Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej ze skrzyni biegow przedostaje sie do oleju silnikowego
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:15, 29 Cze 2015    Temat postu:

Ok dzięki za link. Spróbuję podkręcić sprzegiełko, chociaż tragedii w odpalaniu z rozrusznika raczej nie było. Sam rozrusznik przejrzany, wymyty i przesmarowany.
Trochę obawiam się mocnego kleju, ostatnio wyciskałem na prasie wklejoną tulejką i powiem szczerze lekko nie było. Niby to dobrze, ale co będzie jak przyjdzie się demontować za jaki czas.
Wyjmę stary uszczelniacz i wtedy zobaczę co jest grane, czy aby karter nie został ruszony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 23:45, 29 Cze 2015    Temat postu:

Przy użyciu ,,mocnego kleju" trzeba używać palnika lub opalarki przy demontażu nagrzewając jeden z elementów,który będzie demontowany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 22:17, 26 Mar 2020    Temat postu:

ciernik napisał:
Nie musisz mieć tej oryginalnej blokady kół. Możesz doskonale wykorzystać właśnie te wolne koło od rozrusznika, będzie parę $ w kieszeni.
Te koło zdawcze wału jak zchodzi lekko, zdejmiesz ręką i tak w sumie powinno być. Jednak życie jest życie Smile i u mnie niestety szło dość mocno, więc musiałem użyć warsztatowego sprzętu i pewnego patentu Smile
Sprawdził się wyśmienicie Smile więc nawet pstryknąłem zdjęcie tej operacji:


Ps. Do zabezpieczenia kosza sprzęgłowego, dobrze jest skręcić dwoma śrubkami starą tarczę i przekładkę. Przy współudziale zabezpieczenia zębatego wał/kosz, które zamierzasz kupić, wszystko masz bezpiecznie i bezstresowo poblokowane.


Własnie wymieniam ten uszczelniacz i powiedzcie koledzy jaki tam jest gwint nakrętki(27mm) tych trzech zębatek na wale korbowym lewy czy prawy? na nakrętce pisze left(L).z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:35, 26 Mar 2020    Temat postu:

skoro pisze left to chyba sprawa prosta, że jest lewy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 17:15, 31 Mar 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
skoro pisze left to chyba sprawa prosta, że jest lewy


henio powiedz mi jeszcze co do tego uszczelniacza na wale ,jak go najlepiej osadzić.Otłuszczone ,to ze naklej to wiem .Sprawa wydawało by sie banalnie prosta ,wszystko pościągane stary uszczelniacz wyjęty a tego nie mogę osadzić bo spada sprężynka uciskowa simering. jakies wskazówki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Wto 17:15, 31 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:21, 31 Mar 2020    Temat postu:

moze trzeba dorobic jakies urządzenie do wprowadzania uszczelniacza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 18:50, 31 Mar 2020    Temat postu:

posiadam różne dobijaki i rurki nagromadzone przez lata i sprawa wydawała sie prosta gdyby nie rozszerzający się wał w miejscu osadzenia.

co masz na mysli? jak wam to wchodziło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 7:23, 01 Kwi 2020    Temat postu:

Ostatnio wkładałem uszczelniacz od roczników 2009-2011 (2008 ma weższy i metalowy uszczelniacz)
Ten od roczników 2009-2011 jest niby szerszy, cały gumowy ale po lekkim przycieciu/przyszlifowaniu gumy na szerokości - wchodzi do rocznika 2008 bez problemów.
Odpada wtedy zabawa z wklejaniem a sam uszczelniacz jest dwuwargowy.
Koledzy zakładali też inne markowe uszczelniacze typu viton, dobierane poprostu wymiarowo i tez to działa.
Jak jest dobre gniazdo w karterze to wsadzisz każdy i będzie dobrze - nawet metalowy na klej.
Jeżeli gniazdo już sie lekko wyrobiło bo metalowy się kręcił, jest spora szansa ze nawet wklejony metalowy uszczelniacz odezwie sie znowu szybko.
Podumowująć, bezpieczniej wkładać te całe gumowe.
Ale to tylko moja teoria i praktyka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 7:25, 01 Kwi 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:46, 01 Kwi 2020    Temat postu:

ciernik napisał:
Ostatnio wkładałem uszczelniacz od roczników 2009-2011 (2008 ma weższy i metalowy uszczelniacz)
Ten od roczników 2009-2011 jest niby szerszy, cały gumowy ale po lekkim przycieciu/przyszlifowaniu gumy na szerokości - wchodzi do rocznika 2008 bez problemów.
Odpada wtedy zabawa z wklejaniem a sam uszczelniacz jest dwuwargowy.
Koledzy zakładali też inne markowe uszczelniacze typu viton, dobierane poprostu wymiarowo i tez to działa.
Jak jest dobre gniazdo w karterze to wsadzisz każdy i będzie dobrze - nawet metalowy na klej.
Jeżeli gniazdo już sie lekko wyrobiło bo metalowy się kręcił, jest spora szansa ze nawet wklejony metalowy uszczelniacz odezwie sie znowu szybko.
Podumowująć, bezpieczniej wkładać te całe gumowe.
Ale to tylko moja teoria i praktyka.
Potwierdzam, też tak robiłem i na nowszym uszczelniaczu chodziło to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dalti




Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 70
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Śro 9:38, 01 Kwi 2020    Temat postu:

Dzięki koledzy za poradę.szkoda że wcześniej o tym nie napisałem.gnazdo jes w dość dobrym stanie i się stary nie obracał.wymieniam bo na 5mth przelewał 100 je. oprócz tego wymieniłem parę innych gratów profilaktycznie takich jak:łożysko wałka pompy płynu chłodzącego jego łożysko jak i wirnik.tryby pompy olejowej ,nowe łożysko kosza sprzęgła ,uszczelka pompy olejowej,oraz ta dzysze przepływu oleju z100 na 125.
Jeśli te uszczelniacze całe gumowe są lepsze to może je zamówić jak jeszcze tego nie osądziłem.jakie konkretne polecacie.jutro chce to wszystko zmontować bo muszę pojechać do sklepu po bułki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dalti dnia Śro 9:43, 01 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 12:15, 02 Kwi 2020    Temat postu:

major000 napisał:
Potwierdzam, też tak robiłem i na nowszym uszczelniaczu chodziło to.

Bo ja chyba korzystałem z Twojeich doświadczeń Smile
Forum kopalnia wiedzy, tylko trzeba wiedzieć z kogo rad korzystać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukg88




Dołączył: 27 Mar 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogunice

PostWysłany: Pią 0:05, 03 Kwi 2020    Temat postu:

jakie spalanie oleju z silnika jest normą w exc 530r 2009?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:09, 03 Kwi 2020    Temat postu:

jak co 10 godzin wcina wiecej niz poziom okienka to juz za duzo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:34, 03 Kwi 2020    Temat postu:

lukg88 napisał:
jakie spalanie oleju z silnika jest normą w exc 530r 2009?
Żadne. Zdrowy silnik, nawet te niezbyt udane xc4 gdzie w części silnikowej jest tylko 0.7L, pod amatorem nie pali oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:43, 03 Kwi 2020    Temat postu:

z tym sie zgodze - zdrowy piec nie powinien nic brać, ja napisałem ile moze brac maksymalnie zeby jeszcze ewentualnie dojeździc do wymiany tłoka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin