Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

exc 08. napinacz nie dostaje oleju i nie napina pomocy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:03, 25 Lut 2013    Temat postu:

NOM SPORO KASKI 120 Z Ł ZA DWA LITRY Z PRZESYŁKA\ OBY BYŁO WARTO Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 13:35, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Odkopię temat, a mianowicie u mnie sytuacja jest tego rodzaju, że moto po odpalaeniu na ssaniu ładnie powiedzcmy pracuje ale jak zrzuce ssanie czyli obroty spadną strasznie słysze jak mi szumi i napiernicza rozrząd i to mnie składnia do myśli czy warto i czy zminić oryginalny hydrauliczny napinacz na manualny.
Dodatkowo w weekend zmiana oleju wypada więc może będzie ciszej.

Wypatrzyłem na alledrogo taki napinacz
[link widoczny dla zalogowanych]

Widać że to samoróba na wzór djh.
Myślę czy warto ją kupić, czy spróbować samemu takie cudo wytoczyć.

Aaaa i najważniejsze pytanie które się wszędzie przewija: jak mocno napiąć takim manualnym napinaczem rozrząd.
Z filmu dużo wniosków nie wyciągnąłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Śro 14:12, 27 Kwi 2016    Temat postu:

ja montowałem ten napinacz od tego kolesia,i tak to samoróbka ale powiem że dobrze wykonana tak że z montażem i użytkowaniem nie było problemu.i prawdopodobnie znowu od niego kupię taki bo zmieniłem moto,a co do napięcia to nie wiem czy dobrze to robiłem ale poluzowałem a potem powoli naciągałem aż do momentu aż będzie sztywny z lekkim ugięciem,nie wiem czy dobrze to robię więc sam chciałbym info jak to zrobić prawidłowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 15:34, 27 Kwi 2016    Temat postu:

4tSTUNT napisał:

Aaaa i najważniejsze pytanie które się wszędzie przewija: jak mocno napiąć takim manualnym napinaczem rozrząd.
Z filmu dużo wniosków nie wyciągnąłem


naciągamy niedużo, jak wkręcasz śrubę to będzie czuć kiedy jest opór (czyli stopka dochodzi do ślizgu) i od tego momentu to z pół obrotu. ja ostatnio dociągnąłem za mocno i zrezało trochę ślizg tak że trzeba było wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 15:52, 27 Kwi 2016    Temat postu:

polecam sprzedającego z aukcji Allegro, to mój serdeczny kolega, jeździmy razem na moto.
Zadzwoń do niego, wytłumaczy Ci dokładnie co i jak zrobić krok po kroku, również używam napinacza od niego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Śro 19:19, 27 Kwi 2016    Temat postu:

Generalnie są dwie zasady napinania manualnych napinaczy.
Po pierwsze regulacje przeprowadzać na napiętym łańcuchu po przeciwnej stronie napinacza a po drugie nie za mocno.
Łańcuch jest napięty kiedy wciśnięte są zawory. Jak jest jeden wałek rozrządu to obojętnie które (wydechowe lub ssące), a jak dwa wałki, to kombinować tak, aby łańcuch pomiędzy kołami rozrządu też był napięty.
Obracając wałem, łatwo wyczuć kiedy śruba regulacyjna wkręca się najdalej i najłatwiej, co jest jednoznaczne z faktem, że łańcuch po stronie napinacza jest wtedy najlużniejszy. Lużniejszy już nie będzie, więc wtedy praktycznie wystaczy skasować tylko luz między śrubą a ślizgiem. Można np. wtedy dopchnąć slizg jednym palcem do łańcucha i dokręcić lekko śrubę w to położenie, wtedy nic się nie napnie za mocno.

Najlepiej pokrywę głowicy zdjąć i pomacać wszystko na koniec paluchem, bo to w motocyklach enduro czy crosówkach nie dużo roboty.
Dla bardziej doświadczonych i odważnych, wystarczy bez żadnego rozbierania, po prostu wykręcić napinacz hydrauliczny, wkręcić manualny, dokręcić trochę mocniej śrubę regulacyjną do wyczuwalnego końca napięcia łańcucha, uruchomić silnik, trochę, pomalutku, cofnąć i badzo bardzo lekko pomagając śrubie, sama się pomału wkręci tyle ile trzeba - zupełnie analogicznie jak się automatycznie napina łańcuch w rfs pod naciskiem sprężynki.
Łatwo to wyczuć, kręcąc śrubą tam i z powrotem o pół obrotu, ale trzeba uważać aby nie zluzować zbyt mocno i aby nie przeskoczył rozrząd na uruchomionym silniku!
Ten sposób regulacji w silnikach sportów (jakieś cbr'ki itp.), gdzie fabrycznie montowany jest napinacz ręczny jest normalną sprawą.

Napinacz hydrauliczne w ktmach, niestety nawet nowe, nie działają długo i problem wróci na pewno. Napinacze mechaniczne rozwiązują ten problem raz na zawsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 6:37, 02 Cze 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
husa66




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 15:40, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Co wy macie z tymi katami . Mialem dwa katy i w żadnym nie mialem problemy z tym napinaczem. Zakładaj dorobiony i jak polecisz w teren to myśl sobie czy dobrze go napiołeś. A potem koła zajechane itp. Jak widzę te patenty to juz bym go nie kupił. Najlepsze jest jak trzeba remontować silniki i potem sie zastanawiam ca za pała to zrobiła. Teraz wymieniam wał w ćwiartce ,boże ustrzeż te silniki od tych paproków. Gwinty pozrywane, każda śróba i innej parafi a w środku spotykam spawane kartery. A sie cieszę że nie kupuje tu motocykli w Polsce. Pozdrawiam i robić druciarstwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 16:41, 28 Kwi 2016    Temat postu:

U mnie kiedyś padł ale w 6cio czy 7mio letnim moto. .
Wymieniłem na nowy OEM i święty spokój. Po rozmowie z kilkoma specami mającymi naprawdę spore pojęcie, wysłuchaniu ich argumentów, nie założyłbym manualnego. Poprawianie fabryki w tym temacie to śliski temat ale każdy robi jak uważa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:05, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Oryginalne napinacze są nie do końca dobrze zaprojektowane stąd te awarię. Wpływ na usterkę ma kilka czynników, m.in. stan samego napinacza, stan pomp oleju, rodzaj oleju na jakim jeździmy i filtr oleju. Z racji że oryginalny napinacz nie ma zapadek zapobiegających cofaniu się tłoka napinającego każdy spadek ciśnienia w układzie prowadzi do luzowania się łańcucha. Kiedy pompy oleju są słabe, ciśnienie w układzie spada i napinacz może się odzywać. Pieniący się olej to samo. Słaby filtr oleju również obniża ciśnienie. To wszystko wpływa na pracę napinacza. Oczywiście same napinacze również się zużywają.
W silnikach jednowałkowych ryzyko przeskoczenia łańcucha jest mniejsze, za to w dwuwałkowcach bardzo często.
Tuningowe napinacze eliminują wszystkie te problemy. Nie jest to rzeźba w gównie tylko poprawienie fabryki. Mechaniczne są upierdliwe gdyż wymagają co jakiś czas ingerencji w celu napięcia łańcucha. Najlepsze są mechaniczne bezobsługowe, mają sprężynkę w środku która sama napina.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kprlsn




Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 10:06, 08 Maj 2016    Temat postu:

moze w wielu przypadkach to klekotanie jest spowodowane zuzytym rozciagnietym lancuszkiem? co ile mh wymienic lancuch? ja na swoim mam 80mh i czasami klepie na niskich obrotach,raz klepie raz nie ale na 10 razy 7 klepie filtr org olej xado 10w60 i tez powaznie mysle o napinaczu manualnym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 10:15, 08 Maj 2016    Temat postu:

i jak ci sie na tym xado lata ? mi po wlaniu od razu sprzęgło poszło na smietnik ;/

to ze czasem klepie czasem nie własnie zalezy od oleju - czasami po chwili "zaciągnie" oleju i napnie, a czasami od razu zassie ładnie i napina. łancuszek 100 godzin spoko wytrzyma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kprlsn




Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 10:21, 08 Maj 2016    Temat postu:

wczesniej smigalem na ipon 10w50 zaczol mi czesciec cykac wiec naczytwaszy sie o xado i org filtrach zalalem xado i org filtr i jest to samo co na iponie i hf z tym ze skrzynia feee biegi ciezej wchodza i sprzedlo delikatnie cignie na wolnych obrotach,na iponie jak mi zgasl to sprzeglo i odpalilem na biegu a na xado nie odpale bo jedzie takze wrazam do ipone katana moze jeszcze sproboje 10w60 no pewnie kupie manualny napinacz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 7:37, 09 Maj 2016    Temat postu:

kprlsn napisał:
wczesniej smigalem na ipon 10w50 zaczol mi czesciec cykac wiec naczytwaszy sie o xado i org filtrach zalalem xado i org filtr i jest to samo co na iponie i hf z tym ze skrzynia feee biegi ciezej wchodza i sprzedlo delikatnie cignie na wolnych obrotach,na iponie jak mi zgasl to sprzeglo i odpalilem na biegu a na xado nie odpale bo jedzie takze wrazam do ipone katana moze jeszcze sproboje 10w60 no pewnie kupie manualny napinacz


Kup manualny i zapomnisz o napinaczu, cykaniu itp
Nie wiem jak w dwuwalkowych 250kach ale w exc 400 -530 łańcuch rozrządu po 100mth nie wykazuje zużycia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 18:51, 15 Cze 2016    Temat postu:

Witam
Mój hydrauliczny napinacz chodzi mniej więcej tak jak na filmiku.
Jest ok, czy do śmietnika i powineien że tak powiem bez zacięć chodzić?

YUTUBE
watch?v=ImzyQNIawxs
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 23:13, 15 Cze 2016    Temat postu:

Anonymous napisał:
Witam
Mój hydrauliczny napinacz chodzi mniej więcej tak jak na filmiku.
Jest ok, czy do śmietnika i powineien że tak powiem bez zacięć chodzić?

YUTUBE
watch?v=ImzyQNIawxs


Chodzi normalnie. Te zacięcia, jak to określiłeś, to zapadki.
Do montażu napinacza hudraulicznego należy stosować odpowiednią procedurę montażu. Jest opisana w instrukcji.
Napinacz wymieniasz jak zaczyna klepać. Najczęściej zaraz po uruchomieniu silnika, przez kilka sekund - to pierwsze objawy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin