Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odbudowa SX-F 250 z 2006 by cinQ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 9:23, 15 Sty 2014    Temat postu: Odbudowa SX-F 250 z 2006 by cinQ

Witam, już od dłuższego czasu zaglądam na tym forum jednak do tej pory nie pokazałem wam swojego projektu.

Chciałbym wam przedstawić moja odbudowę sxf-a 250. Cały post jest skopiowany z innego forum gdzie już wcześniej utworzyłem galerię, jednak to forum jest wyspecjalizowane na KTM-y więc chciałem się też trochę pochwalić i tutaj:)

Witam wszystkich,
chciałbym się z wami podzielić swoim kupionym niedawno sprzętem jakim jest SXF 250 z 2006 roku oraz historią jego odbudowy. Motocykl wymaga pełnej odbudowy, ponieważ szukając nowego sprzęta postanowiłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno uszkodzonej sztuki (pod względem silnikowym) i we własnym zakresie wymiana i remont to co będzie konieczne. Odpowiedniej sztuki szukałem 5 miesięcy przez które stopniowo zbierałem kasę i tak po kilku podejściach kupiłem w końcu właśnie mojego KTM-a. Poprzedni właściciel, młody chłopak opowiadał, że zrobił generalny remont i po niecałych 4 godzinach (wg. licznika mth, który jest zamontowany) urwał się jeden z zaworów. Jego miejscowy mechanik nie znalazł przyczyny poza stwierdzeniem, że osoba która składała głowicę z nowymi zaworami źle założyła zabezpieczenia. Moim zdaniem wina leży w oryginalnych sprężynach założonych do stalowych zaworów, a wiadomo tak się nie robi.

Tak więc po oględzinach całego motoru postanowiłem go kupić. Cena jaką dałem za niego to 3500zł co wydaje mi się rozsądną ceną.

Na wstępie do wymiany mam:
-zawory, komplet wydechowe i dolotowe
-sprężyny, podkładki, talerzyki i zabezpieczenia zaworów
-korbowód
-łożyska na wale
-simeringi na wale
-łańcuszek rozrządu
-tłok
-cylinder
i do tego wiadomo filtry, olej itp.

Większość prac mechanicznych postanowiłem wykonać sam, ponieważ interesuję się mechaniką oraz moje wykształcenie, mam nadzieję mi na to pozwolą. Do tej pory rozbierałem same 2T lub silniki samochodowe, tylko oglądałem remont nowoczesnego 4T. Oczywiście takie rzeczy jak przebicie korbowodu lub tym podobne będę musiał oddać do profesjonalnego zakładu jednak samo rozebranie oraz złożenie zostawiłem dla siebie. W razie jakichkolwiek problemów będę miał wsparcie techniczne od Marcin Małka prowadzącego serwis KTM-a w Opolu. Na zdjęciach chciałem wam pokazać jak wygląda dotychczas mój motor oraz jego serce.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

tutaj są zdjęcia jak wygląda ze wszystkimi plastikami, przepraszam że nie są dokładanie poskładane ale założyłem je tylko do zdjęcia:)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

do tej pory jak na razie udało mi się wypiaskować oraz pomalować na nowo proszkowo ramę, co może słabo widać na zdjęciach. Do tego udało mi się bardzo tanio kupić nową oponę na tył

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz dostałem od Marcin Małka raz użytą oponę na przód

[link widoczny dla zalogowanych]

To jak na razie wszystkie czynności jakie udało mi się zrobić dla mojego KTM-a.

Chciałbym wam również pokazać jak wygląda silnik z mojego motoru

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a tak wygląda moja głowica po urwaniu się zaworu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz zniszczony tłok

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oprócz naprawy silnika w przyszłym sezonie czeka mnie również wymiana napędu, komplet zębatek oraz łańcuch, manetki oraz wymiana tylnej tarczy hamulcowej i komplet przód+tył klocków hamulcowych. To podstawowe części jakie mam zamiar wymienić, planuję również zakupić komplet nowych plastików a już na pewno samą okleinę wraz z poszyciem siedzenia ponieważ jest rozdarte.

Po zorientowaniu się w cenach na naszym polskim rynku motoryzacyjnym, postanowiłem poszukać części w USA oraz UK. Robiłem już takie zakupy przy wcześniejszym motorze jakim była Yamaha YZ 250 z 2001 roku. W większości przypadków jest to bardzo opłacalne, szczególnie przy drogich elementach lub trudno dostępnych u nas w Polsce. Chciałbym wam również przedstawić mniej więcej ile zapłaciłem za dane części, a więc
nowy tłok Vertexa wraz z nowym cylindrem marki Cylinder Works oraz kompletem uszczelek Top End, cena 567zł plus przesyłka

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

bardzo tania w porównaniu z ceną u dealera udało mi się wylicytować nową, oryginalną głowicę do SXF 250, cena 310zł plus przesyłka. Pytając w zakładach o regenerację musiałem się liczyć z kosztami rzędu 1000zł więc taniej wyszło kupić nową.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

szukając różnych części do silnika natrafiłem na aukcję silikonowych i pomarańczowych przewodów chłodnicy, wysyłka była darmowa więc kupiłem zestaw, cena 50zł
Na zdjęciu wyglądają jak żółte, ale to wina aparatu:)

[link widoczny dla zalogowanych]

W ostatnim czasie trafiłem na wyprzedaż oryginalnych części do KTM-a na jednym portali aukcyjnych, za przesyłkę zapłaciłem tylko raz więc nie będę jej uwzględniał za każdym razem

nowy, oryginalny korbowód, cena 262zł

[link widoczny dla zalogowanych]

zestaw 4 sprężyn, podkładek oraz talerzyków zaworowych, cena 50zł

[link widoczny dla zalogowanych]

a do tego przy okazji wysyłki zamówiłem sobie taki mały gadżecik, cena 60zł

[link widoczny dla zalogowanych]

To na tyle z części, w międzyczasie szukałem dla siebie kompletnego stroju ponieważ mój stary jest już na mnie za mały. Wybrałem zestaw marki Answer, cena 250zł. Na zdjęciach brakuje jeszcze rękawiczek, które są akurat w praniu:)

[link widoczny dla zalogowanych]

Postanowiłem również kupić sobie kask, wybór padł na FOX V3. Wcześniej miałem AGV RC 5 PRO. Udało mi się kupić mało używany egzemplarz, cena 350zł

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:)

W miarę postępujących prac postaram się zamieszczać relację z przeprowadzanego remontu oraz liczę na waszą pomoc w przypadku jakichkolwiek problemówSmile

Obecnie zamierzam zabrać się za rozebranie silnika w celu wymiany korbowodu, łożysk oraz łańcuszka rozrządu. W tym celu będę toczył ściągacz do magneta, jak będzie gotowy wrzucę fotki. Jeśli ktoś będzie zainteresowany również mogę taki wykonać, nie kupowałem ponieważ taniej wyjdzie mi dorobić na wzór oryginałuSmile

Chciałbym was również poinformować, że jeśli szukacie jakiś części lub ciuchów dla siebie mogę pomóc w sprowadzeniu z USA lub UK, może akurat będzie taniej, mam nadzieję, że administrator nie będzie miał nic przeciwko, że zamieszczam takie informacje w tym dziale:)

Jeśli macie jakieś spostrzeżenia lub uwagi a tym bardziej cenne rady piszcie lub komentujcie śmiałoSmile



W końcu dostałem mój ściągacz do magneta więc mogłem zabrać się za rozebranie silnika:)

Wygląda on tak:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Był pewien problem ze zrobieniem gwintu M26x1 ponieważ trzeba było odpowiedni nóż do tokarki ale się udałoSmile

Tak wygląda rozebranie silnika:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


I teraz mam do was pytanie ponieważ trochę nie daje mi to spokoju, czy pomiędzy karterami powinna być uszczelka? U mnie jej nie ma i teraz nie wiem czy tak ma być, jest tylko jakaś substancja przypominająca silikon, czy po prostu z oszczędności poprzedni właściciel nie założył i skręcił silnik na jakiś płynny uszczelniacz?

W komorze korbowej znalazłem dwa kawałki urwanego zaworu a kolejny w skrzyni biegów, dlatego przejrzałem wszystkie tryby i zębatki, na szczęście wszystko jest w porządku:)

Teraz zostało mi zawieźć wał do przebicia, ale muszę z tym poczekać do połowy stycznia bo kompletnie nie mam kasy, aktualnie jestem bezrobotny:(

Wyciągnąłem również łożyska wału, uszczelniacze oraz łożysko i uszczelniacz zębatki zdawczej aby poszukać po numerach ile kosztują w sklepach. Uszczelniacze od strony sprzęgła oraz łożysko wraz z uszczelniaczem na pompę wody już kupiłem parę dni temu. I kolejne moje pytanie czy warto kupować łożyska firmy NSK, Nachi lub niemieckie FAG? Lub wiecie gdzie można kupić dobre łożyska w dobrej cenie? Jedne z forumowiczów zaproponował oryginalne łożyska na wał za 270zł/kpl 2 sztuk więc jeśli nie znajdę innych wezmę oryginałySmile

Dodatkowo motor na święta dostał pod choinkę na prezent nowe gripy z firmy Progrip:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam jeszcze pytanie odnośnie okleiny, czym najlepiej ją podkleić? moja na jednej stronie baku jest ok ale na drugiej prawie cała odchodzi od plastiku a na razie nie mam zamiaru kupować nowej, wolę złożyć silnik do końca:) więc co najlepiej się nadaje? jakiś klej? poradźcie cośSmile

Dodatkowo chciałem wam powiedzieć, że prawdopodobnie zabiorę po remoncie moją maszynę na hamownięSmile moja uczelnia właśnie zakupiła i zamontowała nówkę sztukę za kupę kasy i ma opcję na hamowanie motocykli:) rozmawiałem już z moim promotorem pracy magisterskiej, który jest kierownikiem tej hamowni i powiedział , że nie będzie problemu żeby shamować mój motor:) sam jest motocyklistą więc się dobrze dogadujemy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:20, 15 Sty 2014    Temat postu:

Kurde jak widzę te ceny to chyba wymienię berga na 250 ktm-a

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 10:30, 15 Sty 2014    Temat postu:

Ceny czasem wydają się wręcz nierealne jednak upolowanie takiej okazji wymaga czasu i ciągłego przeszukiwania stron, czasem też sprzedający źle wpisują modele w opisie i dlatego te przedmioty schodzą za tak niską cenę. Choć np. zestaw cylindrowy kupiłem na amazonie bo miał wyprzedaż 73%!! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Śro 11:43, 15 Sty 2014    Temat postu:

No powiem Ci, ze głowicę w ładnej cenie wyhaczyłeś... Za używkę nie uzbrojoną daliśmy prawie dwa razy tyle...

Powodzenia w pracach życzę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 15:45, 15 Sty 2014    Temat postu:

części na prawdę w super cenach, a może by tak stworzyć specjalny dział lub post na temat promocyjnych cen na necie lub w sklepach stacjonarnych, jak ktoś znajdzie część w super cenie to wrzuca link, może się komuś przyda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karolo42




Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:12, 15 Sty 2014    Temat postu:

KozioŁ napisał:
części na prawdę w super cenach, a może by tak stworzyć specjalny dział lub post na temat promocyjnych cen na necie lub w sklepach stacjonarnych, jak ktoś znajdzie część w super cenie to wrzuca link, może się komuś przyda



Świetny pomysł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:26, 15 Sty 2014    Temat postu:

Taki dział wymaga dużego moderatorstwa.
Widziałem już takie i nie miały większego sensu. Po jakimś czasie robi się total burdel.
Pełno samych linków bez opisu. Duble. itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 17:19, 15 Sty 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
Taki dział wymaga dużego moderatorstwa.
Widziałem już takie i nie miały większego sensu. Po jakimś czasie robi się total burdel.
Pełno samych linków bez opisu. Duble. itd.


Trochę się nie zgodzę, jeśli chcesz coś kupić to sprawdzasz za każdym razem jak ktoś coś wrzuci. Wiadomo że link wrzucony np. dwa miesiące może nie działać itd lub cena przez ten czas może się zmienić lub skończyć się promocja. Dział GIEŁDA jest bardzo podobny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Śro 17:27, 15 Sty 2014    Temat postu:

fajnie fajnie, lubie takie relacje zawsze mozna sie czego dowiedziec lub nauczyc, to moze podasz jeszcze z jakich stron korzystałes ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba9003




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: czestochowa

PostWysłany: Śro 18:01, 15 Sty 2014    Temat postu:

właśnie napisał bys z jakich stron korzystałeś , bo sie przymierzam do remontu mojego 525

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:21, 15 Sty 2014    Temat postu:

Najwięcej znalazłem na ebay'u w stanach i całej europie a do tego amazon, choć sam nawet nie wiedziałem że można tam kupić części do motocykli:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 11:45, 12 Lut 2014    Temat postu:

Witam po przerwie,
żeby nie było, że prace ustały cały czas coś powoli "dłubię" przy motorze a w zasadzie siedzę przed komputerem i szukam części.
Od ostatniego posta miałem zamiar wymienić łożyska na wale, ale mając już całkowicie rozebrany silnik postanowiłem sprawdzić wszystkie łożyska jakie tam siedzą i te które wymagały wymiany zastąpić nowymi. Tak więc nowe łożyska to: na wał, pompy wody, wałka zdawczego skrzyni biegów (tam gdzie przychodzi zębatka) oraz łożyska wałków rozrządu, tam były najgorsze luzy:(
cały silnik otrzymał nowe uszczelniacze, łącznie z pompą wody. Wszystkie potrzebne części zamówiłem w jednej hurtowni w Krakowie i wyszło mnie to 267zł. Łożyska są firmy NSK oraz NTN a uszczelniacze rożnych firm, jednak spełniają wszystkie wymagane im warunki (odporne na olej, temp, itp.).

Oto zdjęcie kompletu łożysk i uszczelniaczy:

[link widoczny dla zalogowanych]

i jeszcze jedno w trakcie pracy, chciałem zrobić więcej zdjęć podczas wymiany ale tak się wciągnąłem w wir pracy, że zapomniałem:)

[link widoczny dla zalogowanych]

W międzyczasie natknąłem się na ciekawą aukcję w USA, facet sprzedawał komplet oryginalnej okleiny do mojego KTMa, miał wiele aukcji i tylko ta jedna była w opcji kup teraz za 10$!!! dzięki uprzejmości kolegi z NYC (wysłał paczkę do mnie , ponieważ sprzedający nie chciał wysłać do Polski) całość wyszła mnie 150złSmile Oto zdjęcia jak wygląda:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo szukałem już od dłuższego czasu Neck Brace, ponieważ narzeczona dała mi warunek że bez tego nie ma opcji żebym mógł wystartować w jakichkolwiek zawodach:( tak więc udało mi się wylicytować nówkę sztukę marki Omega na Ukrainie:) Oto i on:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W poniedziałek zamówiłem ostatnie już potrzebne mi części czyli: oryginalne zawory, oryginalny łańcuszek, oryginalne uszczelki oraz komplet zamków do zaworów. Paczka idzie z Kanady więc muszę jeszcze trochę poczekać, kiedy przyjdzie na pewno "pochwalę się" na forum;)

Obecnie szukam odpowiedzi na pytanie czy zestaw nowych zaworów oraz nowej głowicy trzeba jakoś do ciebie docierać czy pasować, ale na to pytanie proszę odpowiadać w dziale Serwis aby nie zaśmiecać forum:)

To tyle jak na razie, jeśli znów się coś ruszy na pewno uaktualnię wątek, myślę że na weekend okleję motor więc pokaże jak się prezentuje w nowych ciuszkach:)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cinQ dnia Śro 13:59, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 12:43, 12 Lut 2014    Temat postu:

Co do łożysk to pamiętaj aby miały index C4 ( luz wewnętrzny) Ja tez kupiłem w hurtowni komplet łożysk SKF za 100 lecz okazały się później ze miały luz C3. Wiec cala kasa poszła..... ! Teraz szukam oryginalnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 12:58, 12 Lut 2014    Temat postu:

Ale łożyska na wał mają luz c3 a nie c4, zresztą wszystkie łożyska były zamawiane według katalogu części KTMa;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziolekz




Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 13:18, 12 Lut 2014    Temat postu:

Tak masz racje nie wszystkie maja luz C4. Ale tak tylko piszę by zwracać na to uwagę bo jednak ma to znaczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin