Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 250 SX 00-04
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 22:26, 15 Cze 2016    Temat postu: KTM 250 SX 00-04

Cześć!
Zalogowałem się na forum dosłownie 5 min temu Very Happy witam wszystkich mam na Imię Szymon mam 16 lat jeździłem RM 125 aktualnie przenoszę się na jakiegoś Kata żeby nie być wytykany palcami Razz

To taki krótki wstęp w związku z tym że jest to mój pierwszy post

Planuje po wakacjach kupić SX 250 2t do około 7 tyś patrząc nie ma tego zbyt wiele ale zawsze coś, w tej cenie patrzyłem dorwę roczniki 00-04
zazwyczaj 02, 03

Pytanie jest proste, jak wiadomo każda marka ma mniej lub bardziej udane roczniki jak jest z tymi rocznikami w tym modelu ? Mają jakiś wady tak jak np padające skrzynie w kx poniżej 02? lub coś w tym stylu ?
I czy posiadają hydrauliczne sprzęgło

Jak wcześniej wspomniałem jeździłem na RM 125 00r czym sx różni się od niej ? Mam na myśli coś w stylu zawór wydechowy (podobno inny) sprzęgło (już mówiłem) zawieszenie ?

Ogólnie słabe i mocne strony tego osobnika Very Happy

Proszę tylko nie pisać 250 2t i 16 lat itd... to nie jest sednem posta Wink

Dzięki i pozdroo!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:51, 15 Cze 2016    Temat postu:

od razu powiem - 16 lat i 250 w 2T - te moto na pewno nie bedzie dla ciebie do ogarniecia. w lesie bedzie beznadzieja, na torze dzieciaki na 85tkach cie zjedza na sniadanie.

ogólnie ktmy 00-16 przeszły niewielkie zmiany silnikowe, konstrukcyjnie jakiś rewolucji nie było. chociaż z roku na rok, kosmetycznie doprowadzali te silniki do ładu.

skryznia pada jak jest źle traktowana, albo zuzyta. na co trafisz - nie wiadomo.

tak ma hydrauliczne sprzęgło.

rm i sx to prawie jedno i to samo, podobna moc, osiągi, koszta eksploatacji itp itd.

wiadomo ze sie rózni zaworem wydechowym, kazda marka ma swoją konstrukcje, swoje patenty i rozwiązania techniczne, jedne lepsze drugie gorsze. zawieszenie też kazde jest inne - liczy sie ostatecznie i tak to jak działa


i jest sednem - bo warto rozwazyc opcje motocykla którym bedziesz potrafił kierować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 23:07, 15 Cze 2016    Temat postu:

Pomyslalem tak... zrobilem remont w rm i od tego czasu jezdzilem nią codziennie po 3/4h po 1msc po rozebraniu gory wypadalo by zrobi remont, sprzedalem ją, odwijalem w lesie mocno tlok juz byl w kiepskim stanie , skoro kupie 250 2t to nie bede tak odwijal jej co za tym idzie remont bedzie pozniej prawda ? A skoro juz mialem 125 2t to nie widze sensu kupowac znowu 125 tylko juz ze tak powiem level up 250 2t
4t odpada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 6:40, 16 Cze 2016    Temat postu:

Przejedź się jakąś 125 w dobrym stanie, bo jeżeli jeździłeś nie odpuszczając manetki to coś z tym silnikiem jest nie tak.
A sporo rzeczy może być nie tak.
125 z wypalonymi bebechami, pogiętym dyfuzorem, nieszczelnością miedzy dyfuzorem, a cylindrem, a jak się okazuje po przejażdżce kompletnie rozregulowanym gaźnikiem to norma w Polsce. Mówimy tu o starszych modelach.
I ten gaźnik mógł być przyczyną konieczności wymiany tłoka co miesiąc.
I szczerze mówiąc w takim budżecie wg. mnie znajdziesz wlasnie takie motocykle...
Sory za surową ocenę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 6:57, 16 Cze 2016    Temat postu:

Remont w niej zrobilem sam, na pewno wszystko bylo z nia w porzadku bo 1,2,3 do konca to bylo stawianie kola na starcie a czasami na przelotowkach z 5 mozna bylo ja poderwac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:01, 16 Cze 2016    Temat postu:

haha juz wiem w czym masz problem - i po lesie po prostej to 500tka jest słaba Wink

kupujesz motocykle na tor crossowy - i katujesz w lesie, tam są mega wolne. 250tka nie bedzie wcale lepsza

kup soboe enduro np exc 200 - zobaczysz jaka jest róznica


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 8:48, 16 Cze 2016    Temat postu:

Zaczynam sie zastanawiac nad 125 bo juz dorwe do 7 tys jakiegos sx z 05,06 r ale boje sie ze mocy braknie na podjazdach,
Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza ,
Nie chodzi tu wcale o ciecie przez las po prostej drodze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 9:57, 16 Cze 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza

Możesz rozwinąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 10:36, 16 Cze 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
Obowiazkowo ma to byc typowa crossowka bo takie mi leza

też tak kiedyś mówiłem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 11:46, 16 Cze 2016    Temat postu:

Cross bardziej mi lezy niz enduro o tak, jezdzilem na xc 250 i dt 125 jakies to strasznie miekkie siada i wgl

Jeśli się mylę to mnie poprawcie w tym co teraz napiszę
Jeżdżąc 125 2t i kręcąc ją wysoko remont przyjdzie szybciej niż w 250 2t którą będę kręcił mniej ponieważ ma więcej mocy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon3069 dnia Czw 18:22, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 18:42, 16 Cze 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
Cross bardziej mi lezy niz enduro o tak, jezdzilem na xc 250 i dt 125 jakies to strasznie miekkie siada i wgl

Jeśli się mylę to mnie poprawcie w tym co teraz napiszę
Jeżdżąc 125 2t i kręcąc ją wysoko remont przyjdzie szybciej niż w 250 2t którą będę kręcił mniej ponieważ ma więcej mocy


tak, a w exc masz jeszcze lepiej serwisowo,
moje zdanie też jest takie że SX do lasu to lipa, a 250 SX to już wogóle masakra,
da sie ale po co się męczyć,
to jakby superbike wziąść na tor supermoto


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 18:43, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 18:47, 16 Cze 2016    Temat postu:

męczyć w jakim sensie ? Jakoś jazda rm 125 w lesie to była moim zdaniem czysta przyjemność, zwinna, lekka itd 250 nie jest znowu aż tak dużo cięzka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Czw 19:21, 16 Cze 2016    Temat postu:

Tu chodzi o charakterystykę silnika.
Też kiedyś byłem za jazdą zero-jedynkową.
Po przejażdżce czymś z większym zakresem obrotów użytkowych przekonałem się na stałe. A typową sete sprzed milenium traktuję jako ciekawostkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tkaczy




Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:27, 16 Cze 2016    Temat postu:

@Szymon3069: proponuję dorwać gdzieś zdrowego EXC 200, ale powtarzam zdrowego (silnik i zawias!). Serwisowo lżejszy dla kieszeni niż SX, jeździć po lasach będziesz spokojniej bo ma kwity, pod względem osiągów będziesz zadowolony i jest nawet szansa, że się podszkolisz w jeździe Wink
Lampy mozesz zdemontować, na przód dać pole numerowe i już kumple nie będą się śmiać że masz enduro, a nie cross Wink

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 20:33, 16 Cze 2016    Temat postu:

Jesli chodzi o moją kieszeń nie ma sie co bać, "ucze się Laughing Laughing Laughing " i mam dorywczą pracę , na remonty jak i codzienne zajmowanie sie crossem (filtr , olej) pieniadze są
Dlatego postanowilem kupic crossa, jak juz mowilem enduro jezdzilem, cross jakos bardziej mi lezy nie umiem tego opisac dlaczego Rolling Eyes
I koniecznie ma to byc 2t
Wiem ze mowicie dobrze i każdy chce mi dobrze doradzic wiec doradzcie mi najlepszego crossa do 7tys max oczywiscie ktm do ganiania po lasach
Po wczesniejszych waszych wypowiedziach zaczynam sie zastanawiac na sx/sxs 125 lub sx 250
W 125 kusi mnie nowszy rocznik w tych pieniądzach tylko czy jest sens przesiadac sie z rm 125 na sx 125 ..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon3069 dnia Czw 21:05, 16 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin