Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 698, 699, 700 ... 707, 708, 709  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 9:54, 07 Lut 2022    Temat postu:

Ogólnie zawory były regulowane jeden raz, przy 120mth przez poprzedniego właściciela. Ja mierzyłem przy 150/175 i teraz na 190 (dokładnie 188). Jeden ssący jest poza tolerancja bo szczelinomierz 0,10 przestał wchodzić.
Nie będę tutaj spamował, w tym tygodniu założę temat o moim EXC 350, może co niektórzy kojarzą mnie z remontu EXC 125, który był tutaj obszernie relacjonowany Smile z bólem serca żyletka została sprzedana w 2020 bo moja waga która dobila do 90kg uniemożliwiała już skuteczna jazdę :p
Jestem zwolennikiem robienia zgodnie ze sztuką, więc na pewno nie będę zakładał starych zaworów. Zobaczę jeszcze jak gniazda wyglądają bo może głowica będzie musiała pojechać do obróbki. Zawieszenie pojechało już do Sancheza. Jak zrobię pełna listę (silnik w tym tygodniu trafia na stół), wtedy może poprosiłbym Ciebie Henio o wycenę OEM, ale podejrzewam, że nawet z rabatem, będzie duża różnica. Są rzeczy jak wspomniane łożyska wału czy łańcuch rozrządu które warto wziąć OEM, bo ceny są praktycznie identyczne jak zamiennik. Korba, tłok czy zawory to duże różnice nawet 50%. Oprócz silnika jest jeszcze wspomniany zawias, sprawy eksploatacyjne typu napęd, opony itd a chciałbym zamknąć się w 6k bez robocizny (oprócz zakuwania korby i zawiasu robię wszystko sam)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:02, 07 Lut 2022    Temat postu:

zakładanie starych zaworow to nie jest partactwo, to własnie zgodnie ze sztuka - tylko trzeba wszystko dobrze ocenić. ja bym wolał załozyc lepsze czesci jak lozyska wału i zostawic zawory jak sa dobre niz zmieniac wszystko na zamienniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 11:21, 07 Lut 2022    Temat postu:

Nie, nie powiedziałem, że wkładanie starych zaworów to partactwo. Tylko były regulowane już 2 razy. Rzeczy typu prowadnice zaworów, łańcuch rozrządu, łożyska wału, skrzyni na pewno wezmę OEM. Korba czy tłok na pewno zamiennik bo są konkretnie przetestowane i szkoda mi przepłacać. Nad zaworami jeszcze pomyślę, bo opinie są skrajne, chociaż znam ludzi którzy jeżdżą na tym i działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 11:24, 07 Lut 2022    Temat postu:

hehe one powinny byc regulowane/kontrolowane co 30 godzin ;D wiadomo ze beda z czasem wymagac wymiany płytek.
prowadnice tez nie zmieniaj w ciemno tylko je oceń, duzo lepiej bedzie uzyc stara prowadnice jest jest ok, niz przebijac nową bo nie jest to prosta operacja. akurat korba i tlok z oryginału sa znacznie lepsze w oryginale. a jeździc bedzie na kazdym ;D zamienniki sa ok, czesto montujemy nie ma problemów np własnie z proxem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 11:44, 07 Lut 2022    Temat postu:

Tak, tylko czytałem na thumpetalku, że zawory tytanowe po 2-3 regulacjach zaczynają już dosyć mocno lecieć i lepiej je wymienić. A czy na sprawdzenie prowadnic jest jakiś sposób (chodzi mi o wymiar) żeby np jakoś to pomierzyć, bo w serwisowce jest tylko info, że sprawdza się przyrządem i jak wchodzi on luźno, wtedy trzeba wymienić. I nie wiem czy kupować przymiar/przyrząd za kilkadziesiąt PLN. Piszesz ze nie jest to łatwa operacja, czemu? Widziałem, że prowadnice wyciska się na prasce hydraulicznej i tak samo montuje, co masz na myśli pisząc że to nie takie łatwe? Jeszcze tego nie robiłem ale widziałem, że niektórzy magicy nawet młotkiem wbijali Very Happy
A dopisze jeszcze.... Mam małą obsesję na punkcie robienia wszystkiego swoimi siłami, bo zarówno w kwestii motocykla jak i samochodu, mam kiepskie doświadczenia. Niezależnie czy serwis autoryzowany, czy "Pan Józek" specjalista, każdy ma słabsze dni a wiadomo, że dla kogoś robi się inaczej niż dla siebie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały_mudzyn dnia Pon 11:47, 07 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:49, 07 Lut 2022    Temat postu:

bzdury Very Happy ocenia sie to w całkiem inny sposób, tak mierzy sie, ten przyrzad z ktma jest prosty - troche za prosty, duzo lepiej jest po prostu zmierzyc srednicowką co sie z nim dzieje, hehe bardzo duzo procedur wygląda bardzo prosto na filmiku, jak bys podjchal prasą i zaczał wyciskac masz uszkodzona głowice Razz najpierw trzeba ja bardzo mocno nagrzac, prowadnice potem sie tez na gorąco wciska - bardzo łatwo zrobic to krzywo, mimo pozornie prowadzonego otworu..... potem trzeba prawdzic wymiar prowadnicy czy sie nie zacisneła i wentualnie obrobic otwór, a potem róznie wychodzi osiowość do gniazd, czasami trzeba mocno frezowac gniazdo..... co zmniejsza zywot głowicy, wiec jak dobre zecydowanie bym nie ruszał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 13:01, 07 Lut 2022    Temat postu:

No to Henio, poradź, jak to najlepiej sprawdzić. Kupić ten przyrząd z KTM za te siedemdziesiąt parę ziko? A jeżeli tak, co oznacza "luźne wchodzenie w otwór"? Dla jednego luźno jak wleci samo a drugi młotkiem dobije i powie ze luźno weszło Very Happy Bo jaki powinien mieć wymiar otwór w prowadnicy nie mogę znaleźć nigdzie. Druga sprawa jak to zmierzyć skoro to jest otwór bardzo małej średnicy, żaden przyrząd pomiarowy chyba tam nie wejdzie? Nie myślałem że to aż taka katorga z tymi prowadnicami. Zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej było zostać przy 2T Wink widzę że masz obszerna wiedzę, pracujesz w KTM (jeżeli można spytać)? Dzisiaj może uda mi się ściągnąć głowice to zobaczymy jak to wszystko wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 14:01, 07 Lut 2022    Temat postu:

nie zdecydowanie nie, ten przyrząd nie jest dokładny, prowadnice nie zuzywają sie na okrągło, wyrabia sie elipsa, wiec w jednej płaszczyźnie moze miec wymiar nominalny, w drugiej bedzie sie rozjeżdzać. po prostu zmierz to srednicowką - fajnie ze chcez robic wszystko sam, ale bez narzedzi to niestety - robota marna Wink srednicowki sa do duzo mniejszych srednic. tak pracuje w KTM, i tu znowu dywagacja.... niby 2T bardziej prosty silnik, ale to tylko pozory, jak widze ile ludzie popełniaja błędow w montazu......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały_mudzyn




Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kąta w kąt - lubuskie

PostWysłany: Pon 15:01, 07 Lut 2022    Temat postu:

Nie no Henio, nie myśl że ja na wyposażeniu mam tylko gumowy młotek ( który notabene się czasami przydaje :p ).
Mam graty typu ścigacz łożysk, zaworów, klucze dynamometryczne, mikroemtry i średnicówki. Tylko przyznam otwarcie, że jako inżynier znający podstawy mechaniki zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej, nie wiedziałem że są takie fajne małe głowice mikrometryczne - podejrzewam, że zdałoby to egzamin, gdybym wiedział jaki tam powinien być wymiar lub pasowanie z zaworem, to na jego podstawie bym sobie zmierzył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:14, 07 Lut 2022    Temat postu:

widzisz wszystko tez obraca sie wokół doswiadczenia - nie musisz znac wymiaru pasowania żeby ocenic stanu prowadnic - prowadnice jak juz napisałem wybijaja sie w elipse, w jednej płaszczyźnie, wystarczy zmierzyc róznice miedzy srodkiem prowadnicy a konce, jak prowadnica zuzyta to jadac w dół czy góre od srodka zaczyna sie rozszerzać na koncu gwałtownie - wtedy wiadomo ze lipna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mackov




Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:39, 08 Lut 2022    Temat postu:

Witajcie, mam do kupienia 530 exc z 2009, tylko ktoś zdemontował oryginalny licznik i założył jakiś bidny licznik motogodzin. Powiedzmy że kupiłbym nowy licznik i czy jest możliwość założenia ponownie nowego??? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:05, 09 Lut 2022    Temat postu:

Oczywiscie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
superas77




Dołączył: 30 Sty 2020
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pią 11:08, 11 Lut 2022    Temat postu:

Panowie szukam części oem: 48600576.

Na ktmsklep termin koniec maja... Wiecie może gdzie poszukać/zadzwonić?

Z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motoandrzey




Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:50, 15 Lut 2022    Temat postu:

gdzie można u nas dostać aluminiowe złącze zbiornika do ktm/husqvarna 2020->

coś jak to:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nujorczesky




Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z lasu

PostWysłany: Wto 16:26, 15 Lut 2022    Temat postu:

motoandrzey napisał:
gdzie można u nas dostać aluminiowe złącze zbiornika do ktm/husqvarna 2020->

coś jak to:
[link widoczny dla zalogowanych]


Motoandrzeyu, zzy to nie będzie pozycja nr 5??

[link widoczny dla zalogowanych]

Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 698, 699, 700 ... 707, 708, 709  Następny
Strona 699 z 709

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin