Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 21:19, 30 Mar 2016    Temat postu:

Stare nie stare szkody może chyba narobić jeśli wleci tam gdzie nie trzeba a rozmiary swoje ma... Poza tym opiłki na sitku to jedno a ta układanka wyleciała razem z olejem przez spust.

Zrobiłem foty jak to wygląda kiedy złoży się to trochę do siebie... kolejność kawałeczków przypadkowa nie dopasowywałem jakoś szczególnie do siebie.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 21:25, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:24, 30 Mar 2016    Temat postu:

hmm ten rowek nie za bardzo mi pasuje ale gdyby to był seger to jest duza szansa że to mozliwe. bo w RFS sprzegiełko kierunkowe jest "trzymane' duzym segerem. "trzymane' bo ten seger w sumie nie wiem po co tam jest. i często lubi wyskakiwać - mi sie wypiał, na szczęscie nic nie uszkodził tylko sie wygiał i tak jeździł. ale jakby wypadł i cos go zmieliło.......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
digidy




Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:23, 31 Mar 2016    Temat postu:

Kiedyś ktoś fajnie stwierdził ze jak RFS nie chodzi jak sieczkarnia to znaczy że coś mu dolega... to tak dla rozluźnienia heh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Czw 8:47, 31 Mar 2016    Temat postu:

Kwałki wygladaja jakby cos ewidentnie ze strony sprzegla pierdykneło. Tak jakby skosiło koncowke kosza sprzegłowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 12:20, 31 Mar 2016    Temat postu:

W rfs nie jest możliwe fizycznie przejście takich dużych elementów pomiędzy skrzynią korbową (filterek od spodu) a skrzynią biegów (filterek z boku i spust oleju., musiało by to przejśc przez którąś z pomp. jedna ssie z skrzyni korbowej i podlewa skrzynie biegów, druga ssie ze skrzyni i podlewa wał tłok i rozrząd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 12:57, 31 Mar 2016    Temat postu:

Te duże kawałki wyleciały ze spustu oleju.. na filterku od spodu były opiłki jak na fotce z początku tematu... Duże sitko od boku było czyste...

Więc co to oznacza ?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:45, 31 Mar 2016    Temat postu:

wyleciały z olejem czy na korku (magnesie) były te kawałki? sprawdz pompe oleju, ta od strony sprzegła skoro masz dekiel zdjety

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 13:51, 31 Mar 2016    Temat postu:

Wyleciały z olejem, znalazłem je na dnie wiaderka jak zlewałem z niego stary olej...
Na magnesie przy korku spustowym były tylko takie małe opiłeczki jak np. przy cięciu metalu piłką....

Pokrywe niestety juz założyłem i poskładałem cały bałagan ale to nie problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:12, 31 Mar 2016    Temat postu:

Rozkładaj ten silnik aż znajdziesz przyczynę. Jak opiłki w obudowie silnika to moim zdaniem trzeba go rozpołowić. Czyli musisz wyciągnąc go z ramy i po kolei rozbierac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:58, 31 Mar 2016    Temat postu:

Jak sam rozpołowisz silnik to już nie masz się czego domagać od sprzedającego.
Więc albo robisz remont w całości za swoje albo oddajesz mu cały motocykl i żądasz zwrotu kasy.

Elementy wyglądają jak każdy osobny.
Na pewno nie stanowią całości - wianuszka.
Albo koszyk łożyska albo coś od sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:03, 31 Mar 2016    Temat postu:

Pookładałem to czysto przypadkowo aby chociaż zobrazować jak to mogło wyglądać...

Tak przeglądam serwisówkę i trochę jest tego rozbierania Wink No i trzeba mieć kilka narzędzi jak np ściągacz do kół zębatych itp.

Mi to wygląda na szczątki czegoś na styl tych łożysk igiełkowych, możliwe opcje ??

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Może komuś faktycznie coś się rozpadło i naprawili, ale nie wyczyścili dokładnie I teraz wypłynęło... Gdyby któreś z tych się rozpadło to byłoby coś słychać/czuć ??


Może najpierw rozbiorę sprzęgło i sprawdzę pompę oleju. Dodatkowo zajrzę od strony magneta...

Później w razie co zwalę górę i może wtedy coś się rozjaśni ??


EDIT: Widzę , że łożysko korby też igiełkowe haha...Ogólnie sporo tych iglaków... W sumie robota rozebrania silnika nie wygląda na ciężką. Na spokojnie by się zrobiło. Tylko żeby wszystkie potrzebne nietypowe narzędzia mieć i można działać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 21:23, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:02, 01 Kwi 2016    Temat postu:

markosz napisał:


Później w razie co zwalę górę i może wtedy coś się rozjaśni ??
W sumie robota rozebrania silnika nie wygląda na ciężką. Na spokojnie by się zrobiło. Tylko żeby wszystkie potrzebne nietypowe narzędzia mieć i można działać...

Zacznij w końcu rozbierać, bo do tematu zabierasz się jak pies do jeża.
Silnik kata to nie prom kosmiczny, do którego trzeba masę cudacznych narzędzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 8:40, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Łatwo powiedzieć trudniej wykonać... Jak ktoś już robił to kilka razy to dla niego łatwizna Wink

Najpierw chce wyjaśnić sprawę ze sprzedającym, żeby później nie było jakiegoś ale, że sam rozebrałem bla bla bla...

Po 2 muszę sobie w garażu jakieś miejsce wygospodarować, żeby wszystko ładnie i w porządku przeprowadzić....

No i po 3 to chodzi o te narzędzia np ściągacze, blokady czy zakuwarke do łańcucha rozrządu. Raczej takie rzeczy trzeba mieć.... No chyba, że są jakieś domowe patenty ??

Klucze dynamometryczne i zwykłe posiadam więc tu nie będzie problemu...

Odnośnie np uszczelek i części to gdzie i jakie najlepiej zamawiać ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:50, 01 Kwi 2016    Temat postu:

zakuc łancuszek jak ktos ma wene to mozna i kawałkiem kamienia Very Happy tylko zakuwarką wygodniej,

odkręcic mozna niektóre rzeczy pneumatem, np kosz, albo zrobic sobie blokadke, samemu ( cos co sie blokuje o zeby kosza i wału np )

sciągaczy zadnych nie trzeba.


co do częsci - jak chcesz mam dostęp, pare % znizek też mam, wiec moge cos pozałatwiac co trzeba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:02, 01 Kwi 2016    Temat postu:

Najbardziej przyda się ścigacz magneta - koszt 100zł
Przyda się dzisiaj i pewnie jeszcze wiele razy.
Do innych rzeczy już ściągaczy nie potrzeba.
Klucz dynamometryczny będziesz potrzebował aby złożyć silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 3 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin