Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WTRYSK - gaśnie, przymula, dziwna praca
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 12:55, 24 Gru 2015    Temat postu: WTRYSK - gaśnie, przymula, dziwna praca

Witam Panowie
Dano mnie tu nie było, bo jakoś nie mam czasu ostatnio śledzić 4um.

Na wstępnie wszystkiego, dobrego oraz zdrowych i pogodnych świąt.

Pacjent to exc 450 2012 kolegi. Model na wtrysku.

Kumpel zaczął się skarżyć, że podczas wracania z ostatniego latania moto było by jak by troszkę słabsze, lekko gorzej się zbierało i jak by mniej na koło rwało, ale stwierdził że było błoto, więc koło uślizgiwało się i dla tego mniej rwał.

Wczoraj chcieliśmy polatać. Odpalamy jego maszynę a ona zgasła. Tak kilku krootnie, nie trzymałłoa wolnych obrotów tylko gasła. Udało się jednak jakoś przetrzymać ją że się rozgrzała. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach chodziła już normalnie, aczkolwiek jak się ruszyło wbiło już np drugi bieg nie miałą mocy, przymulała tak jak by jej brakowało paliwa.

Wymieniłem filterek na szybkozłączce tzn wsadziłem bo jak się okazało wgl go nie było o_O. Następnie w baku przy pompie wyczyściłem filterek(praktycznie nie było na nim syfu), a także wrzuciłem nowy filtr przepływowy w baku co jest na przewodach. Dodatkowo wszystkie wtyczki co są przy wtrysku przedmuchałem sprężonym powietrzem, a sam wtrysk także wymontowałem i przedmuchałem.

Po tych operacjach nic się nie zmieniło, dziś rano znów moto gasło więc nawet nie staraliśmy się go rozgrzewać.

Gdzie może tkwić problem. Trochę obstawiam pompę paliwa bo jakoś nagle to wszystko się stało a niby one szwankowały w pierwszych wypustach. Zmierzyłem oporność na niej i wyszła jakieś 2.8-3ohm, wd. serwisówki powinno być coś między 1.6-2ohm, przy temp 20*C. Moje pomiary były przy jakiś 10*C.
Wd mnie także wcześniej chyba ktoś pompę wymieniał bo jest Made in China, a w orginale była by chyba Austria.



Ktoś jakieś propozycje ponieważ wtrysk to stosunkowo nowa zabawka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Czw 13:30, 24 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:14, 24 Gru 2015    Temat postu:

Model 2012 nie ma małego filterka na szybkozłączce tylko przy samym wytrysku, wymieniłeś go?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 13:20, 24 Gru 2015    Temat postu:

major000 napisał:
Model 2012 nie ma małego filterka na szybkozłączce tylko przy samym wytrysku, wymieniłeś go?


Napisałem na szybkozłączce, a wiem że to poprawili do piero potem to i że na w tym modelu jest przy samym wtrysku. Jak pisałem zamontowałęm nowy bo jak się okazało wgl go tam nie było Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:23, 24 Gru 2015    Temat postu:

nr 26
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 13:28, 24 Gru 2015    Temat postu:

major000 napisał:
nr 26
[link widoczny dla zalogowanych]


Tak, tak. Powinien tam być filterek a nie było go. Wsadziłem więc w te miejsce nówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:30, 24 Gru 2015    Temat postu:

Jeśli tam nie było filtra to jest duża szansa że syf poszedł dalej czyli do samego wtrysku. Dmuchanie nic nie pomoże. Najlepiej było by się podpiąć pod komouter. Nie wyświetla mu błędu żadnego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 13:38, 24 Gru 2015    Temat postu:

Ale sam wtrsyk to elektrko zawór i w zasadzie go jakoś szczególnie na omje oko wyczyścić się nie da. Nawet jak bym go podpiął pod baterię bo się otwierał i zamykał to nic z niego nie wydmucham, bo na końcu jego jest taka ta siateczka która mgiełkę robi z paliwa, no chyba że się mylę.

Jak moto odpalę to nic nie wyświetla się chyba że to trzeba gdzieś aktywować by wyszukiwał błędy Very Happy.
Pod komputer nie mam się jak podpiąć, to by musiał być serwis ktm'a ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:43, 24 Gru 2015    Temat postu:

Błędy jeśli są to mruga kontrolka FI. We wtryskach jeśli nie masz jak podpiąć pod kompa to inaczej metoda prób i błędów. Od strony toru paliwowego: pompa, wtrysk. Od strony prądowej : czujniki, fajka, świeca, przewody.
Z tego co opisujesz raczej jest problem z paliwem, najlepiej było by podmienić pompe i wtrysk.
Zajrzyj też jak świeca wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 13:52, 24 Gru 2015    Temat postu:

Ale ona miga przy próbie odpalania czy po odpaleniu. Bo przy kręceniu rozrusznikiem zawsze fi zapala się.
DO świecy się nie dałem rady się dobrać bo inżynierowie ktm'a tak wąską nasadkę sobie wymyslili, że muszę zeszlfować swoją i to w dodatku na klucz 14 a nie standardowo na 16.

Zastanawiam się czy też sugerować się coś tą rezystancją co zmierzyłem na pompie czy nie.
Widziałem także przypadki jak pompa działala ludzią z zimną wodą a jak dolewali ciepłej przestawała, myslę czy tu odwrotnie nie jest i czy wymontwac ja i potestwoać w podobny sposób.
Myślę czy w ciemno pompy nie zamawiac bo jakieś zamienniki po 100pln widziałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:18, 24 Gru 2015    Temat postu:

Normalnie kontrolka zapala się i gaśnie po chwili. Kiedy jest błąd zaczyna migać lub świeci ciągle i na podstawie ilości mignięć ustalasz numer błędu.
Co do elektryki to nie pomogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 14:28, 24 Gru 2015    Temat postu:

Ok, po świtach będę ogarniał dalej temat, tymczasem może przez święta jeszcze kogoś najdzie jakaś złota myśl co do problemu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:21, 24 Gru 2015    Temat postu:

jak by sie okazało ze po podmiance na inny wtryskiwacz problem ustapił to moge wyprac taki wtrysk w ulrtadzwiekach, czesto po takim zabiegu wtryski odzyskuja sprawnośc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:03, 25 Gru 2015    Temat postu:

No jak pompa jest poza specyfikacją to chyba nie ma co kombinowac tylko ja wymienić. Na TT widziałem przypadki awarii pompy w nowszych ktmach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 16:57, 28 Gru 2015    Temat postu:

Hmm dziś jeszcze raz wszytsko obmierzyłem.

Wtrysk, pompa paliwa rezystancja ok.
Cewka rezystancja lekko zawyżona ale myślę że to przez temperturę.

Dodatkowo przeczyszczone styki od cewki i jeszcze raz przedmuchana pompa paliwa.

Co ciekawe po tych czynnościach po odpaleniu moto stadardowo zgasło a wtrysk wyrzucił błąd FI 06, czyli błąd czujnika położenia przepustnicy (TPS), wcześniej nie wywalał błędów.

Jutro będę patrzył czy przez przypadek wtyczki nie poluźniłem i dlatego bład wyrzuciło czy nie wiem czemu dopiero teraz wyrzuciło faktycznie błąd, który jest przyczyna usterki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 14:25, 30 Gru 2015    Temat postu:

Problemy dalej nie ustapiły.
TPS chyba się lekko poluźnił, bo dziś odczepiłem i wczepiłem wtyczkę ponownie i motocykl dalej gasł, a wtrysk nie wyrzucał żadnych błędów.

Co ciekawe jak odłączyłem wtyczkę od sondy lambda FI także nie wyrzuciło żadnych błędów a chyba powinno?

Rozłączyłem także regulator napięcia i bez niego moto nie dało rady odpalić, wtedy nie było iskry. Po podłączeniu regulatora moto odpala i dalej gaśnie. Napięcie na aku 14,5V. Czytałem że czasem może się spieprzyć i dawać za duże napięcie i wtedy moduł będzie rozłączał moto by zabezpieczyć go przed uszkodzeniem.

Także w końcu mam nasadkę którą dało radę odkręcić świecę. Wygląda dobrze. Kawowy kolorek.

Na dniach wyciągam wtrysk i postaram się gdzieś go dać do myjki ultradźwiękowej - może coś pomoże.

Dodatkowo planuje za pomocą programu ecutune podpiąć się do moto. Ludzie w ktm 690 i innych cały czas to robią i program działa więc mam nadzieję że i tu zadziała.
W skrócie coś takiego chcę zrobić [link widoczny dla zalogowanych]
Jedyny problem jaki widzę to np w 690w ktm do tej wtyczki idą 3kable a tu aż 6 ;/, więc nie wiem czy tylko podłączyć pod te co w 690 czyli pod 3, a 3 zostawic luzem czy jak ;/. Zdj kostek są ode mnie ale w kacie pewno tak samo jest Very Happy



Próbował ktoś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin