Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawieszenie KTM WP 4860 MXMA CC - setting
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 14:58, 09 Cze 2014    Temat postu: Zawieszenie KTM WP 4860 MXMA CC - setting

Hej
W moim SXF jest zawias dwukomorowy, chcęgo trochę poustawiac bardziej pod las/cross country, wiadomo że nawet miękki zawias SX nie będzie dobry do lasu.
I teraz tak:
w husabergach 2012 jest ten sam zawias (WP 4860 MXMA CC) -i w/g manuala jest ta sama długość sprężyn, długość lagi, ta sama ilość gazu,ta sama ilość oleju w cartridgu, jedyna różnica to ilośc oleju na lagę (390ml w SXF vs 370ml Husaberg) i twardośc sprężyn (4.8Nm dla 75-85kg w SXF vs 4.6Nm dla 75-85kg w Husaberg)

czy jeśli wrzucę do swoich lag miękcejsze sprężyny i zmienjszę ilośc oleju to będzie ono pracowało jak endurowe w husabergu? czy to torche za proste by było ? zestawy naprawcze są takie same dla ktm/husaberg więc bebechy sie nie różnią


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:26, 09 Cze 2014    Temat postu:

A sprawdzałeś czy te blaszki które są odpowiedzialne za setting również są takie same?
Jak są takie same to po zmianie oleju i sprężyn będzie tak jak piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 15:36, 09 Cze 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
A sprawdzałeś czy te blaszki które są odpowiedzialne za setting również są takie same?
Jak są takie same to po zmianie oleju i sprężyn będzie tak jak piszesz.

hm, nie, ale zrobię tak żeby było tak samo,
było by fajnie bo ostatnio pojeżdziłem na dwukomorowym z settingiem enduro i było WOW, - stąd mój pomysł tego tuningu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pon 16:06, 09 Cze 2014    Temat postu:

a jaki jest setting enduro w sxfie? ja też z miłą chęcią coś pokombinuję Wink fabrycznie jest sprężyna na 75-85kg tak?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Pon 16:08, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 16:16, 09 Cze 2014    Temat postu:

ja ustawiłem 19 comp /17 reb (comfort w/g manuala to 14/14) i jest w miarę nieźle, dalsze rozkręcanie robi z zawiasu flak, sprężyna standard

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pon 16:36, 09 Cze 2014    Temat postu:

comp-16 reb-22 - to są ustawienia Comfort, spróbuję twoich ustawień, a ile ważysz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:57, 09 Cze 2014    Temat postu:

ale Ty masz starszy model i inne zawieszenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:08, 09 Cze 2014    Temat postu:

KozioŁ napisał:
comp-16 reb-22 - to są ustawienia Comfort, spróbuję twoich ustawień, a ile ważysz?


u mnie jest więcej oleju,
ważę 88, możesz sprawdzić moje, ja dalej zmieniam i klikam jeżdżąc po lesie, ale te ustawienia co Ci podałem są jak na razie najlepsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pon 17:52, 09 Cze 2014    Temat postu:

a cholera, sugerowałem się numerami zawiasu ale zapomniałem o roku moto. różnica w ilości oleju raczej kosmetyczna, raptem 15ml. spróbuję twoich ustawień, ważymy tyle samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:01, 09 Cze 2014    Temat postu:

regulacja to regulacja - jak dla mnie nie ma wpływu na sztywność zawieszenia, jedynie na warunki pracy

SX to SX exc to exc. dlatego Ci sie kristof dziwiłem że ciągle enduro a na SXie ganiasz ;D

co do ustawien - to włąsnie te blaszki shimki duuuze znaczenie mają, ja sobie wywaliłem 3 trójkątne bo mi pekły i wrzuciłem 2 okrągłe i costam czuć że inaczej pracuje przy odbiciu. także zagłęb się w ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 20:28, 09 Cze 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
regulacja to regulacja - jak dla mnie nie ma wpływu na sztywność zawieszenia, jedynie na warunki pracy

SX to SX exc to exc. dlatego Ci sie kristof dziwiłem że ciągle enduro a na SXie ganiasz ;D

co do ustawien - to włąsnie te blaszki shimki duuuze znaczenie mają, ja sobie wywaliłem 3 trójkątne bo mi pekły i wrzuciłem 2 okrągłe i costam czuć że inaczej pracuje przy odbiciu. także zagłęb się w ten temat


hehe no dokładnie, popróbowałem ostatnio różne enduro (250 EXC 2012, 250 excf 2008 - z dwukomorowym, 450 exc 2011) i jest duuużo "wygodniej" i pewniej w lesie, a na torze wcale nie wolniej.
u mnie po tej zmianie mapy na soft moto jest juz ugładzone, teraz chcę spróbowac zawias,

te podkładki tez kupię od husaberga żeby był komplet, zobaczymy co z tego wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pon 5:54, 16 Cze 2014    Temat postu:

Po samej wymianie sprężyn będziesz czuł już znaczną różnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 20:37, 18 Cze 2014    Temat postu:

dobra, pierwsze podejście zrobione, na razie sprężyny zostawiłem (mam 4.8 czyli pod 85-95kg dla enduro, wazę 88 + klamoty do jazdy to będzie ponad 90kg), zmniejszyłem ilość oleju (o 20ml na lagę) i ciśnienie w cartridgu (do 1.1, było 1.3),

kliki ustawiłem 18/18
efekt:
pierwsze odczucie na stojącym moto - jakies twarde, juz myślałem że będzie lipa,

ale po krótkich testach (troche tor, trochę super enduro) jestem bardzo zadowolony, zawias na belkach czy kamieniach dużo bardziej przewidywanly, dużo łatwiej wjeżdza na belki, na garbach nie bije, na hopach nie dobija, ogólnie bardzo fajnie, w piątek zrobie test w lesie, ale podejrzewam że będzie bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Śro 22:05, 18 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:42, 18 Cze 2014    Temat postu:

a sprężyny masz oryginalne od nowości?
czy zmieniałeś już wcześniej na wagę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 20:47, 18 Cze 2014    Temat postu:

oryginał - standardowe , w/g manuala do 450 SXF , 4.8 są na wagę 75-85

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 10:21, 20 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin