Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.....
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 681, 682, 683 ... 707, 708, 709  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 20:28, 16 Sty 2021    Temat postu:

squisha ktm nie podaje, ale podaje wymiar X, czyli odległość denka tłoka od krawędzi cylindra, ma mieścić się w zakresie 0 - 0.1mm (dla 300 MY17). W 300 denko jest płaskie, więc sprawa jest prosta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 21:25, 16 Sty 2021    Temat postu:

rozumiem, dzięki.
A jak ocenić stan korbowodu - rozumiem, że luz góra-dół jest niedopuszczalny, jak wygląda sprawa z luzem prawo lewo - jakie są wartości graniczne ?
EXC 300 MY17
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:38, 16 Sty 2021    Temat postu:

nie ma tu wartosci granicznych, jest ewentualnie luz serwisowy - nie moze byc za mała czy za duza wartość podczas składania wału, reszta jest trudno mierzalna, wiec ciezko to oceniać, podstawa to brak luzu góra dół

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snowden




Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:21, 16 Sty 2021    Temat postu:

A jak wyglada sprawa zaworu wydechowego - przy zmianie selekcji jakoś reguluje sie jego położenie czy zostawić tak jak było ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:43, 16 Sty 2021    Temat postu:

te wszystkie informacje sa w serwisówce
kontrolujesz jego parametry / wysokość itd, jak cos sie nie zgadza - regulujesz,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Levar




Dołączył: 21 Sty 2021
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 3:14, 21 Sty 2021    Temat postu:

Witam, jak przy oględzinach rozróżnić rocznik 525exc? Jakieś charakterystyczne elementy, które zmieniały się z roku na rok, ew. czy można odczytac go jakoś po nr vin?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 7:50, 21 Sty 2021    Temat postu:

najlepiej po numerze VIN - to najpewniejsza opcja
525 z 2004 roku miały jeszcze okrągłą rame ale juz sie nazywały 525, od 2005 roku maja owalną rame, ale co roku byly jakies róznice, mozna by sie doszukiwać szczegółów - ale w ktmie jest tez inny problem który jest w zasadzie nie problemem - mozna przełozyc 95% gratów a po drobnych modyfikacjach i 100% z rocznika 00 do 2007 i odwrotnie Very Happy
jakbys miał wątpliwość moge ci sprawdzic w bazie ktma po vinie co to za fura,


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makiGS




Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lesko

PostWysłany: Pią 14:13, 22 Sty 2021    Temat postu:

w jaka tarcze hamulcową (tył) celować TRW czy moto master ? ewentualnie coś innego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 14:33, 22 Sty 2021    Temat postu:

trw eco i motormaster podstawowy to prawodpodobnie jeden i ten sam produkt - chyba jeszcze prox ma to samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 13:12, 26 Sty 2021    Temat postu:

a ja mam taki temat, wymieniam właśnie tłok w tpi 250 :
- czy uszczelkę pod cylinder trzeba przesmarować olejem przed położeniem, czy delikatnie przejechać silikonem wysokotemperaturowym? bo jak ściągnąłem to od przodu cylindra (od strony wydechu) było tam troszkę silikonu na powierzchni karterów nie na cylindrze - (montaż fabryczny nikt wcześniej tego nie ruszał, jestem pierwszym właścicielem)
- czym najlepiej odtłuścić powierzchnie styku cylindra z - nie wiem jak to się dokładnie nazywa osłona zaworu wydechowego, ta na 4 śruby przykręcana. Ba tam wg. serwisówki trzeba najpierw odtłuścić przed montażem a potem dać loctite 5910
- squisha - wymiar X - zamówiłem tą nieszczęsną blaszkę do pomiaru tylko nie bardzo czaję gdzie szczelinomierz wsuwać pomiędzy nawyższy punkt tłoka a blaszkę - tłok ustawiony w GMP oczywiście

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:53, 26 Sty 2021    Temat postu:

- w serwisówce sa wszystkei informacje, nie smaruje sie niczym, mozna/warto posmarowac odrobiną silikonu łączenia karterow,
- zmywacz do hamulców skutecznie odtłuszcza
- ta blaszka nie jest niezbędna, liczy sie odległość cylindra do dolnej krawedzi zaworu w stanie spoczynku ( to Z ) a X mierzysz na szczycie tłoka w najwyzszym jego punkcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 16:19, 26 Sty 2021    Temat postu:

Dzięki za jak zwykle rzeczowe odpowiedzi.
Ale rozmiaru X w 250 nie da się zmierzyć bez tej blaszki, czy się mylę - tłok jest wypukły?

Z również sprawdzę wg. serwisówki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:01, 26 Sty 2021    Temat postu:

w 250 jest tłok wypukły w 300 płaski i do 250 przyrząd jest OK, choć ja pomierzyłem starą uszczelkę i załozyłem taka samą ( i tak była ta najgrubsza)
Ja lekko przesmarwałem olejem uszczelke pod cylindrem we Freeride 2T
Gdzieś to wypatrzyłem czy to dobrze - nie wiem - z tego co wiem nowy własciciel jeździ do dzisiaj.
Dla mnie to miało sens - przy zdejmowaniu starej uszczelki musiałem troche się naczyścic a taka natłuszczona przy nastepnej wymianie pewnie odejdzie bez problemów.
ps
Marcin wspołczuje zakładania zabezpieczeń swożnia - chyba że masz te z "wąsami".
Pocwicz na starym tłoku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 17:02, 26 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:08, 26 Sty 2021    Temat postu:

kwestia wprawy, moze i warto pocwiczyc, łatwo takie zabezpieczenie zniszczyc, ale troche wprawy i zakłąda sie 3 sekundy

co do blaszki - da sie to zrobic i bez, z blaszka wygodniej bo łapiesz górny punkt na tłoku do blaszki, ale ten sam wymiar - na 0 do -0,1 mm bedzie przy krawędzi cylindra ( tłok dochodzi do brzegu cylindra na te 0 do -0.1, tylko tam troche bardziej utrudniony pomiar


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 22:50, 26 Sty 2021    Temat postu:

No tłoki Vertex niestety nie mają tych "wąsów" . zakładanie tych zabezpieczeń właśnie najbardziej mnie stresuje . Na starym tłoku nie poćwiczę bo przy demontażu nie pomyślałem o tym i te zabezpieczenia potraktowałem dosyć brutalnie. No bo i tak nie będą mi potrzebne, no a jak się okazuje to był błąd...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 681, 682, 683 ... 707, 708, 709  Następny
Strona 682 z 709

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin