Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozrząd sxf 250 2008

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CristalHarry




Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 16:57, 17 Sie 2021    Temat postu: Rozrząd sxf 250 2008

Witam , mam problem z moim KTM .
Chciałem wyregulować zawory, pomierzylem luzy , ssące 0.05 i 0.03 a wydechowe 0.20 , zatem wziąłem się za rozkręcenie mostka i wyjęcie płytek zaworowych , po zmierzeniu dalem na ssące o 0.10 i 0.12 mniejsze płytki a luz się zrobił jeszcze bardziej ciasny teraz w ogóle nie idzie włożyć szczelinomierza , mało tego po wkręceniu napinacza i wykręceniu śruby blokującej wal nie odblokowałem go i przeskoczyl mi łańcuszek na walkach, rozrząd się rozregulował.
Mam teraz pytanie odnośnie rozrządu nie mogę zgrać ze sobą znaków i czy wie ktoś czemu może stało się tak z tymi luzami pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 17:31, 17 Sie 2021    Temat postu:

czemu tak sie stało z luzami nie mam pojecia, pewnie cos źle pomierzyłes,
jak rozrząd przeskoczył to ustaw od nowa, jak nie mozesz zgrac znaków Very Happy kreska do kreski i po temacie, na luźnym łancuszku bedzie łatwo znaleźc gmp i zablokować wał,

na przyszłosc warto sobie zrobic znaczki na łancuszku i kołach - nawet jak przeskoczy powrócenie do tego co było zajmie pare sekund


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CristalHarry




Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 17:41, 17 Sie 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
czemu tak sie stało z luzami nie mam pojecia, pewnie cos źle pomierzyłes,
jak rozrząd przeskoczył to ustaw od nowa, jak nie mozesz zgrac znaków Very Happy kreska do kreski i po temacie, na luźnym łancuszku bedzie łatwo znaleźc gmp i zablokować wał,

na przyszłosc warto sobie zrobic znaczki na łancuszku i kołach - nawet jak przeskoczy powrócenie do tego co było zajmie pare sekund



Tak znak równolegle do siebie itd , problem polega na tym że nie idzie ich idealnie zgrać jeden zawsze jest wyżej bo jak chce równo to nie pasują na łańcuch.. :/ a łańcuch ma nalatane 20 mth także nie sądzę żeby się już rozciągnął. .a co do zaworów jestem pewien że zmierzyłem wszystko tak jak trzeba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CristalHarry




Dołączył: 23 Sie 2020
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 17:45, 17 Sie 2021    Temat postu:

A gmp czyli znaki na dole te co są na kołach zębatych zgrać i zablokować wał śruba tak ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:51, 17 Sie 2021    Temat postu:

Dol ustawiasz sruba czyli wyjdzie gmp
Znaki musza sie zgrac, wcisnij palcem jako napinacz zeby napiac lancuch. Ustaw znaki jak najblizej siebie. Jak nie wychodzi to moze sa przestawione kola na walkach. I trzeba je sciagnac i na nowo ustawic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:04, 17 Sie 2021    Temat postu:

Przyjąłem , w razie czego będę pisał 🤣
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:45, 21 Sie 2021    Temat postu:

Więc tak luzy ustawione , rozrząd ustawiony motor odpalony (od kopa aż dziwne ) pochodził chwilę , napinacz się cofnął i rozrząd szlak trafił napinacz również... Kupiłem kolejny napinacz używany klepie jakby miał się rozsypać , kupiłem następny jeszcze nie założyłem i teraz pytanie , czy napinacz schował się i wcisnął od błędnego jego montażu czy po prostu się rozsypał nie idzie go wyciągnąć już w sensie nie chce odbic.
Oraz pytanie dotyczące rozrządu jak ustawić prawidłowo rozrząd bez ściągania tej kapy na dole ze znakami na zębach , czy za każdym razem gdy tłok jest do góry i wycięcie na wale to cechy na tych zębatkach na dole są dobrze ustawione czy będę musiał ściągać kapę żeby się dowiedzieć ? Pozdrawiam i proszę o pomoc bo nie daje już rady ....
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:46, 21 Sie 2021    Temat postu:

nigdy nie widziałem żeby sie nie chciał cofnac czy sie rozsypał, jego uszkodzenie to nieszczelnosc na cisnienie oleju., moze go błędnie interpretujesz albo montujesz ?
kolejny temat - nie kupuje sie takich rzeczy uzywanych...
radze zajrzec do ksiązki zadnej "kapy" nie trzeba sciągać, masz srube do blokowania wałem. odkrecasz, ustawiasz gmp = widac przez otwór naciecie w wale, bez podkładki wkręcasz srube ze stozkiem na koncu blokujac wał i masz 110% pewenosci ze masz GMP i nic ci sie nie obróci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:16, 21 Sie 2021    Temat postu:

No i chciałem wiedzieć czy te wycięcie jest za każdym razem gdy tłok jest na górze , a co do napinacza to niestety wcisnalem go i już nie chce odbic , na sucho poza motorem , także musiało się coś tam posypać
Do serwisowki zaglądałem ale z angielskim u mnie kiepsko a te tkacze IA też dają wiele do myślenia , wolałem zapytać kogoś bardziej doświadczonego niż sam się zastanawiać i strzelać Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 20:13, 21 Sie 2021    Temat postu:

tak, za kazdym razem jak tłok jest na górze
a jak chcesz go odbic ? rozciągnąć ? zastanawiam sie jak go obsługujesz, w jaki sposób go próbujesz rozblokować ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 11:19, 26 Sie 2021    Temat postu:

Sciskam napinacz do pozycji około 2 mm przed całkowitym schowaniem (ostatnia zapadka) montuje w silniku zakręcamy śrubę , gdy znajduje się na swoim miejscu dopycham go do końca śrubokrętem i wyskakuje tym samym napinając łańcuszek , temat już ogarnięty poza luzem zaworowym Wink na zaworze ssącym nie ma w ogóle luzu , włożona najmniejsza płytka a szczelinomierz nawet 0.05 nie wchodzi 🤭
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:45, 26 Sie 2021    Temat postu:

czyli pewnie juz nie ma zaworów - albo za głęboko sfrezowane gniazda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 17:26, 26 Sie 2021    Temat postu:

No znaczy w jednym zaworze tylko nie idzie ustawić w ssącym od strony kopniaka , będę rozbierał teraz pewnie w weekend to dam znać co tam się stało Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 16:03, 27 Sie 2021    Temat postu:

Pytanko czy jak zmienię zawory z tytanowych na stalowe to sprężyny też muszę zmieniać ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:24, 27 Sie 2021    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin