Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gaźnik - poprawna regulacja FCR'a
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:17, 03 Kwi 2013    Temat postu: gaźnik - poprawna regulacja FCR'a

mam proiblem z gaźnikiem i nie bardzo mam jak sie bawic metodą prób i błędów. ( garaz mam przejściowo w bloku gdzie odpalac moto co 10 minut i gazować troche nie wchodzi w grę póki co )

moto ktm exc 525 2005 rok, standardowy FCR siedzi, tuning - pokrywka na pompke przyspieszacza o nieco zwiekszonej pojemnosci boyesen ( dodam że wczesniej moto pracowało na niej jak trzeba )

chciałbym utworzyć temat pomagający ustawić poprawnie gaźnik. byłem dzis w serwisie pytac o koszta poprawnego kompletnego ustawienia gaźnika - koszt 250 zł... troche sporo.

mam taki problem - moto gerenalnie odpala z dotyku, swieca na odpowiedni kolorek ale jak dodam agresywniej gazu to przydusza się a bezproblemu mogę go zgasic dodając szybko na maxa gazu. zrobiłem nastepnie tzn oring mod, czyli spiałem pompke oringiem na sztywno niestety to nie pomogło.
mam póki co takie pytania:

1) czym zając sie w nastepnej kolejnośc?
2) jak ustawic poziom pływaka poprawnie ?


(potem przeredaguje temat żeby w pigułce mozna było ogarnać temat gaźnika )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:28, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Ja bym obstawiał że twoja pompka podaje za dużo paliwa i przez to się dławi.
Zapewne jeżeli zrobisz to samo tylko wtedy kiedy motocykl jedzie to nie będzie aż takiego problemu.

Możesz zacząć od wkręcenia bardziej śruby Timing Screw. Wtedy wytrysk będzie krótszy. Im bardziej wykręcona jest ta śruba tym wytrysk trwa dłużej. A jak będzie podawać za dużo paliwa to będzie silnik po prostu zalewać.

Tutaj masz filmik jak to działa
http://www.youtube.com/watch?v=ool_jiy4kxQ



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 18:03, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:50, 03 Kwi 2013    Temat postu:

nie no własnie czy jade czy na postoju sie dławi. nie raz w terenie bardziej technicznym np jakis dojazd odpuszczam gaz zarzucam na winklu gaz do konca a tu tylko przydusi. tylko przed sezonem on sie przyduszał ale jeszcze nie gasł. a teraz od razuy przygasa. nooo tez obstawiam za duzo paliwa tylko jak to wyregulowac ? poluzowac tą srubke przy regulacji ?


swojądrogą jak gadałem z mechanikiem w KTMie on mówił że mają sporo róznych patentów na te gaźniki, ciekawe czy maja jakies nieznnae:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 17:58, 03 Kwi 2013    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Śro 20:10, 03 Kwi 2013    Temat postu:

4tSTUNT to co Ty podałeś to dotyczy pozimu paliwa, a kolegom chodzi o ilość podawanego paliwa z pompki przyspieszającej... u mnie na razie o-ring mod daje rade nie wiem jak długo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:22, 03 Kwi 2013    Temat postu:

pawcios napisał:
4tSTUNT to co Ty podałeś to dotyczy pozimu paliwa, a kolegom chodzi o ilość podawanego paliwa z pompki przyspieszającej... u mnie na razie o-ring mod daje rade nie wiem jak długo...


Kolega prosił także o to jak poprawnie ustawić poziom pływaka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:29, 03 Kwi 2013    Temat postu:

taks ie ustawia poziom paliwa w starszych fcrach, w nowszych jest inny pływak i inne wartosci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 22:06, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Zdaje się, że chyba nikt nie czytał tekstu, który kilkukrotnie wklejałem lub do niego odsyłałem (ten długi po angielsku):
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/ktm-525-mxc-exc-desert-problem,3443-75.html

Dla 525 zaleca autor dwie modyfikacje:
- patent z o-ringiem,
- wymianę membrany na odpowiednik Hondy lub Yamahy (Honda Part #16021-MEB-771 or Yamaha part # 5JG-14940-19) lub zamiast wymiany membrany można wykonać śrubę regulacyjną (w rocznikach 03-06): [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Śro 22:11, 03 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:58, 04 Kwi 2013    Temat postu:

owszem czytałem ale nie do konca wszystko rozumiem, i wole żeby mi ktoś ( i innym ) napisał wprost. pokręc tym, wymień to... a tam obszerny tekst czytam czytam i w sumie wiele wniosków nie wyciągam

ale za rady dzięki, wszystko zbiore do kupy i sie pobawie


swoją droga ? raczej ustawianie poziomu pływaka chyba nie miało by znaczenia przy dławieniu ? na logike.. jakby poziom był za niski to by mi dławiło ciągle a mi tylko dławi jak dodaje gazu agresywnie ( czyli wtedy jak działa pompka ) i ew czy jest opcja regulacji tak jak podają niektórzy producenci zeby odkręcić np srubke od spodu do spuszania podniesc do góry węzyk i ustawić pływak żeby był utrzymywany pewien poziom ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:17, 04 Kwi 2013    Temat postu:

nie kazdy fcr ma mozliwosc spuszczania paliwa przewodem, najlepiej opisane czynnosci, która dysza za co odpowiada i jak je dobierac sa w serwisówce od yamahy wr400/426.
przydał by sie ten rozdział z serwisówki w jezyku polskim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 18:40, 05 Kwi 2013    Temat postu:

dzisiaj dla pewnosci jeszcze raz zajrzałem do zaworów żeby skontrolowac luz ( bo cos klekotało ) no i po regulacji odpaliłem i zauwazyłem, że na ssaniu motocykl pracuje praktycznie jak trzeba. łatwo wbija sie na obroty nie przygasa, szybko schodzi z obrotów... ale jak wyłączyłem ssanie po 20 sek pracy na ssaniu... pogazowałem delikatnie i aż zgasł. dodam że przypomniałem sobie że czasami przed remontem itp itd w zeszłym roku jak jechałem i na ciepłym silniku dałem ssanie to też lepiej sie wkręcał i lepiej np szedł na gume. czyli niby za uboga mieszanka... choc swieca była lekko czarnawa ew taki ciemny brąz. co w tym przypadku mam podregulować ? skład? czy pompke ?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:57, 05 Kwi 2013    Temat postu:

sprawdź czy nie masz gdzieś jakiejś nieszczelności bo dostając lewego powietrza może dawac podobne objawy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariantofana dnia Pią 18:58, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:09, 05 Kwi 2013    Temat postu:

na pewno wszystko szczelne itp itd. kilka razy gaxnik wyjmowałem i wsadzałem od tego czasu i zawsze sie przyduszał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:48, 05 Kwi 2013    Temat postu:

jakie masz dysze? podaj wymiary. Jaka iglica i jakie jej ustawienie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:56, 05 Kwi 2013    Temat postu:

wszystko mam seryjne, i ustawienia jak fabryczne. wczesniej jak moto kupiłem itp było ok. ale potem zaczałem sie bawic pływakiem i pompką itp i teraz są takie objawy. wiec na pewno dysze czy iglice mam ok skoro wczesniej było ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin