Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sx-f 450 napięcie stojana brak iskry
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Wto 21:50, 09 Gru 2014    Temat postu: Sx-f 450 napięcie stojana brak iskry

Witam wszystkich

Jestem świeżym posiadaczem SX-F 450 '11 i już mam problem z iskrą. Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.

Posprawdzałem wszystko wg serwisów-ki i jedyną nieprawidłowość jaką znalazłem to spadek napięcia mierzony podczas kręcenia rozrusznikiem na przewodach od statora (2 żółte kolory). Między tymi przewodami wyszło 4,5 volta (na obciążeniu) a powinno być 11V +- 1V. Na odpalonym moto napięcie między tymi przewodami jest już wyższe i wynosi 15V - moim zdaniem i tak za mało, SV650 miał ok 50V.

Mam pytanie czy ktoś się orientuje jakie napięcie powinno być między żółtymi przewodami na odpalonym motocykla na jałowych obrotach oraz na np 4000-5000 obr/min? ewentualnie prośba czy ktoś mógłby to sprawdzić dla SX 450 od 2007 roku? Niestety serwisówka nie podaje tych wartości, przed wymianą statora chciałem się upewnić czy to na pewno jego wina. Z góry dziękuje za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:52, 09 Gru 2014    Temat postu:

Jutro zobaczę u siebie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 22:00, 09 Gru 2014    Temat postu: Re: Sx-f 450 napięcie stojana brak iskry

vito19 napisał:
Witam wszystkich
Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.


Akumulatora powinien mieć maksymalnie około 12.6V.
Podczas pracy silnika oczywiście więcej, bo dochodzi ładowanie. Ta wartość "13.3-13.7V" jest naprawdę, czy się pomyliłeś pisząc?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 22:02, 09 Gru 2014    Temat postu:

ściągnij manual silnika, są wszystkie wartośći jakie powinny być
np to:


a manual u mnie na kristofsx.com


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Śro 21:06, 10 Gru 2014    Temat postu:

KristofSX napisał:
Jutro zobaczę u siebie


wielkie dzięki:) będę czekał z niecierpliwością na Twój wynik:)


kzq napisał:
vito19 napisał:
Witam wszystkich
Przy świeżo naładowanym akumulatorze motocykl odpala bez problemu, wystarczy, że moto postoi kilka dni (napięcie aku spadnie do ok 13,3-13,7V) i mimo , że rozrusznik kręci silnikiem motocykla nie odpala - brak iskry.


Akumulatora powinien mieć maksymalnie około 12.6V.
Podczas pracy silnika oczywiście więcej, bo dochodzi ładowanie. Ta wartość "13.3-13.7V" jest naprawdę, czy się pomyliłeś pisząc?


wartość 13.3-13.7V napisałem poprawnie a jest takie napięcie , ponieważ akumulator był świeżo (może nie świeżo ale kilka dni wcześniej) odpięty od prostownika. Mierzyłem także od razu po naładowaniu i napięcie wynosiło 14,03V i wtedy silnik odpala bez problemu:) Jak trochę go pokręciłem dla pomiarów to napięcie spadło do 12,8V i dalej był ten sam problem rozrusznik kręci silnikiem ale brak iskry:/



KristofSX napisał:
ściągnij manual silnika, są wszystkie wartości jakie powinny być
np to:

a manual u mnie na kristofsx . com


już ją przestudiowałem:) i tak jak wyżej napisałem odnośnie statora podana jest tylko jedna wartość na obciążeniu 11V ja mam 4,5V, będę czekał na wieści z Twoich pomiarówSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 21:19, 10 Gru 2014    Temat postu:

Mi to wygląda bardziej na słaby akumulator lub problemy z ładowaniem. Skoro moto odpala przy naładowanym aku to nie jest to problem z iskrą. Po rozładowaniu się akumulatora rozrusznik kręci za wolno aby powstała dobra iskra. Sprawdź na odpalonym moto jakie są wartości ładowania przy niskich i wyższych obrotach. Powinno wynosić w granicach 14-15 V przy 5000 obr/min.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorzszw dnia Śro 21:24, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Śro 21:27, 10 Gru 2014    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
Mi to wygląda bardziej na słaby akumulator lub problemy z ładowaniem. Skoro moto odpala przy naładowanym aku to nie jest to problem z iskrą. Po rozładowaniu się akumulatora rozrusznik kręci za wolno aby powstała dobra iskra. Sprawdź na odpalonym moto jakie są wartości ładowania przy niskich i wyższych obrotach. Powinno wynosić w granicach 14-15 V przy 5000 obr/min.


Właśnie szkopuł jest taki, że akumulator przy 13-14V kręci rozrusznikiem normalnie/szybko, dopiero przy 12,2V słychać , że aku osłabł. To nie jest akumulator, czekam na pomiar napięcia KristofSX co powinno wszystko wyjaśnić

PS akumulator był wymieniany i jest to samo , teraz wychodzi na to , że mam 2 dobre aku:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vito19 dnia Śro 21:30, 10 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 21:36, 10 Gru 2014    Temat postu:

Nie musisz na nic czekać. Odpal moto i sprawdź ładowanie. Jeśli aku masz dobre to na 95% to wina ładowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 21:39, 10 Gru 2014    Temat postu:

sorry , jutro sprawdzę, nie zdążyłem dzisiaj :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Śro 21:41, 10 Gru 2014    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
Nie musisz na nic czekać. Odpal moto i sprawdź ładowanie. Jeśli aku masz dobre to na 95% to wina ładowania.


ładowanie nie jest książkowe, tzn teraz mam przy 4500obr/min max 13,6V a powinno być 14,5V ale może jest mniejsze dla tego , że regulator otrzymuje za małe napięcie ze statora? Jak napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 13V to nie ma iskry a rozrusznikiem kręci bardzo ładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Śro 22:38, 10 Gru 2014    Temat postu:

KristofSX napisał:
sorry , jutro sprawdzę, nie zdążyłem dzisiaj :/


nie ma problemu, będzie wdzięczny jak sprawdzić napięcie:
1) od statora między żółtymi przewodami podczas kręcenia 5s rozrusznikiem ,(żółte przewody rozłączone od regulatora)

2) od statora między żółtymi przewodami podczas podczas odpalonego motocykla i z podłączonymi żółtymi przewodami do regulatora (pomiar możesz wykonać na biegu jałowym jak i dla 4000obr.min)

z góry dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 13:32, 11 Gru 2014    Temat postu:

hej
na kręceniu rozrusznikiem - 3.9V
na odpalonym - między 14.9 a 15.9 na wolnych, póżniej im wyższe obroty tym spada, , na ok 4000 jest ok 11V

aku prąd startowy 12.86
, pali od strzała nawet po zimnej nocy


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 18:38, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vito19




Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zach-pom

PostWysłany: Czw 15:48, 11 Gru 2014    Temat postu:

KristofSX napisał:
hej
na kręceniu rozrusznikiem - 3.9V
na odpalonym - między 14.9 a 15.9 na wolnych, póżniej im wyższe obroty tym spada, , na ok 400 jest ok 11V

aku prąd startowy 12.86
, pali od strzała nawet po zimnej nocy



Wielkie dzięki, to masz praktycznie takie wartości jak ja - teoretycznie nie takie jak powinno być wg manuala (11V+-1V u Ciebie 3.9V) Czy napięcia na żółtych przewodach mierzyłeś na AC czy DC?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 16:20, 11 Gru 2014    Temat postu:

AC
no nie wiem czemu tak, ale nie wnikam bo wszystko działa, ładowanie jest bardzo dobre, wszytsko hula, może w 2011 zmienili? bo manual jest dla 2007r


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 16:25, 11 Gru 2014    Temat postu:

Może za głęboko szukasz - świeca nowa? Co z przewodem do świecy? Może tam jest pies pogrzebany...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin