Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Six Days EXC 250
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiełek




Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 20:52, 02 Gru 2015    Temat postu:

W jakim stopniu wymiar squish gap da się wyregulować uszczelka pod cylinder? Cieńsza uszczelka to mniejszy squish gap, dobrze rozumiem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:28, 02 Gru 2015    Temat postu:

jak to w jakim stopniu ? wszystko zalezy od powierzchni, modelu itp. tą przerwą mozna też "kontrolowac" charakterystyke silnika, jak dasz za mało z kolei wywali ci oringi - za duza z kolei to bardziej zamulony silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:14, 03 Gru 2015    Temat postu:

uszczlka pod cylindrem nie ustawiasz squish gap tylko fazy otwierania okien przez tłok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:01, 04 Gru 2015    Temat postu:

grubością uszczelki ustawia się punkt "x" (czy jak to się tam nazywa)- mierzony w górnym położeniu tłoka ma to oczywiście też wpływ na squish, jak rozumiem najpierw ustawia się ten punkt a później ewentualnie optymalizuje squish - jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:18, 04 Gru 2015    Temat postu:

tak najpierw X-dimension czyli wysokosc tloka wzgledem krawedzi cylindra
pozniej squish


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiełek




Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 19:49, 04 Gru 2015    Temat postu:

Jakiej grubości drutu cynowego użyć, żeby zmierzyć wartość squish? Widziałem też filmik na którym ktoś mierzył tę wartość za pomocą plasteliny, nie wiem czy to dobra metoda.

Wartość x ustawiać na 0 czy troche mniej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:53, 04 Gru 2015    Temat postu:

ustaw tak jak serwisówka radzi ;D

w starszych wiem że 0 było dla SXów, dla EXC była inna wartość.

im ustawisz mniejsza wartosc tym korba bardziej dostaje w tyłek, ale moto lepiej ciągnie z dołu - cośza cos Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pią 20:34, 04 Gru 2015    Temat postu:

Korbą i łożyska wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:47, 04 Gru 2015    Temat postu:

cyna 2-2,5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiełek




Dołączył: 01 Sie 2015
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Nie 15:29, 06 Gru 2015    Temat postu:

Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:42, 06 Gru 2015    Temat postu:

x ustaw na zero czyli tlok rowno z cylkiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danko




Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:47, 06 Gru 2015    Temat postu:

Kiełek napisał:
Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru.


Sprawdzałeś to?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 20:39, 06 Gru 2015    Temat postu:

W/w link wiele tłumaczy. Z wielkością squish możesz zejść spokojnie do 1.2 - 1.3 mm. Zmierz wcześniej pojemność komory spalania, po splanowaniu głowicy musisz wybrać trochę materiału z samej komory (nie ruszając squish) aby stopień sprężania pozostał na tym samym poziomie. Pojemność komory ma być taka sama przed i po modzie. Możesz też zwiększyć trochę stopień sprężania przy okazji, zwiększy się moc w dolnym i środkowym zakresie obrotów.

A co właściwie chcesz osiągnąć? Mniejsze zużycie paliwa, większa żywotność czy większą moc? Coś robisz przy okazji przy silniku?

Ps: Odnośnie grubości uszczelki [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Nie 20:46, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:45, 06 Gru 2015    Temat postu:

a jakie są patenty żeby nieco zmniejszyz zuzycie paliwa ? wiem że zuzycie motocykla itp robi swoje, ale latałem z gosciem który ma identyczne moto tylko 2 lata młodsze, i jemu zauwazalnie duzo mniej spalał. na moich 4 litry on spalał moze ze 3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 0:04, 07 Gru 2015    Temat postu:

Kiełek napisał:
Niestety w serwisowce do Gas Gas nie ma informacji na temat wymiarów x i squish, więc opieram się na wymiarach dla silników podobnych konstrukcyjnie. Na zagranicznych forach squish zalecają na około 1,5-1,6 ,dla wartości x nie mogę znaleźć zalecanego wymiaru.


Jaką masz pojemność tego GG?

henio12323 napisał:
a jakie są patenty żeby nieco zmniejszyz zuzycie paliwa ? wiem że zuzycie motocykla itp robi swoje, ale latałem z gosciem który ma identyczne moto tylko 2 lata młodsze, i jemu zauwazalnie duzo mniej spalał. na moich 4 litry on spalał moze ze 3


Dobrze ustawiony gaźnik (dysze i iglica się zużywają, Grzegorzszw podesłał mi kiedyś jeszcze taki patent - [link widoczny dla zalogowanych] który ma zapobiegać ucieczce zbyt dużej ilości paliwa, u mnie niestety zamulało to czasem silnik), wymiar X oraz squish, stan dyfuzora i łączeń, stan waty w tłumiku (nie żartuję), łączenia bloku silnika z cylindrem (uskoki), symetria okien, wady odlewnicze w kanałach, stan membrany, wyregulowanie oraz stan zaworu wydechowego. W 2t to co ma wpływ na moc ma wpływ na spalanie (cała tajemnica w przepływie mieszanki i spalin). Czasami jest też tak, że cylindry niby są identyczne a jest różnica w spalaniu i mocy. Dużo zależy także od stylu jazdy (pamiętaj że ilość zasysanej mieszanki jest proporcjonalna do obrotów silnika).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 0:06, 07 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin