Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 125
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kn0wS




Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:42, 05 Gru 2015    Temat postu: KTM EXC 125

Siemanko,
Mam na imię Patryk mam 18 lat i rozmyślam nad zakupem enduro jakim jest KTM EXC 125 z 2000 roku. Czemu ten akurat model, czemu ten rok, otóż chciałem mocne enduro w 2t które za dużo nie kosztuje (do 4-5tyś). Jednak że piszę ten post ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak dużo różni się rama od KTM EXC 125 a od KTM EXC 125 SIX DAYS. Czemu się pytam ? Dla tego że chciałbym z mojego zwykłego EXC założyć plastiki od SIX DAYS i piszę do was z pytaniem czy będą pasowały, oczywiście domyślam się że wiele z was zacznie pisać że to są różne modele i na pewno nie pasują, inni zaczną mnie wyzywać, ale piszę bym sie upewnić i proszę potraktować to poważnie. Z góry dziękuje za odpowiedzi i przepraszam jak był już taki temat a ja założyłem nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 15:09, 05 Gru 2015    Temat postu:

Oczywiście masz świadomość, że kupując sprzęd za 5k przy odrobinie szczęścia (żadnej wtopy ze zniszczonym cylindrem itp) to na pakiet startowy - oleje, uszczelki, tłok, łożyska wydasz 3k. I tak sprawy się mają niezależnie czy kupisz sprzed z 2000r czy z 2010. Przy starszych większe ryzyko grubszej wpadki. Plastiki w ramach tych samych roczników będą pasowały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 17:57, 05 Gru 2015    Temat postu:

Jak to kiedyś mądry użytkownik napisał, przy starych rocznikach naprawiasz druciarstwo poprzednich właścicieli, niekiedy kończy to się na całkowitej przebudowie motocykla. Przy nowych modelach robisz bieżące naprawy/wymiany.

Co do twojego modelu z 2000r to ty chcesz ten model na nowego SIX DAYSA zrobić czy jak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kn0wS




Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:28, 05 Gru 2015    Temat postu:

Dokładnie tak Kajtek chce z rocznika 2000 zrobić six days 2009 i chciałbym sie dowiedzieć w jakim stopniu jest pokrycie, a co do napraw to jestem przygotowany na generalny remont silnika do 4tyś. Nie będę kupował nic nowego(chodzi o moto) bo jedna sprawa mnie nie stać, a druga chce nauczyć się jeździć jak nauczę się jeździć kupie coś nowszego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kn0wS dnia Sob 19:29, 05 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 19:46, 05 Gru 2015    Temat postu:

Kn0wS napisał:
Dokładnie tak Kajtek chce z rocznika 2000 zrobić six days 2009 i chciałbym sie dowiedzieć w jakim stopniu jest pokrycie, a co do napraw to jestem przygotowany na generalny remont silnika do 4tyś. Nie będę kupował nic nowego(chodzi o moto) bo jedna sprawa mnie nie stać, a druga chce nauczyć się jeździć jak nauczę się jeździć kupie coś nowszego.


Oj chłopie zrobienie z 00 09 to będzie niezła rzeźba i pociągnie troszkę $$. Różni się praktycznie wszystko. Radzę zainwestować w strój gwiazdora i poświęcić się 24 grudnia, a zarobiony szmal dołożyć do nowszego rocznika:) Nie dość że od 07 w górę bez problemu zrobisz co będziesz chciał, to jeszcze nauczysz się jeździć tak jak chcesz, a nie rozwiązywać problemy typu jak z gówna bat ukręcić. Nie to żebym w Ciebie nie wierzył, bo być może będziesz miał dużo samozaparcia, chęci, poświęcisz wiele czasu i pieniędzy, ale żeby gra była warta świeczki to musiałbyś mieć jeszcze niesamowicie dużo szczęścia przy zakupie.

Jak kupowałem swojego 2t to na początek chciałem wydać 7, a mechanicznie ogarniam wszystko sam, więc plan był żeby kupić coś w słabszym stanie i sobie ogarnąć, ale niestety to tak nie działa. Zobacz sobie ile kosztują części w serwisie i podlicz sobie po obejrzeniu każdej sztuki ile kosztuje dana naprawa, wtedy zrozumiesz o czym mówię. Skończyło się na tym że kupiłem sprzęt za 12 tys i jestem bardzo zadowolony, pomimo że w eksploatacje władowałem już pewnie drugie tyle, ale jeździ cały czas bezawaryjnie i daje radochę.

I kończąc ten smutny wywód, żeby nie było że się wymądrzam, to pamiętam czasy kiedy jeździło się starą japonią typu xt nx itd, miałem ledwo na wachę, i jak coś przychodziło do zrobienia to były kombinacje, ale zawsze z pomocą innych jakoś dało radę wszystko ogarnąć bardziej bądź mniej barbarzyńskimi medotami Evil or Very Mad Z perspektywy czasu to wspominam to nawet z nostalgią, jednocześnie wiem, że jeżeli wtedy miałbym harda typu exc to....chyba bym sobie żyły poderżnął Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:01, 05 Gru 2015    Temat postu: Re: KTM EXC 125

Kn0wS napisał:
Czemu ten akurat model, czemu ten rok, otóż chciałem mocne enduro w 2t które za dużo nie kosztuje (do 4-5tyś).


i to sa dwie sprzeczne zeczy... moze jak nie dysponujesz wiekszym kapitałem to poszukaj sobie na poczatek cos z kategorii hondy XR/XRL, albo yamahy DT 125, bo kupisz wyczynowe 125 totalnie zajechane bedziesz kase pompowal, grzebał przy tym a nie jezdził a koniec konców i tak sprzedasz za te pare tysi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 20:09, 05 Gru 2015    Temat postu:

Żółf nie zniechęcaj chłopaka Wink

Na 2009 zrobisz bez problemu, musisz wszystko ogarnąć, zbiornik, siedzenie, plastiki, tylny stelaż, airbox, I pasuje wsio, z małymi przeróbkami ale dasz radę Wink masz jakiś plan i ambicje to zrobisz wszystko. Wyniesie to trochę kasy ale taka udana modyfikacja daje większą satysfakcję niż kupno gotowego 6 Days'a. Ja też jestem na punkcie odbudowy starej 300exc z 2002 roku i nie patrzę na to że za tą kase co włożyłem mógłbym kupić spokojnie 2011 rocznik.

Wink

Ja uważam że jak ktoś wpompuje parę tysięcy w motocykl to ciężko się z nim później rozstać, ja bynajmniej tak mam bo sentymentalny jestem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajtek DBL dnia Sob 20:10, 05 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kn0wS




Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:05, 05 Gru 2015    Temat postu:

Kajtek widziałem twojego KTM w galerii, baardzo ale to baardzo mi się podoba, bardzo mi się spodobało to że nie skupiasz się tylko na "dużych" rzeczach ale dbasz również o detale (tak wynika ze zdjęć) Chciałem jeszcze powiedzieć że myślałem o DT 125r, ale nie przypadła mi do gustu pod względem wyglądu, no i bardzo nurtująca mnie sprawa to brak plastików do starszych modeli. Ustaliłem sobie że za 5 tyś max kupie moto bo chce mieć na ewentualną naprawę (trauma, lub może nauka na błędzie kolegi który kupił NSR i po 2 jazdach zatarła mu się bo miał inny tłok i inny cylinder niż zapewniał sprzedający) Nie zależy mi na nowym motocyklu bo dopuszczam do siebie myśl że pierwszą rzeczą jaką zrobię po zakupie to będzie wymiana tłoka+cylinder jak będzie taka potrzeba, martwią mnie tylko inne podzespoły, lecz myślę że dam sobie z nimi radę. Jestem uczniem jeszcze więc pieniędzy za dużo nie mam a chce kupić KTM teraz w okresie zimowym bo jest ich więcej i są tańsze niż 4 miesiące temu. Mam umowę z moim Tatą (motocyklista 28lat) że jak nauczę się jeździć na 125, sprzedam ją a on dołoży mi resztę sumy na 200-250 i nowszy model więc stąd mój wybór. Może inaczej są to moje własne zarobione pieniądze i mam swój warunek, że nikt nie dołoży mi do pierwszego moto. Dla tego chciałbym trochę pomocy od was i byście mi opisali na przykładach np. 200-250 2t jak wygląda eksplantacja roczna, ile kosztują oleje niezbędne a ile oleje "pieszczące". Wszystko co wiem to czysta teoria a chciałbym wiedzieć jak jest w praktyce, bym się nie nadział na początku na co zwracać uwagę przy zakupie na jakie detale patrzeć. Motocykl będzie wykorzystywany w piaszczystym terenie nieraz drzewa więc jest jakaś różnica w filtrach. Z góry dziękuje za wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 21:24, 05 Gru 2015    Temat postu:

Co do kosztów eksploatacji, to na forum zostało już chyba wszystko opisane, znajdziesz bez problemu.

Powodzenia w poszukiwaniach, nie napalaj się i szukaj uważnie, bo ładne sztuki w dobrej cenie schodzą jak ciepłe bułeczki

Najważniejsze to żeby był porządek w papierach, żebyś się na przekręt nie nadział

Po wtóre zwracaj uwagę na detale, nie licz że motocykl w tym roczniku będzie miał świecące plastiki, ale np takie elementy jak przetarty pancerz linki gazu czy kawałek węża ogrodowego na łączeniu dyfuzora i tłumika to zwykła fuszera i takich motocykli się wystrzegaj bo zwykle silnik wygląda jeszcze gorzej.

No i standard weź ze sobą kogoś ogarniętego w 2t, żeby obejrzał, posłuchał i przejechał się. Ktoś kto całe życie jeździł na szosie - nawet na sportach po 200km, jak pierwszy raz wsiada na nawet zajechane 2t to jest w szoku jak to zapierdala:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Sob 21:25, 05 Gru 2015    Temat postu:

Moim zdaniem. Kup taki motocykl jaki zaplanowałeś i na jaki Cię stać. Jeśli masz rezerwę na duży serwis, to nie widzę problemu, z tym że jak wtopisz z egzemplarzem to wrzucisz w niego więcej niż cena zakupu. Starsze moto tak, ale modyfikacje w kierunku SixDaysa, dużo młodszego to moim zdaniem pomysł nie trafiony, ze względów praktycznych i ekonomicznych.
Ja kupiłem moto wydawało mi się, w dobrym stanie, ale to mi się tylko wydawało Laughing
Kasa która wpakowałem, w poprawkę partaniny i zwykłego oszustwa poprzedniego właściciela, może śnić się po nocach Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 21:46, 05 Gru 2015    Temat postu:

Jeśli będziesz robil remont, to śmiało pisz! Zrobiłem bardzo podobnie do Ciebie i jestem zadowolony. Sam robiłem remont, zrobiłem wszyściusieńko i wiem na czym jeżdżę. Z dobrym cylindrem wyszło mnie koło 2,5k.
Jeśli będziesz potrzebować pomocy przy remoncie to śmiało pisz, z tego co wiem, to silniki nie różnią się bardzo.
Powodzenia! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kn0wS




Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:31, 05 Gru 2015    Temat postu:

Ooo właśnie Łodzianin o to mi chodziło "jak zrobię to wiem co się mogło popsuć" jak zrobie remont części głównych a coś się zepsuje to moje pole poszukiwań automatycznie się zawęża. Mam jeszcze prośbę by ktoś mi wyjaśnił jak jest z zalaniem 2t bo na razie jedynym czym jeździłem to był quad 250 4t i mi zgasł w wodzie to odpalił chwilę potem na popycha i nie musiałem za dużo czyścić, a w przypadku 2t słyszałem że jest bardziej odporny na zalania, chodzi mi tutaj o to czy jak go zaleje a jestem w terenie to mogę "wylać" z niego wodę i odpalić ? i wrócić spokojnie do domu czy muszę raczej sporo uważać ?? dziękuje za wytłumaczenie z góry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 0:19, 06 Gru 2015    Temat postu:

Kn0wS napisał:
Ooo właśnie Łodzianin o to mi chodziło "jak zrobię to wiem co się mogło popsuć" jak zrobie remont części głównych a coś się zepsuje to moje pole poszukiwań automatycznie się zawęża. Mam jeszcze prośbę by ktoś mi wyjaśnił jak jest z zalaniem 2t bo na razie jedynym czym jeździłem to był quad 250 4t i mi zgasł w wodzie to odpalił chwilę potem na popycha i nie musiałem za dużo czyścić, a w przypadku 2t słyszałem że jest bardziej odporny na zalania, chodzi mi tutaj o to czy jak go zaleje a jestem w terenie to mogę "wylać" z niego wodę i odpalić ? i wrócić spokojnie do domu czy muszę raczej sporo uważać ?? dziękuje za wytłumaczenie z góry


Żaden pojazd silnikowy to nie łódź podwodna i w każdym przypadku należy jak ognia unikać zalania. Jeżeli pracujący silnik dostanie w suwie sprężania wodę na tłok to jest pozamiatane niezależnie od tego czy to 2t czy 4t, wygięta korba, pęknięty cylinder i inne cuda się zdarzają. Więc pakowanie się w wodę głębszą niż do kolan tak chodzenie po linie Smile

No ale jeżeli już zdarzy się zalanie i silnik zgaśnie nim do komory spalania dostanie się woda, to większe szanse, że dalej pojedzie się 2t niż 4t, ale to wszystko zależy od stopnia zalania:) Jednak w takim przypadku jeżeli widziałbym, że woda przeszła mi przez filtr powietrza, to najpierw zastanowiłbym się kto może mnie podholować do domu, gdzie sprawdzę czy wszystko ok, niż próbował partyzanckich metod w lesie. Odpalanie po zalaniu to ostateczność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 0:26, 06 Gru 2015    Temat postu:

Nie masz kasy na moto i na remonty - nawet nie oglądaj się za wyczynowymi modelami. DT 125 i nic poza tym. W domu mam SX 2009 i 2014 - roczne utrzymanie tych motocykli przekracza budżet, który chcesz przeznaczyć na zakup moto (śmigam amatorsko, nie jeżdżę w zawodach).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kn0wS




Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:14, 06 Gru 2015    Temat postu:

Dobra, dzięki za wszystkie odpowiedzi na moje pytania, Fourier dzięki za rozpiskę odnośnie utrzymania widzę tam sporo rzeczy które mogę zobić sam (czyli nie płacę xD) i widzę sporo części które na początek nie są mi potrzebne (grosz do grosza i zbierze się cylinder+tłok) , widzę też że bardzo dbasz o swoje maszyny albo dbałeś, oczywiście DT 125 nie wykluczam ale nie odpuszczę też KTM. Dziękuje jeszcze raz za wszystko, daliście mi jaśniejszy podgląd na sytuację jaka mnie czeka i jak muszę się starać by wszystko było w porządku. Mam zamiar kupić moto do ferii zimowych (mam je od 18 stycznia) Więc na pewno pokaże wam Co kupiłem, mam osobę która jeździ 6 lat w motocrossie-kolegę ze szkoły, jeździ tylko 2t więc na pewno mi pomoże, Dzięki jeszcze raz i do usłyszenia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin