Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej ze skrzyni biegow przedostaje sie do oleju silnikowego
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeppelin




Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:22, 31 Mar 2015    Temat postu:

Witam koledzy czy to jest ten simering ? 0760203260 SHAFT SEAL RING 20X32X6 FKM ma ktoś może jego nr ? EXC 450 R 2008 rok.

Z góry dzięki za pomoc. W weekend przy zmianie oleju zauważyłem że była spora różnica pomiędzy silnikiem a skrzynią i nie było to te 300 ml.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 8:53, 01 Kwi 2015    Temat postu:

SHAFT SEAL RING 35X47X4,5
07603547451 40.53 PLN

[link widoczny dla zalogowanych]

Trzeba koniecznie dobrze go wkleić na supermocny klej np taki do osadzania łożysk i będzie ok. Inaczej znowu będzie, że excry to syf Smile
Nie przepchaj na wał żeby nie dotykał łożyska wału i nie za słabo bo znowu koło rozrusznika będzie go ocierać. Ja rozbierzesz zrozumiesz Smile (miejsca jest 5mm a uszczelniacz ma 4,5mm)
Otwartą stroną do środka silnika (sprężynka w stronę magneta)
Wprowadż wargę po jakieś kliszy/folii żeby się nie zagieła a powierchnie osadzenia odtłuść.
Chya tyle, powodzenia, to precyzyjna dokładna robota.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 8:58, 01 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:55, 22 Cze 2015    Temat postu:

Ostatnio zauważyłem ubytek oleju ze skrzyni biegów i jego nadmiar w silniku. Nie jest to, na razie, aż taki ubytek jak kolego miał w tym temacie, ale do czasu. Obstawiam sławetny uszczelniacz na wale.
Od razu po jeździe po odkręceniu śruby do sprawdzenia poziomy oleju w skrzyni biegów dało się zauważyć występujące ciśnienie.
Zacząłem od sprawdzenia odpowietrzania silnika, skrzyni biegów. Przewód zaznaczony na zdjęciu stawia dość duży opór. Gdzie idzie kanał odpowietrzający skrzynie biegów?? W manualny nie ma wyraźnie pokazanego miejsca.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 21:21, 25 Cze 2015    Temat postu:

Obstawiam dwa problemy.
Pierwszy to na bank uszczelniacz walu tak jak podejrzewasz.
Drugi to przesunięta panewka z otworem odpowietrzajacym na wolnym kole zebatym kopniaka.
Oba typowe ale tanie w naprawie.
Ps. Kanał z góry skrzyni jsst na wylot. Niczego ciekawego tam nie ma


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 21:23, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:58, 26 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.
Po dłuższych chwilach spędzonych nad serwisówką, katalogiem części oraz zagranicznymi forami doszedłem do podobnych wniosków.
Pierwsza kwestia to właśnie możliwe że tulejka obróciła się w kole zębatym odpowiedzialnym za odpowietrzanie skrzyni. Na zagranicznych forach znalazłem podobny przypadek. Tylko że trochę dziwna sprawa, bo z kopniaka odpalam raczej sporadycznie, oczywiście do sprawdzenia będzie to. Podejrzewam że uszczelniacz "pożyłbym" jeszcze tyle że brak odpowietrzania załatwiło go, wymiana.
Czekam na blokadę kosza sprzęgowego i zabieram się do rozkręcania i weryfikacji.
Ciernik przy wymianie uszczelniacza na wale wiadomo trzeba rozebrać sprzęgło, wałek wyrównoważający, koło zębate osadzone na wale. No właśnie czym ściągałeś tą zębatkę?? W serwisówce jest podany ściągacz, dostępny chyba jedynie w serwisie. Używałeś go czy raczej inny ściągacz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GaCek dnia Pią 9:13, 26 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pią 11:20, 26 Cze 2015    Temat postu:

Nie musisz mieć tej oryginalnej blokady kół. Możesz doskonale wykorzystać właśnie te wolne koło od rozrusznika, będzie parę $ w kieszeni.
Te koło zdawcze wału jak zchodzi lekko, zdejmiesz ręką i tak w sumie powinno być. Jednak życie jest życie Smile i u mnie niestety szło dość mocno, więc musiałem użyć warsztatowego sprzętu i pewnego patentu Smile
Sprawdził się wyśmienicie Smile więc nawet pstryknąłem zdjęcie tej operacji:


Ps. Do zabezpieczenia kosza sprzęgłowego, dobrze jest skręcić dwoma śrubkami starą tarczę i przekładkę. Przy współudziale zabezpieczenia zębatego wał/kosz, które zamierzasz kupić, wszystko masz bezpiecznie i bezstresowo poblokowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Śro 23:16, 29 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:36, 27 Cze 2015    Temat postu:

ciernik napisał:
Nie musisz mieć tej oryginalnej blokady kół. Możesz doskonale wykorzystać właśnie te wolne koło od rozrusznika, będzie parę $ w kieszeni.

W jaki sposób wykorzystać te wolne koło?? Myślałem wpierw odkręcić kosz sprzęgłowy, wyjąć koło zębate które odpowiedzialne jest za odmę w skrzyni i przyblokować nim wał i kosz odkręcając nakrętkę na wale.

ciernik napisał:

Te koło zdawcze wału jak zchodzi lekko, zdejmiesz ręką i tak w sumie powinno być. Jednak życie jest życie Smile i u mnie niestety szło dość mocno, więc musiałem użyć warsztatowego sprzętu i pewnego patentu Smile

Jeszcze nie rozbierałem silnika, ale przy trudnościach przy ściąganiu zębatki z wału myślałem nad takim zestawem, bo ze swoim ściągaczem raczej nie podejdę.
[link widoczny dla zalogowanych]

ciernik napisał:

Jeszcze jedno, jak już będziesz miał zębatkę zdawczą z wału w ręku, to rozważ zastosowanie takiego patentu jak niżej (chodzi o ten spaw w czterech miejscach) To dość ważne przy tym typie zębatki i nakrętki. Możesz mieć inną, bo w różnych rocznikach szły różne. Ta zębatka jest fabrycznie sprasowywana z dwóch części. I generalnie jeśli nakrętka jest bez kołnierza i jest mniejszej średnicy niż łączenie (tam gdzie spaw) to elementy lubią się rozdzielić, zejść na bok i wtedy koło zębate wału drze o kosz sprzęgłowy.
Na zdjęciu zębatka jest bez zęba, jeszcze przed wymianą na nową - ale nowa od razu została pospawana w ten sam sposób. Ta stara została pospawana kiedyś dużo wcześniej, przez poprzednika, ale już po fakcie jak zeszła i zęby uszkodziły się na tyle, że jeden nie wytrzymał dalszej eksploatacji.

Ciekawa sprawa, pierwszy raz z czymś takim spotykam się. Nie lepiej byłoby zastosować podkładkę o średnicy większej jak łączenie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 7:48, 28 Cze 2015    Temat postu:

Cytat:
W jaki sposób wykorzystać te wolne koło?? Myślałem wpierw odkręcić kosz sprzęgłowy, wyjąć koło zębate które odpowiedzialne jest za odmę w skrzyni i przyblokować nim wał i kosz odkręcając nakrętkę na wale.

Dokładnie tak jak mówisz.
Cytat:
Jeszcze nie rozbierałem silnika, ale przy trudnościach przy ściąganiu zębatki z wału myślałem nad takim zestawem, bo ze swoim ściągaczem raczej nie podejdę.
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie zadziała. Kupiłem przymierzałem ale nie wyszło. Oddałem z powrotem. Jedyny sposób na jaki wpadłem to ten ze zdjęcia. Nie znalazłem w sklepach nic seryjnego co by się nadało.
Cytat:
Ciekawa sprawa, pierwszy raz z czymś takim spotykam się. Nie lepiej byłoby zastosować podkładkę o średnicy większej jak łączenie??

Pewnie można i podkładkę. Rozważałem i taki sposób, ale miałem dostęp do dobrego spawacza tig i zrobił to pięknie i delikatnie. Nie miałem takiej podkładki, zaraz zrobi się grubiej a tam jest siemering w pokrywie sprzęgła, mało miejsca i jakieś takie miałem przemyślenia. Napewno warto to jakoś zabezpieczyć, bo mi przez to się narobiło trochę zamieszania. Ten patent ze spawem nie jest mój. Teraz nie mam linku ale to się poprostu zdarza często i to zaczerpnięte z forów angielskich oraz podobno stosowany standardowo przez mechaników profesjonalnych zawodników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:47, 28 Cze 2015    Temat postu:

Z tym ściągaczem do zębatki będę musiał coś wykombinować skoro mówisz że ten zestaw nie podejdzie.
Jak zdejmę zębatkę to wtedy zobaczę co da się z tym patentem zrobić.
Ok. Profilaktyczni coś jeszcze zmieniałeś po rozkręceniu od strony sprzęgła?? Myślę na wymianą uszczelniacze na wale tyle że w deklu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 1:27, 29 Cze 2015    Temat postu:

Podkręcałem sprzęgło rozrusznika o 1/8 obrotu bo mi słabo palił z rozrusznika. Chyba pomogło, bo teraz pali aż miło, nawet na biegu i sprzęgle.
Uszczelniacza w pokrywie sprzęgła nie zmieniałem ale zmieniłem plastikowe koła zębate pomp oleju bo kosztują dosłownie po kilka złotych, więc dołożyłem do zamówienia.
Niektórzy też zmieniają dyszę oleju na większą - taką z nowszych roczników Zobacz co masz. Roczniki 2008 miały 100 a nowsze 125
Tu masz sporo informacji i ładnie wszystko widać
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:08, 29 Cze 2015    Temat postu:

no i niech ktos mi powie ze 530 to udana konstrukcja ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 16:47, 29 Cze 2015    Temat postu:

Rysiek24 napisał:
no i niech ktos mi powie ze 530 to udana konstrukcja ...

No może i niektóre elementy silnika nie wychodziły z fabryki zbyt szczęśliwie, fakt.
Jednak za tę samą kasę nie zamieniłbym się na rfsa za cholerę Smile
Pomimo moich początków z tym silnikiem, jeszcze raz wybrałbym excr bez wahania.
Teraz z biegiem czasu, wymiany doświadczeń użytkowników i przekazu informacji, mało jest egzemplarzy z "wadami" fabrycznymi, a same naprawy/usunięcia ich, mało kosztowne.
To bardzo wdzięczne silniki. Np. wymiana oleju w silniku 0,6l Smile
Są tak samo trwałe jak rfs.
Trochę już pojeździłem i jednym i drugim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:02, 29 Cze 2015    Temat postu:

ciernik napisał:
Rysiek24 napisał:
no i niech ktos mi powie ze 530 to udana konstrukcja ...


Np. wymiana oleju w silniku 0,6l Smile
.


to akurat jest spora wada, mniej oleju to znaczy ze szybciej sie przepracowuje a w razie małego ubytku nie trudno o przytarcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:27, 29 Cze 2015    Temat postu:

Więc tak. Silnik rozebrany i wstępnie zweryfikowany.
Przyczyną braku odmy w skrzyni biegów było obrócenie tulejki w kole zębatym. Czyli jak kolega Ciernik obstawiał.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na prasie tulejka wyciśnięta i wciśnięta + klej do łożysk w mocnej wersji, z zachowaniem pokrywania się otworów.
Uszczelniacz nie wygląda najgorzej. Nie obrócił się w karterze oraz nie widać żadnych ubytków gumy, profilaktycznie czeka go wymiana z tego względy że gonił olej do silnika. Zauważyłem, że uszczelniacz był wklejony na niebieski klej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Za bardzo nie chcę wklejać go na zielonego Loctite, bo to będzie na amen. Rozważam bardziej niebieski do gwintów (Loctite 243).
Ciernik już wiem o co chodzi z tym "spawaniem zębatki". Na prasie dociskałem jedną do drugiej do widać było, że jedna od drugiej odstaje. Na razie dorobiłem podkładkę dociskaną nakrętką, zobaczę na sucho czy zmieści się pod deklem.
Ciernik masz link do zagranicznego forum gdzie gość podkręca te sprzęgiełko, jakoś nie mogę znaleźć.

Rysiek24 jak na razie z tego co widzę to około 70-80% tematów na tym forum jest z roczników 2003-2007. Sporadycznie zaczynają pojawiać się 2008-2012 i młodsze. Z tym, że konstrukcja jest udana czy też nie, niech wypowiadają się ludzie, którzy mieli do czynienia min. z kilkoma "pokoleniami" KTMa.
Nie użytkowałem RFSa więc nie wypowiadam się na jego temat pod względem udanej czy nie udanej konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 22:03, 29 Cze 2015    Temat postu:

ten wątek ze sprzęgiełkiem rozrusznika:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do tego uszczelniacza wału, to już dobrze nie pamiętam, ale on chyba ma już taką fabryczną niebieską powłokę. Najczęściej obraca się w obudowie, nawet jeśli, tak jak u Ciebie, na pierwszy rzut oka wygląda dobrze.
Jak go już wyjmiesz, to zrozumiesz, ale dobrze go wycentruj, tak by nie obcierało o niego ani łożysko wału ani to koło jednokierunkowe rozrusznika (masz 0,5mm luzu Smile ) Ja bym wkleił na ten mocny klej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin