Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

stan rozrządu ktm exc 400
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Czw 14:34, 18 Lut 2016    Temat postu: stan rozrządu ktm exc 400

Witam.
Pięć kliknięć na napinaczu rozrządu ktm exc 400 połowa 2001, silnik nie remontowany, przez poprzedniego właściciela, ile na takim łańcuszku można polatać?
Czytałem że jak są dwa to czas na zmianę, ale chyba to nie była odpowiedz kąkretnie do tego modelu.
Prosił bym właścicieli takich enduro o to jak to jest z tymi łańcuszkami.
Całkowita ilość zębów na napinaczu to tak z 15 a jak już zostało 5 to troche chyba mało?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 15:53, 18 Lut 2016    Temat postu:

model twój jest od 00 do 07.. wiec na pewno chodziło o twój model. spoko mozna jeździc - chyba że masz chinski napinacz a on ma dłuzszą stopke ;P

na nowym łancuszku tez sie tyle ma - zalezy jak stan slizgów itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Czw 21:00, 18 Lut 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
model twój jest od 00 do 07.. wiec na pewno chodziło o twój model. spoko mozna jeździc - chyba że masz chinski napinacz a on ma dłuzszą stopke ;P

na nowym łancuszku tez sie tyle ma - zalezy jak stan slizgów itp.


moto kupilem w niemczech, byl serwisowany w mayer ktm stuttgart, mam rachunki na lozyska i jeszcze kilka innych ale poprzedni wlasciciel mowil ze przy silniku nic nie robil, a po wymianie oleju ( LM 10W 60) slysze jakies klekotanie podczas jazdy, ale na luzie silnik nie wydaje dziwnych dzwiekow, moze to dzwiek lancucha na malej zebatce przy silniku, czytalem tez ze te silniki po prostu tak chodza, np sprzeglo, silnik ciszej chodzi na wcisnietym.
To moje pierwsze w zyciu enduro i powiem szczerze ze malo sie na tym znam, choc silnikow czy od samochodow ciagnikow czy wsk przerobilem juz troche i cos na mechanice sie znam, ale KTM to dla mnie juz troche inna technika:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:17, 18 Lut 2016    Temat postu:

hehe no włąsnie " coś klekocze" moze ma klekotać tak jak napisałes a moze cos jest nie tak. napinacz działa ? u mnie sie zapadka wyrobiła i sie potrafił cofać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Pią 12:51, 19 Lut 2016    Temat postu: KTM EXC 400

taki maly filmik zrobilem jak chodz KTM, moze ja przesadzam, slyszalem jak inne chodza i ten dzwiek mojego silnika nie jest taki zly

https://youtu.be/b2SRjsKRBpw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:43, 19 Lut 2016    Temat postu:

Jesli to nowy nabytek to sprawdz luzy zaworowe bo cholera wie kiedy były ustawiane...moze po regulacji bedzie lepiej pracował. Na filmie ciezko cokolwiek wyłapac niepokojacego. Przy okazji sprawdz odległosc dzwigienek od talerzyków zaworowych...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Pią 13:47, 19 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Sob 13:40, 20 Lut 2016    Temat postu: KTM EXC 400

dzis odpalilem moto, nagralem ten dziwny klekot o ktorym pisalem ale nie bylo go slychac na wczesniejszym filmiku, posluchajcie i dajcie znac czy to normalne w tym ktm?

https://www.youtube.com/watch?v=ThLQ5Sk5E6c&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Sob 13:43, 20 Lut 2016    Temat postu: KTM EXC 400

na wcisnietym sprzegle ten dzwiek nie ustaje, choc silnik pracuje ciszej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 17:33, 20 Lut 2016    Temat postu:

ciezko okreslic z nagrania skad ten dziwny stukot.

Moze to byc ktores z łozysk wałka rozrzadu.

zdejmij pokrywe zaworow. Kosztuje Cie to chwile czasu i troche sylikonu. Składajac daj luzy zaworowe na 0.10 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szo




Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:27, 20 Lut 2016    Temat postu:

ewidentnie coś nie gra lepiej rozbieraj, zaczął bym od dekla prawego po filmiku wydaję mnie się że głośniej słychać

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szo dnia Sob 18:34, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:36, 20 Lut 2016    Temat postu:

niech lepiej zacznie od pokrywy zaworów bo to tylko koszta silikonu a ori uszczelka pod sprzegło kosztuje prawie 70 zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Sob 19:42, 20 Lut 2016    Temat postu: KTM EXC 400

Z tym ze jest to nieslyszalne przy leciutkim dodaniu gazu, moto na zimnym silniku zchodzi z obrotow i gasnie przy tym wydajac ten dziwny dzwiek, po rozgzaniu tez tego nie ma, czasami wydaje mi sie ze slyszalem to podczas jazdy, ale to jeszcze ciezej okreslic czy to akurat byl ten sam dzwiek.
Lozysko wydaje mi sie ze powinno tez slychac na wyzszych obrotach, a moto pieknie przyspiesza, mimo ze 4T to bardzo szybko sie zbiera i wchodzi na obroty.
A co moge sprawdzic sciagajac pokrywe zaworow, hmmm...moze przydalo by sie sprawdzic luzy zaworowe, albo sprobowac podniesc obroty, by nie byly tak male by silnik przygasach, a stan oleju, nalalo mi sie troche wiecej i gdy spoglada sie na okienko kontrolne to jest wiecej niz polowa, gdy silnik jest odpalony. Sam nie wiem, moto na niby udokumentowane 5,800 km, ale jak to sie ma do moto godzin to nie wiem. Wydaje mi sie ze silnik dobrze wyglada, bez widocznych sladow uderzen czy zarysowan, suchutki tylko ten dzwiek, ja obstawialem zuyrzyty lancuszek, bo czytalem ze wlasnie powoduje klekot, ale umnie zostalo zeszcze 5 klikniec, po sprawdzeniu, teraz zastanawiam sie jak podniesc lekko obroty i sprawdzic jak silnik bedzie sie zachowywal gdy sie rozgrzeje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 21:22, 20 Lut 2016    Temat postu: Re: KTM EXC 400

GBktmexc400 napisał:
Z tym ze jest to nieslyszalne przy leciutkim dodaniu gazu, moto na zimnym silniku zchodzi z obrotow i gasnie przy tym wydajac ten dziwny dzwiek, po rozgzaniu tez tego nie ma, czasami wydaje mi sie ze slyszalem to podczas jazdy, ale to jeszcze ciezej okreslic czy to akurat byl ten sam dzwiek.
Lozysko wydaje mi sie ze powinno tez slychac na wyzszych obrotach, a moto pieknie przyspiesza, mimo ze 4T to bardzo szybko sie zbiera i wchodzi na obroty.
A co moge sprawdzic sciagajac pokrywe zaworow, hmmm...moze przydalo by sie sprawdzic luzy zaworowe, albo sprobowac podniesc obroty, by nie byly tak male by silnik przygasach, a stan oleju, nalalo mi sie troche wiecej i gdy spoglada sie na okienko kontrolne to jest wiecej niz polowa, gdy silnik jest odpalony. Sam nie wiem, moto na niby udokumentowane 5,800 km, ale jak to sie ma do moto godzin to nie wiem. Wydaje mi sie ze silnik dobrze wyglada, bez widocznych sladow uderzen czy zarysowan, suchutki tylko ten dzwiek, ja obstawialem zuyrzyty lancuszek, bo czytalem ze wlasnie powoduje klekot, ale umnie zostalo zeszcze 5 klikniec, po sprawdzeniu, teraz zastanawiam sie jak podniesc lekko obroty i sprawdzic jak silnik bedzie sie zachowywal gdy sie rozgrzeje.


Wicze ze sam sobie odpowiadasz na pytanie. ciezko jest wychwycic co to jest. zdejmyjac pokrywe wykluczasz usterke silnika nei wliczajac korbowodu oczywiscie. Tak naprawde to moze byc wszystko bo ocenic to mozna nie z filmu ale na zywca sakad ten dzwiek dochodzi.

Ja ci tylko pisze co ja bym zrobił. Jak ci sie nie chce to twoj sprezyna co z tym problemem zrobisz. Miałem podobne stuki i były słyszalne tylko na wolnych obrotach. Przyczyna - rozpadł sie koszyk łozyska walka rozadu.

przyczyna klepania moga byc tez talezyki zabezpieczające sprężyny zaworowe uderzające o dzwigienki zaworowe.

Pisze ci co mozesz sprawdzic nie narazajac sie na koszta.

Skoro mowisz ze wali na wolnych obrotach i zaraz gasnei bo ba za niskie to moze zwieksz troche jałowe obroty. Te silniki tak maja przy zdławieniu ze zaczynaja walic


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiterBaja dnia Sob 21:23, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GBktmexc400




Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DZL

PostWysłany: Sob 21:38, 20 Lut 2016    Temat postu: KTM EXC 400

no wlasnie, chodzilo mi o to co mogl bym bez wiekszej ingerencji sprawdzic, ale dobrze opisales to na samym koncu, tz. na biegu jalowym ma za niskie obroty i tak ledwo ledwo sie utrzymuje ze czasami gasnie i klekocze, a rozgrzany silnik pracuje dobrze, a jak zwiekszyc obroty, zaraz obok kranika jest taka srubka z plastikowa koncowka to ta?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:59, 20 Lut 2016    Temat postu:

tak, zwiekszasz obroty w prawo strone (podnosisz przepustnice)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin