Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak poprawić moment obrotowy w 300 tpi w nizszym zskresie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Pon 20:37, 18 Maj 2020    Temat postu:

Chcesz więcej mocy pod manetką, to jeździj na większych obrotach i problem rozwiązany?
Po co go dusisz na niskich obrotach ?
Silnik mocy ma wystarczająco. Naucz się z niej korzystać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majster128 dnia Pon 20:38, 18 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 20:52, 18 Maj 2020    Temat postu:

też się zastanawiam po co tam więcej dołu Razz przecież to ciągnie jak pojebane Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:26, 18 Maj 2020    Temat postu:

Majster128 napisał:
Chcesz więcej mocy pod manetką, to jeździj na większych obrotach i problem rozwiązany?
Po co go dusisz na niskich obrotach ?
Silnik mocy ma wystarczająco. Naucz się z niej korzystać.



Są takie podłoża, po których nie pojedziesz ogniem. Tylko trzeba szukać trakcji. A kiedy jest ona najlepsza? Ano wtedy kiedy obroty są na tyle niskie że koło nie ma siły zerwać przyczepności, ale wciąż ma siłę jechać pod górę. Mówię tu nawet o 2 czy 3 biegu. Gaźnikowa 300, którą miałem wcześniej, ogarniała to bez problemu.

250 TPI w moim przypadku jedzie albo ogniem albo wcale. Nie mogę jechać momentem kiedy jest najwięcej trakcji bo się zamuli. I teraz najlepsze. W Beskidzie Żywieckim jeżdżę TPI bez problemowo. Nigdzie nie brakuje mi dołu. U siebie za to mam takie podłoże że trzeba jeździć dołem. Mam tak mało miejsca że startując z 2 biegu zaraz mam pion, a nie mogę się napędzić bo zbyt wolno wstaje. A jak strzelę ze sprzęgła to luźne kamienie powodują że gubię trakcje i koło zamiast napędzać ryje jak po lodzie przez co nie ma prędkości. Ogólnie jest to do ogarnięcia, bo w chwili obecnej zmieniając nawyki idzie już całkiem dobrze, ale w porównaniu do gaźnika TPI się nie umywa.

Możesz się zdziwić, ale już nie jeden górski PRO rider po wizycie na moich terenach był mocno zaskoczony jak słaba jest trakcja.

Wydawanie opinii na podstawie terenu "u siebie", jest lekko nie na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HusqvarnaaFC350 dnia Pon 21:43, 18 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:38, 18 Maj 2020    Temat postu:

Ja chętnie odkupie to Tpi jak ma mało na latane Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HusqvarnaaFC350




Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:39, 18 Maj 2020    Temat postu:

300?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:41, 18 Maj 2020    Temat postu:

To ile za tego tpi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hopkins




Dołączył: 02 Gru 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krynica Zdrój, Nowy Sącz, Poland

PostWysłany: Wto 9:57, 19 Maj 2020    Temat postu:

Podjazd wąwozem w lesie iglastym, podłoże połamane gałązki, jakiś torf i mokre igliwie. Opona metzeler six day i motocykl exc200 i też miałem taki problem. 200 jest jeszcze bliżej 125 niż 300 więc dół nie był mocny, a jak tylko łapał obroty to powyjeżdzane. Skusiłem się na membrane Boyesena Power reed
(każda membrana składa sie z dwóch jednej żółtej bardzo elastycznej i drugiej twrdszej). W życiu bym nie powiedział że tak potrafi zmienić motocykl - chyba najlepsza inwestycja narazie jaką zrobiłem. Nie wiem czy są dostepne takie do twojego modelu ale ja polecam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 20:28, 19 Maj 2020    Temat postu:

Przestawic się trzeba .na 2t i faktycznie z ogarniaczami polatac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 20:35, 19 Maj 2020    Temat postu:

Moto ma 2.4 mth))))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilarz83




Dołączył: 05 Lis 2019
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 20:46, 19 Maj 2020    Temat postu:

Majster128 napisał:
Chcesz więcej mocy pod manetką, to jeździj na większych obrotach i problem rozwiązany?
Po co go dusisz na niskich obrotach ?
Silnik mocy ma wystarczająco. Naucz się z niej korzystać.
tu gdzie śmigamy jest przewaga kamieni opleconych korzeniami i to wszystko pod takim nachyleniu że trzeba byc pewnym że jedziemy tylko do góry. Drzewo przy drzewie itd.wole nie odkręcać zbytnio

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:40, 20 Maj 2020    Temat postu:

Ja od siebie dodam jeszcze, żebyś nie oczekiwał że 300 2t będzie jechało jak 500 4t. Co by nie wymyślili to silnik dwusuwowy nigdy nie pociągnie tak dołem jak 4t. I nie chodzi tu stricte o wartość momentu ale o sposób w jaki 4t przekazuje go na koło. Latałem 300tkami, 450tkami, teraz mam 250excf i sory ale 2t na podjazdach jedzie gorzej od 4t, trzeba pracować więcej ciałem, sprzęgłem, szukać trakcji. Najlepiej z dwusuwów zdecydowanie jedzie Beta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:56, 24 Maj 2020    Temat postu:

major000 napisał:
Ja od siebie dodam jeszcze, żebyś nie oczekiwał że 300 2t będzie jechało jak 500 4t. Co by nie wymyślili to silnik dwusuwowy nigdy nie pociągnie tak dołem jak 4t. I nie chodzi tu stricte o wartość momentu ale o sposób w jaki 4t przekazuje go na koło. Latałem 300tkami, 450tkami, teraz mam 250excf i sory ale 2t na podjazdach jedzie gorzej od 4t, trzeba pracować więcej ciałem, sprzęgłem, szukać trakcji. Najlepiej z dwusuwów zdecydowanie jedzie Beta.


Hey powiem tak nie zgadzam się że 4t lepiej jedzie na podjazdach miałem 4t 450 i teraz po przesiadce na 2t to te podjazdy które na 4t nie były do zdobycia na 2t robie na momencie co prawda wg. Mnie jazda na 2t bardziej męczy bo na tym dziku jaki jest 300 trza non stop się trzymac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:19, 24 Maj 2020    Temat postu:

zalezy jakie 4T Very Happy
jak siadłeś ze starego klamota RFSa na 2 generacje ( budy) nowszego 2T to wiadomo ze jest lepiej, siadłbyś na nowego 4T to byś się zdziwił co takie moto potrafi.
jak widze podjazdy gdzie wymagana jest duza moc - czyli krótki najazd, piach, stromo to 4T radzi sobie lepiej, w 2T duzo łatwiej zgubic trakcje na ruszaniu ( ładnie sie rusza a po chwili tylne koło chce wyprzedzic przednie ) mowa o podjazdach na sliskich miejscówkach, 4T duzo łatwiej zapanować nad tym. 2T robi robote jak podjazd jest mniej wymagający trakcyjnie/mocowo a więcej sie dzieje - po drodze belki, zmiana podłoza np nagle jakies kamienie, podjazd nie jest w linii prostej tylko pokręcony - to tam 2T robi robote łatwiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:05, 24 Maj 2020    Temat postu:

No właśnie mówię o takich podjazdach jak piszesz HENIO że po drodze jest wszystko belki kamienie i ślisko . Ja akurat przesiadlem się z 4t 2009r ale kumpel ma 450 z 2018r to za uj nie moge tych podjazdów na niej podjechać . A 300 pyk i już u Gory Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAT 200




Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 21:32, 11 Mar 2021    Temat postu:

Odgrzeje troche 😀
Zajrzalem ostatnio do jednego z salonu ktm. Zeby pogadac o nowych brykach itp. Pociagnalem temat ze znawca i ogarniaczem marki na temat dyfuzora fmf i jakies koncowki - tlumika do 300 ty tpi.
Powiedzial mi tak: lepiej nie ladowac kasy w dyfuzory tylko zrobic strojenie-regulacje zaworem wydechowym i bedzie pewniejsze. Maja takiego Pana ktory to ogarnie i doradza zeby isc lepiej tym tropem.
Pytanie do was czy jak wymienialiscie u siebie dyfuzory i tlumiki to podlaczaliscie kompa do regulacji ???????
Mam u siebie ori dyfuzor, troche opukany z kazdej strony i pomyslalem ze moze zmienic na jakis 😎


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin