Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hybryda sx-f/exc-r z silnikiem RFS
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:21, 15 Sty 2012    Temat postu: Hybryda sx-f/exc-r z silnikiem RFS

Taki projekt chodził mi po głowie od dłuższego czasu i w końcu udało się go zrealizować praktycznie w całości.
Ramę trzeba było w paru miejscach zmodyfikować bo nie mieścił się wydech.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Trzeba było dorobić nowe dolne mocowania silnika bo oryginalne się nie zgadzały.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo przesunąć trzeba było tylne mocowanie kolektora wydechowego.
rama została wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Można było przystąpić do składania
Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wahacz także wymagał modyfikacji ponieważ był za wąski w środku mocowań i trzeba było go lekko sfrezować i wytoczyć nowe gniazdo pod symering. Zestaw łożysk i tulejek wtedy można dobrać z roczników 03-07 albo skrócić tulejki i wymienić same łożyska na węższe jak w rocznikach powyżej.
przed
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
po
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Można już było postawić kata na kolach i przymierzyć resztę gratów, tak oto zaczęło się wszystko prezentować
Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Dalej poszła elektryka, nowe kable prądowe od aku do rozrusznika i dodatkowa masa.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Serwis przed sezonem układów hamulcowych i sprzęgła.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
czyszczenie gaźnika
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Były jeszcze przeróbki z króćcami węży od chłodnic ale bez problemu wszystko ogarnięte specjalnymi kolankami gumowo metalowymi, przeróbka gumy airboxu zęby połączyć go z gaźnikiem a reszta to plug and play.
trochę pracy jeszcze zostało, jak przyjdzie wiosna okaże się jak będzie się sprawował


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 17:33, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:18, 15 Sty 2012    Temat postu:

super Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Nie 18:44, 15 Sty 2012    Temat postu:

wójo to ten sx-f od sobka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:13, 15 Sty 2012    Temat postu:

mentor napisał:
wójo to ten sx-f od sobka?

Ten sam, sobek wspominal cos ze tez miales ochote na niego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Nie 19:28, 15 Sty 2012    Temat postu:

No miałem, ale samochód muszę kupić a 5tys czy ile tam za niego dałeś nie bardzo mi na rękę Smile może coś złożę sam jakieś moto od podstaw. Jedynie z silnikiem może być problem, żeby coś dostać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:42, 24 Sty 2012    Temat postu:

Maszyna skonczona Very Happy dojdzie jeszcze oslona pod silnik ale musze ja troche zmosyfikowac.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 23:40, 24 Sty 2012    Temat postu:

Zrobiłeś idealnego KTM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek moto
Gość






PostWysłany: Sob 20:01, 25 Lut 2012    Temat postu:

Wójo witam kolege mam pytanie ile cie kosztowal sam ten sx-f czyli kpl.rama,kola, plastiki itp. ewentualnie gdzie moge szukac jakiegos uszkodzonego zeby zrobić taką piekną mszyne jak twoja?pozdrawiam szerokości
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:05, 25 Lut 2012    Temat postu:

ceny sa rózne, dzieki sobkowi udalo sie skompletowac wiekszosc sxf-a za około 4tys. trzeba szukac i pytac co raz sie trafia jakas aukcja z sxf na czesci. Powiem ci ze srednio sie opłaca składac taki motorek z czesci ale jak masz np stara 520 ze zdrowym silnikiem to wtedy warto przełozyc wiekszosc gratów w nowa rame, koszty wychodza nie wielkie w stosunku do kupna ladnego 525 (06-07) albo nowszych 450-530.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek moto
Gość






PostWysłany: Pon 19:21, 27 Lut 2012    Temat postu:

Witam Wojo ponownie znalazlem sx-f 250 na czesci i mam pytanie czy chlodnice,felgi i zawieszenia z przednia polka podejda mi w tym projekcie od 520EXC?co bym musial miec napewno z tego sx-f zeby wszystko dobrze posklejac do kupy chcialem wziasc rame,siedzenie,zbiornik,tylni stelaz,airbox ps.a gdybym rame wzial od 520EXC i zabudowalbym zbiornikiem,siedzeniem plastikami i tylnim stelazem od sx-f tez by dalo rade?prosze o rade pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:19, 27 Lut 2012    Temat postu:

załozenie plastików od sxf do 520 to spora zezba i calkowicie nie opłacalna. najlepiej kupic calego sxf i tylko silnik zmienic bo dostajesz odradu lepszy zawias, rame i koła.
Na takie minimum to z sxf potrzebował bys rame, tylny stelaz z plastikami, zbiornik, siedzenie, wydech na pojedynczej rurze od modeli powyzej 2004r. przedni i tylny zawias podejdzie z 520. Chłodnice z 520 tez nie podejda chyba ze przerobisz mocowania ale wtedy trzeba i caly układ chlodzenia z 520 przekładac bo sxf ma czesc obiegu w ramie, wiec wsadzenie wszystkiego se starszego modelu bedzie trudne bo dosyc ciasno sie tam robi.
Moim zdaniem jak juz bawic sie w ta składanke to brac kompletnego sxf/excr tylko bez silnika, kolektora, i elektryki. Dla samej ramy i wygladu nie zawsze sie opłaci chyba ze naprawde tanio dostaniesz graty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gierek




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Włodawy

PostWysłany: Pon 21:33, 27 Lut 2012    Temat postu:

Hmm co do zmiany plastików to na zagranicznym forum spotkałem taki temat może cie to @Bartek moto zainteresuje:

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do samej hybrydy to naprawdę zacne moto wyszło nie ma co, mix tego co dobre i sprawdzone z nowoczesnością...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:25, 04 Mar 2012    Temat postu:

sezon rozpoczety, pierwsze testy moto i bez problemów, super rowerek w porównaniu z exc 520 Very Happy[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Nie 20:27, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drabina




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:59, 08 Mar 2012    Temat postu:

Wyszło naprawdę mega!
Powiedz mi, jak wygląda przerabianie wydechu z 2004 na 2008?
Bo jest sporo akrapów pod 2008+ (ja mam exc 2004r.) i się zastanawiam czy po niewielkich przeróbkach podeszłyby te od 2008r. albo taki fmf jak Twój.
No i czy to przerabianie ramy nie wpłynęło negatywnie na jej trwałość? Ogolnie robi wrażenie! Tylko dokupić lampę z osłona (koszt chyba 300zł) i już każdy szczegół dopracowany, bo lampa się troche rzuca w oczy na łączeniu z błotnikiem : P

SUPER!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:17, 08 Mar 2012    Temat postu:

wydechu nie przerabiałem, poprostu połaczylem kolektor starego typu z koncówka sxf-a, kolektora z nowszego modelu nie wsadzisz bo jest pojedynczy a w starszych modelach rozchodzil sie w dwie rurki na koncu przy głowicy.
tak samo bedzie ze srednicami bo akrapy mialy wieksze srednice te ze starszych modeli jak i z tych nowszych.
co do przeróbek w ramie to chyba masz na mysli wytrzymałosc, starałem sie jak najmniej ingerowac w fabryke, a w miejscu podcinania zostala solidnie wzmocniona, wiadomo sam tego nie oblicze ani nie sprawdze wytrzymałosci na odpowiednim sprzecie ale wydaje mi sie ze nie jest slabsza od oryginału a oryfinał w tym miejscu jest dosyc filigranowy, wiekszosc obciazen przenosi górna czesc ramy.
Pozatym w stanach jezdza takie hybrydy gdzie goscie rozcinaja calkowicie rame i łacza rurki spawajac na styk i to sie im nie rozpada wiec swojej jestem pewny co do geometri i wytrzymałosci.
co do lampy to mi to nie przeszkadza i jak narazie zbedny wydatek ale jak sie trafi dobra okazja to ja zmienie Smile
puki co rozgladam sie za wiekszym zbiornikiem paliwa bo czasami lubie zapuscic sie w dzicz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin