Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Po regeneracji głowicy, silnik kopci na niebiesko
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzida




Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:45, 16 Maj 2018    Temat postu: Po regeneracji głowicy, silnik kopci na niebiesko

Cześć,

Mam za sobą w skrócie regenerację głowicy, wymianę tłoka, wymianę filtrów itd. Silnik natomiast kopci na niebiesko na zimnym i to obficie, co sugeruje wyciek oleju po trzonkach. Czy gdzieś jeszcze może tkwić problem? Motor jeszcze na dotarciu. Jeśli tak to proszę o poradę, pozdrawiam.

KTM LC4 620 EGS 1997


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dzida dnia Śro 10:46, 16 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 13:04, 16 Maj 2018    Temat postu:

uszczelka pod głowica, uszczelniacze zaworowe albo pierscenie tłokowe ewentualnie pekniecie np głowicy - innych opcji bardzo nie widze, co mogło pasc ciezko powiedziec, błedów duzo mozna zrobic przy składaniuu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:23, 16 Maj 2018    Temat postu:

Jak już zidentyfikujesz problem, to daj znać. Ja po tulejowaniu, wymianie tłoka i remoncie głowicy mam podobnie - kopci przez chwilę na niebiesko, choć bywa i tak że nie dymi. CHGW

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:16, 16 Maj 2018    Temat postu:

zazwyczaj jak kopci po odpaleniu problem lezy w uszczelniaczach zaworowych - i wiem ze "Głowica po serwisie" ale tez kiedys taką robiłem - i ktos przy przekładaniu zaworów pewnie wypchnał uszczelniacz - chyba ze go nie docisnał i podczas pracy wypadł z gniazda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:58, 17 Maj 2018    Temat postu:

No właśnie ja w swoim miałem robioną głowicę, tj. frezowane gniazda i szlifowane zawory, wymieniane prowadnice i uszczelniacze. Po zmontowaniu kopcił. Pomyślałem, że to może kiepskiej jakości zamienniki, więc wymieniłem na oryginalne uszczelniacze KTM - nic nie pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzida




Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:43, 18 Maj 2018    Temat postu:

Uszczelka jest nowa, tłok też. Wszystko wskazuje na jedno - uszczelniacze ale chciałbym się upewnić, zanim złożę na gwarancję. Zdam relacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzida




Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:52, 20 Maj 2018    Temat postu:

Proszę Państwa sprawa wygląda następująco.

Motocykl faluje na obrotach jeśli odejmę mu gazu i strzela nienaturalnie mocno z wydechu. Na nic regulacja na dellorciaku, bo próbowałem już wszytkich sekwencji regulacyjnych ale kupiłem zestaw uszczelek, bo podejżewam lewe powietrze. Czy istnieją inne przyczyny wynikające z poza obrembu gaźnika? Niedociśnięta guma, niedokręcona pokrywa itd.
Następnie co mnie zaskoczyło to to, że gdy odpaliłem go po kilku dniach to nie zakopcił ani trochę. Przejechałem się, rozgrzałem silnik i poprzez te nieszczęsne obroty gaśnie mi na neutralnym jeśli zapomnę o otwarciu przepustnicy. Ponownie odpaliłem i już zakopcił na niebiesko. Sad
Proszę o sugestie co warto jeszcze sprawdzić, na pewno gaźnik będę uszczelniał. Starałem opisać rzetelnie, żebyście mieli dobre wyobrażenie sytuacji. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:56, 20 Maj 2018    Temat postu:

Kiedyś miałem niedokręconą gumę pomiędzy gaźnikiem a głowicą i tez wolnych obrotów nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzida




Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:45, 20 Maj 2018    Temat postu:

Ok. Przejrzę cały układ dolotowy i psiknę Plakiem w okolicach gdzie mógłby ssać lewe powietrze.
Wracając do niebieskiego kopcenia. Czy istnieje inna usterka niż uszczelniacze zaworowe? Kompresja jest taka, że bez podciągnięcia dźwigienek na deko, nie da się przełamać. W takim razie można wykluczyć pierścienie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:04, 20 Maj 2018    Temat postu:

nie mozna, głowna role ma pierscien olejowy - on nie tryzma cisienia tylko zbiera olej, pozatym nawet zuzyty silnik bedzie miał duza "kompresje" inna sprawa że masz pewnie autodekompresator - wiec i tak nigdy nie czujesz pełnego spreżenia.

moze byc cos pękniete np głowica Very Happy opcji jeszcze kilka jest uszczelka pod głowica, cos źle poskładane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:20, 20 Maj 2018    Temat postu:

mi jak kopcil po odpaleniu , to glowica byla peknieta ...i tez kilkaset km po wymianie pierscieni , mialem juz spore luzy na nich , a moc mial normalna taka jak po wymianie , tylko oleju bral sporo.

Druga sprawa , wyregulowac stare dellorto jest praktycznie niemozliwe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rysiek24 dnia Nie 22:20, 20 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:11, 21 Maj 2018    Temat postu:

Rysiek24 gdzie miałeś to pęknięcie głowicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 22:08, 21 Maj 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
inna sprawa że masz pewnie autodekompresator - wiec i tak nigdy nie czujesz pełnego spreżenia

No właśnie nie mam autodeko.

Rysiek24 napisał:
mi jak kopcil po odpaleniu , to glowica byla peknieta ..

Kurczę i tutaj możecie mieć dużo racji. Tak jak opisałem wcześniej, silnik zakopci nawet na rozgrzanym silniku a na zimnym nie. Po niecałych ok. 150 km dolałem bardzo dużo oleju jak na taki krótki dystans. Żeby zdiagnozować pęknięcie konieczny będzie demontaż głowicy prawda?

henio12323 napisał:
jest uszczelka pod głowica, cos źle poskładane

Jak można źle założyć uszczelkę, która jest ustalona poprzez kołki? Smile Poza tym silnik kopciłby na siwo.
A tłok jest nowy i pierścienie wiadomo też. Co można by było tutaj skopać przy montażu?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 6:32, 22 Maj 2018    Temat postu:

chodzi np o dokręcenie - widziałem jak ktos przykłada głowice i pierwsza srube/ szpilke wali momentem gdzie aż sie podnosci po drugiej stronie z cylindra Very Happy mozna nie zauwazyć uszkodzen na powierzchni głowicy/cylindra. nie dać tulejek ustalających, dac tani zamiennik do niczego sie nie nadający, czasem da sie cos załozyc odwrótnie ( ja kiedys tak sobie zrobiłem pod cylindrem Very Happy ) jeszcze pare mozliwosci spieprzenia sprawy by sie znalazło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:34, 22 Maj 2018    Temat postu:

Tylko ze mi oleju nie ubywalo , a troszke plynu z chłodnicy . Pekniecie miedzy zaworami bylo. Jesli masz gwarancje ,to nie dlub sam , tylko oddawaj do majstra na reklamacje roboty i niech szuka co spartolil.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin