Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak poprawić moment obrotowy w 300 tpi w nizszym zskresie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 22:58, 17 Maj 2020    Temat postu: Jak poprawić moment obrotowy w 300 tpi w nizszym zskresie

Witam mam pytanie. Chodzi o 300 tpi 2020 . Czy jest jakis sposób aby poprawić dół silnika. Mam żółtą sprężynę. Przełożenia 13/50 ...Mam przyzwyczajenia z ktm 500 i tam dół był piękny. Ma ktoś może pomysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:17, 17 Maj 2020    Temat postu:

Zmiana tylnej zebatki na 52.

Przesunięcie początku otwarcia zaworu na niższe obroty.

Membrana V-Force 4.

Założenie boczku z dziurami który poprawia dopływ powietrza.

Dyfuzor FMF Gnarly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:07, 18 Maj 2020    Temat postu:

radze uwazac na zmiany spręzyn, ktm wyraźnie nie zaleca zmiany sprężynek i regulacji zaworu wydechowego dla modeli TPI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:29, 18 Maj 2020    Temat postu:

Z tą regulacją to chyba jest tak że ile osób tyle opinii.

Znajomy pracownik z Husqvarna twierdził że nie zalecają, ale można regulować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:48, 18 Maj 2020    Temat postu:

wystarczy zdrowe myślenie - kompuiter jest wysterowany pod dany motocykl, moze miec odczyt z dolotu, temperatury na tej podstawie dobiera skład mieszanki. ale nie ma czujnika zaworu wydechowego, wartość moze byc mocno inna niz "zakładana" i mogą byc problemy z ubogoscią mieszanki bo to bedzie szło w tą strone
opinia że mozna regulować bierze sie z tego, ze niektórzy cos podkręcą, cos zmienia i fura jeździ - ale czy nie ma za ubogo, i czy nie mozna w ten sposób uszkodzic w przyszłosci silnika to juz cieżej ocenić. dlatego nie odradzam całkowicie - ale ostrzegam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:55, 18 Maj 2020    Temat postu:

Oczywiście masz rację.

Ubogo, wyższa temperatura spalania, motocykl powinien bardziej się grzać, tak?

Kolor świecy pewnie też byłby w stanie nam powiedzieć czy coś złego dzieje się z mieszanką.

Myślisz że po regulacji zaworem aż tak zmieniłby się skład mieszanki żeby mógł spowodować jakieś problemy?

To jest właśnie ciekawy temat Smile Warto nad tym głębiej pomyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 7:59, 18 Maj 2020    Temat postu:

Nie zmienia się skład mieszanki, bo ten w TPI jest na ustawiony na sztywno (open loop). Zmienia się zapotrzebowanie na paliwo.
Sprawdzanie mieszanki na podstawie koloru świecy to też nie taka oczywista sprawa. Mówiąc obrazowo, demontujesz świecę, widzisz że jest czarna, który zakres obrotów zubożyć (wtrysk - korekta mapy, gaźnik - zmiana odpowiedniej dyszy)? Nie sprawdzisz tym pełnego zakresu obrotów.
Co do zaworu wydechowego w tpi to faktycznie temat rzeka. Ostatnio natknąłem się na ciekawą opinię. Dość długa, ale jeżeli ktoś jest zainteresowany tematem - polecam.

Cytat:
To those of you who are struggling with a TPI that seems to be running terribly rich and blubbery just before the power valve open, in the mid-range…I believe I’ve determined the root cause and have solved that problem.

Symptoms that existed from day 1: 1) Bike starts fine. 2) Bike runs fine at low rpm (before power valve opens). 3) Bike runs fine at high rpm (after power valve opens). 4) Bike runs terribly rich and blubbery in between those two conditions and struggles to come on the pipe. Then when it does it’s an uncontrollable hit. Symptoms are also often described as a problem between 1/8 and 1/3 throttle. 5) Problem 4 could be eliminated with aggressive throttle application but was persistent at throttle settings normally used while riding single track.

Evaluation: Having read every thread I could find on the subject I suspected a bad CCP or TPS sensor. I then began to individually test each and every sensor on the bike, carefully ruling them out one by one. I then re-flashed the ECU, twice, and when that didn’t work I swapped ECU’s with another bike…only to be disappointed yet again. Having eliminated everything except the stator I turned my focus to the power valve itself which turned out to be the problem after all.

Problem & Root Cause: The Power Valve was not adjusted properly at the factory…in fact it was way off. The manual indicates power valve should begin opening @ 5500 rpm. My power valve, as set from the factory, wouldn’t move until 6200 RPM. I determined this by observing the power valve movement under the left side cover and using a tachometer.

Solution: Adjust the power valve dolly until the power valve begins to open at 5500 rpm as specified in the manual…and don’t adjust it from there (I’ll explain why shortly).

Explanation: Let me start by putting to rest the delicate subject of PV adjustment. I’ve had several carbureted KTM’s, all of which responded very well to PV adjustments. So, it took me quite a while to rationalize why the TPI PV should NOT be adjusted. The reason is carburetors are smart and TPI’s are dumb. Let that sink in for a moment…. A properly jetted carburetor always provides fueling on demand as needed for the situation. The TPI on the other hand, running open loop, cannot. Rather the TPI blindly does precisely what the programmer told it to do, which is to add fuel beginning at precisely 5500 RPM when it EXPECTS the power valve will begin opening. If you are grasping this then it’s very easy to understand why an improperly adjusted PV would lead to very poor running. In my bikes case the PV was set from the factory to open at 6200 RPM but the computer began adding fuel at 5500 RPM making it feel blubbery rich which it most certainly was at this point. The moment I set the PV correctly it ran perfectly. Now that’s not to say you can’t change auxiliary springs (I prefer the red) which do NOT affect the opening point of the PV. It simply means that the PV has to be set to begin opening at 5500 RPM and live will be good. One more item worth noting is that one turn of the PV Dolly equates to about 450 RPM change in opening RPM.

W skrócie chodzi o to, że mapa TPI spodziewa się otwarcia zaworu przy 5500 obr/min ("dolewając" w tych okolicach paliwa), jeżeli stanie się to wcześniej będziemy mieli ubożej niż przewiduje producent, no i na odwrót Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Pon 8:01, 18 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 8:02, 18 Maj 2020    Temat postu:

Problem w tym że opisywali ten motocykl jako dwusowa jezdzacego niemal jak 4 t A w efekcie wygląda tak że tego dołu wcale nie ma tyle co chwalili. Dalej trzeba będzie manetowac aby jechac różne podjazdy. Obecnie mam 13 /50 i ruszając z 2 gdzie zaraz jest mała gurka moto nie daje rady.albo szybko albo wcale. Co mi po pptr potężnej mocy duzo później

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 8:06, 18 Maj 2020    Temat postu:

Kolega mówi o membramie v Force 4 czy to może zmienić charakterystyke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 8:23, 18 Maj 2020    Temat postu:

Teraz wynalazlem film promujacy i komentarz że używał 12 na 50 .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:26, 18 Maj 2020    Temat postu:

amek721 napisał:
Nie zmienia się skład mieszanki, bo ten w TPI jest na ustawiony na sztywno (open loop). Zmienia się zapotrzebowanie na paliwo.
Sprawdzanie mieszanki na podstawie koloru świecy to też nie taka oczywista sprawa. Mówiąc obrazowo, demontujesz świecę, widzisz że jest czarna, który zakres obrotów zubożyć (wtrysk - korekta mapy, gaźnik - zmiana odpowiedniej dyszy)? Nie sprawdzisz tym pełnego zakresu obrotów.
Co do zaworu wydechowego w tpi to faktycznie temat rzeka. Ostatnio natknąłem się na ciekawą opinię. Dość długa, ale jeżeli ktoś jest zainteresowany tematem - polecam.

Cytat:
To those of you who are struggling with a TPI that seems to be running terribly rich and blubbery just before the power valve open, in the mid-range…I believe I’ve determined the root cause and have solved that problem.

Symptoms that existed from day 1: 1) Bike starts fine. 2) Bike runs fine at low rpm (before power valve opens). 3) Bike runs fine at high rpm (after power valve opens). 4) Bike runs terribly rich and blubbery in between those two conditions and struggles to come on the pipe. Then when it does it’s an uncontrollable hit. Symptoms are also often described as a problem between 1/8 and 1/3 throttle. 5) Problem 4 could be eliminated with aggressive throttle application but was persistent at throttle settings normally used while riding single track.

Evaluation: Having read every thread I could find on the subject I suspected a bad CCP or TPS sensor. I then began to individually test each and every sensor on the bike, carefully ruling them out one by one. I then re-flashed the ECU, twice, and when that didn’t work I swapped ECU’s with another bike…only to be disappointed yet again. Having eliminated everything except the stator I turned my focus to the power valve itself which turned out to be the problem after all.

Problem & Root Cause: The Power Valve was not adjusted properly at the factory…in fact it was way off. The manual indicates power valve should begin opening @ 5500 rpm. My power valve, as set from the factory, wouldn’t move until 6200 RPM. I determined this by observing the power valve movement under the left side cover and using a tachometer.

Solution: Adjust the power valve dolly until the power valve begins to open at 5500 rpm as specified in the manual…and don’t adjust it from there (I’ll explain why shortly).

Explanation: Let me start by putting to rest the delicate subject of PV adjustment. I’ve had several carbureted KTM’s, all of which responded very well to PV adjustments. So, it took me quite a while to rationalize why the TPI PV should NOT be adjusted. The reason is carburetors are smart and TPI’s are dumb. Let that sink in for a moment…. A properly jetted carburetor always provides fueling on demand as needed for the situation. The TPI on the other hand, running open loop, cannot. Rather the TPI blindly does precisely what the programmer told it to do, which is to add fuel beginning at precisely 5500 RPM when it EXPECTS the power valve will begin opening. If you are grasping this then it’s very easy to understand why an improperly adjusted PV would lead to very poor running. In my bikes case the PV was set from the factory to open at 6200 RPM but the computer began adding fuel at 5500 RPM making it feel blubbery rich which it most certainly was at this point. The moment I set the PV correctly it ran perfectly. Now that’s not to say you can’t change auxiliary springs (I prefer the red) which do NOT affect the opening point of the PV. It simply means that the PV has to be set to begin opening at 5500 RPM and live will be good. One more item worth noting is that one turn of the PV Dolly equates to about 450 RPM change in opening RPM.

W skrócie chodzi o to, że mapa TPI spodziewa się otwarcia zaworu przy 5500 obr/min ("dolewając" w tych okolicach paliwa), jeżeli stanie się to wcześniej będziemy mieli ubożej niż przewiduje producent, no i na odwrót Wink



Bardzo ciekawy artykuł.

Co nie zmienia faktu że ja osobiście jeżdżę na przesuniętym początku otwarcia zaworu na niższe obroty przez co w tym zakresie pewnie jest ubogo.

Niestety ale inaczej 250TPI nie chce jechać dołem. W moim zmieniłem dyfuzor, założyłem 13x52, otworzyłem Airbox, dołożyłem V-Force 4r i teraz dół jest akceptowalny.

Ostatnio jeździłem 300 w gaźniku i w porównaniu do 300 TPI jest niebo a ziemia, oczywiście na korzyść gaźnika (jeśli chodzi o jazdę dołem, trakcją).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 9:08, 18 Maj 2020    Temat postu:

Pilarz83 napisał:
Kolega mówi o membramie v Force 4 czy to może zmienić charakterystyke

fabrycznie od 2017 modelu wrzucają membranę produkcji chyba mikuni. Wcześniej były V-force. Moja fabryczna po 4 sezonach ma prześwity, w najbliższym czasie ją zmienię. Podobno w ostatnich gaźnikach z tymi membranami zmiana na V-force znacznie poprawiała pracę, w TPI jest to odczuwalne, ale nie aż tak. Takie opinie słyszałem
Kolego HusqvarnaaFC350 z tego co widzę jesteś po takiej zmianie w TPI, daj znać jak Ty to widzisz Very Happy
co do poprawy dołu to widziałem też kilka opinii takie jak ta:
Cytat:
If you are still sitting on the fence as to whether getting the TSP head and ecu package then let me tell you to do it ASAP!
I just had my first ride after picking it up from Dave on Friday & installing yesterday & the bike is now a totally different animal!
All the crappy mid range bog now gone, feels a million times better through the whole rev range!
Im back to enjoying the bike & it running how a 2 stroke should!

Chodzi o zmianę głowicy i sterownika silnika. W Polsce pewnie może być problem z dostępnością. Kilka takich opinii było poparte wykresem z hamowni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:58, 18 Maj 2020    Temat postu:

Osobiście zmieniłem wszystkie te rzeczy na raz, więc ciężko mi teraz powiedzieć która rzecz co poprawiła.

Na pewno teraz szybciej się podnosi z dolnych obrotów, ten dół zrobił się sporo mocniejszy niż był wcześniej. Wystarczy puknąć w sprzęgło i chce się podnosić.

Otworzenie Airbox też pewnie sporo pomogło bo wcześniej z pod siodełka praktycznie nic nie było słychać, a teraz zaciąga powietrze jak wściekły.


Widziałem właśnie ze ten zestaw to koszt 850$. Jest możliwość wysyłki paczki do Polski. Tylko pewnie czas takiego zabiegu to około 3tygodnie. Szkoda że nikt w Polsce nie bawi się z korekcją map w TPI.

Jest też GET ECU, w Polsce dostępne za 3500zl.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HusqvarnaaFC350 dnia Pon 10:38, 18 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blu77




Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:38, 18 Maj 2020    Temat postu:

Pilarz83, zamiast ładować worek kasy w przerabianie tpi pojeździj pare razy z kimś kto troche ogarnia i ci pokaże jak tego tpi bez dołu lepiej wykorzystać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:48, 18 Maj 2020    Temat postu:

blu77 napisał:
Pilarz83, zamiast ładować worek kasy w przerabianie tpi pojeździj pare razy z kimś kto troche ogarnia i ci pokaże jak tego tpi bez dołu lepiej wykorzystać Smile


Dobre!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin