywiście wody przy takich temperaturach nie zostawiaj w moto bo zamarznie
Powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez lukas88lag dnia Sob 17:54, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:07, 29 Lis 2014    Temat postu:

najwazniejsze jest żeby sie oring nie podwinał,
a co do uszczelniaczy - sprawdź w jaki mstanie wałek, jak mocne wżery to nie dobijaj uszczelnaicza do samego konca


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:21, 29 Lis 2014    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz. Od poczatku robiłem na zasadzie tego filmiku, ale na początek pytanie czy musze wymieniać tą tulejkę na którą wchodzą oringi? Co mam zrobić z tymi simerami bo zdaje mi sie, ze źle założone.. A żeby oring sie nie podwinął w czasie wsuwania moge polać tą powierzchnie olejem silnikowym 10w60 agip ? nie mam takich profesjonalnych jak ten gosciu na filmie. Jutro sprawdzę wałek, ew zrobie zdjęcie i wrzuce. Co do tego zabezpieczania początku wałku to aż takie ważne ? dlaczego ? to odgrywa aż tak ważną rolę? i tak wsuwam lekko i ostrożnie, ale spoko zrobie jak trzeba. Chodzi o to żeby simer odskoczył przy schodzeniu z tej koszulki i dobrze sie dopasował do wałka ? Czy stan wirnika i tej tulejki nie wpływa na uszczelnienie ? Czy mi się zdaje czy ten gosciu na filmie ma po prostu inny ten wałek taki nawet soldniejszy bo od frontu chowa ten oring a u mnie wystaje i mozna go palcem zdjąć ( ten pierwszy ze strony gdzie są 2 otwory żeby wciągać szczypcami i wsadzać ) i to mnie dziwi, że tak sobie jest dopasowany ale wystarczy lekko poruszczac albo coś i ten oring pierwszy cienki sobie wyleci z tego... a co do nie wbijania uszczelniacza jak go nie wbije do konca to zabezpieczenie ( mala tulejka o długosci 1cm ) mi się nie zmiesci za czym idzie to ze nie zamontuje potem segera zabezpieczającego. Co też dziwne bardzo zamówiłem ze strony ktmsklep ( z tego okna gdzie jest pompa przedstawiona na częsci pierwsze) zamówiłem oringi są 2 - jeden większy cieńszy i drugi mniejszy grubszy co mnie zdziwiło bardzo ale po demntażu były tylko 2 cienkie... zamówiłem sobie na zapas 3 takie i 3 takie.. Jak to idzie jest ta tulejka od strony otworów gdzie się wsadza szczypce i tam na froncie wsadzam tą cienką, a od wewnątrz ( od strony wałka rozrządu ) idzie ta druga gruba ? W środku od wewnątrz ma być tam sucho ? jak zdemontowałem pierwszy raz to było tam coś w stylu jasno żółtego oleju... tak jak by ktos tam dał dla moze smarowana albo coś ja to wyczyscilem szmatką i teraz jest tam czysto i sucho. Czy mam coś domówić do tego zestawu czy składać jeszcze raz z tego co mam? Co do patnetu chodzi o to, że dajmy zanim będę miał pewnosc że pompa trzyma to bym wlał pod korek wody, odpowietrzył nawet odpalił moto i jak nie bedzie kapało to spuszcze, zaleje nowego płynu i odpowietrze i powino byc ok, ale jak dajmy zrobie jak bd umiał i zaleje płynu i jak zacznie kapać to znowu mam spuszczac itp i mysle zeby dla testu zalać wody ( zwykła- demineralizowana ? ) a tak to na normalną sprawę to kupię płyn i zaleje jak bedzie po problemie ( motulowski chyba albo vavoline zamarza przy -37 jak wiekszosc chyba dostępnych, ale moge sie mylić ). I chodzi mi o wyciek zaraz po akcji bo na dzien dzisiejszy zalozylem, zakrecilem dekielek, nawet moto nie ruszam a co dopiero odpalać.. i zaraz po zalaniu płynu z tej dreny leci strumieniem... tak że jest beznadziejnie zrobione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:30, 29 Lis 2014    Temat postu:

Tak jak kolega lukas88lag napisał ten simering odwrotnie zalozyles powinien być sprezynka do zewnątrz. Ale przkladac go nie musisz bo jak masz wałek podjechany to sprawi ze wargi uszczelniacza beda w miejscu gdzie walek nie jest wytarty.ja tak zrobilem u siebie i wyciek ustal.ale tak czy siak walek mam i tak do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:34, 29 Lis 2014    Temat postu:

Maciek222 napisał:
Tak jak kolega lukas88lag napisał ten simering odwrotnie zalozyles powinien być sprezynka do zewnątrz. Ale przkladac go nie musisz bo jak masz wałek podjechany to sprawi ze wargi uszczelniacza beda w miejscu gdzie walek nie jest wytarty.ja tak zrobilem u siebie i wyciek ustal.ale tak czy siak walek mam i tak do wymiany.


Czyli podsumowująć simering nie jest dociskany do wirnika i tez nie uszczelnia dobrze? w takiej sytuacji oba do wymiany? to nic że są nowe, ale przy demontażu uszkodzą się? bo przy wkładaniu dosc ciezko wchodziły... Chodzi o ten wałek który idzie od strony rozrządu ? Jakie to koszty wymiany ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:45, 29 Lis 2014    Temat postu:

nie wiem czy to zauwazyłes ale masz wyjebany pierscien na tym kolku co miesci te oringi i uczelniacze i dlatego ci ten oring spada jak zakładasz do silnika ten zestaw, a na filmiku jest ok, zreszta to widac na wiatraczku pompy wody ze jest porysowany i powgniatany od strony zapinki pomy wody tak samo na tym kolku widac ze jest powgniatane i zniszczone...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 19:46, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 20:03, 29 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
nie wiem czy to zauwazyłes ale masz wyjebany pierscien na tym kolku co miesci te oringi i uczelniacze i dlatego ci ten oring spada jak zakładasz do silnika ten zestaw, a na filmiku jest ok, zreszta to widac na wiatraczku pompy wody ze jest porysowany i powgniatany od strony zapinki pomy wody tak samo na tym kolku widac ze jest powgniatane i zniszczone...


No własnie mnie też to dziwi... To jest poniszczone. Czyli to kółko do wymiany a wiatrak jeszcze bedzie ? simeringi musza byc nowe ? bo te sa nowe, ale źle założyłem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:21, 29 Lis 2014    Temat postu:

a wiec tak.... to koleczko to musisz nowe kupic, koszt to ok. 30-40zł nie pamietam dokładnie. Prawdopodobnie odłamki utkneły miedzu wirnikiem a powieszchnia silnika co spowodowało tarcie i zniszczenie ( wytarcie) co poniektórych elementów, wiatrak miał utrudniana prace i prawdopodobnie porobiły sie luzy na zabezpieczeniu watraka pompuy wody, poprostu to zabezpiecznie wgniotło sie nieco w wiatraczek. Załuz na sucho ten wiatraczek z zabespieczeniem i zobacz jak luzno jest wirnik, na boki krec i tak samo wzdłuz wałka rozrzadu, jesli duze luzy tez wymiana wiatraka (40zł razem z zabezpieczeniem i segarem). Co do tych uszczelniaczy to jesli sa całe gumowe nie wzmacniane od zewnatrz metalowym pierscieniem to łatwo je mozna wyjac i benda sie nadawac, tylko pamietaj jak bedziesz sciagał je z wałka to nałoz koszulke termoskurczliwa albo kawałek tasmy izolazyjnej na wałek bo moga ci sie zniszczyc wargi tam gdzie jest wciecie na segar, tak samo jak wkładasz na wałek

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 20:23, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:39, 29 Lis 2014    Temat postu:

Symeringi tą stroną mogą być wsadzone tylko rzeczywyście jest ta tulejka walnieta i w związku z tym oring nie będzie na swojim niejscu i nie będzie uszczelnial.tak mi sie wydaję z tego co widzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:45, 29 Lis 2014    Temat postu:

raczej bez wymiany na nowy sie nie obejdzie... tak samo wirnik do wymiany, po objzeniu fotek zauwazyłem ze na wirniku tam gdzie pin zabespieczajacy wpada jest uszczypany lelement, nie jestem pewien ale wyglada na to ze łopatki wirnika pompy wody sa mozno zeszlifowane tak jakby zsuna sie z wałka i szorował o dekielek pompy wody... zobacz ten dekielek od wewnetrznej strony i napisz czy sa rysy. Ale tak czy siak wirnik do wymiany...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 20:46, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:36, 29 Lis 2014    Temat postu:

Dzięki panowie za pomoc i zainteresowanie. Zrobiłem zdjęcia i wałku i dekielka. Tulejka bedzie nowa na 100%, wirnik też daje siwe znaki dodam że jeden ząbek jest pękniety w połowie, ale spokojnie można go naprostowac i nic nie widac. Myśle, że ze zdjęc bedzie coś widać mimo tego ze jest ciemno, ale spoko użyłem lampki.

Dekielek: [link widoczny dla zalogowanych]

Wałek: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Sob 21:37, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:01, 29 Lis 2014    Temat postu:

jesli dasz ten sam wirnik to sile licz ze słabszym chłodzeniem silnika, bo łopatki sa o mm albo 2 wytarte a to sie przyczyni do słapszej wydajnosci pompy... A na wałku nic zabardzo nie widac, musisz sam ocenic jak bardzo jest wytarty, ale ja bym dał odwrotnie uszczelniacze tak ja kolega wyzej pisał, jak bedziesz zakładal tulejke to kropka do dóry

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 22:05, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:07, 29 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
jesli dasz ten sam wirnik to sile licz ze słabszym chłodzeniem silnika, bo łopatki sa o mm albo 2 wytarte a to sie przyczyni do słapszej wydajnosci pompy... A na wałku nic zabardzo nie widac, musisz sam ocenic jak bardzo jest wytarty, ale ja bym dał odwrotnie uszczelniacze tak ja kolega wyzej pisał, jak bedziesz zakładal tulejke to kropka do dóry


Czyli tak nowa tulejka, nowy wirnik + 2 nowe simeringi założone poprawnie oraz oringi według filmiku na YT i ma chodzić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:09, 29 Lis 2014    Temat postu:

jc mam taką tulejke Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 707, 708, 709  Następny
Strona 214 z 709

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin