Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:19, 07 Kwi 2016    Temat postu:

No i stała się jasność... Dziś dokończyłem rozbieranie...

Taka sytuacja Shocked


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wygląda mi to na kawałek pierścienia i idealnie pasuje do tych kawałków które wyleciały z olejem...

Zassane to było do otworu z małym sitkiem od spodu moto.

Ktoś pewnie robił remont i albo nie dokładne sprawdził/wyczyścił albo nie rozpołowił silnika... Ta opcja bardziej mi pasuje, bo nie zauważyć tego byłoby raczej ciężko ciężko:)


Pompy oleju całe, pomierzyłem je i wszystko OK.


Niestety nie mogłem całkiem wyjąć walu, bo dostałem za duży ściągacz magneta i zwaliłem tylko jeden karter.

Przepłukałem łożysko korby zmywaczem i znów brakuje umiejętności oceny ewentualnego zużycia...

Korba ma luzy wzdłuż ale to normalne - nie wiem czy duże czy nie. Jak złapie się za główkę korby to luzy są tez tak jakby na boki...

Luzu góra dół raczej nie wyczuwam...

Nagrałem film jak to wygląda, ale nie wiem czy to pomoże w ocenie.

https://youtu.be/Ewa9GroQRwk

Czy to w ogóle jest oryginalna korba ??

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie reszta wygląda bardzo ładnie, wszystko całe żadnych więcej syfów nie znalazłem. Wszystkie łożyska kręcą się ładnie nic nie ma luzu. Jednak przemyje je jeszcze i sprawdzę.

Głowicy nie udało mi się rozpiąć. Jednak będę chyba chciał to zrobić.

Tutaj jeszcze kilka zdjęć. Zawory nie wydaja się wg mnie oczywiście na bardzo zapadnięte.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]



Cylindra i tłoka nie udało mi się dziś pomierzyć, bo już mi zakład zamknęli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 20:26, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 20:43, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Jak masz szczelinomierze na kilka setek, to możesz sprawdzić szczelinę między tłokiem a cylindrem i też się dowiesz dużo o zuzyciu tej pary.
Jeśli szczelina między tłokiem a cylindrem jest max 6-7setek,a szczelina na pierścieniu uszczelniającym jest w normie, możesz to poskładać z powrotem.
Jak masz kasę i chcesz się związać z tym motorem na dłużej, wymień korbę, tłok i łożyska i masz 400-500mth do jeżdzenia.
Tłok i cylinder pomierzysz, no problem. Jeśli chodzi o korbę, to jej zużycie moim zdaniem mierzy się w mth a nie na luzy. Jak ma luz to jest już za późno. Generalnie korby się raczej w tych modelach raczej nie urywają, więc jest duża sznsa, że nie wybuchnie Smile Ale jak korba się już zaciera, to się sypią wióry i rysują i tłok i nikasil.
A ha i sprawdź też luz między sworzniem tłoka i tłokiem oraz między sworzniem a korbowodem - ma być zero luzu. Jak jest luz - wymiana.

I na koniec, moje prywatne zdanie. Jak bym miał 1,5 tys, rozebrany silnik, i nie płacił za robotę, to dołożyłbym jeszcze tysiąc na części i zrobił porządnie cały remont.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 20:52, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Czw 20:55, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Luz miedzy korbowodem a wałem zmierz szelinomierzem i zajrzyj do serwisówki. Wydaje mi sie ze te luz jest jakis duzy ale nie będę tutaj wróżył. Zawory nie sa zuzyte bo widac ze ładnie "odstaja" Jeszcze ale dla pewnosci rozpinaj.
W dalszym ciagu nie wiesz co to siedziało w tym kanale i skad sie wzieło..
Ja jakbym dostał wspomniany zwrot gotowki to bym sie nie zastanawiam i wymienił korbe na proxa i łozyska i miał z głowy zeby raz na zawsze mies spokuj z dołem silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Czw 20:56, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 21:00, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Nie no, to pierścień zgarniający.
Sam tam nie wpadł - komuś wpadł - cały raczej nie, pewnie kawałek przy poprzedniej wymianie tłoka, kiedy pękł podczas zdejmowania z tłoka.
Dobrze, że rozebrany...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 21:03, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:23, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Zawsze chciałem rozebrać jakiś silnik i później go złożyć, więc to była dobra okazja na spełnienie "marzeń" haha Smile

Też mi wygląda to na pierścień, trochę teraz inny siedzi na tłoku ( ma więcej tych pionowych podziałek) ale ten kawałek pasował idealnie do rowka w tłoku....

Wpadł przy wymianie, czy może się rozpadł przy użytkowaniu ?? Nie zapominajmy o tych małych kawałkach które wypłynęły z olejem...
Tylko chyba w takim przypadku to i cylinder też mówi PAPA ??

Na cylinderku mam tylko takie oznaczenia.

[link widoczny dla zalogowanych]


Można po tym coś poznać, czy to OEM czy już jakiś zmieniany ??

Może rozpadł się pierścień i wymienili tłok na nowy a cylinder został jakoś obrobiony i stąd ta selekcja C przy tych 159Mth i 5900km ??

Tak sobie tylko w ten sposób rozmyślałem jak to znalazłem, ale nie wiem czy mój tok myślenia jest ogólnie możliwy do zaistnienia Smile

Generalnie właśnie teraz się zastanawiam co robić...

Bo na kompletny remont nie mam chwilowo niestety $$


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 21:30, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:55, 07 Kwi 2016    Temat postu:

ja też obstawiam że wpadł przy wymianie/zmianie, ktoś olał sprawę i zostawił bo moto szło na handel, cylinder tylko OEM, nie ma zamienników tym bardziej że to 400exc, no i było by idealnie zmienić korbę jak jesteś już w takiej rozbiórce, piec będzie jak nówka sztuka aż miło jeździć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:08, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Może być i taka opcja jak mówicie... że komuś wpadł kawałek zmieliło go i tyle.

Cylindra i tłoka raczej nie chciałbym wymieniać teraz, jak już coś to wolę zrobić dół silnika.

Teraz pytanie jaką korbę w razie co zakładać ?? Co czytam na necie to każdy inaczej pisze Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 22:12, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pią 5:35, 08 Kwi 2016    Temat postu:

To normalne, że każdy inaczej.
Ale co byś nie założył nie będzie błędem.
Ja na ten przykład wybieram raczej korby HotRods'a bo kiedyś były najtańsze i mam taką naszywkę na kurtce z ich logo Smile
Korba OEM poza zasięgiem Smile - 1700zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Pią 5:38, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 7:47, 08 Kwi 2016    Temat postu:

a ja bym dojeżdził jeszcze przynajmniej ten sezon na tym co jest, kase odłozył i potem zrobił generalne kompleta z tłokiem, korbą itp itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:50, 08 Kwi 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
a ja bym dojeżdził jeszcze przynajmniej ten sezon na tym co jest, kase odłozył i potem zrobił generalne kompleta z tłokiem, korbą itp itd


Jest to myśl.
Wiadomo, że bałagan nie narobił obecny silnik. Więc jak wszystko było ok a nie masz na grunt remont to dojechać gnoja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:21, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Korbowód trzeba dokładnie zweryfikować i jeśli jest ok to go zostaw i nie zmieniaj. Każda korba z zamiennika nie wytrzyma nawet połowy tego co oryginał. Nawet jak korba kończy żywot w tych modelach to najpierw zaczyna stukać, nie urywa się odrazu. Z tego co widzę to u ciebie siedzi oryginał. Tłok masz z zamiennika(Vertex) i tu się zastanów czy go nie zmienić mimo że dobrze wygląda.
W tych modelach jeśli oryginalne części są dobre to się nie rusza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 11:31, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Bylem właśnie w szlifierni i zmierzyli mi tłok i cylek...


Ogólnie pan stwierdził , ze tłok wygląda dobrze i widać, że niedawno był zmieniany, ale cylinder przydało by się przehonować , bo ktoś tego nie zrobił przy wymianie tłoka.

Zrobił pomiar i tłok ma wymiar 88,94

Wg ich pomiarów luz jest w granicach 0,07-0,08 zależy w którym miejscu cylindra...

Po pomiarach stwierdził też, że można by wymienić tłok bo jest za duży luz, że nowe maja 0.05-0.06

Jednak z tego co wywnioskowałem z serwisówki teraz jest jeszcze w tolerancji....

Akurat obok szlifierni był serwis KTM/Yamaha/Suzuki więc zabrałem też połowę silnika i panowie zdjeli mi magneto więc będę mógł zwalić cały wał.

Zapytałem o to czy mógłby rzucić na szybko okiem na korbę... Chłopak złapał polówkę silnika w rękę podniósł do góry za korbę i uderzył w korbowód od strony sworznia. Powiedział jednak, żebym wywalił wał z karteru i jak już będę miał go na zewnątrz to mam zrobić tak samo tylko np gumowym młoteczkiem... Jak będzie coś brzęczeć to korba do wymiany....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:09, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Zostawiłbym to jak jest. Masz 0,02 setki zużycia, to jest nic. Manual z tego co pamiętam dopuszcza luz na poziomie 0,12 mm, czyli jesteś w 1/3 dopuszczalnego przedziału zużycia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:15, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Sai napisał:
Zostawiłbym to jak jest. Masz 0,02 setki zużycia, to jest nic. Manual z tego co pamiętam dopuszcza luz na poziomie 0,12 mm, czyli jesteś w 1/3 dopuszczalnego przedziału zużycia.


Manual tyczy się oryginalnego tłoka ELKO a nie Vertexa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:55, 08 Kwi 2016    Temat postu:

A jaką specyfikację ma Vertex?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 7 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin