Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prolink
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 22:37, 23 Lut 2016    Temat postu:

Składałem drugie moto, poza tym dopiero przyszły mi łożyska i ściągacz. Nie mam czym tego naciąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:41, 23 Lut 2016    Temat postu:

hehehe jak bym widział to samo u siebie. U mnie po 10 próbach i patentach. rozwierciłem to frezem ( taki na wkrętarke) i wydłubałem.. Inaczej się NIE da. Żaden ściągacz nie dał rady. Może jak bym go nie niszczył i były by krawędzie to by wszyło normlanie, ale będzie nauczka Razz Ja tam po wymienie w becie nie mam luzów, a ponoc minimalne mogą być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 23:43, 23 Lut 2016    Temat postu:

U mnie ściągacz ten bok bieżni w części wyrwał a resztę wyprostował i nie ma już o co go zaprzeć więc nic nie straciłeś Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:05, 24 Lut 2016    Temat postu:

Kolejnym razem jak nie pójdzie za 1 razem to znowu wezmę frez Very Happy Zebrać troche powierzchni, śrubokrętem podważyć i wyjdzie samo. Nie mam zdjęć jak to wyglądalo w trakcie. bo przy tym jednym elemencie straciłem czas i sprężyłem się żeby to poskładać kumplowi, ale na pewno ogarniesz to sobie.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 0:23, 24 Lut 2016    Temat postu:

Jak jutro znajomy nie da rady to kupię frez.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:32, 24 Lut 2016    Temat postu:

Dodam, że też bylem z tym u kumpla w serwisie. Wyciągnął swoje wszystkie narzędzia to myslałem, że pare minut i wracam do domu, a tu jednak tez się dziwił. Daj znać jak wam poszło.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Śro 0:36, 24 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 0:26, 25 Lut 2016    Temat postu:

Łożyska poszły ale... znajomi też się nawnerwiali. Bieżnie przecięte frezem, niestety nie było możliwości żeby nie uszkodzić gniazda. Mam teraz mały żłobek pod łożyskami. Prawdopodobnie przyczyną problemów z wyjmowaniem jest zbyt ciasne pasowanie i w fabryce jak je wbijają to już jest trochę na chamca.

Skręciłem wszystko w całość i dalej gdzieś jest luz. Jutro wszystko idzie do tokarza żeby dorobił nowe tulejki z ciasnym pasowaniem. Niestety zestaw naprawczy z nowymi tulejkami nic by nie dał a nowe śruby w serwisie prawie 140 zł za sztukę... Śruby z żelaznego (M14X120) i tak trzeba przerabiać ze względu na to że oryginalne mają ścięte łby, żeby weszły w zabezpieczenie, oraz łby są dosyć cienkie poza tym długości gwintu się nie zgadzają (oryginalne mają chyba 15 mm, a standardowe śruby 40 mm). W ogóle to dziwne, że nie dali tam podkładek zabezpieczających albo drugiej nakrętki na kontrę (tyczy się to też mocowania amora).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 2:54, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:13, 25 Lut 2016    Temat postu:

w czym to tak "rzeźbisz"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 13:37, 25 Lut 2016    Temat postu:

Chodzi Ci o moto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:45, 25 Lut 2016    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 13:57, 25 Lut 2016    Temat postu:

SX 125 2014

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:24, 25 Lut 2016    Temat postu:

niezły pasztet..., ja pod koniec sezonu w swoim rozebrałem, przesmarowałem i złożyłem (brak oznak zużycia) to samo zrobiłem z łożyskami na wahaczu i główki ramy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 14:42, 25 Lut 2016    Temat postu:

Tylko śruby z ,,żelaznego" zastosuj minimum 8.8 twardości nie 5.8

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 22:26, 03 Mar 2016    Temat postu:

Wiem, szukam raczej 10.9 i wyżej.
Pojawił się inny problem - mimo tego, że śruby na schemacie są oznaczone jako M14 to tak na prawdę tylko nagwintowana końcówka jest 14stka. Reszta śruby to 15stka czyli nietypowa(?). Żeby dorobić taką śrubę, trzeba kupić M16x120 np. DIN 912. Stoczyć - 80 mm od łba na 15, 15-16 mm końcówki na 14stkę i nagwintować (całkowita długość około 95-96 mm). Łeb ibmusowy stoczyć żeby miał 4 mm grubości (niestety na średnicy względem oryginalnej będzie brakowało 1 mm wiec w razie czegoś można kupić M18x100) i zrobić ścięcie tak, żeby w jednym wymiarze miało 20,5 mm średnicy. Do tego fazka Wink

Kupiłem śruby m10 na dół i górę amortyzatora. Wieczorem jadę załatwiać tulejki.


Tulejki dotoczone i doszlifowane pod stare śruby. Materiał (stal), który jest stosowany na tulejki ma twardość około HRC 60 (sprawdzane na jakiejś maszynie), więc dotaczanie z byle czego podobno nie ma sensu. Oryginalne tulejki są zrobione w trochę dziwnej tolerancji (na wymiarze standardowo brakuje 0,03 mm) i przez to mogą się szybko wyrabiać i... na nowych może być odczuwalny minimalny luz (zależy w jakiej tolerancji będzie zrobiona śruba). Prawdopodobnie dopiero w przyszłym tygodniu będę miał czas żeby złożyć wszystko w całość.
Jakby ktoś był chętny to koszt zrobienia trzech tulejek (dwie do kiwaczki, jedna do łącznika) około 100 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:22, 04 Mar 2016    Temat postu:

Pojawił mi się minimalny luz na dolnym mocowaniu amora w Husce. Moje pytanie brzmi czy jest sens wymieniać tylko same łożysko i uszczelniacze w tym miejscu, czy wszystko musi iść do dymu? łożysko 18/24/16 i uszczelniacz 24/30/5 są wogóle do dostania w normalnym sklepie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin