Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dymi, olej w wydechu po remoncie EXC 400

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Pią 0:17, 28 Gru 2018    Temat postu: Dymi, olej w wydechu po remoncie EXC 400

Witam
Pacjent: KTM EXC 400 2002
Przeróbka na 450 inny wał, cylinder i tłok sel A (używany stan bdb), głowica w której zmieniłem prowadnice i uszczelniacze zaworowe. Dodam że w głowicy są sprężyny podwójne a zawory tytanowe ( taką kupiłem)

Problem: dymi strasznie po odpaleniu, kolektor wydechowy zlany olejem
Motocykl działa poprawnie, wkręca się i trzyma wolne obroty.
Pcha konkretną dawkę oleju w wydech

Co mogę sprawdzić, żeby znów nie ściągać głowicy na darmo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Motoholik dnia Pią 0:20, 28 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:26, 28 Gru 2018    Temat postu: Re: Dymi, olej w wydechu po remoncie EXC 400

Motoholik napisał:

Przeróbka na 450 inny wał, cylinder i tłok sel A (używany stan bdb)

Tzn. wsadziłeś tam używany tłok? To, że jest w bdb stanie to kto tak powiedział?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Pią 0:35, 28 Gru 2018    Temat postu:

Tak używany tłok, chciałem sprawdzić czy wszystko będzie działać, zwłaszcza głowica i po jakimś czasie wrzucić nowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:47, 28 Gru 2018    Temat postu:

Czy znasz źródło pochodzenia cylindra i tłoka? Może cylinder jest jajem, może pierścienie zużyte, kto to oceniał i mierzył?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Pią 0:59, 28 Gru 2018    Temat postu:

Motocykl kupiłem jako uszkodzony z kompletem części do przeróbki, pewności niestety nie mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:06, 28 Gru 2018    Temat postu:

W takim razie jeśli nikt nie mierzył cylindra, tłoka, nie sprawdzał pierścieni to chyba mamy przyczynę dymienia. Sprawdzałeś chociaż luz na pierścieniu? Cylinder był honowany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 8:22, 28 Gru 2018    Temat postu:

jak masz nowe uszczelniacze to idzie olej przez tłok, chyba że ich nie podobijałeś i nie trzymają szczelności

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 8:22, 28 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:24, 28 Gru 2018    Temat postu:

rozbieraj od nowa i diagnozuj... albo pierscienie tłokowe albo problemy z głowicą - ze 2X widziałem jak przy montazu zaworów zawór wypychał uszczelniacz który potem sobie luźno latał na trzonkach zaworowych i z uszczelnieniem nie miał nic wspólnego Very Happy zwłaszcza to sie moze stać na nieoryginalnycj prowadnicach
no i zrobił bym porządek z tymi zaworami - jak na prawde zawory są tytanowe i masz 2 spręzyny to nie wiadomo kiedy to strzeli Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Pią 9:59, 28 Gru 2018    Temat postu:

Prowadnice jak i uszczelniacze OEM, tłok przed montażem był zalany olejem i stał tak z 3dni, po tym czasie zaczęło puszczać.

Pierwsze co to sprawdzę te uszczelniacze raz jeszcze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:08, 28 Gru 2018    Temat postu:

taki test niewiele powie tak na prawde ( z olejem )
warto było zmierzyc przynajmniej zamek pierscieni w cylindrze - w serwisówce sa podane wartosci graniczne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Sob 19:55, 29 Gru 2018    Temat postu:

Ściągnąłem górę i okazało się, że pierścienie już nie trzymają, olejowe prześwit mają i tamtędy pakuje olej - 1.5mm zamek,
Na kompresyjnym 1mm

Teraz pytanie czy warto się bawić w kupowanie pierścieni czy wrzucić nowy tłok, jak tak to jaka marka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:33, 29 Gru 2018    Temat postu:

Nie, robisz tak:
- wysyłasz cylinder do pomiarów i honowania, np. NMR Lublin
- oni na miejscu określą, czy cylinder nadaje się do dalszego użytku
- jeśli tak, to cylinder przehonują, dobiorą Ci tłok który Ty zamontujesz, oczywiście na nowych uszczelkach, możesz je przy okazji kupić w NMR Lublin zawsze taniej w jednej przesyłce
- jeśli cylinder będzie jajem, no to masz problem

Przy okazji - robiłeś coś z korbowodem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:14, 29 Gru 2018    Temat postu:

opcja powyżej bardzo mi sie podoba Very Happy

jak masz oryginalny tłok i ma sensowne pasowanie do cylindra to jak najbardziej fachowym rozwiazaniem jest wymiana samych pierscieni i są bezproblemowo dostepne jak tłok zamiennik to róznie bywa z dostepnoscią samych pierscieni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motoholik




Dołączył: 21 Gru 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przecław

PostWysłany: Sob 22:49, 29 Gru 2018    Temat postu:

Korbowód jest nowy, tłok Elko.
Tak jak mówicie musi to ktoś fachowo pomierzyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:07, 29 Gru 2018    Temat postu:

jakbys nie miał gdzie dac do pomiarów to pisz na PW pracuje w powyższym NMR Lublin, moge tam ogarnąć ci co trzeba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin