Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SXF 250 2008 Prawidłowa temperatura i obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparkson




Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:54, 30 Kwi 2020    Temat postu: SXF 250 2008 Prawidłowa temperatura i obroty

Cześć, kupiłem drugiego crossa w życiu i nie bardzo wiem jak powinna wyglądać prawidłowa temperatura silnika oraz jak sprawdzić obroty jałowe?

Próbowałem ustawić obroty jałowe tak jak mówi instrukcja na 1400-1500 jednak bez tacho nie bardzo wiem jak to zrobić. Jaki macie na to patent?

Drugi temat to wylatujący płyn chłodniczy. Odpaliłem na ssaniu, pochodził tak z minutę. Potem wyłączyłem ssanie, pochodził z 2 minuty, przegazowałem go ze 3 razy, i zacząłem ustawiać obroty sądząc że już się nagrzał odpowiednio. Jednak po chwili regulacji zauważyłem że zaczyna wywalać płyn chłodniczy powoli przez rurkę przelewową. Łącznie chodził może z 5 minut.


Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:35, 30 Kwi 2020    Temat postu:

patentu nie ma zadnego - jedynie co to na słuch
jaka temperatura pracy ? 90 stopni
na ssaniu motocykla sie nie trzyma, odpalasz na ssaniu kilkanascfie sekund, zrzucasz ssanie, pyrka max minute i jedziesz, trzymanie na wolnych obrotach to gotowanie silnika nie ma sensu.
po 5 minutach spokojnie mogł sie zagotowac - ale jak pomału wywalał plyn to tez duza szansa że sie korek chłodnicy zuzył


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparkson




Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:31, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Hmm co do korka, to sprawdziłem w katalogu KTM i do SXF 250 z 2008 roku korek ma 1.8bar (77335016000) a na moim jest napisane 1.40. Który Twoim zdaniem jest dobry?

Kolejna rzecz która zaobserwowałem to pomimo że trochę płynu mi wtedy wyleciało, dalej w chłodnicy widzę że jest go pod korek. Może układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? Instrukcja mówi że wystarczy zalać płyn, przejechać sie i ew uzupełnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 9:59, 30 Kwi 2020    Temat postu:

oba sa ok, jak fabrycznie jest 1.8 to taki bym zastosował/.
w tym modelu tylko sie wlewa, płynu ma byc nieco nad zeberka - zimny pewnie sie cofnie do tego poziomu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparkson




Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:31, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Zamontuje nowy, ustawie obroty i mieszankę. Zobacze co będzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparkson




Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:25, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Niestety lokalnie korka nie dostałem, a pirometr mam w kalibracji, wiec nie mogę sprawdzić temperatury. Ale to niech zostanie na poniedziałek.

Przesyłam za to poniżej film na którym moto chodzi na jałowym biegu. Proszę o określenie czy takie obroty na słuch są ok.

h t t p s : //youtu.be/e_FArpRX-a0 ze względu na zabezpieczenia forum trzeba usunąć spacje z odnośnika.

I głupie pytanie, czy do SXF 250 można zamontować wentylator?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sparkson dnia Czw 18:26, 30 Kwi 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:21, 30 Kwi 2020    Temat postu:

po filmiku to słąbo sie ocenia - obroty ustaw jak tobie pasuje, aby ładnie odpalał i miał w sumie w miare niskie obroty - zawodnicy podkręcaja zeby mniej hamował silnikiem.
jak chcesz super dokładnie z serwisówka - kup sobie prosty tachometr, albo podjedź z motocyklem gdzies na jakis serwis.
wentylator mozna zamontowac ale jest duzo problemów, przede wszystkim brak prądu i mało miejsca, mozna dac aku i bezposrednio uzywac - ale SX to sprzęt na tor, tam wentylator jest zbędny, do enduro motocykl ten sie nie nadaje pod wieloma względami, z dobrym wentylatorem moze byc tez ciasno ale 2008 powinien spokojnie sie zmiescić.
co do korka - jak nie znajdziesz moge ci wysyłkowo pomóc - mam od reki taki korek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparkson




Dołączył: 30 Kwi 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:49, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Zatem korek chętnie zamówię od Ciebie. Co do tachometru, czy jesteś w stanie podesłać mi link?

O wentylatorze myślałem ze względu na to że pewnie przez pewien czas moje poczynania nie będą miały związku z dużymi prędkościami. Pozam tym w mojej okolicy raczej nie ma wielu miejscówek na typowe enduro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:01, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Podesle na pw oferte
Co do enduro - zalezy jakie. Takim moto wystarczy jechac z 20 km/h i wentylator jest zbedny. Proble. Jest jak sie stoi i motocykl pracuhe - skoro tak nie jezdzisz to tylko niepotrzebny ciezar bys wozil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin