Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 5:19, 30 Mar 2016    Temat postu:

SIlnik RFS, czyli albo ci korba padła, albo znikły talerzyki pod sprężynami zaworów, tak czy inaczej zacznij od łątwiejszego czyli odkręcenia pokrywki głowicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 6:35, 30 Mar 2016    Temat postu:

Talerzyki całe, bo regulowałem zawory kilka dni temu i były OK.

Jeśli to by się korba posypała to przy tak dużych kawałkach silnik chodziłby chyba kulawo/głośno ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 7:33, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Śro 8:53, 30 Mar 2016    Temat postu:

markosz napisał:
Dzięki za wszelkie porady. Jutro po robocie zwalę pokrywę. Mam nadzieję, że coś wyjdzie albo raczej nie wyjdzie Wink


Wiesz co, jak ja bym znalazł coś takiego w oleju, to od razu silnik bym rozbebeszał do imentu. Nigdy nie wiadomo dokąd się taki opiłek może dostać i co rozwalić.

Historia sprzed wielu, wielu lat. Kiedyś w WSK 175 rozleciało mi się zabezpieczenie sworznia tłokowego, sworzeń się wysunął i wyrypał rowek w cylindrze. Rozebrałem wszystko, wyzbierałem ze skrzyni korbowej resztki tego zabezpieczenia, wymieniłem tłok i cylinder; po złożeniu wziąłem się do kopniaka (na wyłączonym zapłonie), żeby obrócić wałem parę razy i sprawdzić, czy wszystko obraca się jak trzeba. I po drugim kopnięciu silnik stanął jak przyspawany. Okazało się, że przegapiłem jeden kawałek zabezpieczenia, który przykleił się najprawdopodobniej do przeciwwagi wału od wewnątrz, po kopnięciu dostał sprężania i dmuchnęło go oknem nad tłok. Nowy cylinder i tłok były od razu do wyrzucenia.

Inny przykład - koledze wykruszył się jeden ząbek od przekładni napędzającej pompę oleju. I to był ząbek z tworzywa, nie stalowy. I wkręciło go pomiędzy tryby skrzyni, co spowodowało zblokowanie tylnego koła na autostradzie.

No generalnie moim zdaniem w ogóle się nie zastanawiaj, tylko zaciśnij poślady i rozbieraj to w diabły. Jest duża szansa, że wyjdzie taniej, niż gdyby coś jebło fest.

A to nie ten motocykl z Gniezna czasem? "Technicznie perfekcja"?

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 9:53, 30 Mar 2016    Temat postu:

Tak to ten ..." wizualnie perfekcja, technicznie perfekcja".... chociaż w chwili zakupu nic nie wskazywało na takie niespodzianki.

Sam nie wiem co robić, próbować oddać lub wołać o jakiś zwrot kosztów ??


Jaki jest koszt powiedzmy takiego rozłożenia silnika aby go dobrze obejrzeć chodzi mi o uszczelki wszelakie, bo robić i tak będę sam. Chociaż pewnie i tak coś wyjdzie znając życie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 21:00, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:47, 30 Mar 2016    Temat postu:

Pytanie czy chcesz rozpołowić silnik. Chyba należałoby jesli na zewnątrz nic nie zauważysz.
Wtedy potrzebujesz kilka dodatkowych narzędzi - ściągacz magneta (50zł), narzędzie do wypychania wału (można sobie zrobić samemu) i narzędzie do wciągnięcia z powrotem wału (ok. 200zł) . Oczywiście do tego komplet kluczy w tym mały i duży klucz dynamometryczny.
Sama robota nie jest trudna. Uszczelka to właściwie tylko pod głowice i cylinder, koszt łacznie 200-300 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 13:39, 30 Mar 2016    Temat postu:

Rozbieraj piec,moto dopiero kupione będziesz miał okazję sprawdzić w jakim stanie jest ,,serducho"Fiszka do ręki i pomierz wszystko tak jak stoi na papierze.Wymienisz co potrzeba i będziesz latał bez obaw a nie się zastanawiał czy do domu wrócisz z wyjazdu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Śro 13:49, 30 Mar 2016    Temat postu:

szaman108 napisał:
Rozbieraj piec,moto dopiero kupione będziesz miał okazję sprawdzić w jakim stanie jest ,,serducho"Fiszka do ręki i pomierz wszystko tak jak stoi na papierze.Wymienisz co potrzeba i będziesz latał bez obaw a nie się zastanawiał czy do domu wrócisz z wyjazdu Wink


Dokładnie to miałem napisać.

Jestem absolutnie pewny, że samymi uszczelami tego nie opędzisz. Bankowo wyjdzie Ci, że a tu łożysko, a tu trybik, a tu śrubka, podkładka, uszczeleczka, może korba, może tłok... Ale IMHO to dobra okazja, żeby zrobić gruntownie, porządnie i od A do Z. Dzięki temu będziesz miał absolutną pewność, że w silniku nie czeka żadna przykra niespodzianka. Miejsce na ewentualną optymalizację budżetu jest na górze, w miejscach, które można rozebrać bez rozkładania silnika. Ale dół zrobiłbym na zicher i zapomniał o nim na długo.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 13:57, 30 Mar 2016    Temat postu:

markosz napisał:
Tak to ten ..." wizualnie perfekcja, technicznie perfekcja".... chociaz w chwili zakupu nic nie wskazywało na takie niespodzianki.

Sam nie wiem co robic, probować oddać lub wołać o jakiś zwrot kosztów ?? Z jednej strony moto źle nie wyglada i dość ładnie pracuje a z drugiej takie kwiatki Sad


zadzwoń i powiedz jaka lipa wyszła, zobacz jak gość się zachowa,
miałem kiedyś sytuację że sprzedałem moto i na drugi dzień rozsypała się tarcza sprzęgła (!) , pokryłem naprawę bez kłopotu,
ale kiedyś też kupiłem moto - niby wszystko było cacy a po 5mth zablokowało silnik (nakrętka m8 w silniku zblokowała tryby robiąc trochę szkód) na remont posżło 4 koła bo silnik okazał się grubą rzeźbą - gość się totalnie wypiął i nic nie wskórałem.

tak czy tak - dzwoń do sprzedającego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 14:19, 30 Mar 2016    Temat postu:

Dzwoniłem już wczoraj ale gość nie wyszedł z żadną propozycja. Mówi, że może to już było a może tylko coś się w skrzyni rozsypało.. . W każdym razie to dla niego błahostka. Mówił, żę przecież silnik chodzi to nic nie może tam być nie halo...

Nie wyszedł z żadną propozycja chociaż dałem mu do zrozumienia, że może jakoś w razie W koszta podzielić.

Chociaż nie powiem, że olał mnie totalnie, bo jak posłałem mu foty to dzwonił jeszcze mówiąc, że rozmawiał ze swoim serwisantem i pokazywał mu zdjęcia (sam jeździ na moto) i podobno to jakieś łożysko. Ale nic poważnego...

Może i łożysko może nie, ale jak ktoś już tu pisał niech taki kawałek trafi np pod tłok to już nie będzie tylko łożysko.

Czytałem trochę o podobnych zakupach i teoretycznie mam wszelakie prawa żądać doprowadzenia moto do stanu zgodnego z opisem. A jak byk stało "stan perfekt wizualny i techniczny". Gość sprzedawal mi moto normalnie jako firma na fakturę marża.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 14:21, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:26, 30 Mar 2016    Temat postu:

echhh, moim zdaniem złudne nadzieje ze koles ci pokryje chociaż w czesci naprawe tej usterki... lepiej sie zabieraj za inspekce, szkoda czasu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 14:43, 30 Mar 2016    Temat postu:

Właśnie jadę do garażu Smile

Dzwoniłem nawet do UOKiK i prawnik na infolini powiedział, że mogę dochodzić spokojnie swoich praw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 15:19, 30 Mar 2016    Temat postu:

Tak tylko myślę, że skoro motor pracuje ładnie, to może w starej bańce na zlewki już coś było? Możliwe?
A na marginesie, to nawet na nowe wyczynowe ktmy w salonie żadnej gwarancji nie dają.
Jeśli te opiłki to jednak z tego silnika, to przekonała mnie ta autostrada i zblokowane koła zębate. Ja bym rozebrał.
Nie wiem czy na pocieszenie Ci dodam, ale w ostatnim półroczu kupiłem dwa ktmy i w obu po kilku mth remonty generalne, które nie były przy zakupie planowane. Oba kupowane z mechanikiem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 15:22, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 15:34, 30 Mar 2016    Temat postu:

Wiadro było czyste więc nie ma opcji...

Jestem w garażu zwaliłem pokrywę sprzęgła i nic wszystko całe i czyste...

What now ??!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 18:22, 30 Mar 2016    Temat postu:

Jeśli to wypadło sitkiem od spodu, to raczej ze skrzyni korbowej.
Tam tylko łożyska wałka wyrównoważającego, ew. jakiś element który wpadł przez przypadek podczas poprzednich inspekcji góry silnika. Trudno powiedzieć. Trzeba szukać dalej - niestety.
Może od strony magneta coś wypatrzysz, może się coś do magnesów przykleiło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:00, 30 Mar 2016    Temat postu:

jest jeszcze inna opcja - moze to jakies stare uszkodzenie ale nikt nie zaglądał do filterka od spodu ;D znam pare osób które mają motocykle nawet nie jeden sezon i sie dowiadują ze w exc na rfs są 4 filtry ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 2 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin