Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sx-f(exc)450 (czyli jak poprawić fabrykę i z sx zrobić exc)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:07, 26 Gru 2018    Temat postu:

tereny to hołdy i lasy,charaktre jazdy jak to na 250 agresywny Very Happy dac tak kristof 14-51?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:42, 26 Gru 2018    Temat postu:

kup sobie na tył 50tke i kilka rozmiarów na przód - i kombinuj, wydłuzanie biegów ( przełożenia na duzy v max ) są ok jak sie smiga na przelotach, mniej kręcisz silnik - ale np na wąwozach taki nawet fabrycznie zestrojiny mało elastyczny silnik bedzie sie dusił, dławił i ciezko bedzie ckolwiek poderwac przed przeszkodami, wiec wtedy za wiele sie nie uzyska

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 22:35, 26 Gru 2018    Temat postu:

na przód 13 , 250 ma mniejszy moment niż 450 i potrzebujemy go jak najwięcej na łańcuchu, na tył 52-51 lub 50 w zależności od terenu,
ja stawiałbym że 13-51 będzie optymalnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 6:53, 27 Gru 2018    Temat postu:

dodam jeszcze ze wlecialo ciezkie kolo zamachowe trailtech i upuscilo troche jadu sxf.Ale dam tak jak pisze kristof 13-51 albo 52
A co do samego kola to producent zaleca wlanie 100ml oleju do pokrywy zaplonu w celu lepszego chlodzenia. Jakiego oleju uzyc?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo83 dnia Czw 9:57, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlj




Dołączył: 27 Mar 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowsze

PostWysłany: Pią 21:55, 28 Gru 2018    Temat postu:

Ciąg dalszy tematu skrzyni sxf-exc....
zbieżność części nie dawała mi spokoju. W związku z czym przeprowadziłem dokładniejsze śledztwo. Ale najpierw uściślę... sxf to tak naprawdę fc450 Smile. Pierwszy wypust pod szwedzkim logo (MY2014). Jak już się zdejmie dekle, to oczywiście wszystko to KTM... Ale dla ścisłości i późniejszych zdjęć warto to dodać.
Wracając do tematu śledztwa. Teoretycznie do sxf z 2014 roku powinna pasować skrzynia z exc 2015, a rozszerzając tę definicję z exc MY2012-MY2016.
Kopałem dalej. Jak pisałem w poprzednich postach, elementy skrzyni biegów powtarzają się od 2008 roku.
Biorąc zatem 450 exc MY2012 porównałem ze skrzynią MY2008.... i bingo. Różnica jest tylko w dużych trybach (duży od jedynki, dwójki, piątki i szóstki mają inne numery). Reszta skrzyni - oba wałki, małe tryby oraz 3/4 są te same. Prowadnice wideł, i cześć samych wideł też jest taka sama....
W teorii, wszystko powinno pasować!
Więc.... kupiłem skrzynie z 2008 roku! W dobrej cenie, nie widać śladów zużycia. Cacuszko. Oczywiście 6 biegów.
I dziś wieczorem trafiła do Huśki.... plug'n'play!!!! Wszystko weszło pięknie. Biegi wchodzą jak w masło, cichutko, jak marzenie!
Teraz tylko trzeba zobaczyć jak spiszę się w terenie, ale chyba warto eksperymentować Twisted Evil
Na razie silnik jeszcze na stole, ale jak ruszy to potwierdzę czy wsztsko należycie hula.

Mały update:
- silnik złożony i dopalony, wmontowany w ramę
- skrzynia pracuje jak marzenie Smile Biegi wchodzą cicho i gładko
- na razie jest bajka. Wygląda że przeszczep się udał: exc2008->fc2014
Ogólna konkluzja ćwiczenia? Warto eksperymentować!!!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez mlj dnia Wto 11:44, 05 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 22:10, 28 Gru 2018    Temat postu:

super!
myślę że takich hybryd to nie ma na świecie za dużo, czekamy na relację z terenu,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin