Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zliczenie MTH według zużytego paliwa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:20, 22 Gru 2018    Temat postu: Zliczenie MTH według zużytego paliwa

Witam,
mam pewien drobny problem, od marca 2018 do chwili obecnej wyjeździłem motocyklem (EXC 300 2007r.) dokładnie 2,5L oleju do mieszanki, lałem średnio 100ml/5L, wynika z tego, że wyjeździłem w tym sezonie 125L mieszanki. Chciałbym obecnie założyć licznik MTH jednak najpierw chcę oszacować ile motocykl zrobił przebiegu, orientuje się ktoś może ile mniej więcej motocykl zrobić MTH przy ww. ilości paliwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyqor




Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:09, 22 Gru 2018    Temat postu:

KristofSX napisał:
przyjmuj że 1mth = 1bak paliwa (ok 7l) takie założenie jest w serwisówce
pozdro



ktmracing.fora.
pl/sx,3/przelicznik-mth,2949.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:45, 22 Gru 2018    Temat postu:

Taki przelicznik może i jest ale do 4T, interesuje mnie przeliczenie pod 300 2t
PS. Następnym razem zanim coś komuś wyślesz to sprawdź czy to jest faktycznie odpowiedź i nie wysyłaj jak nie jesteś pewien, jakbym tak zaczął liczyć godziny w 2T jak w 4T to nicasil zjechałbym do aluminium...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Sob 17:49, 22 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Sob 19:46, 22 Gru 2018    Temat postu: Re: Zliczenie MTH według zużytego paliwa

Chcesz ustawić na liczniku przed zamontowaniem już ilość motogodzin ? Chyba nie widziałem licznika z taką funkcją.

A co do problemu, to załóż licznik, zalej do pełna i sam zobaczysz ile zejdzie mh na bak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:09, 22 Gru 2018    Temat postu:

to jest wszystko " około " równie dobrze błędnie bedzie 1 bak jako wskazówka - bo bywały modele motocykla z jednym silnikiem a oryginalnie innymi zbiornikami paliwa

jak latamy po wąwozach to spalanie 2T i 4T nie jest jakos drastycznie rózniące sie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 12:16, 23 Gru 2018    Temat postu:

Kustosz napisał:
Taki przelicznik może i jest ale do 4T, interesuje mnie przeliczenie pod 300 2t
PS. Następnym razem zanim coś komuś wyślesz to sprawdź czy to jest faktycznie odpowiedź i nie wysyłaj jak nie jesteś pewien, jakbym tak zaczął liczyć godziny w 2T jak w 4T to nicasil zjechałbym do aluminium...


Nie czepiaj się kolegi bo podał ci prawidłowa odpowiedź. Poza tym przy takim przeliczaniu wychodzi 1 mth = 2 godziny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:23, 23 Gru 2018    Temat postu:

Dokładnie tak jak mówi Henio, po paliwie liczyłem godziny w poprzednim motocyklu i dawało to miarodajny wynik, części wymieniałem w samą porę opierając się na tych kalkulacjach, czemu chcę to wiedzieć? Motocykl na jesieni zeszłego roku dostał nowy tłok, wyjeżdżone zostało na nim 2 baki po czym motocykl kupiłem ja, wylatałem na nim 125 litrów i zastanawiam się czy jest sens zrzucać górę w celu wymiany tłoka, patrząc przez okno wydechowe wygląda jeszcze nieźle, taka ciekawostka dla tych którzy myślą, że licznik ze sklepu to licznik MTH, nic bardziej mylnego, liczniki te zliczają godziny zegarowe pracy silnika i nijak ma się to do MTH, żeby coś obliczyło MTH pracy jakiegoś silnika musi wiedzieć jakie ma obroty znamione silnika czyli takie przy których godzina zegarowa pracy będzie równała się 1 MTH

PS. Czyli mam przyjąć 7L-1MTH? ktoś może to potwierdzić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Nie 12:25, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:53, 23 Gru 2018    Temat postu:

oczywiscie że liczniki sprzedawane to liczniki godzin zegarowych niezaleznie od borotów i obciązenia silnika ale to tak samo mało miarodajne jak pomiary ilosci zuzytego paliwa - w trudnym terenie np górach podejrzewam że z 1/5 paliwa trafia w ziemie odpływami przy przechyłach i wywrotkach u wiekszosci kierowców ;P tez co innego wyskoczyc na długą prosta pałując a co innegomęczyc sie w potoku.

wg mnie warto kupic mimo wszystko sobie taki prosty licznik mth, nie użerać sie ze zliczaniem paliwa - i tak kontrolować wg godzin podanych w ksiazkach obsługi, dla tych motocykli tez jest podany interwał godzinowy a fabryczne liczniki tez zliczaja czas pracy silnika bez względów na warunki - wiec skoro producent podaje interwał serwisowy w godzinach mierzonych takim prostym licznikiem to tego sie mozna trzymac.

to że tłok wygląda dobrze to swiadczy tylko o tym że dobrze dbasz o filtr, nie przegrzewasz silnika,m nie dostaje sie syf do komory spalania który by powodwał jakies uszkodzenia mechaniczne - co w zaden sposób nie swiadczy o tym czy taki tłok nadaje sie do dalszej eksploatacji

dla twojego modelu warto zajrzec do tłoka co 80-110 godzin ( oczywiscie srednio... bo równie dobrze i w 50 godzin mozna go zarznąć ) zwykle wtedy wymaga bezapelacyjnie wymiany - oczywiscie po dokonaniu pomiarów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:57, 23 Gru 2018    Temat postu:

Nie wiem po co tyle kombinowac? Sa napisane w serwisowce interwaly i tyle. Zawsze wymieniam tloki po 80h i po tym przebiegu juz kwalifikuje sie do wymiany przy mojej jezdzie. Znam ludzi co wymieniaja po 100h ale nie pochlebiam takiego dzialania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:00, 23 Gru 2018    Temat postu:

reasumując motocykl zrobił 150L paliwa, wg Was ściągać górę czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:29, 23 Gru 2018    Temat postu:

U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 16:48, 25 Gru 2018    Temat postu:

rams napisał:
U mnie średnio wychodzi, że w ciągu sezonu robię około 80h i spalam około 250L benzyny na ten przebieg. Średnio około 3h na bak (10L).


To u mnie zlicza fabryczny licznik moto 1h jazdy za 1mth to te fabryczne tez zliczaja godziny zegarowe pracy licznika a nie mth?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:40, 25 Gru 2018    Temat postu:

ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:50, 25 Gru 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
ciezko do konca powiedziec, trzeba by podpiać drugi licznik i sprawdzic dokładniej
ale nie wiem czy przypadkiem nie jestt tak że mierzy tylko wtedy kiedy ma obrot koła - bo majac niesprawny czujnik prędkosciomierza mth sie nie nabijaja - wiec juz jest " dokładniejszy" bo nie zlicza mth np przy rozruchu i tych chwilach gdzie moto chodzi na wolnych a sie nie jedzie - zuzycie silnika wtdy jest praktycznie nieznaczne... ale prawdziwych MTH wg wzoru nie liczy


Dlatego ja zdziwiony bylem po zakupie enduro, spidziewalem sie ze mth wolniej leca a tymczasem mam 1h jazdy= 1mth u mnie a nie "piłuje" na maxa moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:53, 25 Gru 2018    Temat postu:

z tego co wie orientuje licznik w ogóle nie widzi obrotów silnika wiec nie mógłby na tej podstawie liczyc mth
swoja droga - w nowszych modelach gdzie mozna komputerem diagnostycznym odczytać motogodziny to tez są podane jako suma przejechanych godzin - albo inaczej godzin pracy modułu zapłonowego - mimo że moduł rozpoznaje zakresy obrotów bo podaje ile godzin motocykl przepracował na poszczególnych partiach obrotów

w przypadku motocykli wyczynowych to czy jedziesz na pół gwizdka czy odkrecasz aż takiego znaczenia do eksploatacji nie bedzie tu i tu sie wszystko zuzywa, interwały są dość krótkie i zwykle sie sprawdzają


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin