Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prolink
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 19:36, 31 Sty 2016    Temat postu:

Śruba robiła za łożysko.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 20:33, 31 Sty 2016    Temat postu:

A sprawdzaliście czy nie są dostępne same ,,igiełki" do łożysk.Kiedyś pamiętam to nawet dorabiano pod nietypowe wymiary.Co prawda było to dość dawno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:23, 31 Sty 2016    Temat postu:

Nie wiem czy wymiana samych igiełek ma sens - wraz z ich zużyciem wyrabia si e także bieżnia i same otwory. Poza tym cena samych łożysk na allegro waha się od chyba 3 zł do 15.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:38, 31 Sty 2016    Temat postu:

własni u mnie nie wchodziło w gre bo bieżnia była wywalona przyerdzewiała itp... chyba że próbować do nowej biezni wywalic koszyczek itp.

do mnie niestety łozysko nawet za 30 zł nie ma igiełek koło siebie ;D a zestaw naprawcyz drogi ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:56, 31 Sty 2016    Temat postu:

Piszesz o Gas Gas czy KTM?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:46, 31 Sty 2016    Temat postu:

Ja czekam na wycenę OEM z Bety. Najlepsze beda wlasnie te z ktma gdzie sa igielki zaraz kolo siebie mam takie w wahaczu no widać ze trwałe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:55, 31 Sty 2016    Temat postu:

fourier - no ja pisze odnosnie gasgasa akurat

w ktmie na wahacz wsadzałem ntna nie miał igiełka przy igiełce ale tez nie miał 6 igiełek - miał minimalne szczelinki i mi koło 4 sezonów wytrzymało w 525 Very Happy potem moto pogoniłem bez luzu (tulejki stare nawet były ale nie były z wżerami czy pordzewiałe ale juz matowe )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:06, 01 Lut 2016    Temat postu:

Uh dziś dostałem wycenę kompletu OEM z Bety i trochę recę opadły 600-700zł. Zatem czekam na kontynuację tematu, a ja jutro zasuwam do hurtowni po łożyska Very Happy myślę że chociaż do połowy koszty obetnę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 15:19, 01 Lut 2016    Temat postu:

Zestaw łożysk i uszczelniaczy wygląda tak: (ceny z ktmsklep)
- simmering 24X30X5 ; (8.43)
- łożysko HN1816 RS 18/24/16; (32.96 )
- simmering 25X32X7 ; (9.53)
- łożysko HK 2016; (35.61)
- łożysko HK2220 22X28X20; (31.92)
- simmering G22x28x4. (7.69)

Hurtownie (zapytania poszły do 6, puki co odpowiedziały 2)
Pierwsza oferta:
A 24x30x4 – 9,00 ( tylko wysokie na 4 mm!)
HK 1816 2RS INA/NTN – 18,00 (HN-nieznane oznaczenie)
A 25x32x7 – 2,45
HK 2016 NTN – 12,20
HK 2220 NTN – 12,20
G 22x28x4 – 8,95
ceny netto/szt
Plus ewentualny koszt wysyłki po wpłacie na konto/proforma.

Druga:
w tym momecie mam łożysko Hk1816 12,40 zł
simmering 25x32x7 12,00zł
łożysko Hk2016 15,50
Reszta do zamówienie.

Dwie nowe oferty:
- simmering 24X30X5 ; brak
- łożysko HN1816 RS 18/24/16 ; 16,90
- simmering 25X32X7 ; 3,00
- łożysko HK 2016; 17,50
- łożysko HK2220 22X28X20; 13,50
- simmering G22x28x4. 12,70


Simmering 24x30x5 - BRAK, bez możliwości zamówienia,
Łożysko HN 1816 RS (nie znalazłem nic po oznaczeniu HN, wyceniłem łożysko HK) -
HK 1816 2RS INA - 18,45 zł brutto/szt., (termin 1-3 dni robocze),
Simmering 25x32x7 - 2,80 zł brutto/szt., (towar dostępny na magazynie).,
HK 2016 NTN - 10,56 zł brutto/szt., (termin 1-3 dni robocze).,
HK 2220 IMPORT - 4,22 zł brutto/szt., (towar dostępny na magazynie).,
Simmering G22x28x4 INA - 8,61 zł brutto/szt., (termin 1-3 dni robocze).,


1 simmering 24X30X5 1
a 03-024.00x030.00x 4 Simering ZBA NBR 1 8,97 PLN 1-2 tyg./ wysokość alternatywna
2 HN1816 RS 18/24/16 1
a HK1816LL/3AS NTN 1 12,58 PLN z magazynu
b HK1816-2RS-L271 INA 1 16,00 PLN z magazynu
3 simmering 25X32X7 1
a 03-025.00x032.00x 7 Simering AO TC NBR 1 3,62 PLN 1-2 tyg.
4 HK 2016 1
a HK2016 NTN 1 9,16 PLN z magazynu
b HK2016-B INA 1 11,64 PLN z magazynu
5 HK2220 22X28X20 1
a HK2220C NTN 1 10,48 PLN z magazynu
6 simmering G22x28x4 1
a G22X28X4-C INA 1 8,61 PLN z magazynu

U mnie do wymiany jest jedynie ten mniejszy pakiet części (z jednym łożyskiem). Prawdopodobnie kupię oryginalny zestaw naprawczy. Reszta łożysk jest OK. Próbowałem tę śrubę ze wżerami - po włożeniu do tulejki nie ma luzów więc na razie zostaje.

Byłem dzisiaj w Motortechu, udało się wyjąć wszystko. Ogólny problem jest taki że KTM znowu przekombinował. W kości jest takie zatoczenie na osadzenie uszczelniaczy, jeżeli ktoś chce wyprasować wszystko (tak jak u mnie - dystanse zapieczone razem z łożyskiem itp.) to nie ma takiej możliwości. Pomiędzy dystansami, a łożyskiem są podkładki, które wszystko blokują (są większe od łożyska i dystansów, pasuję na rozmiar zatoczenia). Najpierw trzeba wprasować ile się da żeby jakoś wyjąć dystans, później wyprasować łożysko i resztę w drugą stronę.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 12:42, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:12, 04 Lut 2016    Temat postu:

Witam ponownie kupiłem wszystko lozyska, uszczelniacze i tulejki. Mam jeden mały problem. Wybiłem prawie wszystko i został mi tylko ten widelec w którym na środku jest tuleja dystansowa na stałe zrobiona i nie miałem doczynienia z wybijaniem takiego. Na necie nie moge znaleźć filmiku itp....

[link widoczny dla zalogowanych]

Macie jakieś porady?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 21:41, 04 Lut 2016    Temat postu:

Najpierw to umyj np. w benzynie. Później do jakiegoś odrdzewniacza (może być coca cola) tylko nie trzymaj zbyt długo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:45, 04 Lut 2016    Temat postu:

Tak robię od 2 dni, ale powiedz jakim sposobem wybić Very Happy Stukanie śrubokrętem duzo nie daje bo mi się krawędzie łożyska urywają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:06, 04 Lut 2016    Temat postu:

Podgrzewasz palnikiem gazowym, ale z rozsądkiem. Dobierasz odpowiednią nasadkę ciutk mniejszą niż średnica łożyska. Z drugiej strony podkładasz większą nasadkę żeby zmieściły się w niej łożyska. Wkładasz to wszystko do imadła i kręcąc imadłem przeciskasz oba bieżnie w jedna stronę aż wypadną. Zazwyczaj idzie jak w masło Wink

Wrzuciłeś kiepskie zdjęcie. Jeśli masz pośrodku zwężenie w aluminium to ta metoda odpada. Jak dalej nie idzie możesz coś przymigomacić do bieżni łożyska i wtedy to jakoś wyszarpać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas-74-74




Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko

PostWysłany: Czw 22:12, 04 Lut 2016    Temat postu:

Spróbuj dopasować nasadkę z klucza z drugiej większa i skręcaj srubą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:14, 04 Lut 2016    Temat postu:

raczej jak przyspawa to sie urwie, najlepszy sposób to tak jak napisałeś - podgrzać i wypychać, tylko trzeba ładnie równo tulejki ułozyć żeby nie pchało zwęzeniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin