Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm lc4 620 zawór BY-PASS
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:26, 08 Wrz 2014    Temat postu: ktm lc4 620 zawór BY-PASS

Witam. Czytałem ostatnio o zaworze by-pass . Podobnież jest to bardzo ważna sprawa gdyż jego usterka potrafi doprowadzić do zatarcia silnika . A więc tak , mój KTM lc4620 jest z 95r . Przewody z olejem idą do ramy więc jest to tzw. duży obieg .
1. Ile jest tych zaworów 1 czy 2 ?
2. Gdzie one są ?
3. Jak je sprawdzić /ew. naprawić jeśli są z opłakanym stanie.
I jeszcze jedno pytanie , sprawdziłem dziś napięcie na napinaczu łańcuszka rozrządu i na ok. 20 ząbków zostało mi jakies 4-5z . Chce zabrać się za to w zimę ale czy do zimy da radę tak dociągnąć ? czy odpuścić jazdę i zabrać się za to od razu żeby nie było problemu w silniku potem ?
Z góry dzięki za pomoc i serdecznie pozdrawiam ! Kamil.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:36, 10 Wrz 2014    Temat postu:

siema

masz 1 zawor , jest od pod silnikiem , u mnie sa pod spodem 2 sruby do spuszczania oleju ,na zwykly klucz oczkowy i jedna imbusowa - tam jest wlasnie baypass , po odkreceniu sruby zostaje w srodku w sliniku , a wraz ze sruba wyjdzie sprezynka ( zamow nowy zawor i sprezynke ,kosztuja 15 zl ) , kopnij w kopke to powinno cisnienie oleju go wypchnac , mozna tez go nabic na jaki olowek i wyciagnac. ( zreszta w manualau masz to pokazane)

spokojnie rozrzad dociagnie zimy , ja mam nowy lancuszek i polowa na skali napinacza , pamietaj o wymianie lozysk walka rozrzadu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:34, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Bardzo dziękuje za pomoc , tylko jeszcze 1x pytanie Smile Gdzie kupić ten zawór i czy wszystkie te zawory w KTM są takie same ? czy trzeba jakoś zaznaczyć jak kupuje że chodzi mi o ten pod silnikiem ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:38, 12 Wrz 2014    Temat postu: ktm lc4 620 zawór BY-PASS

1. Gdzie kupie ten zaworek ze sprężynką ? nigdzie nie mogę znaleźć.
2. Czy żeby go wymienić/sprawdzić muszę najpierw spuścić olej ?
3. Jeżeli ktoś ma manuala to dajcie linka do pobrania , bardzo mi się przyda.
Pozdrawiam Kamil.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrian2410




Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:51, 12 Wrz 2014    Temat postu:

Części kupisz u dealerów KTM'a. Manuala znajdziesz choćby przez google wpisując lc4 service manual itd itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 2:25, 15 Wrz 2014    Temat postu:

zaworek kupisz w ASO np: w auner.pl

powinien wyjsc z lekkim oporem ( np nabic na naostrzony ołowek) , ale jesli siedzi ciasno to zle , bo jest zapieczony i korba mogla dostac po dupie z braku odpowiedniego ciesnienia oleju....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:20, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Super ! Dzięki chłopaki dużo mi pomogliście Smile Pozdrawiam !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:20, 22 Wrz 2014    Temat postu:

Witam ponownie . Mam kilka pytań po tym jak zabrałem się do pracy.
Mam tłoczek i sprężynkę , tłoczek wyszedł po kilku kopnięciach w kick starter . Nie miałem tam żadnej śrubki na imbus jak pisze wszędzie. Była zwykła 13-nastka. Poprzedni właściciel chyba źle to złożył bo sprężynka była na zwykłą śrubę przykręcona... a obok druga spustowa śruba też na 13-nastkę ma taki ,, ciopek'' . Wymieniam olej bo ostatni właściciel po wymianie tłoka nie wymieniał go od tamtej pory tj. 09.2013. Stary olej i lekko przytarty zaworek ... Chyba dlatego mam czasem rekordową temp oleju ~140 C no nie ?

1. Wydaje mi się że sprężynka powinna być wsadzona na śrubę z tym ,,ciopkiem'' żeby nie zsunęła się TAK ? a zwykła powinna byś spustowa...
2. Jeżeli zaworek był zacięty i zrobiłem tak ok 300km z czego z 20km w terenie to mogły powstać jakieś kolosalne szkody w silniku ? Dodam że w oleju są opiłki ledwo wyczuwalne palcem koloru srebrnego i 3x kawałki większe długość ok 5mm x 1-2mm
3. Zaworek przetrę papierem wodnym i zakładam bo wydaje mi się że jakoś kolosalnie nie był zapieczony a wydaje mi się bezsensem kupno nowego . Dobrze myślę? hehe Smile Liczę że pomożecie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrian2410




Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:25, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Ktoś to opisywał, że kupił moto z zaciętym zaworkiem czy źle działającym i po 400km silnik był kaplica także różnie to może być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Wto 19:58, 23 Wrz 2014    Temat postu:

zobacz tu jak to wygląda [link widoczny dla zalogowanych]
sprężynka opiera się o śrubę, i jest to zwykła śruba.
ten "ciopek" ze śruby spustowej to magnes, chwyta opiłki.
warto też przetrzeć papierem delikatnie tulejke w której chodzi tłoczek, do momentu aż będzie poruszał się on bez oporów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sylwu dnia Wto 19:59, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:14, 24 Wrz 2014    Temat postu:

Sylwu świetny link. Ślicznie dziękuje za wszelkie wskazówki , bez was źle bym to pewnie złożył i była by lipa ... Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:13, 25 Wrz 2014    Temat postu:

Wytarłem papierem wodnym tulejkę i lekko włożyłem nowy tłoczek ołówkiem , ale chyba włożyłem za daleko bo nie mogę go już wyjąć a powinien lekko wyjść ... Kanał olejowy z boku syczy jak kick starterem kopie go żeby wyszedł a nie wychodzi ... Jak mam to wyjąć teraz skoro wszedł mi do końca ?
Nalać oleju i wtedy jak kopnę to wyjdzie ? Tylko że nowy olej też wyleje mi się ...
Mam nadzieję że nie będę musiał jakoś rozpoławiać silnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwu




Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie, sankt annaberg

PostWysłany: Czw 20:13, 25 Wrz 2014    Temat postu:

u mnie też siedział naprawdę mocno, próbowałem różnych metod, też nawet zalałem świeży olej ale nic to nie dało. Wziąłem wałek drewniany, zrobiłem go na odpowiednią grubość, wbiłem w tłoczek i za którymś razem wyszedł; przy wyciąganiu staraj się nim obracać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilmaster88




Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:19, 26 Wrz 2014    Temat postu:

Kupiłem taką śrubę rozporową , i włożyłem i lekko wkręciłem i wyszedł lekko Smile Teraz już po kłopocie ale jeszcze raz dzięki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:12, 10 Paź 2014    Temat postu:

Gdzieś wyczytalem (chyba nawet w manualu) ze minimalna wysokość sprezynki od tego zaworku ma mieć 23.5mm. Mam z tym doswiadczenie nie małe, bo po kupnie nie sprawdziłem zaworku, zbyt małe ciśnienie podawała pompa na łożysko wał-korba aż się posypało. O uszkodzeniach jakie z tego wynikły szkoda gadać. Ode mnie tyle.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin