Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont kapitalny - fotorelacja + MOJA OGÓLNA GALERIA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 18:32, 10 Mar 2013    Temat postu:

Zawitała do mnie paczka z olejami na dotarcie i czujnikiem zegarowym, więc jak dobrze pójdzie, jeśli w tygodniu wróci wał z regeneracji w sobotę założył bym łożyska do karterów i zabrał się za regulację luzu osiowego Smile)




Tymczasem zająłem się regulacją TPS'a, po uprzednim poprawieniu przepustnicy wd zaleceń wója Very Happy. Zdjęć nie robiłem bo nie ma czego tam fotografować, więc tak napiszę krótko na ten temat.
Zacznijmy od tego, że by regulować TPS musimy mieć wyregulowane wolne obroty (położenie przepustnicy) wtedy zabieramy się za to. U mnie fakt niby nie mam wyregulowanych bo jak jak moto w częściach ale pamiętam że gaźnik był dobrze wyregulowany więc ustawiłem tps wd starych ustawień gaźnika. Potem jak juz złożę moto i wyreguluje dobrze gaźnik tps skoryguję Smile).
Na początek wypinamy wtyczkę od tps'u. TPS's działa na zasadzie potencjometru więc mierzymy pierw oporność między niebieskim a czarnym kablem. Masę multimetra (-) przykładamy do czarnego przewodu tps'u a czerwony przewód (=) do niebieskiego. Multimetr ustawiamy na zakres do 2k ohm. Dokonujemy odczytu. Mi wyszło 4,6. Następnie tę wartość mnożymy razy 0,15 ( tu jest pewna rozbieżność bo w jednej serwisówce jest że razy 0,15 a w innej znalazłem, że razy 0,17, ja wziąłem razy 0,15) i wyszedł wynik 0,69. Teraz tą wartośc musimy ustawić pomiędzy czarnym a żółtym przewodem poruszając tps'em w jedną lub druga stronę. Jak masę mulimetra (-)[czarny przewód] podłączamy do czarnego przewodu tps'u a (+) mulimteru (czerwony przewód) do żółtego przewodu tps'u.
Zabieg wymaga trochę cierpliwości, bo lekki ruch tps'u i wartość zmienia się (nawet przy dokręcaniu śrub Very Happy).

Także mam mały problem. W mojej elektryce znalazłem luzem latający czerwony przewód. Nie wiem od czego on jest. Nie jest on od modułu. Dalej więcej przerwanych kabli nie widać, więc nie wiem jak mógł się urwać i nie wiem czy jest on jakiś istotny czy nie. Czy zaizolować go po prostu i z głowy czy jak.

Full img [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:47, 10 Mar 2013    Temat postu:

dużą różnice miales na TPSie?
jedyny rot jaki widze na schemacie to od impulsatora..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 19:12, 10 Mar 2013    Temat postu:

Z tym że do impulsatora idą przewodu od modułu zakończone wtyczką a je mam normalnie, a ten nie wiem skąd się wziął Very Happy.

Co do tps'u to szczerze trochę różnicy było. Chyba ktoś kiedyś grzebał przy nim i skręcił byle jak nie wiedząc że go sie ustawia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maras Moto
Gość






PostWysłany: Nie 19:42, 10 Mar 2013    Temat postu:

4tSTUNT możesz mi powiedzieć na co wpływa to ustawienie TPSu bo aż tak nie siedzę w temacie a sprawdził bym swój. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 19:59, 10 Mar 2013    Temat postu:

Czujnik odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu względem otwartej przepustnicy, czyli np możesz mieć powiedzcmy niby perfekt wyregulowany gaźnik a przy gwałtownym dodaniu gazu moto muli się - może to być wina źle wyregulowanego tps'u. To tak w skrócie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 8:07, 12 Mar 2013    Temat postu:

Z racji, że powoli trzeba sprzęt składać 2 pytania.

1. Czy to jest normalne że jak wysprzęglik leży sobie na stole, a ja pompuje non stop klamka sprzęgła tłoczek będzie w nim się tak wysuwał że aż wyjdzie z niego?? Tak ma być i po złożeniu moto łożysko będzie go ograniczać czy jak?

2. Powiedzcie mi jak proponujecie ustawić gaźnik na dotarcie nowego sprzętu Very Happy?
O ile iglice podnieś, o ile dawkę powietrza odkręcić i wgl?? Wiadomo potem lepiej sie do stroi ale na początek? Dodam że tłumik zrobiony na całkowity przelot jak w sx. Iglica OBDTM. Oryginalnie widzę że wd serwisówki w exc 400 czy sx 400 gaźnik ma takie same ustawienia. Dopiero przy 520 różnice się pojawiają.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 16:48, 12 Mar 2013    Temat postu:

Co do wysprzęglika to on bd ciągle wciśnięty przez popychacz tarczy dociskowej, który bd go cofał. Tłoczek może po kilkukrotnym przepompowaniu wyskoczyć jedynie gdy leży luzem, pod obciążeniem nie da rady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 16:58, 12 Mar 2013    Temat postu:

Ok, to super - tak myćlałem ale chciałem sie upewnić i dziękuję za odpowiedź.

A jakieś propozycje z ustawieniem gaźnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:50, 12 Mar 2013    Temat postu:

gaznika nie ustawiasz w specjalny sposób jezeli był wczesniej ustawiony prawidłowo.
Jezeli nie jestes pewien co do prawidłowych ustawien mozesz zwiekszyc dawke paliwa zeby na poczatku nie łapał zbyt wysokich temperatur.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 14:24, 13 Mar 2013    Temat postu:

Poleciłbym Ci kupno tuningowego zestawu dysz (JD Jetting, Dynojet). Moc wzrasta wszędzie i dodatkowo masz lepsze chłodzenie. Od JD dostałem kilka kompletów z zależności od temperatury i ciśnienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 14:43, 13 Mar 2013    Temat postu:

A powiedz gdzie go kupowałeś, ile zapłaciłeś i może coś więcej o tym zestawie to pomyslę nad nim na przyszłość ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 16:44, 13 Mar 2013    Temat postu:

Kupowałem przez znajomego w USA zestaw JD Jetting - dałem 75$. O samym zestawie (sorry, ale piszę z pamięci): w skład (do XCF 250) wchodzi kilka dysz głównych, dwie iglice, leak jet - dysza przelewowa pompki, o-ringi też do pompki oraz instrukcja. Mamy kilka opcji i kombinacji: w zależności od temp. czyli poniżej 10stC, 10-20stC i powyżej 20stC. Oraz w zależności od wysokości n.p.m.:0-1000m, 1000-2000m, powyżej 2000m. W moim przypadku wychodzi, że zakładam takie "zestawy":wiosenny, letni i jesienny.
Jeszcze dla przykładu podam, że seryjna dysza główna u mnie to 168, a dedykowana na moje wysokości n.p.m. z zestawu to 185.

Jak to działa? Pierwsza rzecz jaka się nasuwa to, że moto się wolniej nagrzewa do temp. roboczej, a później jest tylko lepiej Twisted Evil .
Mogę często jeździć o jeden bieg niżej lub na dużo niższych obrotach, a przyspieszenia są dużo lepsze. Po bardzo szybkim otwarciu gazu nie ma mowy o zdławieniu czy zgaszeniu silnika co wcześniej się zdarzało.

POLECAM!

Parę linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:01, 13 Mar 2013    Temat postu:

Nie jest tak przypadkiem ze oryginalne dysze sa przewymiarowane i zakłada sie mniejsze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 18:53, 13 Mar 2013    Temat postu:

Raczej odwrotnie. Aby przejść testy czystości spalin zuboża się mieszankę (mniejsze dysze, niżej iglica). Przy nad wymiarowych dyszach mieszanka byłaby zbyt bogata i nie w pełni by się spalała i nici z Euro7.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:13, 13 Mar 2013    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=7y-1NRdqzxs mniejsze dysze, akcesoryjna koncówka i wieksza moc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 10 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin