Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wytarty wałek rozrządu SXF250 2010
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 8:02, 06 Maj 2013    Temat postu: Wytarty wałek rozrządu SXF250 2010

Od kilku dni motor zaczął dziwnie klekotać i stracił na mocy. Pierwsza myśl to pewnie zawory do regulacji, więc zajrzałem do środka i wtedy dostrzegłem że mam wytartą krzywkę ssącego wałka rozrządu oraz dźwigienkę popychacza i to dosyć mocno.
Co mogło spowodować takie zniszczenia?
Jak najtaniej rozwiązać ten problem?
Proszę o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 8:26, 06 Maj 2013    Temat postu:

Może smarowania nie miał. Jakiś kanalik się zapchał albo ubyło oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 9:44, 06 Maj 2013    Temat postu: Re: Wytarty wałek rozrządu SXF250 2010

ziolekz napisał:
Od kilku dni motor zaczął dziwnie klekotać i stracił na mocy. Pierwsza myśl to pewnie zawory do regulacji, więc zajrzałem do środka i wtedy dostrzegłem że mam wytartą krzywkę ssącego wałka rozrządu oraz dźwigienkę popychacza i to dosyć mocno.
Co mogło spowodować takie zniszczenia?
Jak najtaniej rozwiązać ten problem?
Proszę o pomoc

hej
co ile wymieniasz olej? jaki olej lejesz? w jaki sposób wymieniasz olej? (czy czyścisz filtry filmu olejowego, filtry oleju wymieniasz na każdej wymianie?)

przy głowicy/zaworach nie ma co oszczędzać bo zemści się to prędzej czy później, trzeba wymieniac na nowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:29, 06 Maj 2013    Temat postu:

Ile godzin nalatane ??? Jaki olej lany ??? Jak często wymiany olej+filtr ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 11:16, 06 Maj 2013    Temat postu:

Motor kupiłem w tym roku. Nie miał założonego licznika motogodzin ale wiem ze na nowym tłoku przeleciał ok 35 mg. Olej wymieniałem od kupna 2 razy 2,3 jazdy po 3 godz. Dopiero się uczę jeździć na 2 kółkach więc go nie piłowałem. Olej lałem motul 10w40. Jak wymieniałem to wraz z filtrem oleju. No i oczywiście dokładnie czyściłem pozostałe filtry.
Podzwoniłem po kilku fachowcach, jeden powiedział że się to zdarza w KTM-ach i trzeba będzie wymienić też pompę oleju.
Myślałem też o regeneracji wałka (http://www.swiatek.com.pl/) tylko nie wiem czy to się opłaca.


Zniszczenia



Dzwoniłem do świątka i za regeneracje wałka krzyknęli 207 zł (nowy ok 650)
dźwigienkę 66zł (nowa ok 286 zł)


Edytuj posty - 4tSTUNT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 14:04, 06 Maj 2013    Temat postu:

Kolego edytuj posty!
Co do tematu to ten wałek makabrycznie starty jest!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Red Bull X




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:47, 06 Maj 2013    Temat postu: sx-f 450 2008 rok

ja pierd ...ole takiego walka jeszcze nie widziałem nie chce Cie martwić kolego ale zajrzyj jak najszybciej do środka silnika i powiedz jak wygladał olej po spuszczeniu czy miał takie jak by drobniutkie kawałki magnezu tzn duralu bo to istotne jesli tak to poszła pompa oleju albo pompy dziwne że jedna dzwigienka sie starła tylko.2powód to zły luz zaworowy albo raczej jego brak wałek cały czas stykał sie z dzwigienką i tarł nie miał w tedy dośc dobrego smarowanie i sie wytarł.ale spekulować mozna rozbierz i szukaj przyczyny napewno pomożemy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Red Bull X dnia Pon 15:27, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:11, 06 Maj 2013    Temat postu:

masakra... to ja płakałem że mój wałek wytarty Very Happy ale w porównaniu z tym to wyglądał jak nowy. raczej kwestia był brak smarowania tego jednego popychacza. bo jak widac drugi zdrowy.

co do regeneracji - odpuść sobie. to wyczynówka tutaj takich rzeczy sie nie regeneruje. to juz lepiej dorwij używkę w należytym stanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:26, 06 Maj 2013    Temat postu:

prawdopodobnie miałes zapchana dysze smarujaca własnie tą krzywke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:44, 28 Maj 2013    Temat postu:

Przy rozbieraniu silnika zauważyłem że mam dysze smarujące krzywki wałków rozrządu 3x70 i jedną 50. Co teraz z tym zrobić? Zrobić wszystkie 70-tki (a jak tak to gdzie taką dysze można kupić?) czy wrócić do oryginalnych 50-tek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 19:16, 29 Maj 2013    Temat postu:

Sprawdź sobie wszystkie dysze olejowe, bo może ktoś coś więcej kombinował. Olej płynie tędy którędy mu najłatwiej, czyli największymi dyszami. Jeśli ktoś zmienił tylko te trzy dysze to najprawdopodobniej ucierpiało też smarowanie tłoka i wału. Chyba najlepiej będzie Ci wrócić do oryginału, więc udaj się do serwisu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:55, 29 Maj 2013    Temat postu:

ja bym sprawdził po prostu tak jak jest fabrycznie. skoro były wszędzie 50tki to bym do tego wrócił. chyba że są zastosowane jakieś mądre modyfikacje. jakas pompa wydajniejsza czy cos

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makperson




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:10, 06 Cze 2013    Temat postu:

Podłącze się gdyż mam podobny problem. Moje exc 450 klekoczeFILM (jestem w trakcie remontu tłok i korba) jednak nie jestem do końca pewny czy to przez luzy na korbowodzie tak klekocze gdyż ma tylko na boki, a wiem że powinien jakieś mieć fakt że są dość duże ale góra dół nie wyczuwalne. Ale kiedy przeczytałem ten temat to przypomniało mi się że widziałem na popychaczu zaworu wydechowego wytarcie Very Happy to zrobiłem parę fotek do oceny czy to jest szkodliwe? oraz stan wałka rozrządu. Dodam że popychacze od zaworów wydechowych chodzą luźniej szybko opadają jak je podniose palcami natomiast ssące wolniej, czy tak ma być? nie sądze ale nie znam się a jeśli nie powinno tak być to co powinienem zrobić ? Very Happy
Dzięki z góry chłopaki Very Happy

Wałek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Popychacze:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:10, 06 Cze 2013    Temat postu:

wałek jeszcze ok. widać slady ale mój był 20X gorszy bo był uskok. co do dzwigienek zobacz czy te rolki nie maja luzów - one też hałasują. a popychacze słabo widać. zobacz czy łatwo chodza w tych grzybkach. widziałem takie zuzyte ze az dało sie je sciągnąc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:35, 06 Cze 2013    Temat postu:

no faktycznie klekocze masakrycznie, powiedziałbym że to korba ale jak mówisz że pionowego luzu nie ma to nie to, bo od poprzecznego napewno by tak nie napierniczało. sprawdzaj zawory,dzwigienki,,łozysko wałka rozrządu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin