Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX 250 brak mocy ???
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:57, 16 Mar 2016    Temat postu:

Wiem, wiem. Manual ściągnąłem już w dniu zakupu motocykla.
Przestudiowałem już całą tabelę dotyczącą gaźnika i mniej więcej rozgryzłem temat. (tak mi się wydaje).
Szkoda, że jak miałem rozebrane sprzęgło - kiedy wymieniałem łożyska żyjąc nadzieją, że będzie ciszej pracować, to nie pomierzyłem wszystkich elementów (przez to, że na oko tarcze i przekładki wyglądały bardzo dobrze i to mnie zwiodło).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 22:30, 18 Mar 2016    Temat postu:

otwiera ci sie zawór wydechowy wogole? na obroty wchodzi płynnie czy jest charakterystyczne "buuu" lub "trrrr" ala czterosuw.
Ten SX jest na prawdę wściekły. Miałem okazje osobiscie jeździc na takim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:26, 19 Mar 2016    Temat postu:

Zawór się otwiera. Sprawdzałem dwa razy - raz jak zmieniłem tłok, a później jeszcze raz kontrolowałem jego pracę. Więc to raczej nie to, chyba że mechanizm sterujący zaworem otwiera go np. zbyt późno i motocykl nie ma już jak odjechać, ale nie mam jak sprawdzić na jakich obrotach zaczyna się otwierać. Próbowałem regulować napięcie sprężyny głównej, oraz zmieniłem tą małą z niebieskiej na czerwoną, ale różnicy raczej nie odczułem. Zastanawiam się czy nie sprawdzić otwarcia zaworu w jeździe, ale ciężko to będzie zrobić, bo trzeba patrzeć na drogę a nie na zawór.
Na obroty wchodzi płynnie, nie dusi się.
Sprzęgło też się nie ślizga. Sprawdzałem jego elementy. Wszystko w normie. Sprawdzałem też ewentualne ślizganie przez wrzucenie 5 biegu, 3/4 gazu i puszczenie sprzęgła. Przy tej operacji od razu gaśnie. Więc sprzęgło odpada.
Szkoda, że w okolicy nie znam nikogo, kto miały 250 2T żeby sprawdzić jak to faktycznie jedzie. Może jak zrobi się cieplej to da się spotkać kogoś na torze np. w strykowie, i ewentualnie porównać. Bo na razie kończą mi się pomysły. Spróbuję, jeszcze z tym gaźnikiem powalczyć, ale myślę, że to też nie to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 6:36, 21 Mar 2016    Temat postu:

No otwierać sie powinno w połowie zakresu obrotów czyli ok 5500

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:47, 21 Mar 2016    Temat postu:

Jak ogarnę gaźnik to jeszcze raz sprawdzę zawór. Ale z tego co pamiętam to będzie chyba ok, bo zaczynał się otwierać właśnie mniej więcej w połowie zakresu obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pon 17:24, 21 Mar 2016    Temat postu:

Wiesz że możesz też regulować ustawienie wstępne zaworu. Może być tak że zawór/okno wydechowe jest maksymalnie na dół ustawione. Ustawienie te reguluje się śruba po lewej stronie, do tego też najlepiej mieć ściągnięta głowice. Tak samo musisz poluzowac te jabłko po prawej stronie i całkowicie ściągnąć je z dźwigienki. Wszystko to opisane jest fajnie w manualu. Im wyżej ustawiony zawór/ okno wydechowe tym mocniejszy efekt rezonansu. Później regulujesz jeszcze sprężynami i można Zrobić takiego demona że będziesz zmieniał opony co wyjazd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:02, 21 Mar 2016    Temat postu:

Wiem, że można, ale nie pomyślałemo tym. Faktycznie, jak zmieniałem tłok to zwróciłem uwagę, że klapka - języczek zaworu jest na samym dole. Wiem, że według serwisowki zawór ustawia sie na odpowiednią wysokość i byłem ciekawy czy można wyżej - w sensie czy nie przeszkodzi w pracy zaworu w pełnym otwarciu. Zostawiłem jak było i nic nie zmieniłem.
Rozumiem, ze muszę zdjąć głowicę i boczne klapki. Zdjąć cięgło zaworu z jabłka. Ustawić zawór nieco wyżej, zmienić ustawienie blokady po lewej stronie tak, żeby blaszka opierała się blokując dalsze opuszczenie zaworu. Pozniej trzeba jeszcze trzeba wyregulowac długość cięgła zaworu i koniec. Pytanie czy oringi głowicy po kilku bakach będą sie nadawać do ponownego użycia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pon 20:13, 21 Mar 2016    Temat postu:

Nie musisz ściągać głowicy, zrób tylko doświadczenie i sprawdź czy to to. Przestawiać Dźwignie i zobacz jak to wpłynie na oddawanie mocy. Pamiętaj, opuszczając blokadę podnosisz zawór, a idąc w górę język zaworu idzie w dół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:43, 21 Mar 2016    Temat postu:

Tak wiem, to oczywiste jest. Spróbuję jeszcze i z tym. Może coś się zmieni. Jak skończę z gaznikiem i uniose delikatnie zawór to napiszę czy coś się poprawiło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:58, 21 Mar 2016    Temat postu:

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Serwisówka dla mojego modelu podaje ustawienie zaworu na 49,5 mm od dolnej krawędzi zaworu do górnej krawędzi cylindra, ale rozumiem, że przy zamkniętym zaworze, tak? I kiedy odległość jest właściwa to zabezpieczam ruch zaworu w dół właśnie tym ogranicznikiem - zagiętą blaszką, która opiera się o płytę zabezpieczającą wałki.
Pytam bo znalazłem temat na forum.supermoto.pl, gdzie "hacker33" opisywał ustawienie zaworu i z jego opisu wynika coś innego

cytat

"Ustawiasz zawór wydechowy tak by był 50,05mm od górnej krawędzi cylindra.
I to ma być jego pełne otwarcie.
Kiedy już ustawisz go tak blokujesz jego ewentualne większe otwarcie tą blaszką na zaworze po drugie stronie cylindra.
[link widoczny dla zalogowanych]
poluźniasz obie śruby i przesuwasz tą blaszkę tak aby oparła się na blaszce blokującej oba wałki.
Czyli jeżeli zawór wydechowy się otwiera to zatrzymuje się na 50,05mm ponieważ jego dalszy ruch blokuje ta zgięta blaszka.

Dalej. Kiedy już masz ustawiony zawór wydechowy na podanym wymiarze wtedy podpinasz popychacz do zaworu.
Ma on być tak wyregulowany by idealnie pasował z zaworem na wymiarze 50,05.
Jeżeli popychacz jest wyżej lub niżej kulki wtedy go regulujesz luzując nakrętkę kontrującą"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 9:22, 22 Mar 2016    Temat postu:

zamien tylko w opisie słowo: otwiera, otwarty na zamyka, zamknięty, pomyliło mu się.
Wysokości te często KTM zmieniał, zależy od pojemności rocznika. dlatego sprawdz w serwisówce. to że jest niżej niż oryginalnie , to bezdziesz miał jedynie wiecej dołu. Na tą regulacje trzeba uważać w rocznikach poniżej 2008, bo można opuścić za nisko i może tłok przytrzeć. powyżej 2008 już jest to nie możliwe bo zmienili kształt blaszek z zębatką.

Oczywiście ten wymiar to zawór maksymalnie zamknięty na dole do górnej płaszczyzny cylindra. Raczej po wyregulowaniu ci sie za dużo nie zmieni. NIe wiem czy masz dobrze gaźnik wyregulowany, czy membrana cała, czy zapłon dobrze poskładany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukanio88




Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:49, 22 Mar 2016    Temat postu:

Ok. Właśnie to jedno słowo mi się nie zgadało. Teraz jest wszystko w 100% jasne.
U mnie zawór na pewno jest na samym dole i na pewno niżej niż podaje serwisówka. W przypadku sx 250 2002 r to 49,5 mm. Pamiętam, że jak składałem to patrzyłem właśnie czy tłok nie będzie ocierał o zawór. Muszę zwalić głowicę i ustawić poprawnie. Może da niewiele, ale będę miał pewność, że z zaworem wszystko ok.
Co do membrany to jeszcze ją sprawdzę. Gaźnik aktualnie czeka na nowe dysze. Zapłon chyba w porządku. Z tego co pamiętam Kokusan 2K 1 ustawia się znak na statorze do tego lewego (tzn po lewej stronie) znaku na karterze .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 16:29, 29 Paź 2017    Temat postu:

Wiem że odkop ale posiadam indentyczny problem z identycznym motorem.
Poradziłeś sobie ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:25, 29 Paź 2017    Temat postu:

Czyli jaki masz problem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 18:59, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Jeszcze raz zapytam, mimo że już było powiedziane, może ktoś ma inne doświadczenia. Czy w rocznikach powyżej 2008 jest możliwość obcierania tej klapy o tłok/pierścienie?
bully napisał:

Wysokości te często KTM zmieniał, zależy od pojemności rocznika. dlatego sprawdz w serwisówce. to że jest niżej niż oryginalnie , to bezdziesz miał jedynie wiecej dołu. Na tą regulacje trzeba uważać w rocznikach poniżej 2008, bo można opuścić za nisko i może tłok przytrzeć. powyżej 2008 już jest to nie możliwe bo zmienili kształt blaszek z zębatką.

Oczywiście ten wymiar to zawór maksymalnie zamknięty na dole do górnej płaszczyzny cylindra. Raczej po wyregulowaniu ci sie za dużo nie zmieni. NIe wiem czy masz dobrze gaźnik wyregulowany, czy membrana cała, czy zapłon dobrze poskładany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin