Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawieszenie KTM WP 4860 MXMA CC - setting
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 16:56, 23 Sie 2018    Temat postu:

Niestety tak też właśnie podejrzewalem. Czy twardość sprężyny ma również wpływ na łapanie shimmy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Wto 7:44, 28 Sie 2018    Temat postu:

Tomokat napisał:
Niestety tak też właśnie podejrzewalem. Czy twardość sprężyny ma również wpływ na łapanie shimmy?


twardosc raczej nie ma nic w spolnego. ja miałem podobny problem z dwukomorówka u siebie PRZED settingiem. Amor chodził kiepsko. i przodem miotało na lewo i prawo. Wysyłałem so settingu i okazało sie ze z jednego catriga uciekło całkiem cisnienie bo jeden "bider" nie trzymał bo uszczelka sparciała. Moze u ciebie jest ten sam problem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 15:29, 29 Sie 2018    Temat postu:

Lagi świeżo po serwisie. Najpierw miałem robić sam ale pomyślałem że jak dam do kogoś kto się tym zajmuje to będzie porządnie zrobione. Ale teraz już sam zgłupiałem jaka jest tego przyczyna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:36, 29 Sie 2018    Temat postu:

a odpowiednio skręcasz lagi ? nie zmieniłes ich wysuniecia w półce ? moje moto tez łapie shimme - jak sobie jade na luzaka i odkręce gazu, co innego jak wiem ze chce jechac szybko mam odpowiednią pozycje na moto - wtedy nie ma szans o czyms takim

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 21:16, 30 Sie 2018    Temat postu:

Dzisiaj wrocilem od nowa do standardowych ustawień jakie miałem po serwisie i wziąłem się za regulację. W końcu jest konkretny efekt. Teraz w końcu nie talepie tak bardzo kierownicą przy większych prędkościach i ładnie wybiera. Nie jest może pluszowy ale już nie bije po łapach. W końcu jestem zadowolony. Myślę że kluczem było odjęcie w ustawieniach więcej odbicia niż kompresji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 9:22, 31 Sie 2018    Temat postu:

Na łapanie shimmy duży wpływ ma także łożysko główki ramy - jeżeli jest źle dociągnięte. Niektórzy dają także do główki ramy duże ilości gęstego smaru tak żeby sztyca w nim pracowała (nie wiem czy to coś daje)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:14, 31 Sie 2018    Temat postu:

chyba smar niewiele zmieni, bo nie ma taka sztyca duzo obrotu - ledwie jakis kąt

ale niektórzy sobie zakręcaja za mocno i sie robi " amor skrętu" dla ubogich Very Happy chyba qrak sobie tak skręca troszke mocniej w crossówakch na tor, pewnie na dziurawe tory nie trzeba tak mocno trzymac kierownicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iwald




Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 17:40, 04 Sty 2019    Temat postu:

Przerabiamy ten temat z kolegą już jakiś czas bo u mnie cały czas zawias nie pracował w pełnym zakresie i łapy urywało przy szybszej jeździe.Zmieniłem setting blaszek na ten z husaberga ale dalej rewelacji nie było, zmieniłem ustawienia odbicia i dobicia na hard enduro i dalej dużo brakowało do ideału. W końcu zaczęliśmy przeglądać zagraniczne fora i znaleźliśmy rozwiązanie. Ilość oleju jaka jest podana w serwisówce 365ml(nie wiem dlaczego nie ma podanej odległości od lustra) jest zdecydowanie za duża do jazdy hard enduro. Ustawiłem poziom oleju na 300ml i zawias w końcu zaczął pracować w pełnym zakresie. Oczywiście pojawił się też minus bo przy bardzo szybkiej jeździe zaczyna strasznie szarpać kierownicą ale to teraz tylko kwestia settingu, niestety warunki na razie nie sprzyjają testowaniu. Jeżeli macie problem z twardością tego zawieszenia to proponuję zaczynać właśnie od poziomu oleju. Problemem może też być samo pompowanie się kartridża poprzez wadliwy uszczelniacz, wtedy zawieszenie po krótkiej jeździe robi się twarde dlatego warto też kontrolować ciśnienie w kartridżu jeżeli mamy problem z twardością.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez iwald dnia Sob 7:21, 05 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 10:00, 06 Maj 2019    Temat postu:

rams napisał:
Fabryczny setting z Husaberga TE 250/300. U siebie zmodyfikowałem go pod swoje preferencje. Fabryczny setting w zupełności wystarcza dla amatora.

Wymiary podane średnica wew. x średnica zew.

COMPRESSION VALVE
6x24.1 x 3 szt.
6x16.1
6x24.1
6x22.1
6x20.1
6x18.1
6x17.1
6x16.1
6x14.1
6x12.1
6x9.3
6x16.25

MIDLLE VALVE
6x12.1
6x20.1 x 3 szt.
6x18.1
6x16.1
6x10.2
6x11.1
Float 0.7mm

REBOUND VALVE
8x20.1 Delta x 3 szt.
8x12.1
8x16.1
8x14.1
8x13.1
8x12.1
8x10.3
8x14.25

Taka pompka w zupełności wystarczy. Igłę można zrobić za grosze niż kupować za ponad 100zł. Do zrobienia igły wystarczy igła z apteki wentyl z samochodu i poxipol.


Uwaga odkopuje temat>
Jestes pewny że największa płytka w drugim stopniu compresji na base valve jest tylko jedna?

po co jest ta mała płytka 12mm na compresji na mid valve, przez nią nie będzie pełnego zamknięcia zaworu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pon 10:05, 06 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin