Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpowietrzeniem sprzęgła sxf 250 06r
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Sob 23:28, 17 Gru 2011    Temat postu: Problem z odpowietrzeniem sprzęgła sxf 250 06r

Witam,
zakupiłem KTM SXF 250 06r. Pojeździłem godzinkę i sprzęgło co raz gorzej mi zaczęło działać tj. wrzucam jedynkę i motor gaśnie, ew jak dodam gazu to od razu jadę, każda próba zatrzymania kończy się zgaszeniem maszyny.

Próbowałem dzisiaj odpowietrzyć układ, ALE pompując płyn odpowietrznikiem w wysprzęgliku nic nie idzie do góry.
Klamkę mam brembo, a wysprzęglik magura. Przewód i wysprzęglik są drożne bo jak wyjmę przewód z klamki i pompuje plyn od wysprzęglika to wszystko jest ok. Jeśli podepnę klamke to płyn ani rusz! Coś jakby z klamką było- tak jakby zatkany otwór, który wyprowadza płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Napiszcie proszę jak mam to odpowietrzyć żeby było dobrze. Próbując to na raty- czyli zalewając najpierw klamkę osobno i przewód z wysprzęglkikiem osobno efekt jest marny bo klamka działa od połowy. Chciałbym żeby dało się to tak zrobić jak w manualu. Wydaje mi się, że z klamką magury nie ma problemu.
Czy ktoś wie o co chodzi?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Sob 23:30, 17 Gru 2011    Temat postu:

i jeszcze jedno- czy to jest normalny seryjny zestaw- klamka brembo a wysprzęglik magura?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 0:18, 18 Gru 2011    Temat postu:

hej, standard jest klamka i wysprzęglik magury, ale brembo też są dostępne i były montowane.
na ten temat patrzyłeś?
http://www.ktmracing.fora.pl/serwis,6/odpowietrzenie-wymiana-oleju-w-ukladzie-hydraulicznym,334.html

jeśli tak robisz i nie pomaga - masz nieszczelny układ, przeważnie padają oringi na tłoczku w klamce - reperaturka ok 150pln

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 8:46, 18 Gru 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź,
powyższy link, który mi wysłałeś już czytałem. Odpowietrzałem na różne sposoby. Koledzy mieli problem tłoczka, który nie cofał. Mój jest maksymalnie cofnięty i dalej nie ma najmniejszej opcji żeby płyn pojawił się w zbiorniczku- nie wiesz dlaczego?
Wsadziłem cieniutkiego imbusa przez otwór w klamce i sięga bez problemu aż do tłoczka więc wydaje mi się jakby były te kanaliki do zbiorniczka wyrównawczego jakoś zatkane, albo tak są skonstruowane?
Problem jedynie tkwi u mnie w tym, że płyn nie chce się pojawić w zbiorniczku kiedy pompuje go od strony wysprzęglika.

Jeszcze jedno mam pytanie- nie wiem czy źle nie zrobiłem, ale psiknąłem troszeczkę brunoxa na tłoczek od strony klamki i co mnie zdziwiło to to, że chodzi jeszcze gorzej niż wcześniej-tzn nie odbija sam do końca. Przed psiknięciem jak go wcisnąłem to odbijał sam normalnie. Brunox nie jest szkodliwy ani dla uszczelek ani dla metali, jest na bazie teflonu i robi świetny poślizg- dlaczego tutaj pogorszyło mi pracę tłoczka??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 8:49, 18 Gru 2011    Temat postu:

Da się wymontować ten tłoczek z klamki jakoś?
Myślałem, że jak zdejmę segera to mi wyjdzie, ale nie bardzo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 10:14, 18 Gru 2011    Temat postu:

nie nie nie !!!
nic nie rozbieraj !
Przy wciskaniu płynu przez odpowietrznik KONIECZNIE ściągnij klamkę, albo wykręć popychacz tłoczka na max. !
po 2.
odkręć wysprzęglik i potraktuj go benzyną ew. kompresorem.

aha, doczytałem resztę opsta o tym psikaczu.
Najlepiej to ściągnij seger, wyciągnij tłoczek i go przemyj, potem wsadź i gotowe.Przy okazji sprawdź stan uszczelniaczy.

daj znać co i jak. robiłem to 150 razy więcej pytaj o co chcesz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Nie 10:15, 18 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:49, 18 Gru 2011    Temat postu:

W zbiorniczku przy pompie czasami jest takie mikro sitko, albo gumka z nacieciami która zatrzymuje wieksze zanieczyszczenia przed przedostaniem sie do układu. Czasami potrafi sie to zapchac i sa objawy jak opisujesz. Czasami do odpowietrzania albo wymiany plynu dobrze jest je wyjac wtedy latwiej przetlaczac płyn.
W pompie magury nic takiego nie ma, co do brembo pewnosci nie mam wiec sprawdz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 13:39, 18 Gru 2011    Temat postu:

Czepek napisał:
nie nie nie !!!
nic nie rozbieraj !
Przy wciskaniu płynu przez odpowietrznik KONIECZNIE ściągnij klamkę, albo wykręć popychacz tłoczka na max. !
po 2.
odkręć wysprzęglik i potraktuj go benzyną ew. kompresorem.

aha, doczytałem resztę opsta o tym psikaczu.
Najlepiej to ściągnij seger, wyciągnij tłoczek i go przemyj, potem wsadź i gotowe.Przy okazji sprawdź stan uszczelniaczy.

daj znać co i jak. robiłem to 150 razy więcej pytaj o co chcesz


klamkę ściągałem przy odpowietrzaniu- tłoczek był wypchany na max. Wysprzęglik też rozkręciłem, wyczyściłem i przedmuchałem kompresorem.
teraz proszę powiedzieć mi jak mam tłoczek wyciągnąć z tej klamki ?? Wyciągam segera i co dalej?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 13:43, 18 Gru 2011    Temat postu:

wójo napisał:
W zbiorniczku przy pompie czasami jest takie mikro sitko, albo gumka z nacieciami która zatrzymuje wieksze zanieczyszczenia przed przedostaniem sie do układu. Czasami potrafi sie to zapchac i sa objawy jak opisujesz. Czasami do odpowietrzania albo wymiany plynu dobrze jest je wyjac wtedy latwiej przetlaczac płyn.
W pompie magury nic takiego nie ma, co do brembo pewnosci nie mam wiec sprawdz.


Jest małe kółeczko białe, ale ono tam luźno dosyć leży. bardzo mocno pchałem strzykawką od strony wysprzęglika i ani rusz!
Dramat z tym ogromny...może ktoś ma rysunek z przekrojem klamki brembo?

Na tą chwile najbardziej mnie ciekawi jak ten tłoczek się wyjmuje z klamki? Wypchać go normalnie czymś?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 14:54, 18 Gru 2011    Temat postu:

jeżeli była ściągnięta klamka i odkręcony dekielek (PODSTAWA) i ani rusz, to znaczy, że odpowietrznik zasyfiały na 100%
zadzwoń do mnie to Ci wytłumaczę wszystko jak chcesz jak z tym tłoczkiem jak go wyjąc itp

793 395 514


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 17:38, 18 Gru 2011    Temat postu:

Czepek napisał:
jeżeli była ściągnięta klamka i odkręcony dekielek (PODSTAWA) i ani rusz, to znaczy, że odpowietrznik zasyfiały na 100%
zadzwoń do mnie to Ci wytłumaczę wszystko jak chcesz jak z tym tłoczkiem jak go wyjąc itp

793 395 514


Dzięki za pomoc, ale już pogrzebałem i naprawiłem. Co zrobiłem? Po pierwsze wszystko rozkręciłem do zera, wyczyściłem i sprawdziłem jak to wygląda i muszę powiedzieć, że ten patent w tej klamce to jakiś idiotyzm bo tłoczek w klamce zasłania odpowietrzniki tj. jeśli tłoczek jest maksymalnie wysunięty to odpowietrzniki i tak znajdują się na wysokości mniej więcej środka tłoczka- między dwoma gumkami, które pchają płyn więc nie ma możliwości normalnie wg instrukcji tego odpowietrzyć[chyba, że jakiś specyficzny sposób, którego nie znam].
Jednak wymyśliłem na to patent[myslę, że jak ktoś będzie miał taki problem to na pewno mu to pomoże]- wyciągnąłem segera blokującego tłoczek w klamce- wysunąłem troszeczkę tłoczek z klamki, tak, aby był swobodny przelot płynu przez cały układ- no i teraz sprawa prosta- odpowietrzenie wg manuala i na końcu wciśniecie do końca tłoczka w klamce i po zabawie. Sprzęgiełko idealnie działało.
Mam inny problem- prawdopodobnie przepuszcza mi płyn na wysprzęgliku. Motor kupiłem z pewnych rąk i znajomy mówił, że była przetaczana tuleja na wysprzęgliku i chyba jest prawdopodobne, że tam przepuszcza? Nigdzie nie ma wycieków, a klamka z biegem czasu zrobiła się miekka jak flak.
może ktoś ma w dobrej cenie do sprzedaży wysprzęglik?
Gdzie kupujecie używane lub nowe części do KTMów ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:44, 18 Gru 2011    Temat postu:

to jakos dziwnie masz ;P ja rozebrałem wszystko na czesci pierwsze, poczysciłem itp. złozyłem. płyn nabiłem strzykawką od dołu i od razu sie odpowietrzyło i było idealnie, jedynie co zrobiłem to tak jak kolega wyzej napisał musiałem rozrkręcic regulacje na maxa. samo uzupełnienie płynu zajęło mi 2-3 minuty.

co do częsci - uzywane allegro/ebay. nówka - serwis ktma Wink nie maja wcale kosmicznych cen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:30, 18 Gru 2011    Temat postu:

tak jest było i będzie, że dziurka zbiorniczka jest pomiędzy uszczelniaczami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 18:31, 18 Gru 2011    Temat postu:

henio12323 napisał:
to jakos dziwnie masz ;P ja rozebrałem wszystko na czesci pierwsze, poczysciłem itp. złozyłem. płyn nabiłem strzykawką od dołu i od razu sie odpowietrzyło i było idealnie, jedynie co zrobiłem to tak jak kolega wyzej napisał musiałem rozrkręcic regulacje na maxa. samo uzupełnienie płynu zajęło mi 2-3 minuty.

co do częsci - uzywane allegro/ebay. nówka - serwis ktma Wink nie maja wcale kosmicznych cen.


OK, a klamkę masz magura czy brembo? Jak masz magurę to żaden problem, ale takie dziadostwo jakie mnie spotkało właśnie jest w BREMBO...[tak mi mówił gość, który serwisuje KTMy]
z resztą żadnej filozofii tam nie ma- wystarczyło, że poznałem budowę tego i znalazłem sposób i wątpie, że ktoś by to inaczej zrobił bo raczej jest to mało prawdopodobne. Po prostu jeśli tłoczek jest w normalnej pozycji to nie ma najmniejszej opcji odpowietrzyć układu normalnie- jakby się dało to wiązalo by się z tym, że pierwsza guma na tłoczku musiała by przepuszczać płyn, żeby dostał się do zbiorniczka, a to wiązało by się z mniejszą szczelnością klamki i złym działaniem sprzęgła[chyba logiczne...].
Jeszcze jedna głupota jaka mogła spotkać moją klamkę to to, że ktoś wsadził inny[za długi] tłoczek- to by mogło być drugie wytłumaczenie niemożności odpowietrzenia układu....
Jak byście kiedyś rozbierali swoje klamki sprawdźcie w jakiej pozycji względem odpowietrzników w zbiorniczku jest tloczek i napiszcie- ciekaw jestem jak jest w innych klamkach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majersco
Gość






PostWysłany: Nie 18:34, 18 Gru 2011    Temat postu:

Czepek napisał:
tak jest było i będzie, że dziurka zbiorniczka jest pomiędzy uszczelniaczami



to może ja czegoś nie rozumiem Smile to w jaki sposób płyn tłoczony od wysprzęglika ma się dostać do zbiorniczka? Ma przebić się na siłę przez pierwszą gumę? To chyba nie możliwe?! a przelewanie tego układu polega na tym, żeby płyn tłoczony od dołu przedostawał się do zbiorniczka wyrównawczego, tak czy nie tak? Nie zajmuję się mechaniką przy motorach, próbuje tylko logicznie coś pojąć...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin