Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana zaworów i docieranie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 647
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada/Poznań

PostWysłany: Pią 21:51, 29 Gru 2017    Temat postu: Wymiana zaworów i docieranie

Witam.
W swoim SX 450 RFS postanowiłem wymienić zawory. Kupiłem oryginalny zestaw ktm (DonPedro, dzięki za zawory i dobrą cenęSmile )
Rozebrałem głowicę, rozpiąłem zawory.
Teraz moje 2 pytania?
Czy te zaznaczone strzałką na czerwono musi być? Oglądałem filmik jak gość na yt z LoboMotocykle robił głowicę exc 520 i tego tam nie było?
I drugie pytanie. W zestawie miałem jeszcze taką jak by podkładkę, zaznaczone czerwoną strzałką. W które miejsce to się montuje? W starych zaworach jak rozpinałem nie miałem tego.
Dzięki za pomoc i odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Pią 22:45, 29 Gru 2017    Temat postu:

widocznie to patałachy skoro tego nie było Very Happy

to idzie miecy spręzyny a głowice, podkładka zeby spręzyny nie wybijały głowicy

i na fotce chyba widac stare podkładki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 647
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada/Poznań

PostWysłany: Sob 11:50, 30 Gru 2017    Temat postu:

Tak to sa stare. Ale one sa takie grube. Z jakies 5mm maja. A te co mam w zestawie to takie cienkie. Tak ma byc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 156
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 13:00, 30 Gru 2017    Temat postu:

Oryginalne są cieniutkie. Może ktoś wytoczył i zamontował te grube, bo myślał że sprężyny wybiły otwory w głowicy i w ten sposób chciał to naprawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 647
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada/Poznań

PostWysłany: Sob 13:26, 30 Gru 2017    Temat postu:

Płaszczyzna na głowicy jest nie ruszona.
Na eBayu widziałem, że w jednej głowicy są takie same grube "podkładki". Tu jest ta aukcji, na zumie widać to bardzo dobrze.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 306
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 13:56, 30 Gru 2017    Temat postu:

A moze masz zestaw zaworów kibblewhite i tam dają grubsze podkladki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 647
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada/Poznań

PostWysłany: Sob 14:02, 30 Gru 2017    Temat postu:

Tego nie jestem w stanie stwierdzić. Ogólnie stare zawory nie są takie złe, bo nawet nie są podcięte i nie były zapadłe w gniazdach zaworowych. Ale jak demontowałem jeden z zaworów wydechowych to pękła w nim sprężyna ta zewnętrzna.

PS. Faktycznie jak wrzuciłem nazwę co podałeś w google "kibblewhite ktm rfs" to tam jest zestaw własnie z tą grubą podkładką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mentor dnia Sob 14:04, 30 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 695
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:53, 30 Gru 2017    Temat postu:

czesto amerykance wstawiaja te zawory do swoich rfsow, ponos ssace duzo wiecej wytrzymuja od odyginalnych ktmowskich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Nie 0:31, 31 Gru 2017    Temat postu:

nie wiem czy przy tytanowych zaworach nie były takie grube przypadkiem podkładki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 306
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 13:40, 02 Sty 2018    Temat postu:

Przy wymianie zaworów kazdorazowo obrabiacie gniazda? Czy to zalezy od ich stanu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Wto 13:55, 02 Sty 2018    Temat postu:

zalezy od stanu

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 647
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada/Poznań

PostWysłany: Wto 16:51, 02 Sty 2018    Temat postu:

Jak dajesz nowe zawory to docierasz zawsze. Pasta do docierania i coś z przyssawką. Jak dobrze dotrzesz to na grzybku robią Ci się takie jaśniejsze 2 krawędzie. Potem zakładasz sprężynę, zabezpieczenia i w zależności, który to zawór bierzesz trochę benzyny ekstrakcyjnej i sprawdzasz czy nie cieknie. Jak nie cieknie przez zawór tzn dobrze dotarty i szczelny Smile i tak powtarzasz z każdym.
A jak chcesz tylko skontrolować czy grzybki w zaworach nie są podcięte za mocno i potem je montować na nowo lepiej znaczyć zawory i wkładać je w te same gniazda, z których się wyjęło je.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 306
Przeczytał: 134 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 17:24, 02 Sty 2018    Temat postu:

Na ssacych mam gniazda lekko zaokrąglone oczywiscie zawory juz podcięte więc do wymiany i tak sie zastanawiam czy dotrze to nowym zaworem czy dawać do frezowania. Natomiast wydechy gniazda i zawory są w porzadku ale tez nie wiem czy profilaktycznie nie wymienic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Wto 17:30, 02 Sty 2018    Temat postu:

mentor - to taka forumowa teoria - pyk nowe zawory docieranie i jazda Very Happy

ale chodzi nie tyle o dotarcie jednej płaszczyzny do drugiej a o to żeby linia przylegania nie była ani za szeroka ani za waska

za waska - to szybko wybije zawór, jak za szeroka - bedzie mniejsza siła docisku i bedzie wieksza nieszczelność. serwisówka dokładnie podaje ten parametr, i dlatego sie frezuje - zeby nadac odpowiednia szerokość powierzchni przylegania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toivias




Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 347
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kato

PostWysłany: Czw 10:01, 08 Lut 2018    Temat postu:

Panowie, co z docieraniem tytanowych zaworów?
W serwisówce wyraźnie jest napisane, żeby ich nie docierać z uwagi na powierzchniową powłokę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin