Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 431, 432, 433 ... 706, 707, 708  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:25, 27 Cze 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
kamiloz napisał:


P.S.
Henio, dzięki za odp, zamowilem jakas wate w motoryzacyjnym za 25zeta wiec chyba spoko, zobaczymy jaka bedzie roznica, bo obecnie jedynie wewnetrzna rurke mialem owinieta takimi wloknami a miedzy pucha a rurka duzo miejsca i luzu. Metaliczny dzwiek i duzy halas, zobaczymy jak bedzie po zalozeniu nowej.


do mojego tłumika weszły 2 opakowania, jedno było za mało


ja mam koncowke od sx'a , 30cm dlugosci, moze wystarczy..

Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:25, 27 Cze 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
kamiloz napisał:


P.S.
Henio, dzięki za odp, zamowilem jakas wate w motoryzacyjnym za 25zeta wiec chyba spoko, zobaczymy jaka bedzie roznica, bo obecnie jedynie wewnetrzna rurke mialem owinieta takimi wloknami a miedzy pucha a rurka duzo miejsca i luzu. Metaliczny dzwiek i duzy halas, zobaczymy jak bedzie po zalozeniu nowej.


do mojego tłumika weszły 2 opakowania, jedno było za mało


ja mam koncowke od sx'a , 30cm dlugosci, moze wystarczy..

Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:42, 27 Cze 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:


Panowie, smarujecie jakos tą gumę gdzie przylega filtr powietrza, tak żeby bardziej sie do niej przyklejał i nie odstawał? Czym to robić?


zwykłym smarem albo wazeliną, ja smaruję filtr dookoła, ma się kleić tak że bez docisnięcia nie odpada,


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:34, 27 Cze 2016    Temat postu:

Dzieki Kris, tak zrobie.

Ktos zarzuci linkiem do tutoriala serwisu zawieszenia w kacie exc 2004? wp48? moze byc pdf moze byc film. Porywac sie na to samemu? Bardzo skomplikowana sprawa z tymi wszyskimi podkladkami, dyszami, uszczelniaczami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 601
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Pon 21:06, 27 Cze 2016    Temat postu:

kamloz:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:11, 27 Cze 2016    Temat postu:

kamiloz - jak chcesz porady na temat zawieszenia WP48 pisz na PW

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:51, 28 Cze 2016    Temat postu:

Zalozylem wate, upchnalem tak, ze ledwo wsadzilem ja do puchy. Efekt - taki sobie, jest troszke ciszej ale szalu nie ma. Jeszcze nie jezdzilem tak na prawde, wiec wtedy sie okaze - na wysokich obrotach, jazda w kasku itd wtedy zobacze czy odczuje jakas roznice.

A co do zawiasu.. Cholera, niby wszystko jest ladnie kroczek po kroczku opisane, ale ja mam takie szczescie ze po drodze zawsze cos sie nieplanowanego trafi, jakis gwincik obrobi, jakas uszczelka przerwie i bede w dupie. Nie wiem czy sie zabierac za to samemu a powoli zbliza sie ten czas :/ Najlepiej gdyby ktos juz to robil i mial z tym doswiadczenie i mogl cos doradzic, a tak samemu to nie wiem... Z drugiej strony troche nie usmiecha mi sie bulic za przesylki zawiasu do serwisow.. Bo w KRK nie slyszalem o jakims specu w tej dziedzinie pod enduraki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:40, 28 Cze 2016    Temat postu:

no to juz pytanie do ciebie czy sobie poradzisz. generalnie trzeba wiedziec co do czego i jak. sama wymiana uszczelniaczy i przepłukanie wszystkiego np benzyna ekstracyjną nie jest ciezka. raptem odkręcasz korek od góry, korek od dołu. sciągasz pyłowe, zabezpieczenie, lekko tam podgrzewasz, - i juz masz zawias w 2 kawałkach, przekłądasz uszczelniacze i skłądasz. półgodziny roboty bez mycia itp. gorzej jak chcesz w srodku porozbierac, albo pogrzebac przy settingu, czasem trzeba wiedziec jak co odkręcic/dokręcic, za co złapać itp itd. ale w 1 komorówce na prawde cudów nie ma, i nie ma zadnych gumeczek ani nic ;P a sruby to tylko to co z zewnatrz - od spodu i od góry ( no i w srodku jedna żeby sie dało uwolnisc spręzyne, ale na upartego i razem ze spręzyną cały bebech mozna wyciągnąc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:40, 28 Cze 2016    Temat postu:

Nie jestem żadnym pro riderem, żeby bawić się settingiem, mi się jeździ wporządku tylko już zaczynam czuć ze oleju troszke ubyło i jest bardziej miękko. Chodzi mi właśnie o rozebranie tylko tego co koniecznie, czyszczonko, uszczelniacze, swiezy olej i tyle. Wszystko właściwie robie sam przy moto/aucie, ale przy zawiasie nigdy nie grzebałem i mam lekką blokadę w głowie. Pamiętam nawet w tym temacie, ktoś pytał o dobre i tanie uszczelniacze, czego będę potrzebował przy tkaim normalnym serwisie przedniego widelca? Olej (ile ml, wolałbym jakiś gęstszy), uszczelniacze ariette? Coś innego, jakieś oringi czy coś? Chciałbym wszystko przygotować i być pewnym, ze nie rozbiore zawiasu i bede musial czekac pozniej pare dni zanim cos przyjdzie.

Jakby ktos mogł pomoc to czekam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 20:23, 28 Cze 2016    Temat postu:

Jak uszczelniacze nie puszczają, to chyba nie ma sensu ich wymieniać, a i wyciągać wewnętrznej lagi, co mogłoby je uśmiercić. Serwis sam ogaeniesz, spokojnie, jak Henio piszę, nie ma większej filozofii. Poszperaj na Youtube jest kilka fajnych filmików jak to zrobić Smile
Co do oleju, to wchodzi około 600 ml w obydwie lagi, pół litra nie styka(o czym się przekonałem) a ile go ma być wybierasz sam. W manualu jest podane ile od krawędzi do lustra oleju ma być mm maksymalnie i minimalnie. Ja do tego kupiłem największą strzykawkę +kawałek wężyka i już masz "special tool" do ustawiania poziomu oleju Smile
Olej polecają motorex 5W, ja mam taki i jest ok, ale nie jeździłem na innym, więc się nie mądruje Smile ważę z ciuchami około 65kg, i przy seryjnych sprężynach działa dobrze, nie jest kanapa,ale i nie dobija. A i ustawienia też mam wszystkie "po środku"
PS ja wymieniłem oringi pod korkami od góry, na fiszkach masz wymiary, 50groszy w sklepie z uszczelniacza.

To teraz moja kolej na pytanie:
Czym usztywnić przewod hamulca przedni? Nie mam na nim żadnej plastikowej osłonki i zagina się zaraz nad oslana lagi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:44, 28 Cze 2016    Temat postu:

kamiloz - tak jak pisałem, wystarczy że odkręcisz góre i dół, i zrobisz reszte ( wiec 3 rzeczy tylko odkręcasz) przepłukujesz to benzyną ekstrakcyjną ( np do psikacza sobie jakiegos przelej) spręzarką zdmuchaj nadmiar. poskładaj do kupy. zalej olejem i gotowe.

co do uszczelnaiczy jak masz WP48 ja osobiscie polecam oryginalne a najlepiej SKFy bez tarcia, co prawda 50 zł za sztuke uszczelnaicza sie płaci. ( a nie koło 35 jak ariete) ale czuć to,

do tego polecam uzyc smaru do uszczelnaiczy - blokuje dostawaniu sie syfu, no i jeszcze mniejszy opór tarcia.

co do oleju - gęstego nie ma co lać, lepiej skręcic regulacje albo nalać oleju więcej - to juz zalezy w jakim zakresie i czego ci brakuje. ja polecam motorexa (5w oczywiscie) olej swietnie "imituje' działanie oryginalnego oleju WP - ma jednak wade - szybko sie "zuzywa". ale np motul w tym zawieszeniu działa wyraźnie gorzej.




łodzianin - jak juz jest wyrobiony to tak będzie, jedynie czym mozna sie wspomóc to zakupic takie oczko mocowane miedzy półką a błotnikiem, dostępne w starszych modelach 2001 rok chyba miał to fabrycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:10, 28 Cze 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
kamiloz - tak jak pisałem, wystarczy że odkręcisz góre i dół, i zrobisz reszte ( wiec 3 rzeczy tylko odkręcasz) przepłukujesz to benzyną ekstrakcyjną ( np do psikacza sobie jakiegos przelej) spręzarką zdmuchaj nadmiar. poskładaj do kupy. zalej olejem i gotowe.

co do uszczelnaiczy jak masz WP48 ja osobiscie polecam oryginalne a najlepiej SKFy bez tarcia, co prawda 50 zł za sztuke uszczelnaicza sie płaci. ( a nie koło 35 jak ariete) ale czuć to,

do tego polecam uzyc smaru do uszczelnaiczy - blokuje dostawaniu sie syfu, no i jeszcze mniejszy opór tarcia.

co do oleju - gęstego nie ma co lać, lepiej skręcic regulacje albo nalać oleju więcej - to juz zalezy w jakim zakresie i czego ci brakuje. ja polecam motorexa (5w oczywiscie) olej swietnie "imituje' działanie oryginalnego oleju WP - ma jednak wade - szybko sie "zuzywa". ale np motul w tym zawieszeniu działa wyraźnie


Mam kata exc z 2004r tam szlo seryjnie wp48? Uszczelniacze sa dwa pylowy i blotny? Kurde wiem ze glupie pytania zadaje, ale nigdy z tym nie mialem doczynienia.
Czyli 2xskf bloto 2xpyl, 2l olej, smar do uszczelnoaczy(dostane gdziekolwiek czy jakis rsrytas?).
A jaki zuzywa sie wolniej? Chyba nie ma to az takiej roznicy, nie jezdze zawodowo.
Ogolnie zawias chodzi swiwtnie i nie chcialbym nic przestawiac, z ta rpznoca ze chcialbym aby dzialal w nalezytuch warunkach czyli tyle oleju ile trzeba, a z racji tego ze w uzbrojeniu waze ok 90/95kg myslalem, ze moze jakis gestszy z dostepnych opcji bylby nie glupim pomyslem, o ile w ogole istnieje jakis wachlarz czy producent zaleca jedna konkretna gestosc.

Łodzianin- puszczają uszczelniacze, w tym sęk. A patent ze strzykawa stosuje do robienia mieszanki. Kolega sie smieje, ze za bardzo sie aptekuję xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Wto 21:12, 28 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:20, 28 Cze 2016    Temat postu:

tak, do 2002 czy 2003 szło 43 WP. tak są 2 . olejowy i pyłowy.

jak chcesz mam dostep do częsci ktma - od ręki bym miał to wszystko, dobre ceny moge porobić. smar bym miał taką saszetke dosłownie za grosze ( 2-4 zł ? )

lepiej nie kombinować olejem i gęstoscią wiem z doswiadczenia. duzo lepsza opcja to kupic sobie po blaszce czy dwóch i dorzucic do settingu, ale 95 kg to zapewne jak juz to sie powinno zaczac od spręzyny. w jakim zakresie ci przeszkadza za miekki zawias ? w całym czy np dobija na skokach, czy za bardzo nurkuje jak sie po np kocich łbach lata ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:35, 28 Cze 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
tak, do 2002 czy 2003 szło 43 WP. tak są 2 . olejowy i pyłowy.

jak chcesz mam dostep do częsci ktma - od ręki bym miał to wszystko, dobre ceny moge porobić. smar bym miał taką saszetke dosłownie za grosze ( 2-4 zł ? )

lepiej nie kombinować olejem i gęstoscią wiem z doswiadczenia. duzo lepsza opcja to kupic sobie po blaszce czy dwóch i dorzucic do settingu, ale 95 kg to zapewne jak juz to sie powinno zaczac od spręzyny. w jakim zakresie ci przeszkadza za miekki zawias ? w całym czy np dobija na skokach, czy za bardzo nurkuje jak sie po np kocich łbach lata ?


Dawaj Henio na pw w sprawie tego zestawiku.
A co do settingu - nie bardzo kminie o co chodzi z blaszkami. Myslalem, ze setting to po prostu ustawienia zawiasu pokretlami.
Ogolnie to troche za miekkie przy dohamowaniach, przy szybkich muldach czasem dobije ale rzadko. Ciezko mi to dobrze sprecyzowac, po prostu wolalbym zeby bylo nieco twardsze i miec wiecej czucia z przedniego kola na kierownicy, wiecej pewnosci. Wybiera pieknie, odbija idealnie, ale chyba za szybko nurkuje. Tak bym to nazwal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HaardRock




Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:43, 29 Cze 2016    Temat postu:

Cześć!
Tak jak powinno być w tym temacie, krótkie pytanko. Very Happy

Wczoraj zmieniałem olej w swoim kajtku EXC 450 2016, wszystko fajnie ale nigdzie nie mogłem dostać odpowiedniego flitra. Skoczyłem szybko do pobliskiego mechanika i miał on jedynie filtr od hiflofiltro a dokładnie model HF155, powiedział że musi pasować więc bez zastanowienia go wziąłem.

Wróciłem do domku, zmieniłem olej, filtry i z ciekawości sprawdziłem jaki filtr dokładnie powinien być do mojego ktma, i tu sie lekko zdziwiłem bo do roczników 2012-2016 odpowiedni jest model HF655.

I w związku z tym następuje to krótkie pytanie Razz Czym różnią się modele HF155 i HF655? Z tego co wyczytałem na stronie, wymiary mają te same.

P.S. Linki do obu modeli, takie małe ułatwienie Cool
HF655 - [link widoczny dla zalogowanych]

HF155 - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HaardRock dnia Śro 13:45, 29 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 431, 432, 433 ... 706, 707, 708  Następny
Strona 432 z 708

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin