Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sx125, brak pełnej mocy (moim zdaniem). Zawór się blokuje ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol677




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:32, 17 Kwi 2021    Temat postu: sx125, brak pełnej mocy (moim zdaniem). Zawór się blokuje ?

Witam.

Pacjent sx125 2013r na wydechu Pro Circuit - powinno orać nieźle prawda ? KTM kupiłem na zimę, nie mial pełnej mocy więc wziąłem go na warsztat, okazało się, że wyjechany jest cylinder, głowica dziwnie krzywa i wypalona.
Tak więc moto przeszło kapitalny remont od A do Z.

Moto obecnie po remoncie, nowy cylinder sel. A, vertex 2P, napęd wg serii 13/50, skrzynia 6biegowa.
Moto pali, jeździ płynnie i wkręca się na obroty, nie przerywa ani nic w tym stylu.
Składane wszystko wg serwisu jak trzeba, nasmarowane ustawione etc.

Problem jest taki, iż mam wrażenie że moto nie ma pełnej mocy. Nie czuć takiego pierdolnięcia jak to w 2t (wcześniej miałem kx125 i od pewnego momentu było takie rezo, że łapy rwało 2/3 wstawała do góry bez problemu) w KTM tak nie ma.
Jedzie jak 4t, oddaje moc moim zdaniem zbyt jednostajnie jak na 2t.

Dzisiaj zauważyłem mały problem z zaworem wydechowym, mianowicie przy wkręceniu na max i wykręceniu maksymalnie do 1,5 obrotów zawór chodzi i nie zacina, wszystko płynnie i delikatnie.
Natomiast po wykręceniu jeszcze chociażby połówki obrotu regulacji zawór staje i nawet ręką nie jestem w stanie go ruszyć (dziś ściągnąłem górę żeby wybadać temat co i jak)

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co może być przyczyną zacinającego się zaworu ?
Z tego co wiem, zawór powinien chodzić przy każdym zakresie regulacji.

Tak uprzedzę odpowiedź, dźwigienka siedzi jak trzeba bo regulacja zaworu działa i rusza nim.

Brak takiego oddania można zgonić na napęd 13/50 ? Widzę, że sporo osób lata na 13/50.

Dzięki z góry za wszelką pomoc, mnie już opadają ręce i pomysły co może być nie tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karol677 dnia Sob 15:43, 17 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:42, 17 Kwi 2021    Temat postu:

naped całkiem rozsądny
moze cos nie trafiłes przy składaniu mechanizmu na dole silnika, albo sie rozpadł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol677




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:00, 18 Kwi 2021    Temat postu:

henio12323 co masz na myśli mówiąc o rozpadnięciu mechanizmu ?

Niedługo będę zdejmował prawą stronę całą dekiel więc będę badał temat tylko nie wiem co już sprawdzać bo moim zdaniem mechanizm chodzi i nic nie blokuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:34, 18 Kwi 2021    Temat postu:

raz mi sie trafił silnik co kiepsko chodził i jednym z uszkodzen było to że mechanizm sie rozpiał, on jest blokowany sworzniem i jakims cudem sie ten sworzen wysunał.

skoro chodzi to czemu nie mozesz go ręką ruszyc po skręceniu? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Nie 11:29, 18 Kwi 2021    Temat postu:

przecież po lewej stronie masz dekielek inspekcyjny. Odkręcasz 2 śrubki ,zdejmujesz go i odpalasz moto. Masz 2 kreski na obudowie cylindra i jedną ruchomą na kowadełku zaworu
Zagrzej motocykl, ściągasz dekielek i odpalasz motocykl. Spokojnie nic sie nie stanie. I obserwuj czy przy dodawaniu gazu element zaworu z kreseczką sie porusza, przy max otwartej przepustnicy kreska powinna być cały czas na dole z tego co pamiętam. Zawór powinien być ustawiony pomiędzy dwoma kreskami, nawet jak moto jest zgaszone. Jeśli tak nie jest to albo jest źle ustawiony albo coś spadło/wypadło itp. Pokrętłem po prawej stronie nad pompą wody regulujesz ustawienie zaworu. Jeśli kreska zaworu jest blisko górnej kreski w spoczynku to moto będzie otwierało zawór później i reakcja na gaz będzie wolna, jeśli kreska będzie bliżej dolnej kreski zawór będzie otwierał się szybciej i reakcja na gaz będzie gwałtowniejsza
Jak to powinno wyglądać wszystko jest opisane w serwisówce


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hopkins dnia Nie 11:36, 18 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol677




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:12, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Prawą stronę rozebrałem zawór przejrzałem od A do Z wszystko ładnie.
Jedno co zauważyłem ten sworzeń był lekko wysunięty. Nie przypuszczam żeby to była jego wina ale roznie może być wiec się sprawdzi.

Cały mechanizm w cylindrze również ustawiony wg znaków jak powinno i nic nie zacina.
Złoże go dopiero za ok 2tyg wiec sprawdzę co i jak na spokojnie.

Powiedzcie mi jedno. Seryjne ustawienie wysokości zaworu wg serwisu czyli ok 43,7mm jest to ustawienie na późne otwarcie zaworu czy wczesne ?


Jeśli regulacje wykręcamy w lewo to wtedy zawór otwiera się później czy wcześniej ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:26, 18 Kwi 2021    Temat postu:

to jest ustawienie optymalne, - takie jak ma byc, nie za późne nie za wczesne ;D
jak wkręcisz to pewnie otworzy sie późniejm ale zmieni sie tez przesłoniecie kanału wydechowego - ustaw jak serwisówka przewiduje i na tym ma chodzić OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol677




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:01, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Cylinder i tłok 1,5mth po złożeniu i widoczne takie ślady na cylindrze jak na zdjęciach (gładkie nie są to rysy jedynie ślady).
Tłok od strony okna wydechowego już praktycznie nie ma teflonu (Vertex oryginał z KTM 2p).

Tak powinno być czy za wcześnie na takie ślady na cylindrze ?
Pasowanie byłoby za ciasne ?
Ślady są dookoła, nie tylko w jednym miejscu.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karol677 dnia Nie 15:02, 18 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:37, 18 Kwi 2021    Temat postu:

jak juz zjadło teflon to cos nie bardzo ;D
drobne rysy to nie problem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol677




Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:31, 18 Kwi 2021    Temat postu:

Zastanawiam się skąd te rysy powstały skoro wszystko ładnie siadło.

A teflon od czego mógł się zjechać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:24, 19 Kwi 2021    Temat postu:

np od złego pasowania, braku smarowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin