Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont kapitalny - fotorelacja + MOJA OGÓLNA GALERIA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 22:19, 11 Lut 2013    Temat postu:

Ściągacz zakupiony właśnie do wałka rozrządu. także na przyszłość by zębatkę od rozrządu z wału można było bez problemu ściągnąć. Przyda się też przy wymianie łożysk w kołach Very Happy.
I najbardziej do tego go chciałem by wyciągnąć nim zewnętrzna bieżnie łożyska od wałka wyrównoważającego co została mi w karterze gdy łożysko się posypało, ale jak na razie próby skończyły się fiaskiem ;/. Chyba będę musiał przyspawać od środka jakie pręty i wtedy wyciągnąć Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pon 22:20, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 8:54, 12 Lut 2013    Temat postu:

jak podgrzejesz kartery to nawet nie zdąrzysz sięgnąć po młotek a już łozyska wypadną.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:33, 12 Lut 2013    Temat postu:

łozysk w kołach nie usuniesz przy pomocy tego sciagacza, poza tym w kołach podobna zasada jak w karterach, podgrzewasz piasty i łozyska lekko wychodza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 12:45, 12 Lut 2013    Temat postu:

Ok, dzieki za jak zawsze cenne wskazówki Smile).


Kilka pytań na zapas, ponieważ pod koniec miesiąca głowica leci do regeneracji wraz z wałem na przekucie korby Very Happy :
1. Pytanie kolejny raz odnośnie luzu osiowego wału, który musimy ustawić, ponieważ nie wiem ale boję się tego etapu xD:
Luz ustawiamy wd tej foty poniżej i opisu tak? I ma on być między 0,1 a 0,2mm dobrze patrzę?




2. Jeśli wszystko wyżej dobrze zinterpretowałem to o co chodzi w tym zdjęciu z serwsiwóki? Tam także jest mowa o luzie osiowym i promieniowym. Pisze że luz promieniowy: max. 0,05 mm (0,0019 cala), a luz osiowy: max. 1,10 mm (0,0476 cala) - Tu chodzi o luzy podczas przekuwania korby i tego wszystko co robią z nią jak oddam do serwisu i te luzy już mnie nie interesują tak?




3. Pisaliście także by wał do przekucia oddać goły, czyli klinu z wału też mam zdjąć? Zębatke od wałka wyważającego też?? A i co do zębatki to jej nie muszę ruszać przy wyciskaniu i zakładaniu bieżni?

4. Co do klinów na wale normalnie zdjąć je uderzając w nie delikatnie śrubokrętem by zeszły? Potem przy zakładaniu kliny się wciska, czy jeszcze klej pod nie się daje czy jak?



Pytania być może trywialne, ale wszystko muszę mieć dopięte na ostatni guzik i w myślach dobrze obmyslone by prawidłowo działać xD




W weekend dalsze prace z moto Smile).
Planuje wywalić łożyska z karterów. Czekam także na paczkę z dętką i olejem- chcę zmienić olej w lagach, założyć dętki i po prostu złozżyć całe koła, a także zmontować przód motocykla (koło, lagi, półki i elektryka)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 12:45, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:20, 12 Lut 2013    Temat postu:

1) tak luz osiowy mierzysz tak jak na fotce i ma byc te 0.1 0.2 mm
2) zalezy gdzie przekuwasz, jak dasz do byle osoby kto ma prase to ci wsadzi nową korbe i moze nawet nie sprawdzic odchyłki ( kumpel znalazł takiego co na oko sprawdzał czy wały są proste! Very Happy ) jak oddasz do serwisu motocyklowego to oni wiedzą co i jak.
3) ja sciągałem zębatke małą. bo własnie bierznia nie zejdzie bo niby jak ;D w serwisie mi od razu załozyli nowe bierznie ( powciskali ) a potem przebili korbe. kliny lepiej wyjąć bo mniejsza pewność że nie pogubią.
4) ja klin wyciagam pukajac lekko czyms w jedna strone a druga wtedy sama do góry idzie, i potem juz palcami mozna wyciągnąć byle było za co złapać. potem nie wklejasz na nic tylko wbijasz. klin sam sie dociska przy dokręcaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 14:45, 12 Lut 2013    Temat postu:

henio12323 napisał:

3) ja sciągałem zębatke małą. bo własnie bierznia nie zejdzie bo niby jak ;D w serwisie mi od razu załozyli nowe bierznie ( powciskali ) a potem przebili korbe.



Centrowanie wału na oko Very Happy - masakra Very Happy -> Ja wał i głowicę do nmr lublin bedę słał więc będzie pewność że robota dobrze wykonana.


Zębatkę od łańcuszka rozrządu rozumiem, bo zębatka od wałka wyrównoważającego nie przeszkadza w zdjęciu bieżni i jak Ci w serwisie założyli od razu nowe bieżnie jak wyregulowałeś luz osiowy? Założyłeś stare podkładki na pałe bez pomiarów Very Happy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:31, 12 Lut 2013    Temat postu:

jak robiłem u siebie to mierzyłem luz i powiem że musiałem regulować bo nawet uszczelka między karterami może mieć inny wymiar niż stara

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:33, 12 Lut 2013    Temat postu:

No właśnie wiem, dlatego zaciekawiło mnie co henio napisał Very Happy, czy miał takiego farta że luz mu się zgadzał czy potem mierzył i i tak jedną bieżnię do regulacji musiał zdejmować Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:36, 12 Lut 2013    Temat postu:

to jest proste jak budowa cepa, składasz wszystko mierzysz luz, obliczasz odpowiednie podkładki, montujesz je i skrecasz, ostatni kontrolny pomiar i ma grac.
Na początku możesz złożyć wszystko bez żadnych podkładek, zmierzyć luz i odrazu będziesz wiedział jaka grubość musisz dobrać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 22:38, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:39, 12 Lut 2013    Temat postu:

ja rozszlifowałem środek starej bieźni łożyska aby co chwila nie ściągać nowej bieźni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:52, 12 Lut 2013    Temat postu:

Tak tak - dokładnie ten sam sposób mam w planach, bo czop wału nie lubi odklejania bieżni co chwilę i dlatego muszę zdjąć bieżnie bez ich uszkodzenia z czym mam problem bo w pobliżu nikt nie ma odklejacza ale jeszcze mam 2 miejsca do zwiedzenia i może będzie Very Happy

I wójo wiem że proste ale mam obawy chyba spowodowane tym że tego nigdy nie robiłem Very Happy
Wgl spotkałem się w jakiejś serwisówce, że by luz osiowy ustawić trzeba zmontować skrzynie biegów i do piero, ale to chyba w nowszych rocznikach (chodź rzekomo serwisówka była od 2000-2007)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 22:53, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
77kanzas




Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:56, 12 Lut 2013    Temat postu:

wystarczy jak skręcisz z momentem co podają w serwisówce i będzie git, ja już 47mth po remoncie i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:03, 12 Lut 2013    Temat postu:

skrzyni nie musisz składac ale mozna, mozna rozszlifowac ale nie zaszkodzi jak raz ja załozysz bez podkładek, puznieij zdejmiesz i jeszcze raz załozysz na gotowo. Nikt nie kaze ci jej 10 razy zciagac i zakładac, uzyj czujnika zegarowego i bedziesz miał dokładne wartosci luzu.
i do pomiaru nie skrecaj karterów koncowym momentem tylko delikatnie, wystarczy 5Nm, paroma srubami w obrebie wału korbowego, ustaw sobie luz na okolice 0,15mm i po koncowym skreceniu jeszcze minimalnie sie zmieniejszy ale to beda juz setne czesci mm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 23:07, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Pią 9:07, 15 Lut 2013    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
Tak tak - dokładnie ten sam sposób mam w planach, bo czop wału nie lubi odklejania bieżni co chwilę i dlatego muszę zdjąć bieżnie bez ich uszkodzenia z czym mam problem bo w pobliżu nikt nie ma odklejacza ale jeszcze mam 2 miejsca do zwiedzenia i może będzie Very Happy


jest sposób na to żeby czopowi nic nie było...proszę:

http://www.youtube.com/watch?v=ZQARSuXakDA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:21, 15 Lut 2013    Temat postu:

pawcios napisał:


jest sposób na to żeby czopowi nic nie było...proszę:

http://www.youtube.com/watch?v=ZQARSuXakDA


Widziałem to narzędzie w serwisówce mojego kata i nie sądziłem że jest to aż tak fajne narzędzie.
Ściągacz do łożysk się chowa przy tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 6 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin