Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozrząd 250 excf

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Czw 16:20, 10 Gru 2015    Temat postu: Rozrząd 250 excf

Mam takie pytanie,chciałem wyregulować zawory w moto,a tu zobaczyłem taki zonk mi się trafił
https://www.youtube.com/watch?v=XsaRrwd6E0A&feature=youtu.be
dziej mi się tak w dokładnie jednym miejscu,łańcuch wyraźnie jest luźny
co może być powodem tego,co mam sprawdzić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 16:56, 10 Gru 2015    Temat postu:

w tym moto masz napinacz hydrauliczny, jak nie jest silnik odpalony to łancuszek nie jest napięty tak jak po odpaleniu, chyba ze masz jakis tuningowy napinacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Czw 17:04, 10 Gru 2015    Temat postu:

nie napinacz jest seryjny,to znaczy że to jest kwestia ciśnienia,i to jest normalne że w jednym miejscu będzie taki luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Czw 17:06, 10 Gru 2015    Temat postu:

myślałem nad kupnem tego mechanicznego jak to lepsze rozwiązanie od seryjnego
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 20:24, 10 Gru 2015    Temat postu:

mumek426 napisał:
myślałem nad kupnem tego mechanicznego jak to lepsze rozwiązanie od seryjnego
[link widoczny dla zalogowanych]


ma podobny i działa spoko, sprawdzam naciąg co 30-40mth, jedyny minus - trzeba dociągać z wyczuciem żeby nie napiąc zbyt mocno

tutaj jest jak go poprawnie wyregulować
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Czw 21:02, 10 Gru 2015    Temat postu:

i chyba tak zrobię i kupię ten mechaniczny,bo ten seryjny napędził mi trochę stracha,a pierwszy raz coś takiego widzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:46, 10 Gru 2015    Temat postu:

jak masz trochę więcej $ to możesz zakupić mechaniczno-hydrauliczny - ma zapadkę która sama ustawia naciąg i wypycha ( jak w starym RFS) , zakładasz i zapominasz o regulacjach:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:55, 10 Gru 2015    Temat postu:

Dziwna sprawa....
Kiedy ostatnio był wymieniany, o ile w ogóle był, łańcuszek??
Hydrauliczny napinacz ma w w środku sprężynkę, która powoduje wstępny naciąg w trakcie uruchomiania do puki nie "nabierze" oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Pią 8:44, 11 Gru 2015    Temat postu:

tego to nie powiem kiedy był wymieniany bo nie wiem,myślisz że na tym odcinku łańcuszek morze być wyciągnięty,i dlatego tak się luzuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:52, 11 Gru 2015    Temat postu:

Właśnie o to chodzi. Jak dla mnie wygląda to na nie równomierne wyciągniecie łańcucha. Gdyby napinacz był walnięty to na całej długości tak by wisiał, a na filmiku widać że w jedynie w pewnych miejscach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:03, 11 Gru 2015    Temat postu:

na wałki przy wciskaniu zaworów jest wymuszane napięcie spręzyn - wtedy naciąga łancuszek. jak zawory bedą w spoczynku - to łancuszek sie luzuje.

aczkolwiek te łancuszki są dosyc delikatne i warto je dosyc często zmieniać. nie wiem cyz w serwisówce była podawana długosc ogniw - mozna wtedy by precyzyjniej okreslic co i tak nie jest bardzo łatwe.
ja na wyczucie sprawdzam w takich moto - jak przy sciąganiu wałki same wyskakują to łancuszek juz jest luźny. na nowym zawsze trzeba sie nakombinowac żeby załozyc wałki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:05, 11 Gru 2015    Temat postu:

Wymień jak najszybciej napinacz rozrządu na tuningowy bo jeśli to co pokazałeś na filmie stanie się podczas jazdy w odpowiednim momencie to będziesz miał silnik do remontu. Te napinacze są "słabe", nie mają zapadek odpowiedzialnych za nie cofanie się napinacza i to w połączeniu z innymi czynnikami(słabe ciśnienie oleju w silniku, słaby olej, zły filtr oleju) powoduję chwilowe braki napięcia łąńcucha. Prawdopodobnie gdyby ten silnik nie miał widocznej na górze prowadnicy łańcucha już dawno rozrząd by się przestawił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Pią 14:35, 11 Gru 2015    Temat postu:

rozebrałem wszystko i złożyłem jeszcze raz,napinacz dobrze działa ale znaki na wałkach delikatnie mi się nie zgrywają,łańcuch do wymiany
łańcuchy DID są coś warte jeszcze czy już się skończyły.
a napinacz kupię mechaniczny,miałem taki w poprzednim kTM i zadowolony byłem.Dzięki za wskazówki i wszelką pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mumek426 dnia Pią 15:52, 11 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin