Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX 250 brak mocy ???
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:14, 14 Mar 2016    Temat postu: SX 250 brak mocy ???

Witam. Mam pytanie odnośnie motocykla, który posiadam od niedawna tj SX 250 rok 2002.
A więc po zakupie motocykla od razu zrobiłem inspekcję góry silnika. Oczywiście tłok kwalifikował się do wymiany. Liczyłem się z tym bo już przy zakupie motocykl pomimo że bardzo dobrze się wkręcał na obroty to kompresja była już niezbyt dobra.
Założyłem nowego wossnera i komplet uszczelek na cały cylinder i zawór wydechowy. Pasowanie tłoka zrobiłem na 7 setek z racji tego, że cylinder jest na tulei. Zawór wydechowy sprawdzony, złożyłem poprawnie, działa jak należy ( działanie sprawdziłem po zmontowaniu całości zostawiając jedynie lewą pokrywkę kontrolną).
Po wymianie tłoka wyjeździłem jakieś 4-5 baków. Czuć znaczną różnicę w kompresji. Motocykl zapala z 1-2 kopa. Trzyma obroty. Bardzo dobrze się wkręca, na luzie i na każdym biegu.
Ale... Mam wrażenie, że jak na 250 2 T to jest trochę za słaby. Wszyscy piszą, że to motor nie do opanowania,na każdym biegu wstaje na koło itd. U mnie 1 - 2 bieg owszem staje dęba, na 3 muszę odkręcić gaz, zamknąć i znowu odkręcić to wstanie. Na 4 i piątym bez szarpnięcia lub użycia sprzęgła już niekoniecznie. Wiadomo, że nie jest to motocykl do jeżdżenia po prostych na jednym kole.(nie o to mi chodzi) Po torze na którym jeżdżę i tak ciężko mi go ogarnąć, bo jest dużo ciasnych zakrętów i sporo głębokich nierówności.
Ale każdy chyba chce mieć pewność, że jego sprzęt jest całkowicie sprawny.
Teraz pytanie co jeszcze sprawdzić, oprócz samej regulacji zaworu wydechowego. Filtr czysty. Gaźnik chyba w porządku, bo motocykl ładnie i równo pracuje. Może jakieś pomysły. A może po prostu jestem przewrażliwiony? bo jeżdżę z kumplem który dosiada CRF 450...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Wto 5:24, 15 Mar 2016    Temat postu:

Rozumiem, że szlifowałeś cylinder skoro wiesz jakie pasowanie...
Zająłbym się zakupem dysz wolnych obrotów od 38-45j, oraz głównych od 176 - 190.
Następnie zakładanie różnych i sprawdzanie podczas jazdy. Oryginalne zestawy dysz są przewidziane dla nicasilu. Z doświadczenia wiem, że do tulei trzeba dać mniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 5:27, 15 Mar 2016    Temat postu:

Jak masz mozliwosc przejedz sie innym moto o tej pojemnosci i daj komus sie przejechac. Moze tez byc kwestia przelozen, ja mam 13/50 w 450 i moto tez szalu nie robi bo biegi sa tragicznie krotkie. Zmieniam na 14 48

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:41, 15 Mar 2016    Temat postu:

Cylinder był mierzony i honowany. Nie było potrzeby szlifu. Po honowaniu wyszedł rozmiar 66,43 (mierzony średnicówką w kilkunastu punktach) tłok założyłem sel C czyli 66,36, czyli pasowanie na 7 setek.
Nie mam niestety możliwości sprawdzenia innego motocykla w tej pojemności, żeby zrobić porównanie.
Generalnie zastanawiałem się też nad napędem, ponieważ odczuwam, że biegi są strasznie krótkie i po odkręceniu gazu właściwie od razu są maksymalne obroty, ale szału w mocy specjalnie nie odczuwam (głównie na prostym odcinku). Aktualnie mam przełożenie 13x48.
Aha zapomniałem powiedzieć. Dyfuzor jest już trochę zmęczony. Ma dwa spore wgniecenia (jedno duże pod spodem - w tym miejscu jest praktycznie płaski) no i widać też ślady po kilku wcześniejszych większych naprawach (wyciągnięte wgnioty).
Myślicie, że to może mieć duży wpływ na moc?
Ogólnie rozważałem zakup nowego dyfuzora jednak ceny niestety powalają.
W KTM mają dostępne 2 typy do mojego modelu

-jeden za 833zł
EXHAUST PIPE NI. 250/300 2000
54605007000
833.63 PLN ,

-drugi za 1233
EXHAUST PIPE NI. "KTM546" 2000
54605009100
1230.43 PLN
Może ktoś wie czym to się może różnic bo to w końcu 400 PLN czyli 1/3.
Dzwoniłem do KTM ale koleś sam nie wiedział czym się różnią /


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 9:56, 15 Mar 2016    Temat postu:

Dyfuzor ma bardzo duży wpływ na moc.
Na pewno wyprostowałbym go, jeżeli się do tego nadaje.
Skoro mówisz, że biegi szybko się kończą może być tak, że gaźnik wymaga regulacji. Sprawdź świecę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:10, 15 Mar 2016    Temat postu:

Świecę wymieniałem na nową - właściwą, dobrze przepala - ma lekko brązowy kolor. Dyfuzor może da się poprostować, ale bardziej rozważam zakup nowego.
Gaźnik regulować zmieniając dysze i ustawiając właściwe obroty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 10:21, 15 Mar 2016    Temat postu:

Żeby regulować gaźnik musisz mieć niezużyte dysze, iglicę, czysty filtr i gaźnik.
Zmieniasz dysze, klips na iglicy, ewentualnie iglicę, kręcisz śrubką składu powietrza.
Poczytaj o regulacji 2t.
Jeżeli świeca jest jasnobrązowa to jesteś na dobrej drodze.
Prawdopodobnie dysza główna dobrana jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:36, 15 Mar 2016    Temat postu:

Chyba spróbuję z tymi dyszami i iglicą bo trudno stwierdzić w jakim stanie są.
Tyle że dostępnych jest tyle rozmiarów, że trudno ogarnąć. Najlepiej zamówić chyba oryginalny zestaw - czyli 2 dysze i iglicę. Tylko które są fabryczne?

Poniżej schemat mojego gaźnika:

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz następne pytanie czy na fabrycznym zestawie dysz motocykl będzie poprawnie chodził, ponieważ zużywają się też inne elementy gaźnika np. przepustnica...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 13:57, 15 Mar 2016    Temat postu:

Oczywiście warto byłoby zmienić i przepustnicę.
Nawet nie sprawdzaj ile kosztuje Very Happy
Pobierz manual do swojego rocznika, na końcu będzie tabela z nastawami gaźnika. Na pewno nie będzie pokrywała się z rzeczywistością, ale niech bedzie to dla Ciebie jakieś odniesienie/wstępna regulacja.
Szczególnie, że masz na tulei, więc tak jak kolega pisał mieszanka będzie uboższa.
Nie rób nic na oko czy wg. serwisówki tylko patrz jak silnik reaguje na zmiany.
Czy dwie dysze wystarczą?
Wątpię.
Kolega z forum caly rok jeździ na dwóch dyszach, ale ma nową trzysetę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:01, 15 Mar 2016    Temat postu:

witam czy sx 250 to naprawde taka bestia ze strach na nia wchodzic??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:28, 15 Mar 2016    Temat postu:

No właśnie też zadaję sobie to pytanie. Wszyscy tak piszą, ale ja tego tak nie odczuwam. Stąd ten temat, bo mam wątpliwości czy wszystko jest ok z motocyklem.
Ale mimo to raz na torze mna już sponiewierał, fakt faktem że głównie po moim błędzie, ale zrobiłem wysiadke górą, tak, że do dziś mnie żebra bola...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:34, 15 Mar 2016    Temat postu:

bo kumpel chce kupic ale boi sie ze za mocna. miałe honde crf 450 to ma 60 koni to po tyg sprzedał bo sie bał gazowac. i kupił yzf 150 pojezdził miesiac i mowi ze teraz chce 2t i boi sie 250 bo pisza ze to szatan ze zabic moze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:43, 15 Mar 2016    Temat postu:

Ok. Zacząłem zgłębiać temat gaźnika. W związku z tym klika pytań.
Poniżej dane z serwisówki:

Keihin PWK 38 AG
Main jet 170 (168,172)
Idling jet 48 (45,50)
Starting jet 85
Jet needle NOZ E (NOZ F/D)

Wszystko rozumiem, tj dysza główna, dysza biegu jałowego, iglica.
1.Nie bardzo mogę namierzyć "STARTING JET - 85"

2. Rozmiarów dysz i iglic jest po 10 z każdego rodzaju.
Czy na dyszach i iglicy są jakieś oznaczenia, po których dojdę do tego jakie mam aktualnie zamontowane?

3. Rozumiem, że należałoby szukać metodą prób i błędów odpowiedniego dla mojego motocykla rozmiaru każdego elementu

4. Dobierając dyszę główną muszę dobrać odpowiednią do niej iglicę? to znaczy czy zakładając że założę iglicę G jest zależność w dobraniu dyszy głównej i wolnych obrotów?

5. Czy symbol iglicy D oznacza, że jest cieńsza od H?

6. Czy dysza 170 ma mniejszy prześwit od 190?

Generalnie chodzi mi o jakieś wskazówki osób które mają o tym pojęcie i podpowiedzą mi czy dobrze ( w sensie logicznie myślę)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:53, 16 Mar 2016    Temat postu:

Temat gaźnika generalnie zgłębiłem. Odnoszę wrażenie, że wszystko jest ok, ale z 2 komplety dysz dokupię i spróbuję poregulować.

Przyszedł mi do głowy inny pomysł odnośnie braku mocy.
Czy nie może być tak, że przy wyższych obrotach sprzęgło delikatnie zaczyna się ślizgać, przez co silnik nie przenosi pełnej mocy na koło?
Rozbierałem już sprzęgło, ponieważ wymieniałem łożysko kosza i głównego wałka.
Nie przyszło mi do głowy, żeby pomierzyć tarcze sprężyny, przekładki i podkładkę wewnętrznego kosza.
Co o tym myślicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 17:20, 16 Mar 2016    Temat postu:

Jak w każdym układzie ze sprzęgłem może się tak zdarzyć.
Wykręć tylko dekiel sprzęgła (ten mały), wyciągnij wszystko, pomierz, złóż wszystko tak jak było (kolejność jest ważna w używanym sprzęgle) jeżeli wszystko będzie ok.
Wszystkie tolerancje masz w manualu. Przekładki nie mogą mieć wżerów.
co do Twoich poprzednich pytań.
Rozmiarów dysz i iglic jest milion rodzajów. Nie każda będzie miała sens dla Twojego silnika/gaźnika.
Są wyraźne oznaczenia i na dyszach, i na iglicach.
Co do reszty pytań to poczytaj trochę o regulacji(drugi raz upominam) i będziesz miał odpowiedzi.
Oznaczenia iglic masz opisane w manualu.
Manual powinien być dla Ciebie jak biblia dla księdza; musisz znać go na pamięć (no prawie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin