Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaźnik - poprawna regulacja FCR'a
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 11:15, 26 Sie 2018    Temat postu:

czy warto spręzynke - jak mocny set to warto, ale musi byc wszystko sprawne
koszt nieduzy wiec nawet na próbe mozna wsadzic

jak sie wiesza na obrotach to jak kolega wyzej napisał - czasem jest problem z mocno wyrobionymi przepustnicami, albo jeszcze jest opcja ze linka gazu postrzepiona i sie wiesza.

masz sprzęt nietypowy, dorzucane dodatków ( pewnie tez jakiś wydech ) wiec ciezko bedzie tak strzelić z głowy jakie masz miec nastawy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Nie 13:54, 26 Sie 2018    Temat postu:

Nieszczelności nie ma, a sam gaźnik poskładany na zestawie naprawczym.
W moto siedzi jeszcze kompletny akrap.
Moto nie wiesza się na obrotach tylko za wolno z nich schodzi.
Cięgna gazu są nowe i prawidłowo ułożone.

Czyli pozostaje bawić się według serwisówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 14:45, 26 Sie 2018    Temat postu:

Co do strzelania w wydech to też miałem ten problem przy akrapie walił seriami. Ponieważ kolektor od akrapa za luźno wchodzi we flansze i łapie lewe powietrze. Uszczelnialem to pastą do wydechów ale wystarczało to tylko na chwilę bo wydmuchiwało. W końcu wyciałem paski z puszki od piwa i teraz kolektor wchodzi na ścisk i już nie strzela.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Nie 15:41, 26 Sie 2018    Temat postu:

Tomokat napisał:
Co do strzelania w wydech to też miałem ten problem przy akrapie walił seriami. Ponieważ kolektor od akrapa za luźno wchodzi we flansze i łapie lewe powietrze. Uszczelnialem to pastą do wydechów ale wystarczało to tylko na chwilę bo wydmuchiwało. W końcu wyciałem paski z puszki od piwa i teraz kolektor wchodzi na ścisk i już nie strzela.

Coś w tym może być... sprawdzę po powrocie do Katowic Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:46, 26 Sie 2018    Temat postu:

a to ze schodzi - wykręc mu wiecej składu, albo wrzuc wieksza dysze - zaczałbym od zabawie srubka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukAs




Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:11, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Siema Smile Pacjent to exc 530, wydech full akrap. Po regulacji zaworów i rozebraniu i czyszczeniu gaźnika mieszanka zrobiła się za uboga. Motocykl szybko się grzał i wtedy gasł i miał problem z paleniem. Wcześniej przed czyszczeniem świeca była czarna, teraz całkowicie biała.
Na wolnych obrotach chodzi ładnie, równo, odpala i na ciepło i na zimno, przy schodzeniu z obrotów są strzały, na postoju po odkreceniu na maksa i puszczeniu gazu wali ogniem.
Nawet po mocnym wykręceniu śruby od mieszanki i ustawieniu iglicy na najniższy ząbek problemy nie ustąpiły.
Teraz zmieiniłem dysze.
Główna była 180, jest 188.
Od wolnych była 40, jest 42.
Iglica OBDTR 5 ząbek od góry.

Świeca dalej całkowicie biała. Lewego powietrza nie łapie, wszystko sprawdzone. Wszystkie oringi w gaźniku są, uszczelki itp posprawdzane. Motocykl przyspiesza bardzo ładnie i płynnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Śro 16:12, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 16:36, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Sąsiad miał to samo w YZ250F 2009 - poszła dysza wolnych obrotów 48 i jest ok.
Przyczyną jest prawdopodobnie wytarcie korpusu przez wózek przepustnicy - idzie dodatkowa dawka powietrza i niestety nie da się tego wyeliminować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 16:42, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukAs




Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:43, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Tylko, że wcześniej na 40 na wolnych świeca była czarna. Poza tym to wolne.
Iglica po ustawieniu na 5 od góry ząbek. Po ostrym przyspieszaniu i od razu gaszeniu żeby nie zdążył chodzić na wolnych tak samo biała.
Samo czyszczenie mogło mieć aż tak wielki wpływ na skład mieszanki? Że na tych samych ustawieniach świeca z czarnej zrobiła się biała?

Przeczytałem teraz to co dopisałeś. Rzeczywiście wózek przepustnicy ma lekkie luzy. Może po wyczyszczeniu zaczęło walić tam więcej powietrza. Spróbuję podkręcić jeszcze mieszankę na wolnych i dam iglicę na najniższy ząbek i zobaczę. Jak nie to rzeczywiście chyba zmienię dyszę na jeszcze większą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Śro 16:45, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 22:13, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Dysza wolnych obrotów pomimo że się tak nazywa to benzynę (ewentualie w 2t premix) podaje cały czas a w przypadku dostawania się jakiejś dodatkowej porcji powietrza cały czas jest zmieniony skład mieszanki (czyli więcej powietrza w układzie to trzeba dodac więcej benzyny).

Z myciem może być jeszcze tak że coś się gdzieś przytkało i jeżeli masz możliwość to przedmuchaj wszystko kompresorem.

Sąsiad kupił tą yamahę od kolesia co mieszka 2 wsie od nas - niby na poczatku wszystko fajnie, moto niby uszanowane ale jakoś dziwnie schodziło z obrotów, przy jeździe co odpuszczenie gazu to waliło marchewami z wydechu a przy zostawieniu na wolnych obrotach kolektor w ciągu niecałej minuty robił się czerwony. Mój brat pomógł mu rozebrać cały gaźnik, wyczyścili go, przesmarowali kółka wózka i miejsca styku z korpusem i była delikatna poprawa. Znajomy zawodnik polecił zeby od czasu do czasu psiknąć tam jakimś lekkim smarem w sprayu i tez było widać poprawę. Gaźnik z całym moto poszedł do mechanika - silnik kapitalka, gaźnik umyty w myjce ultradzwiekowej wyregulowany i wg mechanika chodzil tak jak miał. Moto przyjechało do domu i efekty były były takie jak na poczatku przy zakupie. Kiedyś dyskutowaliśmy u nas przy piwie o gaźnikach i na nastepny dzień sąsiad dostał ode mnie dysze (właśnie 48 ) z kompletu, który miałem do regulacji moich motocykli - po zamontowaniu nic nie wali z wydechu, obroty schodzą normalnie i kolektor nie nagrzewa sie do czerwoności tak szybko (wiadomo że jak dłuzej postoi to i tak zrobi sie czerwony).

Ta wymiana dyszy to tylko niestety tylko doraźne rozwiązanie bo luzu na obudowie gaźnika nie zlikwidujesz i teoretycznie gaźnik powinien być wymieniony. Niestety taka jest przypadłość FCRów. W domu mam 3 gaźniki PWK z tego jeden ma ponad 12 lat i mimo ze są jakieś delikatne rysy od piasku (niestety czasami przy zdejmowaniu filtra do mycia cos tam wleci czego się później nie wyciągnie/wymyje) to nie ma na przepustnicy luzu.

Inny przykład - za dziecka jak się człowiek bawił przerabianiem silnika w skuterze to zalozylem m.in. gaźnik dellorto PHBG 19mm sygnowany przez stage6 (podobno jest dla nich robiony przez Dellorto) - świeca była albo biala albo czarna - nie szło go wyregulować dyszami (głównymi i wolnych), zamiennikiem pływaka, różnymi filtrami powietrza itp., z gaźnika zawsze coś gdzieś ciekło pomimo nowych uszczelek komory pływakowej Ostatnio po kilkunastu latach kupiłem oryginalny dellorto PHBG 21 mm - śruby regulacji ustawione książkowo, bez zmiany dysz, tak jak wyciągnięty z pudełka - świeca cegła z jednej strony delikatnie przykopcona - od tak prawie ideał.

https://www.youtube.com/watch?v=27Oa2ZI5fZE

Jeszcze jedno - sprawdź sobie poziom paliwa w komorze pływakowej.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 22:30, 19 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukAs




Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:58, 20 Wrz 2018    Temat postu:

Wielkie dzięki za pomoc. Myjąc gaźnik każdy element czyściłem oddzielnie i od razu suszyłem i przedmuchiwałem kompresorem.

Poziom paliwa idealny, sprawdzane wężykiem.

Ustawiłem mieszankę na 2 obroty, dysza dalej ta 42, iglicę dałem na najniższy ząbek. Na postoju chodził dobrze, przy ostrym przyspieszaniu też, ale na równych obrotach przy 1/4 manetki bardzo lekko poszarpywał.
Dałem iglicę ząbek wyżej, szarpanie ustało. Co ciekawe po daniu iglicy wyżej świeca zrobiła się mniej biała.

Tak wygląda aktualnie (z tej strony jest minimalnie ciemniejsza): [link widoczny dla zalogowanych]

Chwilowo zostanie na tych ustawieniach. Powiem znajomemu żeby po prostu za jakiś czas do niej zajrzał i sprawdził. Potem ewentualnie zmiana dyszy wolnych na jeszcze większą tak jak mówisz.

A jako ciekawostka luz na wózku przepustnicy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukAs dnia Czw 16:00, 20 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 7:02, 21 Wrz 2018    Temat postu:

Z FCRem Keihin niestety dał ciała.
Jakbyś kupował dysze to taniej wychodzą w sklepach z częściami do skuterów (mieloch, racing planet itp) ale czasami trafia się że są minimalnie inne niż powinny być np. 180 jest minimalnie bogatsza od 182 z ASO więc na testy dobrze jest kupić kilka rozmiarów np. w Twoim przypadku 42, 45 i 48.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARTUREXC450




Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:25, 09 Paź 2018    Temat postu:

A powiedzcie mi czy wiecie i sie podzielicie wiedzą na temat wysokości poziomu paliwa"na wężyk"? Fcr 39 exc 450 09r. Niewiem czy dobrze ustawiam te 9mm a mam ubogą mieszanke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:59, 10 Paź 2018    Temat postu:

najłatwiej ustawic pływaki równolegle (szef ) względem krawędzi gaźnika

uboga mieszanka moze wynikac z róznych kwestii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARTUREXC450




Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:33, 12 Paź 2018    Temat postu:

Lewe powietrze wykluczam. Ustawiłem szew minimalnie w str większego poziomu paliwa. 8.5mm zrobiłem. Tak że pływak podsuwa zaworek w gniazdo ale nie naciska jeszcze spreżynki. Dobrze? No narazie podniośłem iglice do góry o dwa ząbki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ARTUREXC450 dnia Pią 15:40, 12 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:40, 13 Paź 2018    Temat postu:

szew powinien byc równolegle - ja tak ustawiam i tak chodzi.
i tak ustawiasz najlepiej na otwartym zaworku ( gaźnik pływaiem w dół ) i pomału przechylasz aż pływak oprze sie o zaworek - który oprze sie o gniazdo, dalej mozna wcisnac juz tylko spręzynke z zaworka, i w tym momencie pierwszego styku ma byc równolegle

a regulacjami sie baw - zawsze to w którą strone cie zaprowadzi i bedzie widac czy sie pogarsza czy polepsza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 8 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin